Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 paź 2021, o 22:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 600 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 lut 2020, o 23:24 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 753
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
kuban99 napisał(a):
można przyciąć

Tniesz na razie w chu.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 23:29 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 9753
Podziękował : 1218
Otrzymał podziękowań: 3915
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
Bardzo dobry film instruktażowy. Tak sobie wyobrażam edukację.


Pokaż film własnego autorstwa. Wszakże chyba nie tylko po to pokazujesz by pouczać innych jak mają szkolić?

kuban99 napisał(a):
Ile lat zostanie zmarnowanych na pisanie kolejnych regulaminów zanim zostanie zrozumiane, że tak można przyciąć nowych żeglarzy i podnieść ogólny poziom rywalizacji?


Tego w ogóle nie rozumiem. Skąd pomysł, że pisanie regulaminów przez jednych marnuje lata drugich? Weź się za robotę i zrób film. Albo choćby prezentację. Taki Cors robił prelekcje o trymie i nie tylko. Taki Waliant pisał na ten temat artykuły i dzielił się wiedzą na spotkaniach z żeglarzami. Taki Kuban jak narazie zarzuca im marnowanie czasu i zły kierunek działań, których, co prawda, sam nienoczekujeni nie potrzebuje, ale czuje się w obowiązku komentować i krytykować. Co ciekawe - przeciwstawiając film promocyjny konkretnej klasy, zawierający absolutne podstawy zeglarskie. Takich filmów, a także poradników o trymie w Internecie jest mnóstwo. Są to materiały bardzo wartościowe. I zupełnie inne, niż omawiane w tym wątku. Ale kto by się tym przejmował, nieprawdaż?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lut 2020, o 23:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10398
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1422
Otrzymał podziękowań: 3327
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dajmy spokój. Kuban w szybkim tempie rozwala drugi wątek, bo coś mu nie pasuje. Można się wdawać w pyskówki i docinki, ale szkoda czasu. To nie dział polityczny.
Mamy nie tylko różne poglądy, ale i podejście do wielu rzeczy.
Tak bywa i tak pozostanie.
Wrzutka ostatniego filmu nie miała nic wspólnego z ORC, jest tylko zgodna z zasadą, żeby dowalić. Mnie, albo całemu zespołowi. Na mnie trafiło, ba na forum z zespołu jestem chyba tylko ja. Za to pewnie Wojtek dostaje po uszach na FB (słyszałem, że się udziela).

Jest trochę nowości w tym roku w ORC, ale kogo to obchodzi?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:00 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Co ciekawe - przeciwstawiając film promocyjny konkretnej klasy, zawierający absolutne podstawy zeglarskie. Takich filmów, a także poradników o trymie w Internecie jest mnóstwo


Pokaż mi jeden film pokazujący w ciągu 12 minut tyle patentów regatowych. Obejrzałem dziesiątki filmów na YouTube, a w tym znalazłem wiele nowych przydatnych informacji. Jakbyś przeczytał artykuł o optymalizacji, który wkleiłem, to byś wiedział dlaczego film jest o Swanach 42.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Kuban w szybkim tempie rozwala drugi wątek, bo coś mu nie pasuje.


Zadawanie pytań i pisanie swoich opinii na forum to rozwalanie wątku. Trochę pamiętam PRL i hasło linia partii linią narodu. Dlaczego mi się to kojarzy z podejściem wielu osób na tym forum?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Jest trochę nowości w tym roku w ORC, ale kogo to obchodzi?


Mnie obchodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10398
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1422
Otrzymał podziękowań: 3327
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Zadawanie pytań i pisanie swoich opinii na forum to rozwalanie wątku

Właśnie. To jak z tym regulaminem? Pisać czy nie? Już się zdecydowaleś?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:56 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Napisz lepiej o tegorocznych zmianach w ORC.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 08:08 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 9753
Podziękował : 1218
Otrzymał podziękowań: 3915
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
Mamy nie tylko różne poglądy, ale i podejście do wielu rzeczy.


Myślę, że nie o to chodzi. On Cię po prostu nienawidzi i tyle. Pewnie zwykła ludzka zazdrość. Bo masz autorytet, uznanie żeglarzy i wymierne sukcesy. Stąd ciągłe docinki, "podparte" pustą "argumentacją".
Przykro mi, Tomku, ale kiedy wyróżniasz się z tłumu- musisz się liczyć z hejtem. A że wkurzasz ludzi swoją postawą, bo od lat bezinteresownie pomagasz, do tego jesteś skromny i masz ogromną wiedzę - to powód jest oczywisty. A jeszcze ta nagroda doszła- kolejny bodziec wkurzający.
Zrozum że wreszcie - nie chodzi o to, że Kuban ma mieć krowę. Chodzi o to, byTwoja krowa zdechła.

Myślę więc, że podejście możecie mieć podobne. Różne macie pozycje i to jednego z Was wkurza. Brak splendoru jednego boli, a drugi ten splendor przyjmuje obojętnie, bez "należytej dumy", co jeszcze bardziej wkurza pierwszego.
Dlatego edukacją nie jest praca, którą samodzielnie wykonujesz od lat, pisząc publikacje, lecz "zadawanie pytań" i linkowanie opublikowanych przez inne osoby prac. Takie to porąbane.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Colonel, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 10:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 8287
Podziękował : 3748
Otrzymał podziękowań: 1805
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
[quote="kuban99"]Bardzo dobry film instruktażowy. Tak sobie wyobrażam edukację. [/quote

Kogo chcesz edukowac ? Polskich armatorow Swana 42 ? Jak na razie z zalogami i chetnymi do regatowego plywania u nas nie jest dobrze, Z tego co wiem w Swinoujsciu czekaja na chetnych dwie cwiartki Petersena, klubowe. A jest przeciez Zespol Szkol Morskich .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 10:28 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 21:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 753
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Jest tam pewna pomijana dotąd wskazówka dla wchodzących w skiperkę.
Złoty sygnet.
Niestety nie na palcu fakowym. Chyba w to wejdę.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 11:00 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Myślę, że nie o to chodzi. On Cię po prostu nienawidzi i tyle.


Wylałeś swoją frustrację, a teraz poproszę o ten film instruktarzowy, o który pytałem.

M@rek napisał(a):
Kogo chcesz edukowac ? Polskich armatorow Swana 42 ?


To był tylko przykład, ale te wskazówki w większości można zastosować na innych jachtach.

M@rek napisał(a):
Jak na razie z zalogami i chetnymi do regatowego plywania u nas nie jest dobrze, Z tego co wiem w Swinoujsciu czekaja na chetnych dwie cwiartki Petersena, klubowe. A jest przeciez Zespol Szkol Morskich .


I właśnie na zmianę tego stanu rzeczy Związek powinien położyć największy nacisk. Odnoszę wrażenie, ze chętni do pływania są, ale słabo z komunikacją. Inna sprawa to to, że zbudowanie załogi to proces na lata, a załoganta trzeba szanować i dbać o niego jak o skarb.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 14:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 8287
Podziękował : 3748
Otrzymał podziękowań: 1805
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Szymonie, Zwiazek jako taki ma to gleboko w d..... szczegolnie nasz okreg. Jesli ktos oze cos zrobic to tylko poszczegolni zainteresowani ludzie. Kazdy w swoim srodowisku. W Trojmiescie widze wlasnie Ludzi zainteresowanych poprawa ktorzy cos wymiernego robia, u nas jak dotad konczy sie na gadaniu i wreczaniu sobie wzajemnie pamiatkowych medali i dyplomow.
Chcesz to zmienic, zacznij od swojego Klubu i srodowiska, zrob uprawnienia mierniczego lub sedziego bo takich brakuje.
Ja licze na to ze wreszczie u nas Zarzad okregu sie zmieni i zamiast "lesnych dziadkow" dojdzie do glosu mlode pokolenie ktore chce cos zmienic. Jak dolaczysz bedzie wieksza szansa na sukces :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 19:27
Posty: 634
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 255
Otrzymał podziękowań: 657
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
M@rek napisał(a):
Szymonie, Zwiazek jako taki ma to gleboko w d..... szczegolnie nasz okreg. Jesli ktos oze cos zrobic to tylko poszczegolni zainteresowani ludzie. Kazdy w swoim srodowisku. W Trojmiescie widze wlasnie Ludzi zainteresowanych poprawa ktorzy cos wymiernego robia, u nas jak dotad konczy sie na gadaniu i wreczaniu sobie wzajemnie pamiatkowych medali i dyplomow.
Chcesz to zmienic, zacznij od swojego Klubu i srodowiska, zrob uprawnienia mierniczego lub sedziego bo takich brakuje.
Ja licze na to ze wreszczie u nas Zarzad okregu sie zmieni i zamiast "lesnych dziadkow" dojdzie do glosu mlode pokolenie ktore chce cos zmienic. Jak dolaczysz bedzie wieksza szansa na sukces :)

Czyli w zasadzie trzeba robić to co robi waliant. Zaczął działać, a nie gadać.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Mazurska łódką dookoła świata :)
http://zewoceanu.com/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowania - 2: M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10398
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1422
Otrzymał podziękowań: 3327
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
baoo napisał(a):
Zaczął działać, a nie gadać.

Tak szczerze mówiąc, to chyba właśnie kończy działać. Albo inaczej, to bardziej jest zakończenie działań.
Zaczęło się lata temu jak powstało MSR. No i w Gryfie, skoro chciałem mieć fajne regaty.
Wolę pływać. I czasami coś napisać, bo to akurat wciąga.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 19:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 8287
Podziękował : 3748
Otrzymał podziękowań: 1805
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tomku, mozesz powoli konczyc bo z tego co wiem , wiekszosc spraw zwiazanych z pomiarami zostalo wyprostowanych. Po inspekcjach przed regatami wiekszosc jachow ma wymagane wyposazenie i konstrukcje. U nas na "zachodzie" jest jeszcze duzo do zrobienia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2020, o 16:02 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nasz (można chyba powiedzieć) regatowy jacht flagowy I LOVE POLAND przeszedł od zeszłego roku sporą optymalizację. Dla zainteresowanych linki do świadectw:

2019 https://data.orc.org/public/WPub.dll/CC/110237.pdf
2020 https://data.orc.org/public/WPub.dll/CC/124221.pdf

Genua wymieniona na foka 50mkw czyli 30% żagla mniej!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2020, o 17:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 8287
Podziękował : 3748
Otrzymał podziękowań: 1805
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze zwroc uwage na aktualizacje pliku Off :) Co do zagli to stara genua sie zuzyla i na nowa kasy zabraklo i cala optymalizacja :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2020, o 19:37 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie mam wewnętrznych informacji. Widzę zmiany w świadectwach to piszę. Czy pieniądze na żagiel były czy nie to nieistotne. Istotne są zmiany w ożaglowaniu. Podejrzewam, że wpływ skanowania kadłuba był niewielki, ale skoro posiadasz szczegółową wiedzę to z chęcią poczytam o detalach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 lut 2020, o 20:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 11:14
Posty: 8287
Podziękował : 3748
Otrzymał podziękowań: 1805
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale te zmiany w ozaglowaniu w kontekscie prognozowanych slabych wiatrow trudno nazwac Twoja ulubiona optymalizacja :) Jakas tam wiedze mam ale upowaznienia do tego zeby o tym publucznie pisac nie wiec o wyjasnienie zwroc sie do armatora, mozr Ci odpowie ? :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2020, o 10:22 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Ale te zmiany w ozaglowaniu w kontekscie prognozowanych slabych wiatrow trudno nazwac Twoja ulubiona optymalizacja


To się dopiero okaże na regatach. Może utrata prędkości spowodowana mniejszą powierzchnią żagli zostanie skompensowana z naddatkiem zyskiem na przeliczniku. Kto wie?

Tym bardziej, że na tą chwilę ma wiać w podstawie około 10knt, a z biegiem czasu siła wiatru ma rosnąć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2020, o 16:20 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Natrafiłem na taki podcast na Youtube. Może komuś się przydać. Tak to robią narody, z dużymi tradycjami żeglarskimi. Moim zdaniem tak też to powinno wyglądać u nas.

https://www.youtube.com/watch?v=6pCDejY1khA&t=14s

O optymalizacji po Włosku, ale youtube umie tłumaczyć na angielski więc może coś się uda wyciągnąć:

https://www.youtube.com/watch?v=kMbPWDLjpXc

Tłumaczenie opisu filmu:

Spowolnienie łodzi dla ORC to klasyk, ale już nie działa. Zamiast tego musimy zmaksymalizować krzywą wydajności w stosunku do krzywej zapewnianej przez system obliczeniowy, koncentrując się bardziej na poprawie pierwszego niż na pogorszeniu drugiego. Często obszarami do pracy są warunki brzegowe, które mimo to występują i jak! Formowana fala, spokojny, silny wiatr to wszystkie możliwości lekkiej i szybkiej łodzi. Z Pietro Pinucci


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lut 2021, o 23:22 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Widzę, że wyszły nowe przepisy na 2021 i jakieś nowe przeliczniki non spinaker. Czy należy rozumieć, że teraz, albo ma się spinakera, albo pływa się w osobnej grupie non spinaker? Jest szansa, że profanowanie żeglarstwa poprzez wywalanie spinakerów ze świadectw się zakończy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2021, o 00:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10398
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1422
Otrzymał podziękowań: 3327
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
jakieś nowe przeliczniki non spinaker.

Przelicznik non spinaker nie jest nowy. Nowością jest trzeci rodzaj świadectwa ORC.
Teraz jacht może mieć jednocześnie trzy różne świadectwa: zwykłe, double handed, non spinaker. I wybierać sobie na regaty jedno z tych trzech świadectw.
kuban99 napisał(a):
Jest szansa, że profanowanie żeglarstwa poprzez wywalanie spinakerów ze świadectw się zakończy?

Raczej przeciwnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lut 2021, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 11:24
Posty: 9104
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1041
Otrzymał podziękowań: 2023
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
waliant napisał(a):
trzy różne świadectwa: zwykłe, double handed, non spinaker. I wybierać sobie na regaty jedno z tych trzech świadectw.

Sorry, ze sie wtracam, ale moze to kogos zainteresuje: W historycznych regatach AC Liberty vs Australia II okazalo sie, ze ci pierwsi mieli kilka certyfikatow "jauge" i mogli dosc dowolnie konfigurowac jacht w zaleznosci od warunkow meteo. Australijczycy byli wsciekli! Ale tylko dlatego, ze sami na ten pomysl nie wpadli. Wygrali i tak.
Catz

_________________
Zachowuj się jakbyś był zarażony COVID-19 - inni może nie są.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2021, o 18:10 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Z racji Bitwy o Gotland 2021 przedstawiam ciekawy przypadek jachtu Beneteau Oceanis 351 Mio Portofino. Jacht ten ma dodatkowy balast ponad jedną tonę. Jego waga w trymie ORC to 6990 kg, a inne jachty tego typu ważą grubo poniżej 6000 kg. Jak widać na trackingu jacht w chwili obecnej radzi sobie doskonale bo jest na pierwszym miejscu w ORC2 i drugi w klasyfikacji łącznej ORC.

Ścigałem się z nim w KWR w tym roku i w silnych wiatrach jest nie do przeliczenia. Przy słabszych wiatrach wygrywaliśmy.

Jacht płynie z dużym 80 metrowym spinakerem w świadectwie, który będzie pomagał zniwelować wielką masę przy wietrze pełnym. W zależności jak wielką będzie flauta na powrocie szansę jachtu na zwycięstwo będą się zmieniać.

Osobną kwestią jest realność istotnego współczynnika stabilności tak dobalastowanego jachtu, która jest podobna do jachtów o ponad tonę lżejszych. Według reguł ORC Club wszystko wydaje się w porządku bo badanie stabilności nie jest obowiązkowe. Jeżeli rozumuję prawidłowo jest to kolejny kamyczek do ogródka z wadami formuły ORC Club. Inny problem to faworyzowanie jachtów bez spinakerów, które zgodnie z prawem Kopernika wypierają z regat jachty ze spinakerami/genakerami


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2021, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10398
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1422
Otrzymał podziękowań: 3327
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Według reguł ORC Club wszystko wydaje się w porządku bo badanie stabilności nie jest obowiązkowe.

Waga jachtu nie ma wiele wspólnego z pomiarem stateczności (próbą przechyłów).
W ORC Club nie jest wymagana (choć oczywiście jak ktoś chce, to namawiam) próba na wodzie (pomiar wolnych burt i próba przechyłów), w zamian wymagane jest podanie wagi jachtu w trymie pomiarowym.
Nauczeni doświadczeniem staramy się, jako mierniczowie, nie przyjmować wagi jachtu z oświadczenia, a wyłącznie z ważenia wagą legalizowaną.
Nie wszystkie jachty przeszły takie ważenie.
Nie wiem jak MioPortofino.
Ja ze swojej strony nie przyjmuję już żadnej wagi z oświadczenia, a wyłącznie z ważenia, przy którym byłem.
Zresztą, świadectwa Int także teraz weryfikujemy ważąc jacht.

Weryfikacja świadectw, zwłaszcza tych dawniej wystawionych, to długi proces. Ale tych niezweryfikowanych systematycznie ubywa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2021, o 19:30 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Świadectwo jachtu jest z tego roku i żeby było jasne nie mam żadnych zastrzeżeń do wagi jachtu (ani do wiarygodności tego świadectwa) bo waga do KWR jest wyższa, a tam pomiar jest przyjmowany tylko po ważeniu przez mierniczego.

Jeżeli chodzi o stateczność to jak rozumiem dodatkowy balast ja zwiększa, formuła Club nie bierze tego pod uwagę. Im więcej wiem o tych świadectwach tym bardziej zniechęcam się do opiłowanej formuły Club, aczkolwiek w przyszłym roku, w końcu zrobię certyfikat...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2021, o 20:58 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 21:08
Posty: 1323
Podziękował : 466
Otrzymał podziękowań: 603
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Nie wiem jak MioPortofino


Certyfikat Club, Architekt F.Briand? - nie Jean Berret, masa trymu (club) 6999 kg- dane z internetu podają 5300 kg. "przytył" 1600 kg?

To właśnie jest certyfikat Club.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2021, o 21:13 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 09:58
Posty: 567
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tak jak pisałem ten jacht ma zainstalowany dodatkowy balast. Tutaj nie ma raczej żadnych wątpliwości. Pytanie o to skąd w świadectwie wzięły się dane o stateczności, która przy tym balascie powinna być chyba dużo większą niż przy jachtach bliższych masie konstrukcyjnej. Nie dopatruję się tutaj żadnego oszustwa po prostu wykorzystanie luk w formule.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2021, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 09:57
Posty: 10398
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1422
Otrzymał podziękowań: 3327
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Pytanie o to skąd w świadectwie wzięły się dane o stateczności

Jeżeli stateczność nie była mierzona, to program przyjmuje domyślnie.
To jest luka świadectw Club, często wykorzystywana na zachodzie. Oczywiście gdy stateczność domyślna jest mniejsza niż pomierzona. Z tym bywa różnie.
U nas, jeżeli jacht miał pomiary stateczności, to nawet jak wyrabiał świadectwo Club (z oszczędności), to pomiar pozostawał.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kuban99 napisał(a):
Im więcej wiem o tych świadectwach tym bardziej zniechęcam się do opiłowanej formuły Club

Każdy robi jak uważa, można się ścigać w KWR, można bez przeliczeń.
Można też zachęcać armatorów jachtów do pomiarów na wodzie, to nawet działa.
Najlepiej swoim przykładem :)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2021, o 09:07 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 17:17
Posty: 9753
Podziękował : 1218
Otrzymał podziękowań: 3915
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
Inny problem to faworyzowanie jachtów bez spinakerów, które zgodnie z prawem Kopernika wypierają z regat jachty ze spinakerami/genakerami


Wypierają na lokalnym mało istotnym dla formuły podwórku i to w wykonaniu zbieraczy pucharów za 37,20 zł. Wielu żeglarzy nie decyduje się na ten krok.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 600 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cors i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL