Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 11:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: trident 24
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 20:30 

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 22:47
Posty: 102
Lokalizacja: Essex, UK
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kolega chce zanabyc takie cudo... zastanawiamy sie czy nada toto sie do rejsu pelnomorskiego w 4 osoby

chodzi dokladnie o tego: http://cgi.ebay.co.uk/trident-24-bilge- ... 286.c0.m14


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
chiquito83 napisał(a):
zastanawiamy sie czy nada toto sie do rejsu pelnomorskiego w 4 osoby

Oczywiście, że tak

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 21:02 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
rzeczywiście cudo :razz:

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 21:10 

Dołączył(a): 3 gru 2008, o 22:47
Posty: 102
Lokalizacja: Essex, UK
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
rzeczywiście cudo :razz:


prosze sie nie smiac, na nic lepszego nas nie stac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
chiquito83 napisał(a):
prosze sie nie smiac

To jest dobry jacht pełnomorski. Jego cena, jest jak dla mnie zaskakująco niska. Oczywiście na podstawie zdjęć trudno ocenić jego stan. Dwa kile dają małe zanurzenie, to ważne w małych portach GB (osuchowych). Nawet na osuchu staniesz jak król na dnie. Jeżeli nic nie jest przemycone, kupuj.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 21:42 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
chiquito83 napisał(a):
rosze sie nie smiac, na nic lepszego nas nie st


bardzo mi się podoba

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 wrz 2009, o 21:43 

Dołączył(a): 2 sie 2006, o 17:30
Posty: 198
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
cape napisał(a):
Dwa kile dają małe zanurzenie


Najpierw, to by należało się tym jachtem przepłynąć. Ten egzemplarz z niewiadomych mi powodów ma aż 3 kile. Standardowo były trzy wersje ale takiej z trzema kilami nigdy nie produkowano. Ogólnie dwa kile mają to do siebie, że o wiele wolniej się pływa, zwłaszcza na wiatr. Domyślam się, jak na wiatr pływa się na trzech :) Jeżeli konstrukcja jest w dobrym stanie, zwłaszcza w miejscach największych naprężeń (grodzie, podwięzi itp) to się opłaca (po drobnych przeróbkach).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 08:29 

Dołączył(a): 28 gru 2006, o 18:10
Posty: 14
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Carlos napisał(a):
Ogólnie dwa kile mają to do siebie, że o wiele wolniej się pływa, zwłaszcza na wiatr. Domyślam się, jak na wiatr pływa się na trzech :)


Zegluje juz ponad trzy miesiace , po Baltyku i Zalewie Szczecinskim , na jachcie o podobnej konstrukcji i wymiarach .

http://www.youtube.com/watch?v=-7MzarwP ... re=channel

Nie jest prawda , ze na jachtach z dwoma kilami plywa sie o wiele wolniej .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 08:54 

Dołączył(a): 2 sie 2006, o 17:30
Posty: 198
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Może nie o wiele wolniej, ale na pewno pewna różnica w prędkościach pomiędzy takim jachtem a jednostką z klasycznym kilem jest. Jako, że tego typu jednostek nie wybierają zapaleni ściganci, tylko raczej żeglarze turystyczni, to można powiedzieć, że dwa kile mają więcej zalet niż wad. Natomiast jeśli chodzi o konstrukcję z trzema kilami, to jestem ciekaw jak taki wynalazek pływa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 10:31 

Dołączył(a): 28 gru 2006, o 18:10
Posty: 14
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 0
Carlos napisał(a):
Może nie o wiele wolniej, ale na pewno pewna różnica w prędkościach pomiędzy takim jachtem a jednostką z klasycznym kilem jest.


Pozwole sobie tu zacytowac slowa Tomasza Piaseckiego z postu na pl.rec.zeglarstwo , dotyczace twin keel :

"Znany niemiecki projektant jachtów, Kurt Reinke w swoim
podręczniku „Yachtbau” *) (najnowsze wydanie V), pisze bardzo pozytywnie o
jachtach „bilge” (nazywanych tam „kimmkieler”) w oparciu o własne
doświadczenia, zebrane przy projektowaniu, budowie i żeglowaniu na jachtach
tego typu.

Główne tezy Kurta Reinke na temat jachtów „bilge” są następujące:
1)jacht „bilge” nie jest z definicji wolniejszy do jachtu z centralnym kilem;

2)dobrze zaprojektowany jacht z dwoma asymetrycznymi balastami (ASY
Twinkieler) potrafi być szybszy na dłuższej trasie niż podobny jacht z
centralnym balastem;

3)dostępność płytkich akwenów, żegluga przybrzeżna, ochrona dna w razie
wejścia na mieliznę – czynią z tego typu jednostkę konkurencyjną w porównaniu
do jachtów klasycznych;

4)w żegludze na wodach pływowych jest - zdaniem Autora - bezkonkurencyjny nie
mówiąc już o manewrowaniu na lądzie i transporcie (ale o tym pisałem
poprzednio). "

Tutaj tez mozna poczytac o zaletach i wadach jachtow z podwojnym kilem :

http://www.brayyachtdesign.bc.ca/article_twinkeels.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 10:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
A mi się jachcik bardzo podoba :smile:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: trident 24
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
chiquito83 napisał(a):
... zastanawiamy sie czy nada toto sie do rejsu pelnomorskiego w 4 osoby

Cena jest nieduża, ryzyko niewielkie, wyposażenie wygląda nienajgorzej, pytanie jaki stan żagli i takielunku.
Czy mozna tym pływaćpo morzu? Z pewnościa tak.
Czy we czwórkę? Śmiem wątpić, nie znam ukladu wnętrza ale obawiam sie, ze będzie katastrofalnie ciasno, niekomfortowo, a więc mało bezpiecznie. Z tym, że dla wzglednie mlodych i zaprzyjaźnionych lze sobą ludzi plywanie po Baltyku we czwórke na jachcie tej wielkości jest do przyjęcia.

[ Dodano: Pią 04 Wrz, 2009 14:29 ]
POczytaj: http://www.trident-owners-association.co.uk/

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 15:26 

Dołączył(a): 4 wrz 2009, o 03:16
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Przy cenie 2000-2500Ł warto kupić nawet z kiepskimi żaglami, co jak co ale jest to już spora łajba i po odnowieniu będzie kolejne 30lat spokojnie na wodzie służyła. Powodzenia w zakupie, i bierzcie za cenę 2000Ł śmiało w ciemno... chodź sprawdźcie czy nie wysąpiło zmęczenie kadłuba ale jak nie ma wżerów i all oki, to brać i pływać! Śliczna łajba!!

[ Dodano: Pią 04 Wrz, 2009 16:46 ]
Jak pewno nie doczytano, aktualna cena 2000Ł nie osiągnęła ceny minimalnej, stan jachtu z fotek wygląda naprawdę bdb. myślę, iż poniżej 10,000 - 15,000Ł nie kupicie :P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Natomiast jeśli chodzi o konstrukcję z trzema kilami, to jestem ciekaw jak taki wynalazek pływa.
Pływałem na czymś podobnym.
Plus (konstrukcji p.Piaseckiego), z płytkim kilem pływał z dużym dryfem. Po kilku sezonach otrzymał dodatkowe płetwy boczne z blachy stalowej.
Pływanie stało się przyjemniejsze. Dryf się zmniejszył, poprawiła się też ostrość chodzenia na wiatr.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 wrz 2009, o 19:02 

Dołączył(a): 2 sie 2006, o 17:30
Posty: 198
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 7
Slawo napisał(a):
Główne tezy Kurta Reinke na temat jachtów „bilge” są następujące:
1)jacht „bilge” nie jest z definicji wolniejszy do jachtu z centralnym kilem;
2)dobrze zaprojektowany jacht z dwoma asymetrycznymi balastami (ASY
Twinkieler) potrafi być szybszy na dłuższej trasie niż podobny jacht z
centralnym balastem;

Tutaj tez mozna poczytac o zaletach i wadach jachtow z podwojnym kilem :

http://www.brayyachtdesign.bc.ca/article_twinkeels.html


Ogólnie dwa kile generują o wiele większe opory, co z resztą widać na stronie, na którą się powołałes. Dwa kile jednak produkują nieznacznie większy moment prostujący więc teoretycznie, przy dobrze zaprojektowanym i zbudowanym jachcie, jednostka z dwoma kilami może dorównać przeciętnej łódce z jednym kilem. Ale ta cała przewaga objawia się tylko przy dosyć silnym wietrze i w dodatku w bardzo wąskim zakresie prędkosci wiatru. Więc teoretycznie może dorównać, ale w warunkach, na które ciężko trafić.
Natomiast wracając do tematu jednostka z trzema kilami posiada wszystkie wady obu typów i niestety żadnych zalet.

[ Dodano: Pią 04 Wrz, 2009 20:04 ]
boSmann napisał(a):
Natomiast jeśli chodzi o konstrukcję z trzema kilami, to jestem ciekaw jak taki wynalazek pływa.
Pływałem na czymś podobnym.
Plus (konstrukcji p.Piaseckiego), z płytkim kilem pływał z dużym dryfem. Po kilku sezonach otrzymał dodatkowe płetwy boczne z blachy stalowej.
Pływanie stało się przyjemniejsze. Dryf się zmniejszył, poprawiła się też ostrość chodzenia na wiatr.

To akurat nie udowadnia, że z trzema kilami pływa się lepiej niż z jednym, tylko, że ten konkretny jacht był źle zaprojektowany.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 184 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL