Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 12:22




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 661 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 paź 2015, o 01:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
Pan Kapitan nie będzie co chwila latał ze szmatą :evil:
(od tego ma majtki).
Znaczy tyłkiem wyciera, a co by go tyłek nie bolał, ma majtki ... i nimi właśnie j.w. wyciera.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2017, o 20:41 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
boSmann napisał(a):
Coś mnie się wydaje, że nasz pomysł wywarł wrażenie. :)
Wszyscy zaniemówili


Bez obaw, Zbyszku, nie zaniemówili.

W końcu pięciometrowy Laysan czy o piętnaście centymetrów dłuższy Plus to dziś naturalnie już łódki morskie.
No, hm, prawie morskie...

Ale teraz już takie czasy się zrobiły, że pięciometrowe łódki są na pełny ocean, a nie na jakieś tam morze :rotfl:
________________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowania - 2: boSmann, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2017, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
tomasz piasecki napisał(a):
teraz już takie czasy się zrobiły, że pięciometrowe łódki są na pełny ocean,

I jak tu nadążyć za marzeniami? :shock:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2017, o 22:47 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
boSmann napisał(a):
I jak tu nadążyć za marzeniami? :shock:

Jak kiedyś powiedział ponoć mądry człowiek.
Jeśli się czegoś bardzo chce, to będzie
A gdy nie może być, to trzeba przestać chcieć

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 00:00 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Marian !

Rysuję Twojego Laysana na podstawie zamieszczonych kalek. Na rysunku stępki jest błąd. Ma ona 2810 mm długości. Ten wymiar na rysunku składa się z trzynastu odcinków po 200 mm plus jeden odcinek 185 mm. Ich suma to 2785 mm, a nie 2810 mm. Możesz dać korektę ? Czy możesz też podać wymiary początku na dziobie i końca na pawęży, linii załamania na burcie.

Pozdrawiam


Załączniki:
Stępka.JPG
Stępka.JPG [ 101.4 KiB | Przeglądane 8398 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 09:42 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
emeryt napisał(a):

...Rysuję Twojego Laysana... Czy możesz też podać wymiary początku na dziobie i końca na pawęży, linii załamania na burcie...


A tak a propos - czy nie uważają Panowie, że może, skoro Wacku już rysujesz na nowo Marianowego Laysana, to może warto byłoby stępkę wycinaną zastąpić stępką klejoną warstwowo ?

Dziś można mieć dobre drewno o dowolnych przekrojach, a klejenie stępki warstwowej od razu na wręgach, łącznie z kolanem dziobowym, na helingu, jest i wygodne i łatwe, bo to przecież mała łódka.

Mniej pasowań, mniej cięcia, a nade wszystko - jednolita stępka - wydaje się być grą wartą świeczki.

Narzędzia, w tym wypadku ściski stolarskie, są dostępne wszędzie - więc może była by to racjonalna aktualizacja starego projektu ?

__________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
emeryt napisał(a):
Marian !
Rysuję Twojego Laysana na podstawie zamieszczonych kalek. Na rysunku stępki jest błąd. Ma ona 2810 mm długości. Ten wymiar na rysunku składa się z trzynastu odcinków po 200 mm plus jeden odcinek 185 mm. Ich suma to 2785 mm, a nie 2810 mm. Możesz dać korektę ? Czy możesz też podać wymiary początku na dziobie i końca na pawęży, linii załamania na burcie.
Pozdrawiam

1/ Muszę poszukać kalek (oryginałów) ale jak widzę masz tylko fotki kalek zrobione na oknie "z ręki". Nie pamiętam dziś czemu tam się nie zgadza, ale widać, że poprawiałem coś już po narysowaniu kalek... muszę je wyciągnąć i pomierzyć, a może mi się rozjaśni o co biegało. Jestem raczej za cyframi
Prześlij mi na pw. swój mail (bo nie mogę Cię znaleźć w Tunderbirdzie) to Ci prześlę porządne skany całości.
2/ Linia załamania obła wychodzi sama: początek na dziobie w miejscu łączenia ostatniego kawałka deski lączącej stępkę z dziobnicą, a na rufie ~140mm nad klw - czyli nad najniższym punktem pawęży.(~150 licząc po pawęży - wypukłej) bo to też się troszkę zmienia.

MJS
Jak chcesz to jeszcze Ci mogę wysłać mjs'owego fbm= z freeshipa

ps
Tak po zastanowieniu: ta różnica w wymiarze to (chyba) wymiary rzeczywiste jakie będą przed i po ukosowaniu desek stępki do poszycia... ale się nie przysięgnę. :mrgreen:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 13:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
tomasz piasecki napisał(a):
A tak a propos - czy nie uważają Panowie, że może ... warto byłoby stępkę wycinaną zastąpić stępką klejoną warstwowo ?
Wklejaną do wewnątrz po zszyciu i sklejeniu - jak już to już! :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Ryś napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
A tak a propos - czy nie uważają Panowie, że może ... warto byłoby stępkę wycinaną zastąpić stępką klejoną warstwowo ?
Wklejaną do wewnątrz po zszyciu i sklejeniu - jak już to już! :mrgreen:

Ideą Laysana (i innych takich) było uproszczenie tego czego się boją najbardziej początkujący szkutnicy. Ponieważ takim byłem (i jestem chyba jeszcze) więc wyobrażam sobie, że zaczynanie od budowy hellingu (i wszystkiego klasycznego) doprowadzi do łódki jakich wiele. Często oznacza to nawet nie zaczętej.
Nigdy nie robiłem tak łódki, więc nie czuję blusa.
Załącznik:
Laysan 7 dziobn mont.jpg
Laysan 7 dziobn mont.jpg [ 64.09 KiB | Przeglądane 8311 razy ]

Nawet PIP był robiony na kratownicy budowanej jako helling, a potem używanej dalej jako zabudowa kabiny.
Załącznik:
zestaw helingu  i budowa.jpg
zestaw helingu i budowa.jpg [ 408.73 KiB | Przeglądane 8311 razy ]


Ale (jak już gdzieś) pisałem: "nie jestem ortodoksem" :)

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 13:53 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
Ryś napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
A tak a propos - czy nie uważają Panowie, że może ... warto byłoby stępkę wycinaną zastąpić stępką klejoną warstwowo ?
Wklejaną do wewnątrz po zszyciu i sklejeniu - jak już to już! :mrgreen:


Rysiu, to ambitne ale i mało realne.
Klejenie warstwowe wymaga bardzo dobrego docisku, dlatego właśnie pisałem o ściskach stolarskich.
Niestety można zrobić to dobrze tylko na formie albo na helingu.
Natomiast ściśnięcie, do klejenia, warstw stępki wewnątrz kadłuba jest rzeczą nierealną.

________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 14:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Też bym tak myślał, gdyby nie dzisiejsze epoxy i podobne. Widziałeś jak tera nowe elementy wstawiają w drewniane klasyki? kto by tam pasował czy parował jakieś grube bele...
tomasz piasecki napisał(a):
Niestety można zrobić to dobrze tylko na formie albo na helingu.
A tu jest hund begraben. Bez solidnego zestawu onych wręg kłopot.
Toć i dlatego siem szczerzę, złośliwie jak zwykle. Bo technicznie biorąc, jeśli wyciąć precyzyjnie płaty poszycia (z komputra) i parę ram wręgowych/szablonów, to skorupę by złożył równie łatwo i porządnie jak "klejenie stępki od razu na wręgach" - albo innemni słowamni równie trudno... Toć to trzeba mieć na czem siem oprzeć.

To już albo jedną metodą, albo drugą. A zważyć można, bo czy to każden dziś wprawny z heblem i dłutem? A nawet młotkiem... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 14:13 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Marianie, adres poszedł na PW


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 15:10 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
Ryś napisał(a):
Też bym tak myślał, gdyby nie dzisiejsze epoxy i podobne. Widziałeś jak tera nowe elementy wstawiają w drewniane klasyki? kto by tam pasował czy parował jakieś grube bele...
tomasz piasecki napisał(a):
Niestety można zrobić to dobrze tylko na formie albo na helingu.
A tu jest hund begraben.


W kwestii hunda zgoda.

Znając Twoją przewrotność widzę, że muszę powtórzyć to, co napisałem poprzednio i - jak widać - dodać parę wyjaśnień :)

Zatem idąc od końca - najpierw w sprawie parowania grubych bel.

Jak chłopcy budowali w Kilonii replikę Hansekogge to parowali na jej poszycie dwucalowe dechy dębowe po koło 450 kg sztuka i koga jest jak należy.
Bardzo detalicznie opisał to pan Uwe Bajkowski w znakomicie ilustrowanej książce poświęconej tej budowie, zatytułowanej "Die Kieler Hansekogge".
W Karlskronie jest, nie opodal Marinemuseum, całkiem spora szkutnia gdzie młodzi ludzie uczą się rzemiosł ginących, a przed tą szkutnią, od ulicy, żeby wszyscy widzieli, króluje elegancki parownik długi chyba na dobre sześć metrów.
We Flensburgu jest Museum Werft, o której już kiedyś tu pisałem, bo tamtejsi majstrowie robią naprawdę przepiękne prace szkutnicze, ale teraz miało być o parowaniu.
Więc u nich jest naturalnie też parownik, który ma ponad siedem metrów i całkiem słuszny przekrój.
O francuskich rekonstrukcjach już nie wspominam nawet, żeby nikomu apetytu nie robić.

To pierwsza sprawa - czyli parują, wginają, dopasowują i nitują.
Przy okazji - czy ktoś wie, gdzie u nas można kupić miedziane podkładki do nitowania ?

Teraz o wklejaniu stępki w kadłub.

Naturalnie - budując nową łódkę sposobem amatorskim, można i tak zrobić, i nie ma żadnego znaczenia czy używa się klejów epoksydowych czy innych, natomiast ma znaczenie - czy się umie.
Amator nie umie, chyba że jest mistrzem szkutnikiem, ale wtedy o żadnym amatorstwie nie ma co mówić.
Znacznie ważniejsze jest jednak to, że nie ma żadnej potrzeby wklejania stępki w kadlub, skoro prościej jest ją wykleić na wręgach, bez komplikowania sobie pracy przez niepotrzebne szukanie sposobu wkładania spodni przez głowę.

W odróżnieniu od wklejania gotowej stępki w kadłub - klejenie stępki warstwowej wewnątrz kadłuba jest nierealne, bo nie ma żadnej sensownej możliwości ściśnięcia klejonych elementów.

Natomiast klejenie stępki z warstw na wręgach, ustawionych na helingu, jest łatwe technologicznie, wygodne, ale - przede wszystkim - pozwala wykonać poprawny, monolityczny element konstrukcyjny jachtu o właściwej wytrzymałości.

Jeżeli projekt jachtu nie przewiduje takiej liczby wręgów, jaka jest konieczna do poprawnego odwzorowania kształtu stępki - to dodajemy w odpowiednich miejscach szablony, też ustawione na helingu, co jest zwykle przewidziane przez konstruktora i znajduje się albo w dokumentacji kadłubowej, albo w części dotyczącej technologii.

Taka technika klejenia stępki pozwala wyeliminować złącza, stanowiące niebezpiecznie słabe punkty konstrukcji, ponieważ operujemy ciągłymi listewkami, co przypadku malej łódki nie wymaga jakichś specjalnych długości (stępka jest względnie krótka, nawet łącznie z kolanem dziobowym i/lub z dziobnicą).

Na koniec tego wstępu - sam proces klejenia jest latwy i na bieżąco kontrolowany, ponieważ istnieje ciągły dostęp do klejonego elementu, a właściwe wzajemne ułożenie klejonych części jest od samego początku wymuszone przez usytuowanie listew, przeznaczonych do sklejenia - we wcześniej przygotowanych wycięciach we wręgach i szablonach.

______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
tomasz piasecki napisał(a):
Natomiast ściśnięcie, do klejenia, warstw stępki wewnątrz kadłuba jest rzeczą nierealną.

Jeśli już to: wklejana stępka (klejona epoksydem) nawet bez docisku jest także monolitem.
Natomiast nie widzę problemu klejenia stępki warstwowej tradycyjnej , w porównaniu z moją, płaską (też monolit i też warstwy) . Można ją wykonać ze sklejki , a wtedy jest bardzo wielowarstwowa. :D
Tyle, że taką stępką możemy kształtować na podłodze na płask. (wtedy nic nie "rzuci" na boki).
Pionowe elementy w kadłubie nie szkodzą, bo są podstawą dla podłogi w kabinie.
Ryś napisał(a):
technicznie biorąc, jeśli wyciąć precyzyjnie płaty poszycia (z komputra) i parę ram wręgowych/szablonów, to skorupę by złożył równie łatwo i porządnie jak "klejenie stępki od razu na wręgach" - albo innemni słowami równie trudno... Toć to trzeba mieć na czem siem oprzeć.

Innym rozwiązaniem byłoby laminować pasy laminatu wzdłuż kadłuba , na grubość. Można nawet pokusić się o pasy rowingu kewlarowego lub węglowego - są takie w sprzedaży w sklepie żeglarskim.
I jaki szpan proszę waszmości - szkoda tylko, że we wnętrzu i nie widać. :lol:
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
tomasz piasecki napisał(a):
może warto byłoby stępkę wycinaną zastąpić stępką klejoną warstwowo ?

O ile pamiętam, w czasie gdy szykowałem się do budowy, poinformowałem Mariana, że bez względu jak narysuje to ja i tak zrobię tradycyjną stępkę. :-P
Nie wiem czy pisałem o tym w wątku czy na PW

tomasz piasecki napisał(a):
czy ktoś wie, gdzie u nas można kupić miedziane podkładki do nitowania ?

Wie :D
N.p. u Piotra co pięknie Misia odbudował
http://pbialy.pl/sklep/produkty/lacznik ... dziane.php

A jak nie będzie miał, to ja się z Tobą podzielę (trochę jeszcze mi zostało)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
I jaki szpan proszę waszmości - szkoda tylko, że we wnętrzu i nie widać.

Podłoga z plexi i wszystko jak na dłoni :rotfl:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2017, o 23:37 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
tomasz piasecki napisał(a):
Taka technika klejenia stępki pozwala wyeliminować złącza, stanowiące niebezpiecznie słabe punkty konstrukcji ...
... zamieniając je na znacznie większą liczbę połączeń, na klej ;)
Kosztem dającej siem może uniknąć roboty na przygotowanie gęstego, sztywno związanego szkieletu/helingu :-P
Gdy tymczasem można zrobić stępkę obok i mamy czym związać szkielet. I element z litego drewna, łączony wszak na długie zakłady które też na klej można. Trwalszy i odporniejszy.
To już co kto lubi.
A przewrotnie, boć łódka i tak ze sklejki, która i tak gnić i rozwarstwiać się będzie, wszak klejonka :lol:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 09:32 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
Ryś napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Taka technika klejenia stępki pozwala wyeliminować złącza, stanowiące niebezpiecznie słabe punkty konstrukcji ...
... zamieniając je na znacznie większą liczbę połączeń, na klej ;)
Kosztem dającej siem może uniknąć roboty na przygotowanie gęstego, sztywno związanego szkieletu/helingu :-P
A przewrotnie, boć łódka i tak ze sklejki, która i tak gnić i rozwarstwiać się będzie, wszak klejonka :lol:

Obrazek


No właśnie - klejonka.

Na tym pięknym zdjęciu właśnie dokładnie widać, że w remontowanym kadłubie - panowie wstawiają nowe wręgi - właśnie klejone z warstw i jeszcze nie obcięte.

A Ty mówisz, że klejonka jest "be" i nic - tylko masyw :rotfl:
___________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 11:22 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Excuuuuuuse moi... mówię że co kto lubi. :cool:
Że jak już to już, skoro to pozwoli coś komu zaoszczędzić, ułatwić, przyspieszyć - to po całości iść, za ciosem! :mrgreen:

Wstawiają wręgi ze 3-4 m długie, grubo grubsze niż dęby gięte, wginane do wewnątrz... takie skojarzonko. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 11:38 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
O !!!. Jakie przewrotne słowa z ust kolegi Tomasza Piaseckiego "łódka ze sklejki która i tak gnić i rozwarstwiać się będzie"
I kto to mówi. Człowiek które chyba całe swoje życie poświęcił tworzeniu właśnie takich łódek ze sklejki. Panie Tomaszu. Chyba nie był to tylko sposób na zarabianie pieniędzy od spragnionych pańskich konstrukcji budowniczych amatorów.
Widzę ponadto że zmienia Pan stopniowo swoje nastawienie do swoich konstrukcji. Jeszcze niedawno Plusa uważał jego konstruktor za jachcik który na przybrzeżne wody zatoki mógłby wypłynąć w razie "ratowania komuś życia i to bez narażania życia własnego" a znakomitą konstrukcję Hobo nie polecał na śródlądzie.
Do dziś nie ma chyba człowieka który mógłby pochwalić się tym że posiada dokumentację tego drugiego.
Piszę przez Pan choć to strony forum bo mam do Pana pewien dystans. Ucznia do mistrza.
Co innego z Marianem. Jemu jeśli żeglarz -szkutnik stara się mówić na Pan to mógłby on odnieść wrażenie że go nie lubi.
Jeśli chodzi o stępki to ta opatentowana przez Mariana np. w Kaczorku to wg. mnie ideał dla amatorów. Swego czasu budując Kaczorka próbowałem zrobić w nim stępkę z desek , z litego klocka i te wynalazki leżą na strychu do dzisiaj. W Kaczorku pasowała tylko stępka z dokumentacji i takazostała zrobiona.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2017, o 12:38 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
brodaty napisał(a):
O !!!.
Jakie przewrotne słowa z ust kolegi Tomasza Piaseckiego [...]
I kto to mówi. ...
Obrazek
WaszejMości nie chciało się czytać ze zrozumieniem, za przeproszeniem :-P



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: tomasz piasecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2021, o 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2021, o 21:31
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Szukam inspiracji przy remoncie mojego Laysandera, a że przy okazji ma pełną dokumentację to gdy ktoś coś to służę pomocą


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2021, o 08:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2021, o 21:31
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Edit korekta postu mam plany na Laysana, nie laysandera :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2021, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Z pewną nieśmiałością zauważę, że plany moich jachtów
(w tym Laysana i Laysandera) BYŁY kiedyś darmowe.
Dziś już nie są; więc oferowanie ich innym (zwłaszcza już wykorzystanych) nie jest zgodne z prawem.
viewtopic.php?f=17&t=17219

Dziś plany dostępne są tu:

https://planyjachtow.pl/sklep/

Część z ich jest przygotowana już w wersji podglądu (bez prawa budowy) a część jeszcze nie.

Kolejno, (ale powoli), są tłumaczone "na lengłycz" i przygotowywane do zastosowania CNC przy budowie tych łódek.

Marian J. Strzelecki.

PS Rzeczona strona jest jeszcze w początkowej fazie realizacji, więc może posiadać błędy i "aszibki" wieku niemowlęcego..
Uwagi na ich temat proszę wysyłać do mojego syna ( kuba-s ) na priv.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 3: baoo, Mir, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 cze 2022, o 09:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Kuba szuka miejsca na składanie prototypu Kolibra z CNC:


Załączniki:
Screenshot 2022-06-16 Kuba Strzelecki Facebook.png
Screenshot 2022-06-16 Kuba Strzelecki Facebook.png [ 228.95 KiB | Przeglądane 2850 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2022, o 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jest; jes; ... zaczyna być!
:cool:

Załącznik:
Koliber z CNC.jpg
Koliber z CNC.jpg [ 363.43 KiB | Przeglądane 2760 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2022, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Marian Strzelecki napisał(a):
prototypu Kolibra z CNC
Ludzie teraz mają za dobrze dawniej to się wyrzynarkami zasuwało.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2022, o 05:39 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Marian J. napisał(a):
Ludzie teraz mają za dobrze dawniej to się wyrzynarkami zasuwało.

Ręczę Tobie że Marian doskonale wiedział jak używać piły włosowej, otwornicy, płatnicy, grzbietnicy. Długo przed tym zanim wyrzynarki pokazały się w Leclercu i Realu. :mrgreen:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowania - 2: Bombel, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2022, o 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Powiem więcej: zanim Real i Leclerc zaistniały.

Pierwszy zestaw narzędziowy kupiłem w Składnicy Harcerskiej na Marszałkowskiej:
wiertarka B&D z dodatkami. :cool:
Do dziś mam taki zestaw do Celmy... tylko wiertarki już brak. :lol:

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2022, o 13:16 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Waldi_L_N napisał(a):
Marian J. napisał(a):
Ludzie teraz mają za dobrze dawniej to się wyrzynarkami zasuwało.

Ręczę Tobie że Marian doskonale wiedział jak używać piły włosowej, otwornicy, płatnicy, grzbietnicy. Długo przed tym zanim wyrzynarki pokazały się w Leclercu i Realu. :mrgreen:

Klikłem byłem, coby przykrości Ci nie robic.
Co zaś do znajomości się Mariana z włośnicą, płatnicą czy otwornicą..... zamilczę :rotfl:
Marian Strzelecki napisał(a):
owiem więcej: zanim Real i Leclerc zaistniały.

Pierwszy zestaw narzędziowy kupiłem w Składnicy Harcerskiej na Marszałkowskiej:
wiertarka B&D z dodatkami.

O ile pamiętam, to Cypis był remoncony jeszcze taką na korbę :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2022, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Tak sobie właśnie pomyślałem, że osoby w matuzalemowym wieku , to używać potrafią narzędzi niezelektryfikowanych! Ja potrafię i jeszcze niedawno używałem - budując np. BETH.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 661 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: damit, Wojtek Bartoszyński i 171 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL