Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 00:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 lip 2019, o 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
Hej,
po 10-ciu ponad latach po porażce z remontem Misia, przyszła kolej na nową łódkę. Kupiłem dość znaną w Anglii łódkę - Achilles 24. Łódka jest już na wodzie i zaczynam zwiedzać pływowe rzeki w Essex, UK. Do zalet należą jej szybkość, dzielność morska i prostota konstrukcji, silnik zaburtowy w studzience (brak diesla), solidna budowa, do wad - bardzo mała ilość miejsca (1.35 m w kabinie), i silnik zaburtowy w studzience (brak diesla). Jak widać, silnik trafił do obu kategorii, jak dla mnie jest to zaleta (prostota), ale są tacy dla których jest to wada....

Długość 7.24 m
Długość po linii wodnej 5.94 m
Szerokość 2.14 m
Powierzchnia żagli ok 20 m2 + spinaker
Zanurzenie ok 1.2 m
Rocznik ok 1970
Waży 1200 kg, w tym balast 600.

Obrazek
Obrazek



Za ten post autor slawosz otrzymał podziękowania - 2: kooniu, MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2019, o 16:25 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Oł je.
Dodać przedłużkę rumpla i nic więcej do szczęścia nie trzeba.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2019, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7511
Podziękował : 5913
Otrzymał podziękowań: 2277
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Fajna łódeczka :D Wściekła trochę :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2019, o 20:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jako byly armator Eythene 24 polecilbym goraco kupno wlasnie takiej lodki. Przy podobnej dlugosci prawie 3 m szerokosci i wysokosc w kabinie ok 150-155 cm daje ogromna roznice. Do tego wnetrze rozdzielone grodzia z drzwiami i oczywiscie stacjonarny diesel. O swietnej nautyce nawet nie wspominam. Szkoda ze nie pytales przed zakupem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2019, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
M@rek napisał(a):
Jako byly armator Eythene 24 polecilbym goraco kupno wlasnie takiej lodki. Przy podobnej dlugosci prawie 3 m szerokosci i wysokosc w kabinie ok 150-155 cm daje ogromna roznice. Do tego wnetrze rozdzielone grodzia z drzwiami i oczywiscie stacjonarny diesel. O swietnej nautyce nawet nie wspominam. Szkoda ze nie pytales przed zakupem.


Ależ pytałem, choć nie tutaj :) Ośmielam się twierdzić, że Achilles 24 też jest świetny nautycznie - są to autentyczne opinie właścicieli (z angielskich forów i gazet).
Wytworzono ich ponad 600, więc nawet jak na rynek angielski jest to dość spora liczba. Diesla nie chciałem - koszty ewentualnych napraw i eksploatacji niestety mogą być spore, nie mówiąc już o konieczności wyciągnięcia łódki z wody. Silniki zaburtowe (2-suwowe) są proste i tanie w naprawie. A jak już wspominałem na sąsiednim forum, daleko nie będę (na razie) pływał. A i numer PN nie jest zły - według RYA to 1079, a E24 ma 1059 albo 1063.

Co to Eygthene 24, to mi się bardzo podoba, no może jest za szeroka odrobinę ;) Ale idąc tym tropem to jest jeszcze Trapper 300, Hustler 25.5, Sadler 25. Rozważałem też bardziej 'krążownicze' opcje typu Halcyon 23, Hurley 22 lub 24, Pandora, Westerly Tiger lub Centaur.
Gdybym pływał więcej, albo raczej dalej, wziąłbym coś z dieslem i lepszym wnętrzem. A na dzień, maksymalnie 2-3, wystarczy mały Achilles.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2019, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
slawosz napisał(a):
po porażce z remontem Misia

Oj tam, zaraz porażka. Myśl pozytywnie :cool: Ważne ile przy tym się nauczyłeś :mrgreen:

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2019, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2006, o 14:49
Posty: 254
Lokalizacja: Londyn
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: brak
boSmann napisał(a):
slawosz napisał(a):
po porażce z remontem Misia

Oj tam, zaraz porażka. Myśl pozytywnie :cool: Ważne ile przy tym się nauczyłeś :mrgreen:


Może źle napisałem :). Technicznie, był to niewypał, ale szczerze mówiąc, łódka też była w stanie, w którym uratowanie jej było bardzo bardzo trudne. Szczególnie, że myszkując po klubach w UK, zobaczyłem, że sklejka, odpowiednio zabezpieczana, też może być bardzo trwała, czego nie można powiedzieć było o Misiu.

A nauczyłem się rzeczywiście sporo. I wiedziałem gdzie patrzeć kupując nową łódkę. Merlin (tak się nazywa) nie jest kosmetycznie idealny, ale wszystkie ważne elementy dla bezpieczeństwa ma w bardzo dobrym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 347 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL