Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 14:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lip 2019, o 11:30 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam

Mam taki problem, że chcę ściągnąć do PL z okolic Dortmundu stary holownik (obecnie houseboat zarejestrowany jako motorówka sportowa - wcześniej statek pasażerski). Niestety brakuje w nim silnika - tzn teraz już jest ale nie podłączony i nie wiadomo w jakim stanie. Steteczek ma prawie 23m i pewnie waży kilkadziesiąt ton. Czy ktoś ma pomysł jak to ściągnąć do PL? Może są jakieś opcje aby go jakoś zaholować inną jednostką (jaką?)? Wszelkie sugestie mile widziane...
Załącznik:
Eldena1.jpg
Eldena1.jpg [ 81.35 KiB | Przeglądane 7054 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jaki jest szeroki ? Kto wie czy nie byłoby najtaniej i najsprawniej zlecić transport lądem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 12:08 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
23 m długości, kilkanaście-dziesiąt ton.
Transport lądowy pochłonie majątek.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
A holowanie przez pół Europy ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 12:31 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Chyba nie musiał by to być jakiś super duży holownik? Czy legalne jest holowanie inną jednostką sportową po wodach śródlądowych w UE?

ps. szerokość 3,75m to by jeszcze dało radę ogarnąć ale wysokość z kabiną już na pewno nie jeśli ktoś myśli o drogowym. Tylko drogą wodną da radę...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 12:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Specjalistyczny transport na specjalnej niskopodwoziówce ? Maszt zawsze można uciąć i później odtworzyć jako składany.

Takie holowanie nawet jeśli jest legalne także pochłonie kupę forsy. Samo paliwo.

Najtaniej byłoby odpalić ten silnik i przypłynąć o własnych siłach.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Kurczak, nawet na przepłynięcie musi mieć "papiery" że jest dopuszczona do pływania. W Szczecinie jest 30 metrowa Dziewanna do sprzedania... gotowa do pływania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 14:01 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Papiery ma - jak napisałem jest to obecnie jacht sportowy motorowy. Kolego Reed - Dziewanna po pierwsze mi się zupełnie nie podoba a po drugie nie nadaje się do moich potrzeb (nie wspominając o cenie - kosztuje pewnie kilkukrotnie lepiej niż ELDENA).
Tak chyba zacznę kombinować kolego Kurczak - może uda się ten silnik odpalić - nie wygląda źle. Pytanie tylko w jakim jest stanie wał i łożyska po grubo ponad 20 latach nieużywania (śruba i sterowanie też?)...
Załącznik:
Eldena10.jpeg
Eldena10.jpeg [ 147.14 KiB | Przeglądane 7012 razy ]

Załącznik:
Eldena12.jpeg
Eldena12.jpeg [ 131.15 KiB | Przeglądane 7012 razy ]

Załącznik:
Eldena9.jpeg
Eldena9.jpeg [ 103.69 KiB | Przeglądane 7012 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Z zewnątrz silnik wygląda solidnie.
Sprawdzić olej, baterie, spróbuj obrócić silnikiem. Jak kręci to połowa sukcesu. Jak stoi lata może będzie potrzeba czyszczenia układu paliwowego i i wymiana samego paliwa.
Zawsze możesz mu na próbę przy rozruchu psiknąć "plaku" do kolektora ssącego. Powinien odpalić.
Plak jest bezpieczniejszy od kupnych samostartów, tj. mniej agresywny dla silnika a działa tak samo.

Wałem zawsze można pokręcić kluczem czy innym narzędziem.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 15:40 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Żadnego odpalania po tylu latach na sucho!
Zanim spróbujesz odpalić wlej trochę oleju silnikowego do cylindrów, odczekaj trochę i na wykręconych wytryskach lub otwartym odprężniku zakręć ręcznie silnikiem.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lip 2019, o 21:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No, krecenie reczne starym 6 cylindrowcem to chyba Pudzianowski :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
A jaka jest moc silnika ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 01:13 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To jest MWM 226 TD. Więc chyba 226KM (albo kW)?? Nie mogę nigdzie w necie znaleźć żadnej dokumentacji do tego silnika :(

ps. Ten stateczek jest z 1909r - więc jest starszy niż Titanic :) Dlatego też chcę go uratować z uwagi na jego rosnącą wartość historyczną :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 06:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
M@rek napisał(a):
No, krecenie reczne starym 6 cylindrowcem to chyba Pudzianowski :)


Przekładnią, nie silnikiem. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 07:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
romanewas napisał(a):
Nie mogę nigdzie w necie znaleźć żadnej dokumentacji do tego silnika

Taki link, jako pierwszy, google mi wyrzuciło.
https://old.motofocus.pl/media/file/201 ... td226b.pdf

Jest to jakiś punkt zaczepienia do dalszych poszukiwań....

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: romanewas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 08:22 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
MWM silniki, i czesci zamienne produkuje firma DEUTZ. Popularne w traktorach czy chlodziarkach. Czesci zamienne mozna kupic w kazdym warsztacie naprawiajacym maszyny rolnicze.
MWM montowne tez byly w malych holownikach.
http://vieux.tracteurs.free.fr/pdf/MWM_D226_moteur.pdf
https://www.ms-motorservice.com/fileadm ... _54436.pdf
https://adrijversdieselmotoren.nl/en/pr ... mwm-parts/


pozdrowienia bartoszek



Za ten post autor bartoszek otrzymał podziękowanie od: romanewas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 11:05 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ok super. Kolega mi podpowiada, że na tych zdjęciach widać iż brakuje tylko jakiegoś Vulcana aby to chodziło... Chociaż ja widzę, że tam jeszcze chyba dolot powietrza czy coś jest wybrakowany?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Brakuje sprzęgła elastycznego lub podpory wału oraz samego wału między silnikiem a przekładnią.

Na podstawie widać ślady miejsca, w którym ten element był przykręcony.

Załącznik:
file.jpg
file.jpg [ 24.87 KiB | Przeglądane 6792 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: romanewas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 19:00 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No dokładnie - mam tu mechanika okrętowego mówi, że to porządne silniki. Ma to 200KM i to solidna kataryna. Ten stateczek przy takim napędzie będzie ładnie szedł jeśli śruba jest dobrze dobrana... Prędkość teoretycznie mi wychodzi nawet 12 knots!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lip 2019, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Przy tej mocy musisz mieć conajmniej uproszczone świadectwo zdolności żeglugowej wydane przez UŻŚ niestety lub Kartę Bezpieczeństwa wydaną przez UM.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2019, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
To jest jednostka sportowa, więc papiery PZŻ powinny wystarczyć.

Kurczak napisał(a):
Na podstawie widać ślady miejsca, w którym ten element był przykręcony.
Ja bym jeszcze sprawdził, czy wał nie jest wysunięty. Może to sprzęgło było znacznie mniejsze - Vulcany nie są takie grube.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lip 2019, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
W Szczecinie jest holownik równie historyczny "Kuter.szczecin.pl" do sprzedania gotowy do drogi z papierami


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2019, o 09:07 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
A z Niemiec do Polski barki nie pływają? Może dla sprawdzenia warto zapytać jakąś firmę spedycyjną?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2019, o 12:14 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Barki pewnie pływają ale to już grube koszty. Wolał bym to jakoś odpalić mimo wszystko... Jeszcze kwestia negocjacji ceny - tam wychodzi, że blachy poszycia są częściowo niestety do sporej wymiany... Myślałem, że te stare blachy dają radę a jednak nie (to jest pomiar sprzed 4 lat):

Załącznik:
Blachy2.jpeg
Blachy2.jpeg [ 99.95 KiB | Przeglądane 6526 razy ]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2019, o 12:59 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Okazuje się także, że te stare blachy nie da się pospawać za bardzo z nitowanymi (kwestia uszczelnień) a nikt się już nie zajmuje nitowaniem blach...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2019, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
spawanie nitowanych blach to niewybaczalny błąd i utrata historycznej wartości !!!



Za ten post autor reed otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lip 2019, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jak już jesteśmy przy takich stateczkach... W gdańskiej stoczni Spawmet zaczynają prace przy takiej jednostce, niestety dla zagranicznego właściciel...





Obrazek




Obrazek

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2019, o 06:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
W kopenhaskich kanałach stoi zylion takich zabytków przebudowanych na hausboty a niektóre wręcz na piękne apartamenty. :D
Niemal wszystkie z wyglądu są bardzo stare. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2019, o 20:29 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
reed napisał(a):
spawanie nitowanych blach to niewybaczalny błąd i utrata historycznej wartości !!!


Np. w Niemczech czy Holandii jest bardzo dużo rożnej wielkości stateczków żaglowych i motorowych, pochodzących z przełomu XIX i XX wieku.

Jednostki te mają z reguły kadłuby nitowane, ale w poszyciu kadłuba w wielu miejscach, podczas remontów, do starych blach przyspawano nowe blachy, tworzące nieraz spore partie kadłuba żywego.

Np. stateczki armatorów zrzeszonych w TSC (Traditional Sailing Charter BV), pochodzące z pierwszych lat XX w., naturalnie o poszyciu nitowanym - mają spawane w opisany sposób nie tylko blachy poszycia kadłuba, ale również duże nadbudowy, mieszczące kabiny dla turystów.

Nie wydaje się, aby armatorów czy stosunkowo licznych turystów, żeglujących na tych statkach w jakimkolwiek stopniu interesowała utrata wartości historycznej jednostki - oni przede wszystkim zwracają uwagę na żagle, manewry, rozrywki i rozkosze kulinarne :D

_______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lip 2019, o 22:57 

Dołączył(a): 24 mar 2019, o 01:05
Posty: 95
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po rozmowie w stoczni zaproponowano mi nadspawanie blach do tego oryginalnego kadłuba. Jednak nie ma pewności co do szczelności żadnej. Dopiero na wodzie po tygodniu stania np okaże się czy nie cieknie. Chłop mi powiedział, że generalnie taniej wyjdzie zbudować nowy niż ten remontować :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 147 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL