Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 15 lis 2018, o 10:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 496 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Uważam, że umieściłem tam pełny zakres informacji jaki posiadam w tym temacie.

Też tak kiedyś uważałem, ale przeczytałem, że jednak nie chcę się dzielić wiedzą.
Witaj w klubie! ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 09:24 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 177
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Człowiek który rozkłada każde świadectwo na czynniki pierwsze
bzdura
waliant napisał(a):
wypowiada się autorytatywnie co każdy powinien zrobić, żeby miał lepiej,

absolutna nieprawda
waliant napisał(a):
To teraz będziesz tym złym i wrednym, który "nie chce się dzielić wiedzą". Bo nie napisałeś konkretnie co i jak.

fantasmagoria

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
Poza tym, nie da się zrobić czegoś takiego jak powyżej do "ORC",


Da sie i takie cos powstanie moze za 5 lat moze za 10 , ale powstanie.

plitkin napisał(a):
Jak Ty to sobie wyobrażasz i jakie konkretnie informacje wg Ciebie powinny być opublikowane w takim artykule, jakiego oczekujesz?


Pierwsza czesc to opis swiadectwa z kazdym parametrem po kolei i jaki jest zakres wplywu kazdego parametru.

Druga czesc opis jak poprawnie mierzyc.

Trzecia przyklady gdzie bedzie pokazane jak zmienialo sie swiadectwo i rzeczywiste osiagi w jednej a najlepiej kilku lodkach przy zmianie parametrow swiadectwa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 09:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7080
Podziękował : 863
Otrzymał podziękowań: 2844
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Kuban99, może i Tomek ostro napisał, ale faktycznie Twoje pytanie w żaden sposób nie przystaje do charakteru i wymowy Twoich wypowiedzi. I faktycznie Tomek opisywał szczegółowo to o czym piszesz i faktycznie może się On poczuć zniechęcony kiedy zwyczajnie ignorujesz pracę jaką wykonał, a jednocześnie narzekasz, że tej pracy rzekomo nikt nie robi. To może zniechęcić zarówno do robienia czegokolwiek, jak i poważnego traktowania tej dyskusji w takim składzie.
Zastanów się nad tym co piszę, bo nie jest moim celem ani urażenie Ciebie, ani wylewanie żali czy jakaś agresja. Faktycznie może być tak, że to Tomek może poczuć się urażony.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kuban99 napisał(a):

Pierwsza czesc to opis swiadectwa z kazdym parametrem po kolei i jaki jest zakres wplywu kazdego parametru.


Jest to w necie. Waliant też to opisywał. To informacje ogólnodostępne.

Ale zacytowany przez Ciebie artykuł o 505 nie zawiera takich informacji.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kuban99 napisał(a):
Trzecia przyklady gdzie bedzie pokazane jak zmienialo sie swiadectwo i rzeczywiste osiagi w jednej a najlepiej kilku lodkach przy zmianie parametrow swiadectwa.


To możesz zrobić i Ty. Wiedzę masz, źródła znasz. Możesz dodać swoje przemyślenia dot. konkretnych świadectw. Chętnie skorzystam.

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Tomek ostro napisał

Ja ostro? A skąd. Bardzo grzecznie. I nie jestem urażony, bo nie obrażam się za wypowiedzi w necie ludzi, których nie znam. To bez sensu.
Natomiast mogę być zniechęcony w tym konkretnym przypadku. Gdy po roku dyskusji jeden z głównych dyskutantów i jednocześnie krytykantów nagle pyta, ile jest 2x2...
Przy czym to jest oczywiście moja wina, bo źle tłumaczę, rozumiesz... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: cors, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 09:55 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 177
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
To możesz zrobić i Ty. Wiedzę masz, źródła znasz. Możesz dodać swoje przemyślenia dot. konkretnych świadectw. Chętnie skorzystam.


Wiedzy nie mam i zrodel tez nie mam. Wszystko co pisze w tym temacie jest opatrzone zastrzezeniem, ze to sa tylko moje teorie i ten temat to jest brudnopis gdzie wklejam jakies swoje obserwacje. To czy one sa poprawne czy nie zweryfikuje zycie.

plitkin napisał(a):
faktycznie Twoje pytanie w żaden sposób nie przystaje do charakteru i wymowy Twoich wypowiedzi.


Przystaje bo na swiadectwie int sa parametry, ktore wymienil w swoim poradniku Waliant, ale w swiadectwie club tych parametrow nie widze dlatego zapytalem.

plitkin napisał(a):
I faktycznie Tomek opisywał szczegółowo to o czym piszesz i faktycznie może się On poczuć zniechęcony kiedy zwyczajnie ignorujesz pracę jaką wykonał, a jednocześnie narzekasz, że tej pracy rzekomo nikt nie robi. To może zniechęcić zarówno do robienia czegokolwiek, jak i poważnego traktowania tej dyskusji w takim składzie.
Zastanów się nad tym co piszę, bo nie jest moim celem ani urażenie Ciebie, ani wylewanie żali czy jakaś agresja. Faktycznie może być tak, że to Tomek może poczuć się urażony.


Ktos kto przy kazdej okazji czepia sie mojej osoby sugerujac moje wypowiedzi, ktorych nigdy nie bylo moze sie czuc urazony. Ciekawe...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
ale w swiadectwie club tych parametrow nie widze dlatego zapytalem.

Oczywiście, że w świadectwie club te parametry są, i oczywiście mają dokładnie te same oznaczenia.
Nawet chyba w tym samym miejscu, czyli na drugiej stronie.

Generalnie świadectwa Club i Int zawierają te same informacje, różnią się tylko grafiką, rozmieszczeniem tychże informacji.
Dane w plikach rms są identyczne dla obu rodzajów świadectw.
Dlatego pytanie jest co najmniej dziwne, i zniechęcające.
Żeby po roku rozmów nie wiedzieć takich rzeczy? Poza tym Puffin ma świadectwo Int, więc pytanie gdzie jest waga takielunku jest, no...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 10:44 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 177
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To pokaz mi te parametry na tym swiadectwie Puffina:

http://data.orc.org/public/WPub.dll/CC/82202.pdf


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 10:52 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7080
Podziękował : 863
Otrzymał podziękowań: 2844
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Uzupełniając:
kuban99 napisał(a):
Pierwsza czesc to opis swiadectwa z kazdym parametrem po kolei i jaki jest zakres wplywu kazdego parametru.

http://www.orc.org/index.asp?id=23
Wszystko rozpisane


kuban99 napisał(a):
Druga czesc opis jak poprawnie mierzyc.

http://www.orc.org/index.asp?id=11
Wszystko rozpisane, z obrazkami.

kuban99 napisał(a):
rzecia przyklady gdzie bedzie pokazane jak zmienialo sie swiadectwo i rzeczywiste osiagi w jednej a najlepiej kilku lodkach przy zmianie parametrow swiadectwa.


Zrób proszę sam i opublikuj swoje przemyślenia. Nawet amatorskie. Ciekaw jestem. Widzę, że analizujesz szczegółowo ten temat. Pisałeś o zmianach u Słoni zrealizowane zgodnie z Teoimi przemyśleniami, które to zmiany korzystnie wpłynęły na świadectwo. Pokaż konkret proszę, bo nie mam pojęcia jakie były zmiany i jak wpłynęły na świadectwo. Skoro wiesz - podziel się wiedzą.

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Co mam napisać, żeby było grzecznie? Może lepiej nic...
Jeszcze nie zauważyłeś, że na stronie ORC świadectwa club mają (pokazują) tylko pierwsze strony? Tak jest, nie wiem czemu. Ale dane w pliku dxt są oczywiście pełne.
Można te dane zobaczyć po pobraniu pliku i wrzuceniu danych do programu IMS Editor, lub na stronie ORC, po wgraniu pliku danego jachtu do edytora danych.

Świadectwa wydrukowane, które mają armatorzy, mają 3 strony. Gdybyś łaskawie zerknął w swoje własne świadectwo sprzed kilku lat, wydrukowane, to oczywiście znajdziesz te dane.

Czemu ORC pokazuje w prosty sposób tylko pierwszą stronę świadectw Club, mogę się tylko domyślać.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 11:08 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 177
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Pokaż konkret proszę, bo nie mam pojęcia jakie były zmiany i jak wpłynęły na świadectwo.


Juz Ci pisalem ze wszystko jest w tym watku. Dokladnie strona 10ta zaczyna sie na dole.

plitkin napisał(a):
Zrób proszę sam i opublikuj swoje przemyślenia. Nawet amatorskie. Ciekaw jestem. Widzę, że analizujesz szczegółowo ten temat


Analizuje na tyle na ile potrafie raczej zgrubnie niz szcegolowo. Uwazam ze trzeba zaczynac od najbardziej istotnych parametrow i z czasem zaglebiac sie w mniej istotne czynniki.

Sam porownania nie moge zrobic bo nie mam dostepu do programu VPP ani pieniedzy na jakies 50 swiadectw probnych.

waliant napisał(a):
Ale dane w pliku dxt są oczywiście pełne


Sa dane dxt, ale tylko aktualne, a tych 2016 roku nie ma. Kiedys pytalem w tym watku czy ktos ma dane dxt z 2016, ale nie bylo odzewu.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
http://www.orc.org/index.asp?id=23
Wszystko rozpisane


O kurcze bylem na tej podstronce ale nie wiedzialem, ze jak sie najedzie na certyfikat to sie pojawiaja okienka z opisem. Wlasnie tak sobie to wyobrazalem tylko ze opisane powinny byc wszystkie parametry w dodatku bardziej szczegolowo. Tutaj opisana jest tylko czesc, a to itak wiecej niz bylo w opisie Walianta.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Co mam napisać, żeby było grzecznie? Może lepiej nic...
waliant napisał(a):
Gdybyś łaskawie zerknął w swoje własne świadectwo


Daruj sobie to laskawie i Twoj post bedzie calkiem OK.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
a tych 2016 roku nie ma.

Zamieszczam plik dxt Puffina, z roku 2016, pobrany PRZED CHWILĄ, ze strony ORC.
Musiałem spakować plik, bo dxt jest zablokowane na forum.

kuban99 napisał(a):
Kiedys pytalem w tym watku czy ktos ma dane dxt z 2016, ale nie bylo odzewu.

Dziwisz się?


Załączniki:
124927.zip [3.18 KiB]
Pobrane 5 razy

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Daruj sobie to laskawie i Twoj post bedzie calkiem OK.

A czy ja chcę, żeby mój post był ok? Sam się przed wieloma uwagami chamskimi nie raczyłeś powstrzymać, to i ja JUŻ nie mam oporów.
kuban99 napisał(a):
a to itak wiecej niz bylo w opisie Walianta.

kuban99 napisał(a):
Uwazam ze trzeba zaczynac od najbardziej istotnych parametrow i z czasem zaglebiac sie w mniej istotne czynniki.

Też tak uważam i dlatego w artykule opisałem to co uznałem za istotne z punktu widzenia tematu, czyli optymalizacji. Mój artykuł jest o optymalizacji, a nie jest instrukcją do czytania świadectw ORC.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:12 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 177
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Zamieszczam plik dxt Puffina, z roku 2016


A te pliki dxt sa dostepne dla wszystkich? Czy mozesz pokazac jak je pobrac bo nie moge znalezc jak je sciagac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
A te pliki dxt sa dostepne dla wszystkich?

Pliki są dostępne dla wszystkich po zalogowaniu. Gdyby było inaczej to bym nie pisał, że można je pobrać.
kuban99 napisał(a):
Czy mozesz pokazac jak je pobrac bo nie moge znalezc jak je sciagac.

Mogę.
Wyszukujesz świadectwo. Klikasz na małe zielone kółko z białym krzyżykiem. Trafiasz wtedy do zakładki "moje łódki" na swoim koncie. Klikasz na ostatnio dodaną łódkę. Na dole klikasz w linijkę "advanced options". Klikasz na spore zielone kółko ze strzałką w dół. Masz plik na swoim komputerze.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: cors, kuban99, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 16:52 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 364
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 61
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Czy deklaracja materiału jako "dacron" w sails inventory daje jakiś handicap ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 17:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7080
Podziękował : 863
Otrzymał podziękowań: 2844
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Pytanie sformułowane tak, że nie da się udzielić właściwej odpowiedzi. Po pierwsze - tego się nie deklaruje, tylko jest przedmiotem weryfikacji podczas pomiaru żagla. Po-drugie: nie można tego uznać jako handicap, bo nie ma względem czego. To znaczy: stwierdza się fakt i już. Laminat zapewne delikatnie zmienia świadectwo względem identycznego żagla z dacronu, ale coś i tak trzeba podać i tyle. Mierniczy podaje materiał zgodny ze stanem faktycznym.
Nigdy nie porównywałem świadectw z identycznym żaglem i tylko zmianą materiału żagla, ale przypuszczam, że różnice będą niewielkie.
Myślę, że Cors lub Waliant wiedzą jak duże są to różnice.

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 17:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 6993
Podziękował : 2980
Otrzymał podziękowań: 1427
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jakie by nie byly sa chyba mniejsze niz zysk jakosci zagli z materialow nowej generacji , gdyby bylo inaczej europejska i swiatowa czolowka plywalaby na dakronach :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 17:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Myślę, że Cors lub Waliant wiedzą jak duże są to różnice.

Zapraszam do mojego artykułu, jest tam punkt o tym.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 17:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7080
Podziękował : 863
Otrzymał podziękowań: 2844
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
plitkin napisał(a):
Myślę, że Cors lub Waliant wiedzą jak duże są to różnice.

Zapraszam do mojego artykułu, jest tam punkt o tym.


Jakiego artykułu? :rotfl:

Żarcik

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 18:28 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 364
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 61
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
waliant napisał(a):
Zapraszam do mojego artykułu, jest tam punkt o tym.


Właśnie tam to weryfikowałem, ale przeskanowałem na szybko dokumenty ORC pod kątem "dacron", "material" itp i nie znalazłem nic. Pytam (i czytam) z czystej ciekawości.

A w praktyce, jakoś aktualizuje się świadectwo przed regatami, chcąc np nie nieść kompletu żagli zadeklarowanych w "inventory" ? Czy każda zmiana wymaga pełnej aktualizacji pomiarów i świadectwa ?

Przepraszam, Tomku, jeżeli odpowiedzi są w artykułach, kilka równoległych projektów w robocie i nie wiem, gdzie jestem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
burzum napisał(a):
z czystej ciekawości.

Ciekawość dobra rzecz ;)
burzum napisał(a):
Czy każda zmiana wymaga pełnej aktualizacji pomiarów i świadectwa ?

Nie. Jeżeli żagle są już pomierzone i znajdują się w inwentarzu, to można je dowolnie uaktywniać lub przeciwnie, wyłączać.
Kosztuje to tyle co zmiana świadectwa, ale nie wymaga pomiarów (bo nie ma czego mierzyć, tak naprawdę). Podobnie jest ze zmianą wagi załogi. Deklarujemy ile chcemy mieć tym razem i dostajemy nowe świadectwo.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 18:37 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7080
Podziękował : 863
Otrzymał podziękowań: 2844
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zmiana świadectwa 70 euro z tego co wiem.

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 20:27 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 812
Podziękował : 228
Otrzymał podziękowań: 399
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Zmiana świadectwa 70 euro


+ 15 PLN do Biura ORC

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

burzum napisał(a):
dokumenty ORC pod kątem "dacron", "material"


Ażeby to przeanalizować trzeba mieć program. Ja kupiłem. Mogę Ci przeliczyć np. dla Szymona.


Załączniki:
Dacrony.jpg
Dacrony.jpg [ 247.78 KiB | Przeglądane 247 razy ]
Kompozyty.jpg
Kompozyty.jpg [ 287.19 KiB | Przeglądane 247 razy ]

Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: kuban99, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 22:00 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 364
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 61
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
mniej niż 0,5% ? W praktyce to ma jakiekolwiek znaczenie ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2018, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
burzum napisał(a):
W praktyce to ma jakiekolwiek znaczenie ?

Wchodzi różnica 2,6 sekundy na milę. Bardzo średnio. W wyścigu czteromilowym, czyli typowym up-down to daje ponad 10 sekund. Niby nie tak dużo, ale i wcale nie tak mało. Mieć a nie mieć...
Ma to znaczenie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 06:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7080
Podziękował : 863
Otrzymał podziękowań: 2844
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
burzum napisał(a):
mniej niż 0,5% ? W praktyce to ma jakiekolwiek znaczenie ?


Nie ma tak dużego i dlatego powinno się mieć zestaw regatowy z porządnego laminatu.

_________________
Maxus Racing Team


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2018, o 07:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9366
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2346
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Nie ma tak dużego i dlatego powinno się mieć zestaw regatowy z porządnego laminatu.

Warto zauważyć, że bonus za posiadania żagli dakronowych został dwa lata temu dość mocno zmniejszony, na skutek oficjalnego zgłoszenia na coroczną konferencję ORC jesienią (swoisty protest "laminatowców").
Druga uwaga jest taka, że im większy jacht tym bardziej opłaca się mieć żagle laminatowe.
Trzecia jest taka, że jak szyjemy nowe żagle, to albo konsekwentnie z dakronu (żeby nie tracić bonusu), albo konsekwentnie z laminatu wszystkie.
Na Czarodzejce jest bez sensu i nieoptymalnie, bo grot jest już z laminatu, ale genua nr 1 z dakronu. Czyli nie mamy bonusu za żagle wyłącznie dakronowe, ale główny napęd, czyli genua, jest jeszcze dakronowa.

Czy program traktuje żagle indywidualnie w zależności od rodzaju materiału, to szczerze mówiąc nie wiem. Czyli czy w moim przypadku zmiana materiału genuy na laminat pogorszy świadectwo?

Patrząc z punktu widzenia osiągów i świadectwa, to warto mieć laminaty jak najlepsze, skoro brak bonusu jest dla wszystkich materiałów laminatowych jednakowy. Ale to kosztuje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 wrz 2018, o 12:27 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 364
Podziękował : 67
Otrzymał podziękowań: 61
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Dzięki za ciekawe wyjaśnienia. Moje pierwsze regaty po przerwie właśnie stanęły pod znakiem zapytania, bo wczoraj na jednym z kopów złamałem wytyk genakera i uszkodziłem bloczek brasu. Co prawda warto było - bardzo szybkie pływanie i uśmiech pozostał do dziś.
Znacie może kogoś, kto byłby w stanie zalaminować rurę w/g wskazówek lub po prostu solidnie ?

pozdrawiam,

Piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 22:22 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 177
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waliant i Cors dzieki za wskazowki.

Zauwazylem, ze handicap dzieki dakronowym zaglom zmniejsza sie proporcjonalnie do tego jak wzrasta sila wiatru. To mi pasuje bo przy silnych wiatrach moja lodka z bardzo starymi zaglami jest bardziej konkurencyjna. Wyglada mi na to ze bardziej istotne jest wtedy jak plywasz, a nie jaki masz sprzet. Ciekawy jestem jake inni maja wrazenia.

W bitwie o Gotland 2018 wiekszosc jachtow w ORC plywa bez spinakerow i genakerow. Widze, ze swiadectwa pozmieniane na dwa dni przed startem. W Polonezie jest blokada swiadectw na 7 dni przed startem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 22:34 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7080
Podziękował : 863
Otrzymał podziękowań: 2844
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
Waliant i Cors dzieki za wskazowki.

Zauwazylem, ze handicap dzieki dakronowym zaglom zmniejsza sie proporcjonalnie do tego jak wzrasta sila wiatru. To mi pasuje bo przy silnych wiatrach moja lodka z bardzo starymi zaglami jest bardziej konkurencyjna. Wyglada mi na to ze bardziej istotne jest wtedy jak plywasz, a nie jaki masz sprzet. Ciekawy jestem jake inni maja wrazenia.


Najłatwiej się pływa wtedy kiedy wieje mocno, ale nie za mocno. Morskie ciężkie kilowe jachty wybaczają duże błędy sterników, więc takimi jachtami pływa się łatwo nawet przy silniejszym wietrze. Wówczas gazu nie brakuje, a nawet zatrzymany po wywózce jacht łatwo rozpędzić. Hamowanie sterem też nie jest wówczas tak istotnym problemem, bo gaz jest tak czy siak. Jedzie długość łódki.
Najtrudniej się pływa przy bardzo słabym wietrze moim zdaniem. Kiedy jest prawie lustro. Jeżeli do tego dochodzi lekka fala - robi się masakra i mało kto sobie radzi z takimi warunkami.
Kiedy wieje za mocno - samo pływanie morską kilówką trudne nie jest, bo wystarczy mieć odpowiedni sprzęt. Wówczas na pierwsze miejsce wychodzi wytrzymałość załogi. Kursy pełne stają się decydujące, bo umiejętność pływania z falą robi się kluczowa.

A pływanie bez spinakerów jest kastracją żeglarstwa.

_________________
Maxus Racing Team



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 496 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL