Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 121  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 sty 2011, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
lj78 napisał(a):
Bez elektroniki i nowoczesnych systemów bezpieczeństwa...
http://www.zagle.com.pl/artykul/czytaj/ ... ieku,8469/
...i coś mi się wydaje ze kiedyś statki były z drewna ale ludzie z żelaza, a dziś rejs na Bornholm bez elektroniki to wydarzenie... bo bezpieczeństwo...

I bądź pewien Łukaszu, że również wtedy PT publiczność miała wątpliwości, co do zapewnionych warunków bezpieczeństwa, ale więcej było głosów aprobaty i zachwytu nad tym dokonaniem.

lj78 napisał(a):
W przypadku rejsu Roberta przyjął bym że w 100% zaliczę wywrotkę. W przypadku Beth raczej nie było by problemu, z postawieniem jej do pionu i wybraniem wody z kadłuba, ze względu na jej wielkość.
Wiec główną kwestią było by zapewnienie niezatapialności i ochrona Kapitana przed wychłodzeniem w przypadku kąpieli :)

Zgodzę się całkowicie - wywrotka jest więcej niż pewna, może zostać spowodowana wiatrem, falą, chwilowym brakiem uwagi. W kokpicie wszystko musi być tak zaształowane i zamocowane, że niczego nie da się zgubić! To jest pewien (drobny) problem konstrukcyjny, bo bagażniki są na Beth "symboliczne" (zmieści się tam kanapka i termos z kawą oraz parę innych, ale drobnych rzeczy) - trzeba więc pomyśleć o zamocowaniu wodoszczelnego worka/worków ze szpejami, a te, które powinny być na wierzchu, zawsze pod ręką, muszą być uwiązane.

Suche i ciepłe ubranie jest podstawą - pisał już wcześniej M@rek o zainwestowaniu w suchy sztormiak... To byłoby najlepsze! Niestety, na razie budżet "wyprawy" jest raczej niski...


***
Jeszcze uwaga do Wojciecha1968: Masz Wojtku wyższe od moich uprawnienia żeglarskie, pisałeś gdzieś o swojej fachowości, nie mówiąc już o nagrodach PZŻ, więc chyba to ja od Ciebie mógłbym się spodziewać więcej konkretnych i merytorycznych rad, zamiast powtarzanej w kółko mantry: "a czy to będzie bezpieczne?" ... EDIT: na wszystkie postawione przez Ciebie pytania odpowiedzi miałeś w linku do DCA, a były też inne wersje w postach Krzysztofa K.B., a kiedyś wcześniej w naszych pisemkach żeglarskich: Rejs i Żagle, jeślibyś był zainteresowany sprawą żeglowania małą łódką po morzu, to byś to wszystko od dawna znał i sam udzielał rad zamiast stawiać pytania...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Ostatnio edytowano 9 sty 2011, o 13:39 przez robhosailor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 13:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
lj78 napisał(a):
W przypadku Beth raczej nie było by problemu, z postawieniem jej do pionu i wybraniem wody z kadłuba, ze względu na jej wielkość.

Ja nie byłbym takim optymistą, kokpit zalany wodą spowodowałby, że wyporność Bethy spadła by prawie do zera. Beth nie byłaby w stanie utrzymać żeglarza w środku, który musiałby w jakiś sposób usunąć wodę a każda kolejna fala wdzierałaby się bez większych trudności do wewnątrz, wszak pokład byłby na równi z powierzchnią wody a nawet poniżej pod wpływem ciężaru Roberta. Także trudno w takich warunkach o utrzymanie stateczności.
lj78 napisał(a):
Wiec główną kwestią było by zapewnienie niezatapialności

Myślę, że kokpit musiałby być ograniczony do minimum, cała reszta to komory wypornościowe. Wówczas byłaby szansa na postawienie łódki, usunięcie wody siedząc wewnątrz i dalszą żeglugę.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Wojciech1968 napisał(a):
Mała seria pytań, które rozbudują temat...

A.Skipper

-czy wymagane są jakiekolwiek uprawnienia żeglarskie w celu prowadzenia małego jachtu po Bałtyku,
-czy wymagane są dopuszczenia/zezwolenia do odbycia takiego rejsu,
-czy należy powiadamiać o rejsie jakieś instytucje, jeżeli tak to jakie,


Gdzieś czytałem, że wchodzimy w trzecią dekadę wolnej Polski...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
elektryczny napisał(a):
lj78 napisał(a):
W przypadku Beth raczej nie było by problemu, z postawieniem jej do pionu i wybraniem wody z kadłuba, ze względu na jej wielkość.

Ja nie byłbym takim optymistą, kokpit zalany wodą spowodowałby, że wyporność Bethy spadła by prawie do zera. Beth nie byłaby w stanie utrzymać żeglarza w środku,/.../
lj78 napisał(a):
Wiec główną kwestią było by zapewnienie niezatapialności

Myślę, że kokpit musiałby być ograniczony do minimum, cała reszta to komory wypornościowe. Wówczas byłaby szansa na postawienie łódki, usunięcie wody siedząc wewnątrz i dalszą żeglugę.

Moi drodzy, widzę, że muszę Wam pokazać jakiś rysunek, gdzie zaznaczone są wielkości komór wypornościowych:
Załącznik:
BETH_komory_wyp01.jpg
BETH_komory_wyp01.jpg [ 397.86 KiB | Przeglądane 10977 razy ]

Poza tym, Beth, to nie jest nieopływany prototyp, tylko jednostka, którą jej projektant żegluje po naprawdę burzliwych wodach Lake Alexandrina (laguna koło Adelaide, wielokrotnie większa np. od Zalewu Wiślanego), przy silnym wietrze również i zaliczył na niej mnóstwo wywrotek i stawiał ją bez problemu.
Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
robhosailor napisał(a):
Poza tym, Beth, to nie jest nieopływany prototyp
Nie czytuję z uwaga wątków "konstruktorskich" i być może gdzieś już było - jeśli, to sorrki.

A czy na potrzeby takiej otwartomorskiej żeglugi nie można by dołożyć Beth pływaka (-ów) na modłę proa?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
muszę Wam pokazać jakiś rysunek,

To zmienia postać rzeczy.
Jako kilkunastoletni chłopak wywróciłem się Maczkiem na Zalewie Zegrzyńskim i stąd moje doświadczenie odnośnie wyporności łódki w takiej sytuacji. O ile sobie przypominam, wówczas łatwiej mi było maczka sholować do brzegu (blisko miałem) niż stawiać go na wodzie.

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Maar napisał(a):
A czy na potrzeby takiej otwartomorskiej żeglugi nie można by dołożyć Beth pływaka (-ów) na modłę proa?

Taka myśl kusi, ale... Beth jest płaskodenna (szerokość dna = szerokości całkowitej, czyli około 83 cm), więc bez przechyłu, na fali będzie walić... więc nie jestem pewien, czy to dobre dla niej rozwiązanie. Przykładowo - Wa'apa też ma płaskie dno, ale jej kadłub jest dużo węższy i smuklejszy (szerokość max kadłuba = 54 cm), więc rzeczony "pounding" wystąpi tam w mniejszym stopniu.
http://www.duckworksbbs.com/plans/dierk ... /index.htm

Ale nie wykluczam zastosowania pływaków asekuracyjnych - uniesionych sporo nad wodę.

EDIT: wywrotka będzie mniej prawdopodobna, ale stawianie z grzyba trudniejsze!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
Mała seria pytań, które rozbudują temat...
A.Skipper
- w jaki sposób kondycyjnie musi się przygotować osoba, która zamierza małą łódką żeglować po Bałtyku,

Znowu "musi"??? :( Nie ma żadnego musi :!:
Wojciech1968 napisał(a):
-czy są oganiczenia co do wieku i predyspozycji zdrowotnych,
Jakie ograniczenia? Formalne?
Wojciech1968 napisał(a):
-czy wymagane są jakiekolwiek uprawnienia żeglarskie w celu prowadzenia małego jachtu po Bałtyku,
-czy wymagane są dopuszczenia/zezwolenia do odbycia takiego rejsu,
-czy należy powiadamiać o rejsie jakieś instytucje, jeżeli tak to jakie,

Wojtek, nie rób kichy bo pomyślę, że zacząłeś używać internetu niedługo przed wejściem na tutejsze forum...
Wojciech1968 napisał(a):
B.Jacht
-na jakiej wielkości jachtu powinien w miarę bezpiecznie odbyć się rejs,

Na takim, jakim dysponuje chcący to robić żeglarz
Wojciech1968 napisał(a):
-jakie miejsca na jachcie szczególnie powinny być wzmocnione konstrukcyjnie,

Może żadne, może... wszystkie. Zależnie od jachtu i woli właściciela.
Wojciech1968 napisał(a):
-czy jest konieczność posiadania dodatkowych rezerwowych żagli,
-z jakiego materiału powinien zbudowany być jacht, drewno, laminat, inny,
-czy na jachcie powinny znajdować się części servisowe jeżeli tak to jakie, czy jest to niekonieczne,

Wojtek, na litość :? Nie osłabiaj czytelników... Przeczytaj na stronie głównej motto - cytat z Catza
/edit/Spojrzałem na stronę główną i widzę, że ktoś (ten wredny Maar pewnie :P ) zdjął ten cytat, ale mnie szukać się niejchce więc postaram się go odtworzyć: "To jest wszak forum żeglarskie, a nie... Biuro Ekspertyz Wszelakich a Niezawodnych" /edit/
Wojciech1968 napisał(a):
C.Wyposażenie jachtu i skippera
- w co powinien być wyposażony mały jacht do żeglugi po Bałtyku,
- w co powinien być wyposażony skipper dla powyższego,
D.Meteorologia, Locja, Przepisy,Nawigacja, Ratownictwo, itp.
- w jakim zakresie wiedzy powinien być przygotowany skipper do rejsu małym jachtem po Bałtyku i na co powinien szczególnie zwracać uwagę w takim rejsie,

Choćby: Jerzy Kapitan Kuliński "Żegluga bałtycka na małym jachcie". Na stronie Samosteru powiesiłem dłuższy czas temu link do... no skanu chyba, ale sam poszukaj.
Wojciech1968 napisał(a):
-czy minimalna wiedza w powyższym zakresie ( wykluczając czynniki przewidywalne tj. diametralne pogorszenie pogody ) gwarantuje bezpieczne żeglowanie małym jachtem po Bałtyku,

Co to znaczy "gwarantuje bezpieczne żeglowanie"? Ale tak i konkretnie i ogólnie zarazem.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 9 sty 2011, o 14:20 przez AIKI, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 320
Uprawnienia żeglarskie: -)
Ja się już poddałem :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
Ale nie wykluczam zastosowania pływaków asekuracyjnych - uniesionych sporo nad wodę.

Załącznik:
Beth_outriggers_sketch00.jpg
Beth_outriggers_sketch00.jpg [ 544.97 KiB | Przeglądane 11278 razy ]

robhosailor napisał(a):
EDIT: wywrotka będzie mniej prawdopodobna, ale stawianie z grzyba trudniejsze!

To się da sprawdzić... ale najpierw trzeba zrobić te outriggery :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Cytuj:
wywrotka będzie mniej prawdopodobna, ale stawianie z grzyba trudniejsze!

robhosailor napisał(a):
To się da sprawdzić... ale najpierw trzeba zrobić te outriggery :lol:

No i... opływać, I think?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Mała seria pytań, które rozbudują temat...

Maar napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Za wyjątkiem kliku "ekspertów" wymieniających doświadczenia żeglarskie nikt nie pytał, ja pytam oczekując właściwego przekazu informacji.
Pytasz? Przejrzałem wątek i jakoś trudno znaleźć post z Twoim pytaniem. Zapytaj to zapewne dostaniesz odpowiedź.


Tak ?!, otrzymałem właściwy kierunek poszukiwania cennych informacji, zatem nie ma potrzeby się powtarzać za wyjątkiem...
"To jest wszak forum żeglarskie, a nie... Biuro Ekspertyz Wszelakich a Niezawodnych".

Stopy wody pod kilem. :wink: :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 14:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
AIKI napisał(a):
No i... opływać, I think?

Jestem w dużej mierze teoretykiem, ale... sprawdzę w praktyce :lol:

Tak to wygląda na Solway Dory Shearwater:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pewnie jednak warto, tyle że tamte canoe są okrągłodenne, więc zjawisko zwane "pounding" raczej nie występuje.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 16:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Skoro Robercie sprawa wyporności Beth jest załatwiona, mam taką nadzieję, to doradzam ćwiczenie (trening) wywrotek i podnoszenia na falach na otwartym morzu kilka kabli poza strefą przyboju. Nawet z asekuracją kogoś na pontonie. Warto w tym celu spędzić kilka dni nad morzem w oczekiwaniu na odpowiednie warunki i jak już takie nastaną, to kilka kabli od brzegu wywrócić łódeczkę i spróbować ją podnieść. Pomoże to wypracować pewną technikę, bo jeżeli będziesz to robił siłowo to nie długo starczy Ci sił, zważywszy na fakt, że nie od razu postawienie i kontynuacja rejsu wyjdzie za pierwszym i którymś tam razem. Znowu przytoczę tu, być może nie najlepsze przykłady z własnych doświadczeń ale ćwiczyłem przewrotki na morzu na kajaku i muszę powiedzieć, że wchodzenie na kajak z głębokiej wody, zwłaszcza wielokrotne, kiedy któreś tam z kolei się nie udawało jest bardzo wyczerpujące fizycznie. To jeden przykład i drugi kiedy po morzu pływałem na windsurfingu, po wywrotce widziałem co fale wyprawiają z pędnikiem zanim się nad tym w jakiś sposób zapanuje. Już pomijam trudności ze stanięciem na desce a jedynie chcę powiedzieć, że w momencie próby postawienia pędnika z fału (nie z wody, tego nigdy mi się nie udało na głębokiej i do tego w morzu) wielokrotnie fala potrafiła go ponownie złapać i wciągnąć pod wodę a utrzymanie równowagi graniczyło z cudem.
Zapewne za chwilę oberwę od jakiegoś windsurfera, że widocznie mam małe doświadczenie w pływaniu po morzu stąd też moje kłopoty, ale powiem od siebie, że większość z nas nie jest zawodowcami a jednak tego morza w jakiś sposób dotyka. Ja go dotknąłem na kilka sposobów jako amator i jako amator mogę się podzielić z innym amatorem. Na pewno inaczej będzie stawiał łódkę młody człowiek trenujący na 470ce i ćwiczący wywrotki na Bałtyku 3x w tygodniu a inaczej amator, który dostęp do morza ma 1 raz a może 2 razy w roku i do tego chce ten Bałtyk przepłynąć w te i we te. :wink:

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek



Za ten post autor elektryczny otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 17:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
elektryczny napisał(a):
doradzam ćwiczenie (trening) wywrotek i podnoszenia na falach na otwartym morzu kilka kabli poza strefą przyboju./.../Na pewno inaczej będzie stawiał łódkę młody człowiek trenujący na 470ce i ćwiczący wywrotki na Bałtyku 3x w tygodniu a inaczej amator, który dostęp do morza ma 1 raz a może 2 razy w roku i do tego chce ten Bałtyk przepłynąć w te i we te. :wink:

Zobaczymy, jak to z tym będzie.
Trening uważam za przydatny i dobrze wiem, że nie mam już 20 lat.
Wstawanie z wywrotki zamierzam przećwiczyć - najpierw bez outriggerów.
Z tego, co wiem, wchodzenie na postawioną Beth nie jest bardzo trudne - burta jest niska, a zawartość wody w kokpicie jeszcze zmniejsza jej wysokość. Nie ma potrzeby stawania na łódce, wystarczy wczołgać się do kokpitu i uklęknąć lub usiąść i wybrać wodę. Z tego, co wiem, wybranie bezana na blachę i luz na grocie (w razie potrzeby można grota zrzucić całkiem), ustawia łódkę dziobem do wiatru, co daje czas na wybieranie wody.

Bardzo jestem ciekaw, jak to będzie z outriggerami - zadałem takie pytanie na australijskim forum, gdzie koresponduję z Brianem P., który żegluje na pokazanej wyżej Solway Dory sailing canoe Shearwater.



***
EDIT: A u Jerzego Kulińskiego dalszy ciąg przygotowań do zimowego rejsu kajakiem przez Bałtyk:
http://www.kulinski.gdanskmarinecenter. ... =0&fload=1

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Robert, gdy płynałSzwykowski to nie było państwowych stopni żeglarskich - jeśli wogóle to były tylko związkowe. Państwowe wprowadzono za stalinizmu w 1951 roku.
A "Doris" to była nazwa własna ale nie typ (dory):

http://kulinski.gdanskmarinecenter.com/ ... 06&fload=1

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Colonel napisał(a):
Robert, gdy płynałSzwykowski to nie było...

Wiem, ale niektórym od stalinizmu woda z mózgu została do dzisiaj i myślą, że to właśnie patenty chronią. :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
robhosailor napisał(a):
elektryczny napisał(a):
doradzam ćwiczenie (trening) wywrotek i podnoszenia na falach na otwartym morzu kilka kabli poza strefą przyboju.

Zobaczymy, jak to z tym będzie.
Trening uważam za przydatny i dobrze wiem, że nie mam już 20 lat.
Wstawanie z wywrotki zamierzam przećwiczyć - najpierw bez outriggerów.


Powiedz kiedy, to załatwię RIB do asekuracji :D

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 18:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jurmak napisał(a):
Powiedz kiedy, to załatwię RIB do asekuracji :D

Na jeziorku Dziekanowskim? :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
robhosailor napisał(a):
Jurmak napisał(a):
Powiedz kiedy, to załatwię RIB do asekuracji :D

Na jeziorku Dziekanowskim? :lol:


Noooo nie :D , przecież elektryczny proponował pełne morze :D

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jurmak napisał(a):
Noooo nie :D , przecież elektryczny proponował pełne morze :D

Pisał o paruset metrach za rewami.
Wydaje mi się, że wystarczy, jak poćwiczę na Zatoce Puckiej, lub Gdańskiej, jak trochę powieje z odpowiedniego kierunku. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
robhosailor napisał(a):
Wydaje mi się, że wystarczy, jak poćwiczę na Zatoce Puckiej, lub Gdańskiej, jak trochę powieje z odpowiedniego kierunku. :D


Ale ja chce nakręcić filmik jak się moczysz w wodzie :D :D :D :D

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Jurmak napisał(a):
Ale ja chce nakręcić filmik jak się moczysz w wodzie :D :D :D :D

Dobra, to się jakoś umówimy. :D

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jurmak napisał(a):
Ale ja chce nakręcić filmik jak się moczysz w wodzie

A ja chcę ten filmik obejrzeć :wink:

Ps
Asekurację pontonem uważam za słuszną choćby po to, że jak już się mocno zmęczysz stawianiem do pionu Beth i walką z falami, to będziesz miał gdzie wypocząć parę minut a łódeczka przywiązana w tym czasie do burty pontonu nie będzie dryfowała do brzegu.
Fale przybojowe mają moc niszczącą, maszty z żaglami mogłyby się połamać jak zapałeczki :roll: :wink:
Zresztą komu ja to mówię? :D

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Ostatnio edytowano 9 sty 2011, o 21:01 przez elektryczny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 21:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 20:51
Posty: 76
Podziękował : 24
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: Pachoł burtowy II klasy
Wojciech1968 napisał(a):
-czy wymagane są jakiekolwiek uprawnienia żeglarskie w celu prowadzenia małego jachtu po Bałtyku,
-czy wymagane są dopuszczenia/zezwolenia do odbycia takiego rejsu,
-czy należy powiadamiać o rejsie jakieś instytucje, jeżeli tak to jakie,


- tak, uprawnienie od sztygara do prowadzenia małego jachtu po Bałtyku.
- tak, dopuszczenie do pływań od Komandora ds. Technicznych K.S. GÓRNIK.
- tak, wszak żona to instytucja.

ROTEFLA nie znalazłem, więc: :yellow: :respekt: :green: :DD

Zaprawdę, dawno się tak nie turlałem!
Krzysiek



Za ten post autor K.B. otrzymał podziękowania - 4: Catz, Kuracent, Maar, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
elektryczny napisał(a):
...
Fale przybojowe mają moc niszczącą, maszty z żaglami mogłyby się połamać jak zapałeczki :roll: :wink:
Zresztą komu ja to mówię? :D

No właśnie - już myślałem, że nadajesz z Portu Rybnik, Górnik, czy jak mu tam. :lol: :lol: :lol:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Jak będziesz się wybierał Robert na te treningi to daj znać, chciałbym zobaczyć w realu jak ta twoja łódeczka pływa :wink:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kolos napisał(a):
Jak będziesz się wybierał Robert na te treningi to daj znać, chciałbym zobaczyć w realu jak ta twoja łódeczka pływa :wink:

Może zacznę sprzedawać karty wstępu? :wink: :wink: :wink:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Nie, ale możesz zorganizować stacjonarny Raid Poland i sprosić Myszka czy Janusza, w grupie będzie raźniej :wink:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2011, o 22:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Kolos napisał(a):
stacjonarny Raid

Dziwnie mi to zabrzmiało - coś, jak radziecki dżentelmen :wink:
Nie znam ich planów - Raid Poland był organizowany sporo wcześniej niż od stycznia :lol: no i nie wiem, czy chcieliby patrzeć na to, jak się moczę ;-)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3622 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 121  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL