Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 maja 2024, o 16:45




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 108  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 kwi 2023, o 16:50 

Dołączył(a): 15 lut 2021, o 10:28
Posty: 132
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: sternik
i znowu trza będzie orkiestrę odmówić. :-( :-( :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2023, o 13:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8782
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2027
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Orkiestra teraz potrzebna na Rynku, gdzie wykopano łódź Wikingów!
https://www.swarzedzki.pl/2023/04/01/se ... RAoRNVCcm4

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2023, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Informacje z linii frontu. :-o

Właśnie wróciłem od znajomego ślusarza/tokarza. Nie jest dobrze.

Wał jest krzywy, co ciekawe około 20 cm od końca i nie w wyniku działania sił nieczystych, tylko w wyniku tego, że był spawany z dwóch wałów po złożeniu na pióro i wpust. Niestety spawaczowi nie wyszło... :-(
Jedyne co mi przychodzi do głowy to, że stożek śruby nie pasował do wału, zaś drugi wał pasujący do śruby był za krótki. Ktoś wpadł więc na pomysła, że da się oba wały połączyć. Dodatkowo wał ma wgłębienie w miejscu gdzie pracowała dławica.
Raczej nie da się go więc wykorzystać. Na szczęście mam zaklepany dłuższy wał, oby tylko stożek pasował. :)

Na teraz nie udało się usunąć wiertła z korpusu sprzęgła podatnego, ale fachowiec nad tym pracuje.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2023, o 18:04 

Dołączył(a): 15 lut 2021, o 10:28
Posty: 132
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ożesz,onego czasu wjechałem na kłodę Kikruiserem made in NL i usiadłem na wale wtedy natentychmiast wał precz i do hurtowni na Przeżmierowo potem do tokarza garażowego. To w sumie PIK a wał ma średnicę gwarantowaną.Dwa dni i było po temacie. Migiem tam podążaj a tokarzów w Swa. zapewne wielu. Bierz siem bo mi już głupio z tą orkiestrą,albo mnie wygonią albo zedrą skórę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2023, o 18:17 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2405
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 529
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Pioter, nie wiem za ile masz ten wał bez gwarancji prostości i zbieżności stożka.
Kup pręt nierdzewny ciągniony fi30 i daj tokarzowi. Wyjdzie tyle samo co za adaptację używki.
To dlatego wystawał tak daleko ze skegu?

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2023, o 18:46 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 403
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Większość łatwo dostępnych prętów ciągnionych 30 mm jest ze stali 1.4307. Na wał raczej dałbym stal 1.4408 lub lepszą. Stożek dla większości śrub to 1:10, ale lepiej wymiary zdjąć z posiadanej (po demontażu). Przy remoncie jednego z jachtów trafił mi się wał 30mm zakończony wielowpustem...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2023, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wał ma stożek o wymiarach:

średnica duża 30,0 mm
średnica mała 23,3 mm
długość stożka 68,0 mm

Z czego trzeci wymiar nie jest w 100% dokładny.

Nie znalazłem nigdzie wzoru na obliczanie współczynnika stożka wiec trudno mi określić czy to jest 1:10.
Jedyne co znalazłem, to iloczyn średnic podzielony przez długość, czyli 33x23,3:68=10,28 mm.
Zakładając, że trudno było dokładnie określić w którym miejscu zaczyna się stożek i dzielnik może nie być dokładnie zmierzony, to może być faktycznie 1:10.

Jeżeli wał, który mam w zanadrzu ma takie wymiary stożka, wystarczy go tylko przyciąć.

Co do długości, możliwe, że dlatego wystaje z pochwy, że był zrobiony z dwóch i jego wykonawca nie chciał, żeby miejsce jego spawania wypadło wewnątrz łożyska gumowego. Same łączenie było widać dopiero po oczyszczeniu wału z osadu z wody.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2023, o 01:47 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 403
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
68/(30-23,3)=0,0985=1/10 :)

Zostaw sobie kawałek wału za pochwą na umocowanie noża do cięcia lin, np. skręcany na cynku:
https://www.svb.de/de/zinkanode-mit-tauschneider-slc-25-30-35-mm-welle.html

Przed montażem dla porządku sprawdź osiowość wału.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2023, o 06:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Nie ma co sprawdzać osiowości wału, bo wiem, że nie istnieje. Trzeba ją będzie ustawić, wcześniej robiąc fasolki z otworów w łapach. Nie ma już regulacji.

Cały problem wynikł z tego, że od Bóg wie jak długiego czasu wał nie był wyosiowany względem rury stewowej i szedł po skosie.
Ktoś to kiedyś skopał dokumentnie...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2023, o 06:54 

Dołączył(a): 15 lut 2021, o 10:28
Posty: 132
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: sternik
!!!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2023, o 08:45 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 403
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Kurczak napisał(a):
Nie ma co sprawdzać osiowości wału, bo wiem, że nie istnieje. Trzeba ją będzie ustawić, wcześniej robiąc fasolki z otworów w łapach. Nie ma już regulacji.[...]
Chodzi mi o bicie promieniowe lub prostoliniowość samego wału.
Nie zawadzi też sprawdzić wyważenie samej śruby.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2023, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Pisałem, że wał jest krzywy. Mam już drugi pasujący wał do odbioru w Kołobrzegu. Jest dłuższy (150 cm) ale reszta wymiarów jest OK. Trzeba będzie tylko uciąć na wymiar. Stary ma 115 cm, nowy może być krótszy, wał nie musi wystawać 10 cm z pochwy, ma się tylko zmieścić tam anoda.
Muszę najpierw dokładnie zmierzyć wtykając stary wał.

Odebrałem od fachowca korpus sprzęgła podatnego, otwór pod kołek jest powiększony do 8 mm, zacięte i ukręcone wiertło usunięte. Dorobiona nowa nakrętka dociskowa. Całość oczyszczona w myjce, przeszlifowane powierzchnie, gdzie pracuje tuleja zaciskowa.

Załącznik:
1-IMG_20230405_171606_0.jpg
1-IMG_20230405_171606_0.jpg [ 121.81 KiB | Przeglądane 1477 razy ]


Zostało tylko poszukać tulejek gumowych i kołka rozprężnego sprzęgło niczym nowe. :) W przyszła środę jadę do Kołobrzegu i do niedzieli będę chciał możliwie dużo zrobić.

Najbardziej obawiam się problemów z wybiciem lub w inny sposób usunięciem łożyska gumowego. Widziałem jak w Kamieniu kolega przecinał łożysko brzeszczotem, ale było do niego dojście z obu końców. Było we wsporniku wału.

W moim przypadku dojście jest niestety od jednej strony... :-( :twisted:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2023, o 17:06 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 403
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Kurczak napisał(a):
Pisałem, że wał jest krzywy. Mam już drugi pasujący wał do odbioru w Kołobrzegu. Jest dłuższy (150 cm) ale reszta wymiarów jest OK.
Wiem :)
Chodzi mi o nowy - nawet cięcie tarczą potrafi wyboczyć wał. Dlatego też nowe wały zawsze są toczone i szlifowane, a do klienta trafiają w skrzynkach z podparciem w środku.
Oddzielny temat to wyważenie śruby - wpływa na żywotność łożyska gumowego i całej reszty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2023, o 17:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Czy śruba jest wyważona nie mam pojęcia.
Muszę ją za to zmierzyć, ale za bardzo wiem jak, tj. wiem, że jednym z wymiarów jest średnica.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2023, o 18:41 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 403
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Potrzebny jest kołek w środku śruby, szpilka osadzona centralnie w kołku (wystająca z obu stron na zewnątrz) i ramka z równoległych listew ułożonych poziomo. Położyć na tym śrubę i lekko poturlać patrząc, czy nie zatrzymuje się zawsze w tym samym miejscu.
Nie wiem jak zmierzyć skok. Ale już po zmontowaniu całości i uruchomieniu silnika sprawdź, czy na "mała naprzód" jacht utrzymuje prędkość manewrową (zależy od jachtu: ok. 1 - 1,5 kn). Jeśli nie, to śrubę można przegiąć, zwiększając jej skok (robiłem to raz w Diesel Air - efekt był ok).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 kwi 2023, o 21:27 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
Czy śruba jest wyważona nie mam pojęcia.
Muszę ją za to zmierzyć, ale za bardzo wiem jak, tj. wiem, że jednym z wymiarów jest średnica.

Dobrym zwyczajem było ( i chyba jest) oznaczanie ( wybijanie) parametrów śruby na jej piaście. patrz zdjęcie nr 2
https://allegrolokalnie.pl/oferta/sruba ... -motorowki

Najprostszy opis doboru śruby i jej parametrów
http://www.permatech.pl/e-sklep/i7,dobo ... dowej.html
Dla nieco bardziej wnikliwych:
https://btj.com.pl/2020/09/10/dzialanie ... napedowej/
Najprostszy sposób określania parametrów nieoznakowanej śruby:
Skok śruby: Położyć na płaskim tak by jedna krawędź łopaty przylegała do podłoża. Zmierzyć miarką wysokość średniego punktu łopaty( +- połowa szerokości łopaty) i tę wartość pomnożyć przez ilość łopat. Jest to co prawda obarczone niewielkim błędem, ale daje ogólny pogląd o skoku.
Średnica śruby: chyba nie trzeba tłumaczyć
Kąt natarcia: to już zabawa dla zaawansowanych.
Wyważanie śruby:
https://www.youtube.com/watch?v=ikRPThBepGY
Amerykańskie śruby mogą zawierać zamiast cyferek średnica/skok swoistą numerację. Przykład:
013052 15 15 right 3 Michigan Wheel OMC Stainless A
013054- 14-1/4 20 right 3 Michigan Wheel OMC Stainless A
013055 14-1/4 20 left 3 Michigan Wheel OMC Stainless A
013056 14-1/4 22 right 3 Michigan Wheel OMC Stainless A

Reszta dla zainteresowanych w necie
.Dobrym żródłem wiedzy jest Encyklopedia żeglarstwa Jacka Czajewskiego

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2023, o 02:19 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2405
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 529
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kurczak napisał(a):
Muszę ją za to zmierzyć, ale za bardzo wiem jak, tj. wiem, że jednym z wymiarów jest średnica.

Norbert Patalas "Żagle i motory" Wydawnictwo "Sport i Turystyka" Warszawa 1974 s. 104-106

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2023, o 06:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Sprawdzę czy jest na piaście wybity rozmiar. Jak pisałem ze zmierzeniem średnicy nie będzie problemu, mogę to zrobić w każdej chwili mam ją w bagażniku. :)
Śruba jest mocno zaśniedziała i dodatkowo pomalowana wiec musiałbym ją dać do wypiaskowania. Na piaście nie widziałem nic więc albo został zatarty, albo coś się pojawi po dokładnym oczyszczeniu.
Sensownym jest sprawdzenie czy śruba jest dobrze dobrana przed montażem i wodowaniem. Jak pisałem wcześniej nam wrażenie, że nie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2023, o 07:57 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
Sensownym jest sprawdzenie czy śruba jest dobrze dobrana przed montażem i wodowaniem. Jak pisałem wcześniej nam wrażenie, że nie.

No to masz kalkulatory na obliczanie prawidłowości doboru śruby.
https://skot.design/dobor-sruby-napedowej-na-skroty/
https://skot.design/jak-dobrac-skok-i-s ... motorowej/
Proste jak kłębek sznurka :lol:
Jak pogrzebiesz w sieci to znajdziesz jeszcze co nieco.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2023, o 09:40 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 403
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Wstępny dobór wg wzorów. Faktyczne dobranie da się niestety sprawdzić tylko już na wodzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2023, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13392
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W ogłoszeniu o sprzedaży Segelyacht Konsul 37 jest zdjęcie śruby napędowej z tym, że może być tak, że na Twoim jachcie jest już inna jak producent https://www.yachtservice-heikendorf.de/ ... s/historie zakładał , którego możesz zapytać jeśli jeszcze masz jacht na brzegu.

https://www.online-boote.de/ads/segelyacht-konsul-37/


Załączniki:
Konsul 37 yachtpropeller 2.jpg
Konsul 37 yachtpropeller 2.jpg [ 351.1 KiB | Przeglądane 1354 razy ]
Konsul 37 Yachtpropeller.jpg
Konsul 37 Yachtpropeller.jpg [ 194.04 KiB | Przeglądane 1356 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2023, o 15:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jak napisałem kiedyś tam, kontaktowałem się z tą firmą. Dostałem od nich folder z danymi technicznymi jachtu, taki folder reklamowy sprzed prawie pięćdziesięciu lat. :)

Marckmann produkował te jachty w stanie gotowym do pływania i jako zestaw do samodzielnego montażu. Sugerowanym silnikiem był wówczas albo OM636 albo VW 1,5 D. Nie ma danych dotyczących parametrów śruby, w odniesieniu do konkretnego silnika i przekładni.
Podejrzewam, że mój był z takiego zestawu wyposażony w silnik, przekładnię, wał i śrubę przez nabywcę. Nie chce mi się wierzyć, że w stoczni został zamontowany wał spawany z dwóch. Podobnie mogło być ze śrubą, zamontowano taką jaka była akurat pod ręką. Ale może się mylę, a moje wrażenia z pływania na silniku pod wiatr i falę są mylące.

Z skorzystaniem ze wzorów muszę się chwilowo wstrzymać, nie znam przełożenia przekładni. Zapomniałem zrobić fotki tabliczki znamionowej. Mogę to sprawdzić w przyszłym tygodniu.
W komplecie z wałem mogę mieć także "mocniejszą" , trójłopatową śrubę, niestety nie jest składana.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2023, o 19:05 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 403
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Dobry probgram do estymacji parametrów śrub:
https://vicprop.com/displacement_size_new.php

Przełożenie przekładni to najczęściej 2:1 - podstaw sobie dane z zakresu 2-3 i zobaczysz wpływ na kalkulację.

Jeżeli wynikowa średnica śruby będzie większa niż możliwa do zastosowania, to jest reguła rekalkulacji: "The rule of thumb is 1 inch of diameter is equal to 1 1/2 to 2 inches of pitch".
Slowem: zmniejszając średnicę zwiększasz skok.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 kwi 2023, o 19:32 

Dołączył(a): 23 mar 2013, o 12:29
Posty: 403
Podziękował : 8
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: p.u.
Parametry śruby mogą być też naniesione na jej korpusie:


Załączniki:
IMG_0861.jpg
IMG_0861.jpg [ 369 KiB | Przeglądane 1257 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2023, o 06:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Dziękuję za te wszystkie informacje. :) Nie omieszkam z nich skorzystać.
Śrubę dam do wypiaskowania ale najpierw spróbuję szczotki stalowej, oglądałem ją dokładnie w całości nie widać na niej cech, jeśli są to zamalowanie i na teraz niewidoczne.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2023, o 09:24 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1099
Podziękował : 407
Otrzymał podziękowań: 398
Uprawnienia żeglarskie:
Kurczak napisał(a):
...Śrubę dam do wypiaskowania ale najpierw spróbuję szczotki stalowej, oglądałem ją dokładnie w całości nie widać na niej cech, jeśli są to zamalowanie i na teraz niewidoczne.


Szczotka - naturalnie - osadzona w wiertarce, a po oczyszczeniu szczotką - polerowanie tarczą bawełnianą albo piankową i pastą polerską

________________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2023, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13392
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Śruba jest pomalowana. Aby nie utracić oznaczeń jeśli są wytłoczone, to proponuję użyć zmywacza do farb. Następnie obróbka mechaniczna.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2023, o 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14027
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2017
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Niestety cecha śruby jest nieczytelna, była kiedyś na piaście, ale przez lata uległa zatarciu.

Jedyne co mi się udało odczytać, i to tylko częściowo - to ostatnią cyfrę (3 lub 8), wcześniej jest "1" lub "/". Na logikę, to będzie raczej "13" lub "18" niż "/3" lub "/8"
Śruba ma średnicę 11,4 cala (29 cm) przy dwóch łopatach.

Zgodnie z nieco przybliżonymi danymi i przełożeniu 2:1 wychodzi, że śruba jest mocno za mała.

Załącznik:
1-IMG_20230407_072950_7.jpg
1-IMG_20230407_072950_7.jpg [ 126.63 KiB | Przeglądane 1114 razy ]


Z drugiej strony patrząc to 2 - łopatowa śruba nie ma racji bytu przy tym jachcie, 17 calowa (43 cm) się najnormalniej w świecie nie zmieści.

Jestem cały gupi. :-o :-(

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2023, o 17:42 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
Z drugiej strony patrząc to 2 - łopatowa śruba nie ma racji bytu przy tym jachcie, 17 calowa (43 cm) się najnormalniej w świecie nie zmieści.

Szukaj śruby dwułopatowej o średnicy większej niż obecna, . Na przykład 14,5 cala czyli 37 cm
https://www.olx.pl/d/oferta/sruba-naped ... tem_to_vec
Tanio i pod ręką.
Jeśli nic nie znajdziesz ( w co wątpię) pomyśleć o 3 łopatkowej.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Ostatnio edytowano 7 kwi 2023, o 17:43 przez Bombel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2023, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13392
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1527
Otrzymał podziękowań: 2216
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Z drugiej strony patrząc to 2 - łopatowa śruba nie ma racji bytu przy tym jachcie


Na tym jachcie, który wcześniej pokazałem jest 2-łopatowa https://www.online-boote.de/ads/segelyacht-konsul-37/

Załącznik:
Konsul 37 yachtpropeller 2 (1).jpg
Konsul 37 yachtpropeller 2 (1).jpg [ 351.1 KiB | Przeglądane 1087 razy ]


Konsul 37 Paula http://juergenfritz.de/Juergen-Fritz/Se ... /paula.htm
Innenborder Mercedes Benz OM 636
Verstellpropeller 2-flügelig- 2-łopatowe śmigło o zmiennym skoku

Konsul 37 Long John dwułopatowa
https://www.best-credit24.de/boote-such ... id=0fn6gvq
https://www.bootveiling.com/en/boats-fo ... konsul-37/
Załącznik:
Konsul_37_-_www.bootveiling.com5.jpeg
Konsul_37_-_www.bootveiling.com5.jpeg [ 216.64 KiB | Przeglądane 1087 razy ]


Konsul 37 Sun Sula z trzyłopatową śrubą
http://www.sunsula.de/galerie/?album=1& ... &nggpage=2

Całkiem fajne statki



_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 108  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 109 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL