Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 07:00




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sty 2020, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Załącznik:
Omega z topkulą.JPG
Omega z topkulą.JPG [ 131.52 KiB | Przeglądane 4473 razy ]

Mir napisał(a):
A, jakby tak zejść nieco niżej i salingi wyposażyć w jakie piłeczki wypornościowe? :roll:

Tak to sobie wyobrażasz???
Załącznik:
Na maszcie.jpg
Na maszcie.jpg [ 51.6 KiB | Przeglądane 4473 razy ]


Opss.. miały być ping-pong;owe. ;)

MJS

PS Catz: nie napisałeś ile balastu ma Catz, bo Georgia Lee to chyba nic:
Załącznik:
łuk der 043.jpg
łuk der 043.jpg [ 61.81 KiB | Przeglądane 4473 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2020, o 00:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Catz ma jakies 180 w kilu (45cm ponizej LW) + jakies 70 w mieczu ( metr nizej ) Ma tez ksztalty i statecznosc lotniskowca...
Georgia Lee ma ze 30 wewnetrznego 15cm pod LW i z 15 w mieczu metr nizej.* I ksztalty jakie lubie.
Ale to glownie tylko dlatego, ze moje komputery sie nie dogadaly i cos zle obliczyly w czego wyniku za duzo wszystkiego wystawalo z wody, zwlaszcza z tylu.
Catz Pruderyjny
*Na flauty mam lekki miecz drzewienny. ;) Wywrotki mialem ze dwie, obie bezgrzybowe i bez grzyboryzyka ( maszt + corne? Fart? ) To mala lodka...

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2020, o 01:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8774
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pierwsza wywrotka na BM, druga na Omedze, trzecia na Orionie, czwarta na własnej konstrukcji, która wyleciała ponad wodę i obróciła się do góry dnem, załogę testową "wyrzuciwszy do jęziora". W tej ostatniej był przepiękny, lsniący świeżą bielą lakieru grzyb. Na środku pustego akwenu... Każda wywrotka to błąd człowieka. I o tym trzeba pamiętać. I jakże ciekawe - każda wywrotka generuje śmiech. A później wesołe opowieści. A to sternik trzymał się talii grota, bo go przechylało, a to załogant był po zawietrznej przy wantach, bo tam robił zdjęcia (podczas regat), a to sternik podniósł ciężki miecz i tylko na grocie do pomostu, albo sekwencja decyzji świeżo upieczonego armatora, któremu nie straszna była wichura w poniedziałkowe popołudnie. Pozycja grzyba nie jest taka wesoła. Gdy stawianie jest opanowane i przebiega rutynowo, to jest to przygoda. Gdy jest jednak kłopot z obsługą osprzętu, to o postawieniu łódki można tylko pomarzyć. Im bliżej brzegu, tym gorzej - maszt haczy o dno i utrudnia sytuację. Pomoc z zewnątrz wtedy jest oczekiwana.

A, gdyby na topie był taki oto wypornik:
Obrazek
albo taki:
Obrazek,
to wstydu chyba by nie było. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2020, o 10:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nie zanotowano grzybów robionych np. na BETH, albo na GIS-ach - wyporność drewnianych masztów (na GIS-ie jest drewniany i pusty wewnątrz) jest na tyle duża, a wyporność zalanego kadłuba (pomimo komór) na tyle mała, że te łódki po wywrotce leżą sobie na burcie. Wady też są np. po postawieniu BETH z zalanym kokpitem, trudno utrzymać ją na równej stępce i sama się przewraca. GIS-a jeszcze nie przewracałem, ale inni mieli kłopoty z zalanym, a postawionym, dopóki nie pozbyli się nadmiaru wody.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2020, o 21:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tak sobie pomyślałem, że taki reflektor radarowy mógłby "robić za zbiornik na topie,
waży 1,4kg a objętości ma chyba wyraznie więcej. Pytanie czy jest szczelny, bo jak nie to: można by go jeszcze wsadzić w butle PET 10l.
https://osprzetzeglarski.pl/sklep/228-r ... homax.html

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2020, o 22:20 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
A że tak spytam: po Co na jachcie wyposażonym w reflektor radarowy zbiornik wypornościowy na topie? Reflektory są używane na morzu, a jako że są nieobowiązkowe, to raczej występują na jachtach dostosowanych do żeglugi morskiej (a nie na przypadkowo i krótkoterminowo żeglujących po morzu mieczówkach). Jacht kilowy raczej od wiatru się nie przewraca, a jeżeli nawet, to moment prostujący ma dość wysoki w przechyle ok 90 stopni. Taki jacht ma tendencję do wywrotki na skutek działania fali, a wówczas, mam wrażenie, jest taki impet, że żaden zbiorniczek na topie nic nie da (może jedynie zwiększyć szansę złamania masztu?). Stąd łączenie funkcji reflektora z pływakiem wydaje mi się być bezzasadne. Nie wiem co myślą inni? Ciekawe.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 sty 2020, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Racja.
Bedzie jak w watku nizej: wielkomorcy, regatowcy, nowakowie...:
viewtopic.php?f=5&t=15302
Mir napisał(a):
to wstydu chyba by nie było. ;)

:oops:
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2020, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Wojciech napisał(a):
No dobrze, a przy słabych wiatrach czy także była by dobra praca tak zbudowanego grota?


Też na pewno lepsza niż bez pianki (o ile oczywiście byłby dobrze zrobiony).

Cytuj:
Zazwyczaj jachty (tu przykład Omega) przy silniejszych wiatrach się kładą. Stawianie wówczas Omegi z żaglami wymaga niemalego doświadczenia. Czy podczas stawiania jachtu zrzucać żagle przed postawieniem jachtu czy nie?


Jasne że dla postawienia jachtu lepiej zrzucić. Wtedy znika zabezpieczenie przed grzybem, ale na ogół sytuacja jest już pod kontrolą, ktoś dociąża miecz, itd. Ewentualnie można do fału dowiązać kamizelkę, przy zrzucaniu żagla zajmie miejsce wypornościowej pianki na topie.

Mir napisał(a):
I jeszcze żarówkę do środka można by włączyć. :lol:
A, jakby tak zejść nieco niżej i salingi wyposażyć w jakie piłeczki wypornościowe? :roll:


Musiałyby być duże i przymocowane raczej z przodu salingów, żeby nie przeszkadzały w pracy grota na pełnych wiatrach. I na tyle nieduże i z tyłu, żeby nie przeszkadzały w pracy foka w bajdewindzie.

W sumie niełatwe, ale kuszące: zaczyna działać już przed położeniem się żagli na wodzie, więc postawienie jachtu byłoby dużo łatwiejsze.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2020, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Poszerzenie żagla przy maszcie, daje wymierne efekty. Nie na darmo stosuje się żaglopłaty, czy owiewki, albo nawet obrotowe maszty.
Załącznik:
lars 1.jpg
lars 1.jpg [ 29.34 KiB | Przeglądane 4292 razy ]


Nawet fały (odpowiednio poprowadzone na zewnątrz) mogą dawać zmniejszenie oporów,
przez zawiriwanie opływu laminarnego na maszcie. (patrz rys)
Załącznik:
takielunek_opory llam.jpg
takielunek_opory llam.jpg [ 24.43 KiB | Przeglądane 4292 razy ]



Ze zbiornikami (gdzie by nie były) problemem jest, że przeszkadzają (aerodynamicznie) i większość czasu są bezproduktywne. Dlatego szukam dla nich dodatkowej roli.

Natomiast proponowane pogrubienie "głowicy" grota będzie miało tylko pozytywny wpływ na sprawność żagla i to w miejscu gdzie mamy zwykle obniżenie jakości opływów:
Załącznik:
aerod Carlos.jpg
aerod Carlos.jpg [ 73.27 KiB | Przeglądane 4294 razy ]



MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2020, o 10:58 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Zmiłuj Marian.
Szczegóły Waść podaj, bo Cię zjedzą.
Omów na początek barwną grafikę - podaj przyczyny stanu.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sty 2020, o 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
vaginal napisał(a):
Zmiłuj Marian.
Szczegóły Waść podaj, bo Cię zjedzą.
v

Smacznego życzę wszystkim. :mrgreen:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2020, o 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dodam link do dysputy z przed lat:
viewtopic.php?f=3&t=27107&start=90

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 180 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL