Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 00:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sie 2009, o 09:50 

Dołączył(a): 27 mar 2006, o 18:53
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam,

Szukam aktywnych zawodowo konstruktorów jachtów stalowych. Czy mógł bym prosić forumowiczów, o padanie znanych im nazwisk(albo informacji, gdzie takie może mi się udać znaleźć). Niestety wyniki moich poszukiwań są raczej marne. Z góry dziękuje.

Pozdrawiam
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sie 2009, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Juliusz Strawiński
Bogdan Małolepszy
Jan Młynarczyk

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sie 2009, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Bruce Roberts http://www.bruceroberts.com/ - to jeśli chcesz zbudować stalowy jacht który da się potem (jeśli dobrze wykonany) sprzedać za sensowną cenę gdziekolwiek na świecie.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sie 2009, o 14:14 

Dołączył(a): 27 mar 2006, o 18:53
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Dzięki z góry za informację.
Dodam tylko, bo faktycznie nie napisałem, że aktualnie chodzi mi o rodzimych projektantów:).

A książki i www Bruce'a Robertsa, zostały już przekopane:).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sie 2009, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Moniia napisał(a):
stalowy jacht który da się potem (jeśli dobrze wykonany) sprzedać za sensowną cenę gdziekolwiek na świecie

Chyba nie doceniasz naszych projektantów :razz:
Myślę, że Robertsom trochę daleko do niektórych realizacji w/w panów :DD
http://www.yacht-studio.pl/sailing-yachts-design.html
http://www.gdansk.pl/galeria?f=8398

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sie 2009, o 20:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
boSmann napisał(a):
Moniia napisał(a):
stalowy jacht który da się potem (jeśli dobrze wykonany) sprzedać za sensowną cenę gdziekolwiek na świecie

Chyba nie doceniasz naszych projektantów :razz:
Myślę, że Robertsom trochę daleko do niektórych realizacji w/w panów :DD
http://www.yacht-studio.pl/sailing-yachts-design.html
http://www.gdansk.pl/galeria?f=8398

Myślę, że moniia nie zajmuje się docenianiem projektantów, tylko przekazuje ważną wiadomość o rynku.
W Polsce takowy w zasadzie nie istnieje. Poza Polską na pewno łatwiej sprzedać rozsądnie jacht stalowy zaprojektowany przez kogoś... znanego z konstrukcji jachtów stalowych poza Polską. Czyli np. Robertsa (którego łatwiej w Polsce byłoby sprzedać chyba też) :razz:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sie 2009, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jaromir napisał(a):
Myślę, że moniia nie zajmuje się docenianiem projektantów, tylko przekazuje ważną wiadomość o rynku.


Dokładnie. Doceniam projekty naszych konstruktorów, tyle że nie zrobiłabym jachtu stalowego wg ich projektu. Nie żeby mi się nie podobały, ale czasem jacht trzeba sprzedać (choćby żeby zmienić na większy/lepszy ;) ) I tu zaczyna się problem - jacht stalowy nieznanego konstruktora sprzedać jest niestety dość trudno*. Zawsze będzie to jednak wystawiane jako "custom build". Z Robertsem sprawa ma się inaczej - wyrobił sobie taką markę, że jachty jego konstrukcji są wystawiane normalnie pod nazwą modelu i wszyscy wiedzą, o co chodzi - i co ważniejsze, ceny są praktycznie takie jak innych jachtów podobnej wielkości, wieku i wyposażenia - mimo że wiadomo, że wszystkie są "custom build".

Nie zniechęcam do polskich konstruktorów, ale po prostu zwracam uwagę na istotny aspekt wyboru konstruktora...

*czytaj -da się ale za znacznie niższą niż innych jachtów tej wielkości cenę

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sie 2009, o 13:46 

Dołączył(a): 2 sie 2006, o 17:30
Posty: 198
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Moniia jachtów stalowych na świecie, albo choćby w Europie na sprzedaż jest taka ilość, że jednostki Bruce'a stanowią zaledwie jakiś promil całości. Mówienie, że inne jednostki podobnej wielkości osiągają niższe ceny na rynku to po prostu niedorzeczność.
Jdas, jeśli szukasz projektu poszukaj w googlu projektantów i napisz z zapytaniem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sie 2009, o 13:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
stocznia fram -w Obornikach koło Poznania

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sie 2009, o 14:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Carlos napisał(a):
Moniia jachtów stalowych na świecie, albo choćby w Europie na sprzedaż jest taka ilość, że jednostki Bruce'a stanowią zaledwie jakiś promil całości. Mówienie, że inne jednostki podobnej wielkości osiągają niższe ceny na rynku to po prostu niedorzeczność.

Akurat, po dłuższych poszukiwaniach jachtu stalowego wśród dostępnych w necie ogłoszeń mam identyczne z Moniią spostrzeżenia. Zaobserwowałem, ze jachty konstrukcji Robertsa sprzedają się wśród jednostek stalowych drożej od innych. Nie są przy tym Robertsy aż tyle droższe co produkty stoczni Najad, Hallberg-Rassy czy Southerly od jachtów z laminatow, ale droższe są :roll:

Wracając do jachtów stalowych - chyba warto wiedzieć, że stanowią one niezbyt duży odsetek oferowanych do sprzedaży jednostek. W Holandii jest ich chyba najwięcej, ale i tam zdecydowanie przeważają łódki z laminatu.
Np w przedziale 10-20m, na http://www.botenbank.nl/ znaleźć można dziś 1612 jednostek, z których tylko 145 sztuk to jednostki o kadłubach ze stali.
Zdarzają się jachty stalowe z Niemiec, kilka sztuk można zawsze znaleźć w ogłoszeniach ze Skandynawii. Ale w Chorwacji, Grecji, we Włoszech czy we Francji - z rzadka i pojedyncze sztuki.
Piszę o tym tylko dlatego, że sugerujesz zdaje się dużą liczbę ofert jachtów stalowych, gdy tymczasem najczęściej porównywalnych ofert trza szukać ze świecą. A generalnie dość trudno porównywać nieporównywalne, nieprawdaż?

Na koniec moje ulubione ogłoszenie, przedstawia jacht dzięki któremu mógłbym zmienić sposób zarabiania na życie... Oczywiście stalowy :wink: :
http://hiswa.yachtfocus.com/temp/tmpab6 ... cb6605.pdf
http://www.botenbank.nl/boot/128674/bue ... se-kits-72
http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/6 ... mpaign=BTK

Hmmm... pomyśleć, że brakuje mi do tego tylko niecałych 250 000 euro... :neutral:

[ Dodano: Czw 20 Sie, 2009 15:43 ]
Jdas napisał(a):
Witam,

Szukam aktywnych zawodowo konstruktorów jachtów stalowych. Czy mógł bym prosić forumowiczów, o padanie znanych im nazwisk(albo informacji, gdzie takie może mi się udać znaleźć). Niestety wyniki moich poszukiwań są raczej marne. Z góry dziękuje.

Pozdrawiam
Jacek


Musiałbyś sprecyzować o co ci chodzi.
Ja na przykład uważam, że ostatnio pan Jan Młynarczyk zaprojektował ciekawy jacht stalowy:
http://www.yacht.pl/polskihak.html
Kilka ciekawych konstrukcji wyszło też z:
http://www.yacht-studio.pl/projektowani ... owych.html
teraz znajdziesz tam głównie duże jednostki, ale Strawiński projektował i mniejsze:
http://www.tapasya.pl/index.php?file=On ... &onas_id=2
Jak szukasz czegoś na prawdę większego, to zobacz:
http://www.choren.com.pl/
Jeśli coś dla ludu bardziej przystępnego zwykłym śmiertelnikom, to może tu:
http://www.maderskiyachts.alpha.pl/newpage23.htm
albo tu:
http://www.malolepszy.bm.webpark.pl/
http://www.port21.pl/technika/article_1547.html
Ostatnio widziałem bardzo ładnie zrobiony jacht typu "Rudy" - w Irlandii. Kilka tych jachtów w Polsce powstało, lepiej budować kolejny jacht z serii niż prototyp... Niestety z konstruktorem "Rudego" już nie można porozmawiać:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zbigniew_Milewski
A dokumentację jakiegoś Bruce'a Robertsa kupisz i zbudujesz w Polsce np. tu:
http://www.yachtmetal.com/

Itd.itp...
Use Google Luke! :wink:

BTW- nie wie ktoś czyjej konstrukcji i wykonania jest marniejący w AZS na Górkach od dwu lat ciekawy, stalowy jacht "Malajka" (bandera UK)???

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sie 2009, o 16:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaromir napisał(a):
Wracając do jachtów stalowych - chyba warto wiedzieć, że stanowią one niezbyt duży odsetek oferowanych do sprzedaży jednostek. W Holandii jest ich chyba najwięcej, ale i tam zdecydowanie przeważają łódki z laminatu.
Np w przedziale 10-20m, na http://www.botenbank.nl/ znaleźć można dziś 1612 jednostek, z których tylko 145 sztuk to jednostki o kadłubach ze stali

Przejrzałem, za 80 tys euro da się coś sensownego kupić, oczywiście laminat, bo konserwacja stalowego, to duży problem. Zastanawiająco tanie są Bawarie, czyli Awarie (pewnie dlatego).

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2009, o 10:00 

Dołączył(a): 27 mar 2006, o 18:53
Posty: 9
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Jaromir napisał(a):
BTW- nie wie ktoś czyjej konstrukcji i wykonania jest marniejący w AZS na Górkach od dwu lat ciekawy, stalowy jacht "Malajka" (bandera UK)???


Jacht jest z tego co mi wiadomo konstrukcji Pana Strawińskiego(głowy sobie nie dam odciąć:)). Natomiast wykonany został przez stocznie YachtMetal.

Niżej link do galerii(to ten?):
http://www.yachtmetal.com/galeria08.html

Oczywiście do tych bardziej znanych nazwisk, dotarłem. Chciałem się po prostu przekonać czy kogoś nie przeoczyłem:). Z góry dzięki wszystkim za pomoc. Jeżeli jeszcze komuś przyjdzie jakieś nazwisko, to czekam:).

Pozdrawiam
Jacek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2009, o 17:19 

Dołączył(a): 2 sie 2006, o 17:30
Posty: 198
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Zadzwoń do firmy Yacht-metal i popytaj, na pewno się dowiesz sporo. Jaki jacht Ciebie interesuje?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2009, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
cape napisał(a):
Przejrzałem, za 80 tys euro da się coś sensownego kupić, oczywiście laminat, bo konserwacja stalowego, to duży problem.


Myślę, że dziś problem z konserwacją jachtu stalowego jest znacznie mniejszy niż kilkanaście - kilkadziesiąt lat temu. I nie tak znowu "oczywista" jest przewaga laminatu, zwłaszcza starego laminatu...
Stalowe jachty dzisiejsze (czy nawet te kilkunastoletnie ale nie rodzimej produkcji) spawane są ze stali o lepszych właściwościach niż to do czego przyzwyczaiły wielu polskich żeglarzy "jotki" czy "rigle"...
Ochrona anodowa i izolatory galwaniczne nie są już czarną magią - po prostu działają i można je kupić. Jacht stalowy w dobie współczesnych farb jacht stalowy nie wymaga wiele więcej "konserwacji" niż jednostka laminatowa.
Spotyka się też czasem, zwłaszcza w Holandii, jachty ze stali "kortenowskiej", http://en.wikipedia.org/wiki/Weathering_steel Jachty z tego materiału, zakonserwowane i pomalowane porządnie specjalistyczna farbą wymagają co najwyżej estetycznego odnowienia raz na kilka sezonów. Po prostu niemal nie rdzewieją :roll:
Zupełnie nie rdzewieją jachty ze... stali nierdzewnej. To dość drogi materiał i kłopotliwy w budowie, ale wcale nie tak drogi i egzotyczny, jak się w pierwszej chwili mogłoby wydawać. Stal nierdzewna wychodzi czasem taniej od porządnej przekładki na epoksydzie... W każdym razie żaglowe jachty z "nierdzewki" też się zdarzają i sam to parę razy widziałem - od podwórka przy gdańskiej ulicy Elbląskiej do Southampton czy Hasle - gdzie szczęśliwie miałem przy sobie aparat fotograficzny:


Załączniki:
0046Hasle Jacht nierdz.JPG
0046Hasle Jacht nierdz.JPG [ 54.04 KiB | Przeglądane 105 razy ]
0045Hasle jachtnierdz.JPG
0045Hasle jachtnierdz.JPG [ 51.58 KiB | Przeglądane 100 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 21 sie 2009, o 19:24 przez Gość, łącznie edytowano 3 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2009, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaromir napisał(a):
Myślę, ze to dziś problem znacznie mniejszy niż kilkanaście - kilkadziesiąt lat temu

Naisałem to pod wpływem ostatniego rejsu na Bergu (Bruceo). Armator kupił kadłub wyspawany w latach 80-tych. Sam go zabudował, malował itp zwodował w 2003 ? Mieszka na nim, opłynął kawał świata ( w tym Horn) i na najbliższą zimę w Szczecinie planuje piaskowanie całego kadłuba, bo coś z farbami nie działa. Są miejsca dużej korozji. Dla mnie piaskowanie całego kadłuba, to potworna robota, lub potworne pieniądze dla stoczni.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2009, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
cape napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Myślę, ze to dziś problem znacznie mniejszy niż kilkanaście - kilkadziesiąt lat temu

Naisałem to pod wpływem ostatniego rejsu na Bergu (Bruceo). Armator kupił kadłub wyspawany w latach 80-tych. Sam go zabudował, malował itp zwodował w 2003 ? Mieszka na nim, opłynął kawał świata ( w tym Horn) i na najbliższą zimę w Szczecinie planuje piaskowanie całego kadłuba, bo coś z farbami nie działa. Są miejsca dużej korozji. Dla mnie piaskowanie całego kadłuba, to potworna robota, lub potworne pieniądze dla stoczni.


Może to wina materiału - polskie blachy stalowe, zwłaszcza z lat 80-tych słyną ze sporej ilości chlorków i siarczków wprasowywanych w powierzchnię w procesie walcowania...
Z drugiej strony Jurek Radomski żegluje na Czarnym Diamencie non stop niemal od 1978 roku... Jacht (Rigel) zbudowano z "naszej" blachy, ale jakoś dotąd nie przerdzewiał :DD

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2009, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Jaromir napisał(a):
Jurek Radomski żegluje na Czarnym Diamencie

Spotkałem go w 2001 na Visie, ale była impreza, jego pies Bosman ? uciekł, ale przywiozła go policja (psa oczywiście).
Berg też oczywiscie nie przerdzewiał, ale ma miejsca, gdzie farba się nie trzyma. Czy jacht tej samej wielkości stalowy jest droższy/tańszy od laminatu ?

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sie 2009, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
cape napisał(a):
to potworna robota, lub potworne pieniądze dla stoczni

Technologia się trochę zmieniła i nie jest to już takie straszne.
Piaskować możesz nawet na nabrzeżu.
W tym roku Skipbulba zdaje się piaskował Aliflanke i jakoś to przeżył :wink:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 184 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL