Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 paź 2019, o 01:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lut 2019, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Zazul napisał(a):
Czy to realne?

Nie.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: miru71
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2019, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 17:50
Posty: 6145
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1279
Otrzymał podziękowań: 1501
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Idea jest ciekawa. Kokpit, który dałoby się obrócić po wywrotce, dawałby nowe otwarcie w krytycznej sytuacji. Powiedzmy, że maszt posiadalby zębatki liniowe po obu stronach (lewo/prawo) i jaką korbą (najlepiej elektryczną) zostałby przemieszczony z dolu na górę. Olinowanie pozostaloby raczej pod spodem (opory niewielkie) żagle może dałoby się wyciągnąć z wody. Ale co dalej? Kil z balastem wystaje do góry, ster też. Powiedzmy, że są szybrowe i pójdą w dół. Mamy wypukły nowy pokład, bez antypoślizgu i relingu. Wystaje tylko maszt, pewnie nie za wysoko, bo bez olinowania. Ale jest. Pojawią się na nim żagle sztormowe, które ruszą go po wypadkowej sił, jak i nieco przechylą...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2019, o 22:03 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1624
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 138
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Mir napisał(a):
Idea jest ciekawa. Kokpit, który dałoby się obrócić po wywrotce, dawałby nowe otwarcie w krytycznej sytuacji. Powiedzmy, że maszt posiadalby zębatki liniowe po obu stronach (lewo/prawo) i jaką korbą (najlepiej elektryczną) zostałby przemieszczony z dolu na górę. Olinowanie pozostaloby raczej pod spodem (opory niewielkie) żagle może dałoby się wyciągnąć z wody. Ale co dalej? Kil z balastem wystaje do góry, ster też. Powiedzmy, że są szybrowe i pójdą w dół. Mamy wypukły nowy pokład, bez antypoślizgu i relingu. Wystaje tylko maszt, pewnie nie za wysoko, bo bez olinowania. Ale jest. Pojawią się na nim żagle sztormowe, które ruszą go po wypadkowej sił, jak i nieco przechylą...


Muszą być zębatki na korbę?,może jaki inny patent do blokowania masztu,w kabinie aby szło po wywrotce odblokować.A gdyby zamiast kila to jakie płetwy,jakaś wielka różnica by była?,i tak wywrotka czy kil czy płetwy.Waga u góry i tu chyba problem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2019, o 22:22 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Proponuję jeszcze jedno usprawnienie.
Po co sternik ma się obracać podczas wywrotki?
Zamienić mu ręce z nogami i głowę z d..ą i będzie idealnie pasował do tej koncepcji.
Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać. Co Wy bierzecie, albo palicie?!
Może bierzcie po połowie?

Każdy temat potraficie sp.....itolić.



Za ten post autor miru71 otrzymał podziękowania - 2: Catz, noone
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2019, o 22:28 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1624
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 138
Uprawnienia żeglarskie: po co?
A co w dotychczasowych postach było nie na temat?



Za ten post autor Zazul otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2019, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
miru71 napisał(a):
Zamienić mu ręce z nogami i głowę z d..ą i będzie idealnie pasował do tej koncepcji.

Moze nawet lepiej?
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2019, o 22:39 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 4163
Podziękował : 345
Otrzymał podziękowań: 531
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zazul słusznie pyta.
Było na temat . Tylko blanta szkoda.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 00:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 16:50
Posty: 840
Podziękował : 789
Otrzymał podziękowań: 402
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pomysł rewolucyjny , a jak ,,bóża muzgóf,, to ja też coś dorzucę.

Widziałbym taka koncepcje przy katamaranie. on sam z siebie jest trudny do odwrócenia , pływaki symetryczne (grzbieto-brzusznie ;) ) , pomiedzy nimi siatka, wejścia do pływaków- kabin z obu stron siatki ( no dobra od spodniej strony właz raczej awaryjny, a normalny z góry .



Za ten post autor kooniu otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Zazul
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 00:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
vaginal napisał(a):
Tylko blanta szkoda.

No i sam widzisz: niczego nie szkoda i nic sie nie marnuje.
Odpal sobie. Bedzie latwiej.
Catz O Siatce

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 00:54 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1624
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 138
Uprawnienia żeglarskie: po co?
kooniu napisał(a):
Pomysł rewolucyjny , a jak ,,bóża muzgóf,, to ja też coś dorzucę.

Widziałbym taka koncepcje przy katamaranie. on sam z siebie jest trudny do odwrócenia , pływaki symetryczne (grzbieto-brzusznie ;) ) , pomiedzy nimi siatka, wejścia do pływaków- kabin z obu stron siatki ( no dobra od spodniej strony właz raczej awaryjny, a normalny z góry .


A co stoi na przeszkodzie zrobić szczelny normalny właz?
Z tym katamaranem to nie pomyślałem,chyba najlepsze rozwiązanie .
Nawet myślę że owantować maszt by można.
Stery szybrowe i miecze szybrowe ,takie na "przestrzał.
Chyba lepsze rozwiązanie to zamiast tych mieczy,to pływaki wyprofilować.
Największy plus to szybkość żeglugi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 01:07 

Dołączył(a): 24 gru 2018, o 00:34
Posty: 68
Podziękował : 19
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: brak
Nie wiem na ile ten temat jest teraz poważny, więc proszę usunąć ten post jak coś.

Obrazek

Do tego dorobic kilka otworów i sternik w srodku trzyma na kiju płótno (wystające na zewnątrz) a siedzi na mieczu (również wystającym na zewnątrz).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 01:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Niczego nie usuwac. Jest na swoim miejscu.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: miru71
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 01:18 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 01:01
Posty: 1624
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 138
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Catz napisał(a):
Niczego nie usuwac. Jest na swoim miejscu.
Catz


Dlaczego jesteś sceptycznie nastawiony?,pomysł przecież ciekawy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 01:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Bo jest doskonale absurdalny.
Ten i poprzednie. Niewykonalne nawet dla ekstrawaganckiego milionera. Jak jest ciezko ( zalanie fala, wywrotka, grzyb, kolizja, rafa) jacht nie wychodzi bez strat, uszkodzen i deformacji, np. masztu...
Jak maja dzialac wtedy te wasze zebate i elektryczne cuda?
Szczelny wlaz? Niech bedzie i hermetyczny. Co ci po nim, jak jest dziura w dnie, albo pokladzie? No chyba, ze pancernik chcesz.
Regatowe wielokadlubowce juz od bardzo wielu lat musza miec awaryjne luki denne.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 3: Marian Strzelecki, miru71, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 07:28 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 08:53
Posty: 145
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Czytam i czytam i poczułem w sobie natchnienie i pokłady inwencji o którą nigdy bym się nie podejrzewał. Musi że w tym wątku unosi się duch albo może muza nieznana innowacyjności :rotfl:

Otóż mój pomysł jest następujący: mamy dwa maszty, jeden skierowany po Bożemu, znaczy do góry, a drugi, uwaga, przeciwnie! Znaczy w dół. Oba olinowane, owantowane. Nawet oba mogą mieć po bomie. Geniusz mojego pomysłu zasadza się w tym że tworzą jedną rurę na przstrzał i wypełnione są płynnym balastem (np. rtęć myślę się nada). W ten sposób jeden jest zwykłym masztem a drugi takim jakby kilem. Teraz w przypadku nadmiernego przechyłu (powyżej 90 stopni), balast przelewa się do przeciwnego masztu i wręcz wspomaga kopyrtnięcie, ale to nic nie szkodzi, nawet jest pożądane, kokpit się obróci, poprzedni maszt stanie się kilem, kil masztem, ster się przesunie szybrowo i płyniemy sobie radośnie dalej. No problem trochę z żaglami, najpierw myślałem żeby oba miały grota rolowanego do siebie (znaczy do masztu), ale potem sobie przypomniałem że nie ma na to w środku miejsca bo jak balast będzie przepływał? No ale nie od razu Kraków zbudowano, na pewno jest tu więcej ludzi myślących nieszablonowo (co już zresztą dobitnie wykazali) więc coś się wymyśli.

Troszkę jesteśmy też ograniczeni swoim zanurzeniem, no ale trudno, jakieś kompromisy być muszą.

No czyż nie jestem genialny? :-P

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Aha i jeszcze mi przyszło na myśl: wiatromierz na górnym maszcie po obrocie mógłby stać się malutkim generatorkiem w wodzie. Oczywiście generatorek z dolnego masztu po obrocie automatycznie zostaje wiatromierzem, czyli nic nie tracimy.
Niby prądu niewiele ale wiadomo: na jachcie liczy się każdy miliamper.



Za ten post autor jmper otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 08:01 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 724
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 265
Uprawnienia żeglarskie:
jmper napisał(a):
...Geniusz mojego pomysłu zasadza się w tym że tworzą jedną rurę na przstrzał i wypełnione są płynnym balastem (np. rtęć myślę się nada). W ten sposób jeden jest zwykłym masztem a drugi takim jakby kilem. Teraz w przypadku nadmiernego przechyłu (powyżej 90 stopni), balast przelewa się do przeciwnego masztu i wręcz wspomaga kopyrtnięcie, ale to nic nie szkodzi, nawet jest pożądane, kokpit się obróci, poprzedni maszt stanie się kilem, kil masztem, ster się przesunie szybrowo i płyniemy sobie radośnie dalej. No problem trochę z żaglami, najpierw myślałem żeby oba miały grota rolowanego do siebie (znaczy do masztu), ale potem sobie przypomniałem że nie ma na to w środku miejsca bo jak balast będzie przepływał? No ale nie od razu Kraków zbudowano, na pewno jest tu więcej ludzi myślących nieszablonowo (co już zresztą dobitnie wykazali) więc coś się wymyśli.


Twój pomysł jest co najmniej genialny jeśli nie wręcz kopernikański :D

Nie ma żadnego kłopotu z refowaniem żagli, a raczej grotów, do masztu.

Balast można dać w osobnej rurze, która będzie się przesuwała swobodnie wewnątrz masztu - wystarczy przedzielić maszt wzdłuż na dwa obszary: balastowy - z przodu i żaglowy - z tyłu.

Oba groty będą rolowane w osobnej przestrzeni tylnej, oddzielonej ścianką od przestrzeni dla prowadnic i rury balastowej, żeby się nam żagle nie kleszczyły w maszcie.

Pozostaje tylko przewidzieć jakieś hamulce, może pneumatyczne ze zderzakami żelowymi, żeby ta rura z balastem nie zanadto rozpędzała się przy wywrotkach, ale to się da rozwiązać :D

Na tym etapie chyba już wspólnie powinniśmy rozpocząć myślenie o zastrzeżeniu patentowym :-o

________________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 08:18 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 07:45
Posty: 410
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 128
Otrzymał podziękowań: 152
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Podbijam, skoro i tak nikt nie reaguje na trollowanie.
Cztery maszty, cztery stery, kile itd.
Co 90 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 17:22
Posty: 8410
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 3114
Otrzymał podziękowań: 2066
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Catz napisał(a):
Bo jest doskonale absurdalny.
Ten i poprzednie. (..)


Jak wszystkie kukulkowe....

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 08:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13470
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 554
Otrzymał podziękowań: 4575
jmper napisał(a):
Otóż mój pomysł jest następujący: mamy dwa maszty, jeden skierowany po Bożemu, znaczy do góry, a drugi, uwaga, przeciwnie! Znaczy w dół.
tomasz piasecki napisał(a):
Twój pomysł jest co najmniej genialny jeśli nie wręcz kopernikański

Nie ma żadnego kłopotu z refowaniem żagli, a raczej grotów, do masztu.
Idziecie, chłopaki, w dobrym kierunku. Jest to kierunek góra-dół, będący tfurczym rozwinięciem kierunku przód-tył. Ten już został rozwiązany, co widziałem w Horcie:
Załącznik:
Myślałem, że ten Elan pod banderą francuską, to jedyny, eksperymentalny egzemplarz....jpg
Myślałem, że ten Elan pod banderą francuską, to jedyny, eksperymentalny egzemplarz....jpg [ 121.42 KiB | Przeglądane 911 razy ]


Załącznik:
...ale po kilku dniach przypłyneła amerykańska ''Melina I''.jpg
...ale po kilku dniach przypłyneła amerykańska ''Melina I''.jpg [ 156.81 KiB | Przeglądane 911 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 11:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7788
Podziękował : 1677
Otrzymał podziękowań: 2178
Uprawnienia żeglarskie: -
A skąd to nawykowe przywiązanie do żagli?
To Wam utrudnia wyobrażenie koncepcyj.
A przecie miast płócienek to mogą być płaty sztywne. Znaczy obadwa, że na wsiakij słuczja dowyjaśnię :lol:
Refowanie teleskopowo.
Wolnostojące być powinny, boć te linki opór czyniące to przeżytek już, a solidny trzon przy dzisiejszej inżynierii nie problem.
To samo dotyczy płetw sterowych, bo nie rozumiem czemu chcecie coś przesuwać czy przekładać... takielunek dwupatykowy też poza obręb wyobraźni wyleciał?
Trzeba mieć minimum dwa płaty by sobie zrównoważenie żaglowe regulować.

Kąty natarcia płatów ustawiamy z wewnątrz, oczywiście, by nie robić kłopotu z symetrią rozwiązań. To czyni zbędnym wszelkie kokpity czy płaskie pokłady, hydro (i aero też) dynamikom szkodliwe, i po kłopocie.
A właz symetrycznie rozwiązać też można, znaczy centralnie w pawęży. ;)
Kadłub taki, w formie przypłaszczonego cygara powiedzmy, wielokrotnie już sprawdzono. :D

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 14:10 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 08:53
Posty: 145
Podziękował : 30
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ryś napisał(a):
A przecie miast płócienek to mogą być płaty sztywne. Znaczy obadwa, że na wsiakij słuczja dowyjaśnię


No mówiłem że pomysł twórczo rozwinąć można. Czyli mamy płat na dole który jest jednocześnie kilem i sterem który po obrocie staje się masztem i żaglem. Proste!

Ryś napisał(a):
takielunek dwupatykowy też poza obręb wyobraźni wyleciał?


W sumie to ile tych masztów to już kwestia zapotrzebowania. Jak w okręty grałem to max to były czteromasztowce, więcej chyba już nie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Teraz to już tylko rysunki, potem model a potem już można do produkcji


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7788
Podziękował : 1677
Otrzymał podziękowań: 2178
Uprawnienia żeglarskie: -
A ot, lekka modyfikacja pływaka jeno, i... :D
Obrazek

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Ja bym jeszcze dodał, że nie trzeba żagli ustawiać do wiatru, bo przecież można kile , chodzi przecież o różnice między wektorami.
Acha i w rej wersji rtęciowej to można by bulby na końcach masztów dorobić: tam rtęć by się zbierała:P u dołu, a u góry; zbiornik był by na topie.



Skoro już są kile nastawne we wszystkich kierunkach:
Załącznik:
_boss-keel_006.jpg
_boss-keel_006.jpg [ 64.48 KiB | Przeglądane 833 razy ]


ale; ale... dziś pierwszy marca a nie kwietnia co by kto nie pomyślał.

MJS

ps
widzę, że trauma pozazulowa mija...
i przechodzi w gorączkę (katzową?)

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Ryś, tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 7788
Podziękował : 1677
Otrzymał podziękowań: 2178
Uprawnienia żeglarskie: -
Ano właśnie, jak symetria to symetria, gdyż przecie obie płetwy obracalne identycznie :D

Przy okazji przypomnijmy o możliwości sterowania z dzioba - też dawno stosowanej - boć siem przedpiśce wyżej zafiksowali na problemie kokpita.
Obrazek

_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2019, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2017, o 22:40
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Tak. Mam.
Dopiero dzisiaj wystarczająco dużo wypiłem aby opisać inna wersję. Otóż maszt i (do wyboru) kil/miecz szybrowy/uchylny, mocujemy na dużym pierścieniu. Wewnątrz tego pierścienia (w sposób umożliwiający ruch obrotowy) zamocowany jest kadłub z odpowiednim balastem. W przypadku grzyba, kadłub nadal jest we właściwej pozycji, i umożliwia załodze dzielne usuwanie problemu. Jako znaczny minus należy uznać brak przechyłów i przechyłów, i dziewczyny nie będą musiały się trzymać :(.
P.S. Wanty też do pierścienia, a mocowanie sztagu na łożysku w osi pierścienia. Tylko na achtersztag nie mam pomysłu - aż tyle nie wypiłem, bo jutro do pracy ..

_________________
--
JamesB0T
Wstrząśnięty i Zmieszany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2019, o 01:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Czy tak kombinujecie?:
https://www.chasse-maree.com/le-mal-de-mer/
.. to tylko propozycja wstepna. Maszt i reszte da sie dorobic. I zaokraglic wszystko.
Prosta kwestia rozmachu.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2019, o 02:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 17:10
Posty: 12563
Podziękował : 8492
Otrzymał podziękowań: 2013
Uprawnienia żeglarskie: bez sensu
Catz napisał(a):
Czy tak kombinujecie?:
......
Prosta kwestia rozmachu.
Catz

Ja bym szedł w tym kierunku:
Załącznik:
beaker Ekstremum Murnikov.jpg
beaker Ekstremum Murnikov.jpg [ 124.69 KiB | Przeglądane 696 razy ]


MJS

_________________
Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć,
a to, co daje się policzyć – nie liczy się wcale.
Albert Einstein


Zapraszam do realu;
... i na "Fejsa":
"Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 01:04 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 11:43
Posty: 724
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 265
Uprawnienia żeglarskie:
Marian Strzelecki napisał(a):

Ja bym szedł w tym kierunku:
Załącznik:
beaker Ekstremum Murnikov.jpg


MJS


Marian, nieźle, do tego kadłuba sugerowałbym maszt-skrzydło.
Wolnonośne.

Co Ty na to ?

________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 01:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 10160
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 847
Otrzymał podziękowań: 1620
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Zbieraj napisał(a):
Jest to kierunek góra-dół, będący tfurczym rozwinięciem kierunku przód-tył. Ten już został rozwiązany, co widziałem w Horcie:

Niejaki Marc Pajot wygral z tym patentem prestizowe regaty Route du Rhum na jachcie Elf Aquitaine.
Googlarze zainteresowani sobie wygoogluja.
Bylo to w roku 1982.
Ciag dalszy nie nastapil.
Catz

_________________
Księgi Jakubowe albo Wielka Podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 03:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 16:04
Posty: 13470
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 554
Otrzymał podziękowań: 4575
Ar ju siur?
Marc Pajot? Siem zgadza.
Route du Rhum? Siem zgadza.
Elf Aquitaine? Siem zgadza.
1982? Siem zgadza.
Catz napisał(a):
z tym patentem
Siem nie zgadza.
Elf Aquitaine był katamaranem z "normalnym" (cokolwiek to znaczy) takielunkiem.
Załącznik:
Marc Pajot 1982.jpg
Marc Pajot 1982.jpg [ 112.03 KiB | Przeglądane 589 razy ]

"Z tym patentem", to znaczy z bomem od dziobu do rufy, był Elf Aquitaine II, na którym Marc zajął 3 miejsce w TARS w 1984 r.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL