Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

Szkolenioworegatowoturystyczny.
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=5&t=8626
Strona 1 z 4

Autor:  przemek [ 12 cze 2011, o 14:45 ]
Tytuł:  Szkolenioworegatowoturystyczny.

Wojciech1968 napisał(a):
Ja poproszę o projekt jachtu szkolenioworegatowoturystycznego ( następce omegi ).


Może takie cuś?? Zgrabne i nie drogie. 5 x 2,2 x 13m^2.
Pozdrawiam
Przemek

Załączniki:
Delftship perspektywa 407066381476.jpg
Delftship perspektywa 407066381476.jpg [ 161.43 KiB | Przeglądane 8654 razy ]
Delftship perspektywa 4070663685238.jpg
Delftship perspektywa 4070663685238.jpg [ 112.34 KiB | Przeglądane 8654 razy ]
Delftship perspektywa 4070661219111.jpg
Delftship perspektywa 4070661219111.jpg [ 119.1 KiB | Przeglądane 8654 razy ]

Autor:  robhosailor [ 12 cze 2011, o 15:09 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

przemek napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Ja poproszę o projekt jachtu szkolenioworegatowoturystycznego ( następce omegi ).


Może takie cuś?? Zgrabne i nie drogie. 5 x 2,2 x 13m^2.

Stanowczo: nie w moim stylu. Co nie znaczy, że źle!

Autor:  przemek [ 12 cze 2011, o 15:13 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

robhosailor napisał(a):
Stanowczo: nie w moim stylu.


Tyle to ja wiem :lol: To specjalnie dla Wojciecha numerowanego.
robhosailor napisał(a):
Co nie znaczy, że źle!

Nie znaczy też że dobrze, czy nawet poprawnie :lol:
Pozdrawiam
Przemek

Autor:  marek48100 [ 12 cze 2011, o 20:51 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Dla mnie jacht regowoszokoleniowoturystyczny to coś w rodzaju "Małego Trenera".
szalupa na wiosła i kecz w jednym (kto dziś uczy prawidłowej pracy wiosłami?), dwa patyki pozwalające pływać bez steru dzięki zrównoważeniu ożaglowania i przede wszystkim bezpieczeństwo. Trener naprawdę dużo wybaczał ;)
marek

*****

DZta budowana w Polsce na rynek niemiecki

Załączniki:
DZ wiosłowa 2.jpg
DZ wiosłowa 2.jpg [ 93.37 KiB | Przeglądane 8532 razy ]

Autor:  mbober1 [ 12 cze 2011, o 21:29 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Hmmm DZ :D cudo moja wielka miłość :D

Obrazek

A tu ciekawa niemiecka strona o DZ i nauczaniu przez szkutnictwo:

http://www.klammeraffen.de/huntewerft/marinekutter.htm

Autor:  marek48100 [ 12 cze 2011, o 21:52 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Moja też :D Zwłaszcza jak się zaczyna od helingu, potem kopyto, forma i wreszcie gotowa łódź!!
marek

*****



Załączniki:
DZ wiosłowa.jpg
DZ wiosłowa.jpg [ 101.99 KiB | Przeglądane 8480 razy ]

Autor:  plitkin [ 13 cze 2011, o 08:59 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Sigma 600 ( http://mawamed.pl/sigma_600.php )
Stabilniejsza od Omegi, chodzi wcześniej w ślizgu przy 3B, pasuje takielunek od Omegi, ma niewielką kabinkę na plecaczki.

Autor:  meping [ 13 cze 2011, o 11:26 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

przemek napisał(a):
Może takie cuś?? Zgrabne i nie drogie. 5 x 2,2 x 13m^2.


Wiesz co? Wkurzasz mnie.... Ja ćwiczę i ćwiczę modelowanie w DS, a jak patrzę na Twoje modele, to... Eh... wydaje mi się, że jestem ciągle 1000 lat na murzynami..... :-(. A tak na poważnie - czy byłbyś skłonny podesłać mi plik DS z tym modelem? Jest w nim wiele rzeczy, które chciałbym podpatrzeć, jak są wymodelowane.... :-) Szczególnie podobają mi się żagle, rumpel, olinowanie stałe.... Chciałbym tak potrafić i kiedyś się pewnie nauczę, ale po co wywarzać otwarte drzwi???

Pozdrawiam
meping

Autor:  Jaromir [ 13 cze 2011, o 11:44 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

meping napisał(a):
po co wywarzać otwarte drzwi???

No właśnie, takie drzwi potraktowane warem to już do niczego później, otwarte czy zamknięte...

Autor:  meping [ 13 cze 2011, o 13:36 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Jaromir napisał(a):
No właśnie, takie drzwi potraktowane warem to już do niczego później, otwarte czy zamknięte...


Tylko Ci się tak wydaje - mogą mieć wiele zastosowań... Np. ognisko, stolik ogrodowy, stylowy sprzęt pływający.... Tak, tak.... Takie drzwi dostają nowe życie :-D

Pozdrawiam
meping

Autor:  Wojciech [ 14 cze 2011, o 20:04 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

przemek napisał(a):
Może takie cuś?? Zgrabne i nie drogie. 5 x 2,2 x 13m^2.

( Ej )...w konkury z Omegą szanse raczej ... marne szanse. ;)
Sigma 600 zdecydowanie lepszy gotowiec.
plitkin napisał(a):
Sigma 600 ( http://mawamed.pl/sigma_600.php )
Stabilniejsza od Omegi, chodzi wcześniej w ślizgu przy 3B, pasuje takielunek od Omegi, ma niewielką kabinkę na plecaczki.

Przemek cuś może bardziej ambitnego. :) ;)
Mówili , że potrafisz. :D

Autor:  przemek [ 14 cze 2011, o 20:52 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Wojciech1968 napisał(a):
( Ej )...w konkury z Omegą szanse raczej ... marne szanse.
Sigma 600 zdecydowanie lepszy gotowiec.


Nie porównuj nieporównywalnego. Piszesz o regatach. Z siedmio metrowymi łodkami, te też pewnie kiepsko by wypadły. Za to turystyczno szkoleniowo?? Kokpit z oparciami, w szkoleniu małolatów, jak i w rodzinnej turystyce, z bojącą się wody żoną i małymi dziećmi (stąd zamknięcie pawęży) powinien zdać lepiej egzamin.
Poza tym łodka mniejsza = tańsza, w dodatku formę spodu już posiadam :D . Zastanawiam się czy nie dorobić góry :roll:
marek48100 napisał(a):
kto dziś uczy prawidłowej pracy wiosłami?

A po co to komu?? Idźmy w przód a nie cofajmy się. Kto dziś uczy na kursie żeglarza obsługi genakera, który staje się coraz bardziej popularny?
Poza tym Trener i Dz to nawet kilkunastu kursantów i jeden instruktor. Ile jest im w stanie przekazać, i ilu z nich dorwie steru, czy nawet szota? W małej łódce z powiedzmy trójką podopiecznych jakoś bardziej mi się to podoba.
Pozdrawiam
Przemek

*****

Wojciech1968 napisał(a):
Przemek cuś może bardziej ambitnego.


Cuś bardziej ambitnego, nie rysuje się w niedzielne popołudnie i dla zachcianki Wojciecha. ;)
Wojciech1968 napisał(a):
Mówili , że potrafisz.

Pewnie się pomylili :lol:
Pozdrawiam
Przemek

Autor:  Wojciech [ 14 cze 2011, o 21:36 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

przemek napisał(a):
zachcianki Wojciecha. ;)

Czasem zachcianki stają się zamówieniem ( mam co nie co znajomych chętnych do poważnych inwestycji ).
przemek napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Ja poproszę o projekt jachtu szkolenioworegatowoturystycznego ( następce omegi ).

Tu na FŻ jest dobre miejsce by się zaprezentować.
Nie wszyscy to miejsce znają.
Zatem gdybyś miał Przemku ochotę na upust swoich możliwości , to ja poproszę. :D

Autor:  przemek [ 14 cze 2011, o 21:52 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Wojciech1968 napisał(a):
Czasem zachcianki stają się zamówieniem ( mam co nie co znajomych chętnych do poważnych inwestycji ).
przemek napisał(a):


No jak poważne inwestycje to i temat poważny. ;)

Wojciech1968 napisał(a):
Zatem gdybyś miał Przemku ochotę na upust swoich możliwości , to ja poproszę.


Pytanie tylko o co prosisz?? Szkolny, turystyczny, regatowy, drogi, tani, mały, duży...?? Określ, przynajmniej podstawowa założenia. Wszystkim jeszcze nikt nie dogodził, to i ja nie próbuje.

Wojciech1968 napisał(a):
Tu na FŻ jest dobre miejsce by się zaprezentować.
Nie wszyscy to miejsce znają.

Zdaje mi sie, czy sam sobie przeczysz??
Pozdrawiam
Przemek

Autor:  Catz [ 14 cze 2011, o 22:04 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

przemek napisał(a):
Pytanie tylko o co prosisz?? Szkolny, turystyczny, regatowy, drogi, tani, mały, duży...?? Określ, przynajmniej podstawowa założenia. Wszystkim jeszcze nikt nie dogodził, to i ja nie próbuje.

Troche OT, ale wydaje mi sie, ze trudno narysowac lodke narysowana juz tysiac razy.
Kto z Konstruktorow Wielkich nie probowal zrobic lepiej niz Omega?
Moj OT dotyczy glownie konstrukcji wszelakich... Te, ktorym sie powiodlo, zawdzieczaja swoj sukces oparciem o duze stocznie, duze pieniadze, poparciem solidnego lobby ( najlepiej opartego o jakies solidne wladze )
Catz Tez Marzyciel

Autor:  przemek [ 14 cze 2011, o 22:14 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Catz napisał(a):
Troche OT, ale wydaje mi sie, ze trudno narysowac lodke narysowana juz tysiac razy.


A może podpowiesz jakim odpowiednikiem Omegi szkolą (o ile szkolą) młodych adeptów żabojady??
Mają (macie) tam coś podobnego??
Pozdrawiam
Przemek

*****

Catz napisał(a):
Te, ktorym sie powiodlo, zawdzieczaja swoj sukces oparciem o duze stocznie, duze pieniadze, poparciem solidnego lobby ( najlepiej opartego o jakies solidne wladze )


Sporo racji. Tak to już na tym świecie bywa.
Pozdrawiam
Przemek

Autor:  Catz [ 14 cze 2011, o 22:34 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

przemek napisał(a):
A może podpowiesz jakim odpowiednikiem Omegi szkolą (o ile szkolą) młodych adeptów żabojady??Mają (macie) tam coś podobnego??

Nie maja ( mamy ) bo tam furii szkolenia i patentow-stopni-certyfikatow nie ma.
Mlodych trenuje sie klasycznie: optymist, l'équipe, laser, moth, 42O...
Sa jakies proby zdetronizowania Optymista....koncza sie zwykle jak u nas z Omega! ;)
I jeszcze inna ciekawostka: w regatach dominuja (ilosciowo i wynikowo ) starocie..... bo i ilez razy mozna wymyslic kolo?
Catz

Autor:  Wojciech [ 14 cze 2011, o 22:35 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

przemek napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):

Tu na FŻ jest dobre miejsce by się zaprezentować.
Nie wszyscy to miejsce znają.

Zdaje mi sie, czy sam sobie przeczysz??


Raczej to pierwsze.
Kto Tu bywa Ty, ja, pozostali ?.
Na wystawach/ targach ( kilka razy do roku )
nie spotyka się codziennych projektów/ ofert.


przemek napisał(a):
Pytanie tylko o co prosisz?? Szkolny, turystyczny, regatowy, drogi, tani, mały, duży...?? Określ, przynajmniej podstawowa założenia.


Narysuj jacht o wymiarach do 650 cm dł, o powierzchni żagli do 20 m2, mieczowy, do wykonania z laminatu, o wadze do 300 kg...no i tani rzecz jasna, i jak w temacie. Np...
Catz napisał(a):
Catz Tez Marzyciel

Od tego się wszystko zaczyna.

Autor:  przemek [ 14 cze 2011, o 22:46 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Wojciech1968 napisał(a):
Narysuj jacht o wymiarach do 650 cm dł, o powierzchni żagli do 20 m2, mieczowy, do wykonania z laminatu, o wadze do 300 kg...no i tani rzecz jasna, i jak w temacie


Wszystkie te wymogi spełnia łodka z pierwszego postu :lol:
Pozdrawiam
Przemek

Autor:  Catz [ 14 cze 2011, o 22:47 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Wojciech1968 napisał(a):
Od tego się wszystko zaczyna.

" Nie ten majster, co zaczyna, tylko ten, co konczy".
Ale powodzenia....
Catz

Autor:  Marian Strzelecki [ 15 cze 2011, o 01:02 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Catz napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Od tego się wszystko zaczyna.

" Nie ten majster, co zaczyna, tylko ten, co konczy".
Ale powodzenia....
Catz

Kończyć?
Zaczynać? :
NO TO MOZE
takie cuś? ;-)
A.D.~~ 70te lata
+(jakaś tam nagroda pzż)
pozdro MJS

Załączniki:
Canon abcd ożaglenia 2.jpg
Canon abcd ożaglenia 2.jpg [ 27.94 KiB | Przeglądane 8030 razy ]
Canon  instr obsł.jpg
Canon instr obsł.jpg [ 37.99 KiB | Przeglądane 8030 razy ]

Autor:  Jaromir [ 15 cze 2011, o 08:34 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Marian Strzelecki napisał(a):
NO TO MOZE
takie cuś? ;-)
A.D.~~ 70te lata
+(jakaś tam nagroda pzż)

Nagroda czy wyróżnienie?
Ale mniejsza z tym - bardziej ciekawe jest ile sztuk Kanonów wybudowano, jak się sprawdziły w szkoleniu i ile w związku z tym sztuk żegluje do dziś, po ponad 30 latach..?

Na początku padło zdanie o jednostce, która zastąpić mogłaby Omegę - pomyślałem, że ciekawym będzie porównanie popularności i liczebności widniejącej na rysunkach szalupki z popularnością i liczebnością Omeg żeglujących dziś w Polsce - od ponad 60 lat...

Autor:  robhosailor [ 15 cze 2011, o 08:55 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Jaromir napisał(a):
bardziej ciekawe jest ile sztuk wybudowano, jak się sprawdziły w szkoleniu i ile w związku z tym sztuk żegluje do dziś, po 40 latach niemal..?

To nie zależy od samego projektanta i projektu. Powiedziałbym nawet, że od nich najmniej.

Dawno, dawno temu, Jerzy Sydow lansował i przekonywał, aby spopularyzować i zastosować do celów szkoleniowych w Polsce: znakomite, bardzo popularne na całym świecie, wyjątkowo dzielne, bezpieczne i łatwe w obsłudze, używane do szkolenia, turystyki i rekreacji, a nawet do dalekich rejsów oceanicznych (!!!) jednostki typu Drascombe Lugger i Drascombe Longboat.
I co? I nic! Polska to baaardzo ciekawa kraj do uczenia ssie - my wiemy lepiej, my mamy swoje własne pomysły.

Była (jest nadal) dostępna dokumentacja Drascombe Lugger'a do amatorskiej budowy (Paltus) wykonana w ZSRR i opublikowana w piśmie "Katera i Jachty" i w jednym z wydań książki "15 projektow...". Nawet Norbert Patalas opracował, uproszczoną nieco, dokumentację Drascombe Lugger'a do amatorskiej budowy (Wiking) i... zbudowano ich może kilka sztuk - tzn. Wiking Patalasa powstał, na pewno, w minimum 1 egzemplarzu...

Autor:  marek48100 [ 16 cze 2011, o 17:17 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Przemek pisze że nauka prawidłowej pracy wiosłami to "cofanie się", ale czy mamy zapomnieć o przepięknej tradycji żeglarskiej? Sam przed trzydziestu paru laty miałem b.wymagającego instruktora którego wiedzę starałem się przez parę lat przekazać młodym adeptom żeglarstwa. Łódka do nauki żeglarstwa powinna uczyć wszystkiego od podstaw, a nowszych rozwiązań nauczy życie.
Spróbuj Przemku zaprojektować coś łączącego tradycję z nowoczesnością (laminaty) z maksymalnie uproszczonym osprzętem. Np widziałem Twoje kopyto i biorąc pod uwagę jego niewątpliwą stabilność można na jego bazie zaprojektować dobrą łódź szkoleniową, ale nadal uważam że do szkolenia najlepiej nadaje się łódź dwumasztowa.
marek

Autor:  meping [ 16 cze 2011, o 19:27 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

marek48100 napisał(a):
Twoje kopyto i biorąc pod uwagę jego niewątpliwą stabilność można na jego bazie zaprojektować dobrą łódź szkoleniową, ale nadal uważam że do szkolenia najlepiej nadaje się łódź dwumasztowa.


Szkolenie podstawowe powinno się prowadzić na jachtach jak najbardziej zbliżonych do tych, jakimi będzie się manewrowało po jego ukończeniu. W dodatku z załogą odpowiadającą licznością tej, z którą będzie się pływać. Szkolenie na DZ lub podobnych, to powinny być kursy dodatkowe, dla hobbystów... :-) Inaczej dochodzi się do absurdu, kiedy sternik morski mówi, że do postawienia między Y-grekami jachtu 7,15m długości powinien mieć do dyspozycji co najmniej 4 osoby załogi... :-)

Pozdrawiam
meping

Autor:  Marian Strzelecki [ 16 cze 2011, o 22:47 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Jaromir napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
NO TO MOZE
takie cuś? ;-)
A.D.~~ 70te lata
+(jakaś tam nagroda pzż)

Nagroda czy wyróżnienie?
Ale mniejsza z tym - bardziej ciekawe jest ile sztuk Kanonów wybudowano,


Pozwól że zacytuję klasyka :
To co się pytasz skoro wiesz?
MJS


ps
dla mnie i wyróżnienie przez pzżunia
to wielka nagroda ;-))


a jak wiesz
nagrodą miała być realizacja i produkcja;
czego zwycięzca Jacek Centkowski
(ani nikt z wyróżnionych np. Henryk Jaszczewski)
do dziś się nie doczekali.
ale te konkursy pzżżżż
to temat na całkiem inny śmieszny wątek.

Autor:  Catz [ 16 cze 2011, o 23:14 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Marian Strzelecki napisał(a):
Pozwól że zacytuję klasyka :
To co się pytasz skoro wiesz?
ps
dla mnie i wyróżnienie przez pzżunia
to wielka nagroda ;-))
.

To bylo pewnie tak zwane pytanie retoryczne i jego postawienie wymagalo pamieci swietnej i czystosci intencji dziewiczej ( co mozliwe...), albo guglarstwa mistrzowskiego i, bynajmniej, niewybiorczego ( co tez godnym jest szacunku najwyzszego...).
Obstawiam to drugie.
Marian Strzelecki napisał(a):
a jak wiesz
nagrodą miała być ( ....) to temat na całkiem inny śmieszny wątek.

Moze zaloz? Bo ten mnie smieszy, owszem, ale inaczej.
Catz

Autor:  LukasJ [ 16 cze 2011, o 23:36 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

...a ja siedzę sobie cicho i czytam(ten wątek), i już od samego tytułu, mi się nie podoba.
Dlaczego? Bo jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego...
Szkolenioworegatowoturystyczny? Einundzwanzigsdreisiebenobersthurmbahnfuhrer...
Szkolenie na łódce regatowej to idealny sposób by zniechęcić do żeglarstwa, regaty na turystycznej - wspaniały widok oddających się żagli, jedyne co można by połączyć to szkoleniowo-turystyczny.
Ale turystyczny to musi mieć kawałek kabinki, chyba że ktoś lubi extremesurvivalsailing...

Hmm... i tak wydaje mi się, że założenia te spełnia klasa Żagle500

*****

Przemek - jachcik jako szkoleniowy bardzo ładny, planujesz jakiś balast?

Autor:  Marian Strzelecki [ 17 cze 2011, o 00:22 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

lj78 napisał(a):
...a ja siedzę sobie cicho i czytam
Ale turystyczny to musi mieć kawałek kabinki, chyba że ktoś lubi extremesurvivalsailing...

Hmm... i tak wydaje mi się, że założenia te spełnia klasa Żagle500

*****



Jeśli już to Precle-500
bo z Żagle500 to Cię zaraz wysiudają
za niespełnianie czegoś tam .

Dodałbym jeszcze że jacht szkoleniowy powinien być raczej powolny
aby dawał czas na pomyślenie,
oraz wielowariantowy (modułowy?)
aby w trakcie szkolenia pokazywał różne cechy żeglugowe: różne miecze lub kile,
Kilka masztów różnych i różnie stawianych
kilka typów żagli itp itd.
a jeszcze mógłby mieć zdejmowaną (zakładaną) kabinkę.

ps
Kanon miał trzy wersje kadłuba:
sklejka
laminat,
siatkobeton.

ps2 i chyba spełnia warunki Precli 500

Załączniki:
Kanon Sklejka popr 6.jpg
Kanon Sklejka popr 6.jpg [ 303.36 KiB | Przeglądane 6961 razy ]
Canon Bet popr 4.jpg
Canon Bet popr 4.jpg [ 326.27 KiB | Przeglądane 6961 razy ]

Autor:  Catz [ 17 cze 2011, o 00:25 ]
Tytuł:  Re: Szkolenioworegatowoturystyczny.

Bez popadania w skrajnosci ( omega wiekszosc z nich jakos spelnia od lat... ), to rzeczywiscie troche jak we Fraszce: " Byl polchlopem - polbaba/ dawal kazdemu/ale dawal slabo".
Odpowiedzialem gdzies w okolicy, ze w takiej zamoznej Francji najlepiej trzymaja sie starocie....
Catz

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/