Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 mar 2019, o 20:53




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 gru 2018, o 20:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7298
Podziękował : 3132
Otrzymał podziękowań: 1469
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Popsuc by nie popsul ale m.inn. dlatego odeszly takie klasy jak Dragon, Star czy Soling ze regatowe zeglarstwo zmienilo sie i poszlo w strone szybkosci. Na tych lodkach bardziej liczyly sie zagrywki taktyczne, na nowych, szybkich jak np 49 wazniejsze jest uzyskiwwanie jak najwiekszych predkosci i minimalizowanie strat spowodowanych zwrotami. Dlatego czesto halsowka to jeden zwrot na lay line. Uzyskanie slizgu 10 sek wczesniej niz przeciwnik daje kilkadziesiat metrow przewagi.
Tak na marginesie, przeczytalem dokladnie wywiad z prezesem Chamera i widze wyrazna niechec do jachtow morskich. Poza tym polemizowalbym z teza ze w mieszanej klasie 470 mezczyzna ma pelnic funkcje sternika. Jak na razie w Polsce zaden sternik w tej klasie nie dorownuje Agnieszce Skrzypulec.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 5424
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1107
Otrzymał podziękowań: 1330
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Igrzyska Paryż 2024. Rewolucja w programie olimpijskich regat.
http://magazynwiatr.pl/pdf/MagazynWiatr_01_2019.pdf
str. 36
A, jakby tak wrócić do tradycyjnej Olimpijki z nowoczesnym takielunkiem (może nawet w wersji slup), to by był kunszt wyregacić konkurentów. Opieranie klas na popularności jest ekonomiczne, ale 470-ka chyba ma już swoją świetność za sobą, podobnie jak 420. Szkoda Finna, bo mamy wspomnienia, ale co stałoby na przeszkodzie stworzyć nowego?
Sprawa jest złożona i nieco niezrozumiała, prezydent pyta doły o zdanie, a nasz prezes czeka na decyzje z góry...

_________________
Łódka nie kosztuje tysiąc, pięć czy dziesięć tysięcy. Kosztuje wszystko co masz, a potem trochę więcej.
Bernard Moitessier


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 21:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7625
Podziękował : 966
Otrzymał podziękowań: 3059
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
Moim zdaniem jacht drewniany lub z pokładem drewnianym niczego w rywalizacji by nie popsuł.


A co by wniósł? Komplikacje w utrzymaniu, różnice pomiarowe, problemy produkcyjne. Tylko po co?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2018, o 08:48 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 510
Podziękował : 96
Otrzymał podziękowań: 107
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
M@rek napisał(a):
burzum napisał(a):
Mir, ale to mieczówka ? To już lepiej chyba TOM28


Widziales TOM a z bliska ? Wyobrazasz sobie morskie, dlugie regaty na takim jachcie bo ja nie.


Tak, nie :)

Edit: z drugiej strony 3/4 olimpijskich wyczynów sobie nie wyobrażam: gimnastyka, podnoszenie ciężarów, atletyka - a oglądam co 4 lata.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2018, o 12:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 5424
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1107
Otrzymał podziękowań: 1330
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
A co by wniósł? Komplikacje w utrzymaniu, różnice pomiarowe, problemy produkcyjne. Tylko po co?

Tradycję. Świeżość. Ciepło. Energię. Rodość.
Gdy jachty są dostarczane na IO przez producenta, to komplikacje, różnice i problemy nie istnieją. A zawody odbywają się w duchu barona https://pl.wikipedia.org/wiki/Pierre_de_Coubertin.

_________________
Łódka nie kosztuje tysiąc, pięć czy dziesięć tysięcy. Kosztuje wszystko co masz, a potem trochę więcej.
Bernard Moitessier


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2018, o 13:08 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7625
Podziękował : 966
Otrzymał podziękowań: 3059
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
Świeżość. Ciepło. Energię. Rodość.


Dla Ciebie. Dla mnie już niekoniecznie.
Nie mam specjalnego sentymentu do materiału. Jeżeli już, to raczej do konkretnego projektu. Sądzę, że wiele osób podziela moje stanowisko.


Mir napisał(a):
Gdy jachty są dostarczane na IO przez producenta, to komplikacje, różnice i problemy nie istnieją.


Współpracuję m.in. ze stocznią, która jest największym producentem jachtów żaglowych polskiej marki. Nawet ten producent nie podołałby prawdopodobnie zadaniu przy produkcji seryjnej - bo chodziłoby nie tylko o dostarczenie jachtów na IO, ale i do wsyzstkich (NA ŚWIECIE) klubów i potencjalnych klientów. Setki egzemplarzy, i to w krótkim czasie. Powtarzalność w drewnie wg mnie totalnie nieosiągalna. Żadna szkutnia tego nie zrobi. Za tym musi iść technologia, produkcja, projekt i td. To nie jest zabawa w domową szkutnię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2018, o 15:00 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7298
Podziękował : 3132
Otrzymał podziękowań: 1469
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
burzum napisał(a):
M@rek napisał(a):
burzum napisał(a):
Mir, ale to mieczówka ? To już lepiej chyba TOM28


Widziales TOM a z bliska ? Wyobrazasz sobie morskie, dlugie regaty na takim jachcie bo ja nie.


Tak, nie :)

Edit: z drugiej strony 3/4 olimpijskich wyczynów sobie nie wyobrażam: gimnastyka, podnoszenie ciężarów, atletyka - a oglądam co 4 lata.


Wiesz ale mnie sie wydaje ze rozmawiamy o tym co jest mozliwe :) Moj Laser 28 w morskie regaty wpisuje sie znacznie lepiej niz TOM choc jest juz konstrukcja leciwa. Nowoczesne morskie jachty tej wielkosci zegluja zdecydowanie lepiej. Z polskich konstrukcji LG 899 czy Caravela 950.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 mar 2019, o 15:37 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 202
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pierwsze mistrzostwa swiata beda na Malcie za rok. Lodka jeszcze nie jest wybrana.

Tutaj artykul:

http://www.courseaularge.com/championna ... malte.html

Tutaj w gazecie jest wywiad z Jacques Cathelineau o wyborze lodki, ale trzeba zaplacic 7,5 euro. Jak ktos by przeczytal to upraszam o zamieszczenie jakis informacji.

http://www.courseaularge.com/produit/numero-84


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 mar 2019, o 17:16 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7298
Podziękował : 3132
Otrzymał podziękowań: 1469
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale chyba decyzja bedzie niedlugo i to tak jak wyzej pisalem :)

https://www.yacht.de/regatta/rodion-luk ... uGnHvc47oI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 mar 2019, o 11:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7625
Podziękował : 966
Otrzymał podziękowań: 3059
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ciekaw jestem jak będzie z mocami produkcyjnym i powtarzalnością produkcji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL