Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 sie 2025, o 19:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sie 2010, o 19:59 

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 16:30
Posty: 14
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: szczur lądowy ;)
Witam ponownie i pozdrawiam.
Mam okazje wypolerować i wywoskować jacht z laminatu na początek jeden. Doświadczenie mam tylko w polerowaniu lakieru samochodowego. Proszę o kilka wskazówek techniczno-praktycznych. Zadam parę konkretnych pytań żeby było łatwiej ale proszę również o własne sugestie i porady.
1. Rodzaje materiału polerskiego chodzi mi o gąbkę zakładaną na polerkę no właśnie gąbka do polerowania czy jest też coś innego. Czy są różne rodzaje każda pod konkretną pastę polerską ?
2. Jaką gąbkę (materiał) do woskowania.
3. Jakie obroty powinno się utrzymywać żeby czasem czegoś nie uszkodzić (z wiertarką z Castoramy nie podchodzić tyle wiem na pewno :)
4. Czy poleruje się tylko pastą polerską "na sucho" czy dodaje się wody ?
5. Jak nanosi się wosk też polerką czy ręcznie a później dopiero maszyną jedzie?
6. I jaką maszynę do tego nabyć żeby "prąd nie poraził" ;) i cena nie zabiła?

Nie wiem czy to istotne, może przy wyborze maszyny ale jacht ma około 15 m długości. Jest tego "plastiku trochę"

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2010, o 23:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sty 2010, o 23:44
Posty: 309
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: czekaja na potwierdzenie oryginalu
Cześć
z tego co wiem to najlepiej jest zacząć spokojnie i powoli :) i zobaczyć jaki efekt będzie - jak pracowałem w salonie kosmetyki samochodowej to do różnych kolorów lakieru używało się różnych past i obrotów polerki :) skoro jacht jest duży to polecam jak najlżejszą polerkę jaką będziesz w stanie kupić bo po całym dniu "szlifowania" ciężką polerką odpadną Tobie ręce :P mi osobiście najlepiej pracowało się polerką pneumatyczną - najbardziej poręczna i najlżejsza :) tylko ciężko na początku z utrzymaniem stałych obrotów dopiero pod koniec robienia swojego samochodu doszedłem do wprawy. co do pasty to polecam firmę farecla w zależności od stanu powierzchni wybierasz sobie grubość :)
wosk jeżeli masz cierpliwość i dużo siły to polecam jak najtwardszy :) ja osobiście po kilku latach w salonie kosmetycznym i używaniu wielu różnych wosków to do jachtu użył bym wosk który można kupić na stacjach shell w puszce z gombką do nakładania :) twardy i daje naprawdę porządną powłokę zabezpieczającą i oczywiście błyszczącą jak psie ... na wielkanoc :P :) więcej szczegółów będe w stanie powiedzieć dopiero pod koniec października jak będe polerował i woskował swój jacht.

_________________
Pozdrawiam
Jasiu
http://www.rejsteam.dyn.pl/



Za ten post autor cd_romek otrzymał podziękowanie od: MC-30
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2010, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10933
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1338
Otrzymał podziękowań: 2623
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
cd_romek napisał(a):
jak najlżejszą polerkę jaką będziesz w stanie kupić bo po całym dniu "szlifowania" ciężką polerką odpadną Tobie ręce :P mi osobiście najlepiej pracowało się polerką pneumatyczną - najbardziej poręczna i najlżejsza :)

Jesli nie masz wyboru polerki i lodka ma reling, mozesz zastosowac przeciwwage ciut lzejsza niz maszyna.
Jesli relingu nie ma, tez mozna sobie poradzic....W zasadzie im wieksza ( wiec i ciezsza ) maszyna, tym wieksze ma mozliwosci.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 215 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL