Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 10:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 lut 2023, o 11:51 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1428
Podziękował : 520
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI napisał(a):
pewnie 220 mają

230 jak co.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2023, o 12:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Pomyślałem :-P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2023, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Silnik Mercedes 300D (OM 617.016), przekładnia HBW 250-3R.
Załącznik:
20230213_134456_silnik.jpg
20230213_134456_silnik.jpg [ 202.34 KiB | Przeglądane 2689 razy ]

Załącznik:
20230213_134455_silnik.jpg
20230213_134455_silnik.jpg [ 154.36 KiB | Przeglądane 2689 razy ]

Załącznik:
_20230213_135450_przekładnia.jpg
_20230213_135450_przekładnia.jpg [ 295.25 KiB | Przeglądane 2689 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2023, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
cors napisał(a):
AIKI napisał(a):
pewnie 220 mają

230 jak co.

Wiem, ale jestem starej daty - kiedyś mówiło się właśnie 220.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2023, o 16:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bardzo dobry silnik, nie do zajechania.
Montowany z osobówek do beczek, wczesnych baleronów i gelend. Później został uturbiony i dalej montowany jako 300T :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2023, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kurczak napisał(a):
nie do zajechania
Mam nadzieję, bo do Warszawy jest co najmniej 220 godzin żeglugi :-D

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2023, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
A mechanika do przeglądu będziesz przywoził z PL, czy ktoś miejscowy?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2023, o 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Chciałbym z PL

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2023, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7523
Podziękował : 5924
Otrzymał podziękowań: 2282
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Congratulations :)
To jest piękna machina na moje oko kaprawe. A Twoja decyzja o zakupie, bardzo inspirująca... Zwłaszcza w tych cowidowych czasach.
Nie zazdroszczę tak wprost, bo ja bym tego po prostu nie potrafił ocenić i docenić w tym stopniu co Ty... Ale robi wrażenie i mobilizuje, żeby też wykonać jakiś śmielszy "ruch" :D

Stara Zientara napisał(a):
Silnik Mercedes 300D (OM 617.016), przekładnia HBW 250-3R.

Kurczak słusznie prawi, moim zdaniem skromnym.
OM617 to pierwsza dieslowska rzędowa piątka Mercedesa. Uturbiane to było już pod koniec lat 70 :)
( Tylko nie pamiętam w czym... możliwe, że w Unimogu ? )
Na każdej gnojówce "pojedzie", czyli popływasz gdzie zechcesz, byleś coś do baku wlał. I to jest naprawdę długowieczne i niezawodne.
( Jest w ogromnym stopniu remontowalny, ale obstawiam, że tego raczej nie doświadczysz, tzn potrzeby głębszego remontu :) )
Nie znam się na jachtach motorowych, ale tak na czuja obstawiam, że na tym napędzie, to po wodzie popłynie bez tych... No... Jak im tam...? Problemów żadnych ;)
Gratulacje! Fajne cacko!



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2023, o 23:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2006, o 18:46
Posty: 349
Lokalizacja: Pomorze Zachodnie
Podziękował : 40
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ja miałem taki silnik w mercedesie 116.
Miał równo 80 KM.
Mercedesy 116 były benzynowe, ale poprzedni właściciel
zamienił na wysokoprężny.
Jeździłem nim 10 lat i nigdy mnie nie zawiódł :)

_________________
Janusz Rolfok

jest wiatr, co usta kobiety rozchyla, jest taki wiatr...
jest blask, co uda kobiety odsłania, jest taki blask...



Za ten post autor Rolfok otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2023, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Te silniki robiły milionowe przebiegi i powstały poprzez dołożenie piątego cylindra do 2,4 D, który z kolei powstał poprzez rozwiercenie cylindrów nieśmiertelnej dwulitrówki, wcześniej do 2,2D. 2,4 miałem w swoim W123. :)

Janusz, w Twoim W116 powinien być mocniejszy silnik 300T, w tym modelu Merca były montowane diesle, ale tylko na rynek amerykański, ale te różniły się stylistyką, miały inne zderzaki, które spełniały amerykańskie przepisy dot. bezpieczeństwa.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2023, o 07:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Stara Zientara napisał(a):
Chciałbym z PL

Ja Wojtek na Twoim miejscu, sprawdziłbym czy łatwo wyjdą wtryski. Jeśli tak, to nalałbym oleju do cylindrów po ok 50ml, żeby rozruszać pierścienie i żeby dały się łatwo "odkleić" od ścianek cylindrów, zdjął pokrywę zaworów i sprawdził stan, i naciągu łańcucha. Obrócił wał kilka razy "z ręki". Złożył z powrotem w między czasie doładowując aku i od śmigła, ponieważ mechanik to Ci nic więcej nie powie bez rozłożenia, a jak już inni wspomnieli - nic więcej ten silnik nie wymaga od obsługi oprócz poziomu oleju. Jak odpali to zagrzać, wymiana filtra, oleu i do domu. :kiss:
Jeszcze raz - gratulacje. Fajna sztuka.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2023, o 08:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jeśli dobrze zrozumiałem, to ostatnio silnik pracował w grudniu, gdy łódź została przyprowadzona na obecne miejsce postoju.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2023, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Mea culpa.
Ułożyłem to sobie w głowie że co najmniej pół roku silnik nie odpalał albo i dłużej.
To ja bym się tylko skusił na sprawdzenie z ręki czy się kręci, a dalej rozgrzać, olej, filtr i do domu.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2023, o 09:02 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 13:25
Posty: 2239
Podziękował : 353
Otrzymał podziękowań: 677
Uprawnienia żeglarskie: mam
Ognisty Szkwał napisał(a):
To ja bym się tylko skusił na sprawdzenie z ręki czy się kręci, a dalej rozgrzać, olej, filtr i do domu

I filtr oleju i paliwa - sprawdzić koniecznie układ paliwowy.
O ile dobrze rozpoznaję po zdjęciach, to jak silnik padnie w drodze, to nawet Zientek nie da rady podejść tym żelastwem do kei na żaglach :D

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2023, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Inercją...
i sterami strumieniowymi :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2023, o 16:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Stara Zientara napisał(a):
Inercją...
i sterami strumieniowymi :rotfl:

Oraz siłą woli, z dumom i godnościom osobistom. :lol:

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2023, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
AIKI napisał(a):
Holandii oooops... Nidelandów

spokojnie:
https://rjp.pan.pl/porady-jezykowe-main ... niderlandy
https://www.gov.pl/web/ksng/urzedowy-wy ... ch-swiata2

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Mam Wymówkę
PostNapisane: 9 mar 2023, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Nowego wątku nie będę zakładał, tylko tytuł zmieniłem.

Po wielu kombinacjach udało się zarejestrować łódkę.
Łatwo nie było, bo tylko pismo, że wygrałem licytację i rachunek z firmy aukcyjnej. Jakoś przeszli do porządku nad niezgodnością zgłoszonych wymiarów z podanymi w rachunku.

Problemem okazał się silnik. Jeden z najpopularniejszych na świecie - 5-cylindrowy Mercedes OM.617. Nie wystarczyła książka obsługowa po polsku, trzeba było przetłumaczyć stronę z fabrycznej instrukcji, żeby mogli wpisać w dokument 59 kW.
Trochę śmieszne - wymiary przyjęli na wiarę, a na moc musiał być kwit.

W międzyczasie zacząłem robić zakupy niezbędne do sprowadzenia łódki do Polski.
Lampy nawigacyjne, koła ratunkowe, bosak, obrotomierz, pławka świetlna i linka, uchwyt do koła, kanistry do wody i paliwa, wąż do wody, czajnik, przewody elektryczne, skrzynki, bandery, baterie, cumy, pochłaniacz wilgoci i na końcu napisy.

Teraz jeszcze zakup żarcia na jakieś 2 tygodnie i w czwartek rano jedziemy do Niderlandów.


Załączniki:
20230309_181804.jpg
20230309_181804.jpg [ 331.2 KiB | Przeglądane 1840 razy ]
20230309_181738.jpg
20230309_181738.jpg [ 311.12 KiB | Przeglądane 1840 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664

Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 3: Janna, noone, piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2023, o 08:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Se wymyślił :rotfl:

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2023, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2009, o 17:32
Posty: 1345
Lokalizacja: Turowice /k.Konstancina-Jeziorny
Podziękował : 547
Otrzymał podziękowań: 429
Uprawnienia żeglarskie: bezpatencie
To przecież dziecko. Jak każde - lubi się bawić zabawkami. Jedynie ceny zabawe z wiekiem ulegają zmianie. Prawda Tygryso? ;P



Za ten post autor sirapacz otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2023, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4483
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 760
Otrzymał podziękowań: 1538
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
sirapacz napisał(a):
lubi się bawić zabawkami. Jedynie ceny zabawe z wiekiem ulegają zmianie. Prawda Tygryso?
a nie szło czasem o wymyślenie "Wymówki"...? :)

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2023, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
wymyślenie "Wymówki"
Jeśli o to chodzi, to historia jest bardziej skomplikowana.

Zaczęło się od „WMW”... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12953
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Pierwszy dzień za nami.
Odkurzone i wytrzepane materace na kojach, przewietrzona pościel.
Założona rura od wlewu wody do zbiorników (spadła).
Uporządkowane achterpiki.
Częściowo sprzątnięty kambuz.
Ściągnięty olej z silnika. Niestety, śruby mocujące pokrywę filtra oleju stawiły zdecydowany opór i zostały potraktowane WD40 (rano w sobotę ustąpiły).
W zbiornikach paliwa ok. połowa pojemności.
Ogrzewanie jest zasilane z osobnego zbiornika (kanister 20l). Nie mogę ustalić, czy diesel, czy benzyna, więc na razie nic nie dolewam. W achterpiku są trzy kanisterki 5l, ale nie wiadomo, czy to paliwo do ogrzewania, czy do pontonu (którego nie ma na łodzi).

Wybiegając trochę do przodu, w sobotę rano wymieniłem filtr oleju i wlałem świeży olej. Silnik, trochę niechętnie, ale odpalił za pierwszym razem.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 3: mariaciuncia, piotras, Wojtek Bartoszyński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Zniecierpliwiony czekałem na jakieś informacje, dziękuję i cieszę się że silnik cyka.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 13:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Wojtek, jeśli masz możliwość sprawdź co masz w zbiornikach paliwa, tzn. czy oprócz ON nie ma tam innych niespodzianek, które później zablokują linie paliwową

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1401
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 606
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Kurczak napisał(a):
Wojtek, jeśli masz możliwość sprawdź co masz w zbiornikach paliwa, tzn. czy oprócz ON nie ma tam innych niespodzianek, które później zablokują linie paliwową
Nie znam się to się wypowiem. Po zimie zawsze w mojej łupince wymieniałem filtr paliwa z separatorem. Jeżeli przez dłuższy czas było tam tylko pół zbiornika…


Sent from

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Diesel z dodatkami biokomponentów pozostający dłuższy czas w bezruchu kolonizują obcy, tworzący na dnach zbiorników coś na kształt brunatnej galarety.
Do tego procesu potrzebne jest jeszcze nieco wody, która zawsze w sposób naturalny kondensuje na ściankach zbiornika z wilgoci w powietrzu.

Sama wymiana filtra z separatorem w tej sytuacji nic nie da, bo rozbebłana ruchem jachtu zawiesina paliwa z obcymi zatyka, zakleja wszystko, niczym parafina zimą.

Miałam już nimi do czynienia, nic fajnego... :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 16:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1401
Podziękował : 793
Otrzymał podziękowań: 606
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
Bardziej chodziło mi o algi rozwijające się w wodzie ze skondensowanej pary. W UK to powszechny problem, dlatego na zimę trzeba zatankować do pełna i użyć specjalnego dodatku. Ale jak mówiłem nie znam się. Sama wymiana filtra pewnie nie jest wyjściem, ale ja bym ją rozważył.


Sent from

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 mar 2023, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ci "obcy" , o których pisałem to właśnie algi. :-(
Lubią wodę i biokomponenty, to ich środowisko, gdzie się namnażają.
Są tacy, którzy twierdzą, że czysty ON im też nie przeszkadza. :)

Zawsze na zimę zalewałem zbiornik do pełna i tak się tego świństwa nie ustrzegłem. Potem był demontaż zbiornika płukanie detergentem i gorącą wodą do czystej nierdzewki, wymiana przewodów paliwowych i filtrów.

Pisałem o tym dlatego, że Wojtek nie zna historii jachtu, nie wie co oprócz ropy ma w zbiorniku, więc w tym przypadku ryzyko jest dużo większe. To że silnik odpalił nie znaczy, że po kilku godzinach, godzinie, pół, czy też po paru minutach nie stanie.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL