Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 lip 2025, o 09:52




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 254 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lip 2013, o 13:13 
TomekN napisał(a):
bluefin napisał(a):
jeśli dałbyś radę przesłać warianty tras w 1 pdf to dołącze go do artykułu
<br sab="1819">Proszę bardzo.. :cool:

Bardzo dziękuję - dodaję w artykule jako załącznik :) jest już kilku zainteresowanych.
Pozdrawiam


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 13:23 
waliant napisał(a):
bluefin napisał(a):
<br sab="1621">A dla czego nie brać najdłuższej? średniej? lub uśrednionej wszystkich możliwych tras?
<br sab="1622"><br sab="1623">Bo tak się liczy. Do obliczeń przyjmujemy najkrótszą możliwą trasę.<br sab="1624">Wojtek już napisał - trasa jest jedna, a jak kto płynął, nie ma żadnego znaczenia.<br sab="1625">To naprawdę jest takie trudne do zrozumienia? <br sab="1626"><br sab="1627">Przyjmujemy że 2x2=4 (no tak jakoś jest, nikt nie dyskutuje...), <br sab="1628">a w ORC do obliczeń wyników metodą performance line przyjmujemy najmniejszą odległość. Nie ma w tym żadnej filozofii, ani żadnych czarów, tak po prostu jest, taka metoda, takie założenia, tak się liczy, tak to wymyślili twórcy formuły.<br sab="1629"><br sab="1630">Dorabianie do tego ideologii, czterech tras, uśrednionej trasy, monotypów itp. służy tylko rozmydleniu tematu i ciągnięciu tego wątku bez sensu.<br sab="1631"><br sab="1632">Na regatach tegorocznych: Puchar Mariny Gdańsk, Eljacht Cup, 85-cio lecia JKM Gryf, sędziowie potrafili ogarnąć temat i policzyć wyniki metodą performance line. Mimo że każdy jacht płynął (i to gwarantuję) inną drogą. Ale trasa była jedna, najkrótsza.<br sab="1633"><br sab="1634">P.S. waliant, przez "w"<br sab="1635"><br sab="1636">EOT

Raczej nie za bardzo satysfakcjonuje mnie odpowiedź bo tak się liczy ......
Każdy może powiedzieć że według niego liczy się inaczej .....
liczyłbym na jakiś zapis z przepisów mówiący o tym, że jeśli trasa jest nietypowa i składa się z kilku najkrótszych wariantów trasy - to do obliczenia przyjmuje się ten albo tamten ..... niestety przepisy ORC nie przewidziały takiego wariantu trasy, więc interpretacja jest całkowicie wolna i ja interpretuję to tak że:
propozycja interpretacji sposóbu liczenia wyników wyłącznie w oparciu o najkrótszy z najkrótszych wariantów trasy jest poprawne wyłącznie przy standardowej trasie - gdy mamy doczynienia tylko z jednym najkrótszym wariantem trasy
Jeśli zastosowalibyśmy twoją propozycję liczenia przy naszych 4 najkrótszych wariantach to wyniki wszystkich uczestników będą wypaczone na plus lub na minus w zależności, którym najkrótszym wariantem trasy uczestnicy pożeglowali.
Jeśli będziesz się dalej nudził proponuję:
abyś obliczył po wyścigu wyniki według zasady ToD którą zalecasz
i
proponuję abyś dla dalszego zabicia nudy eksperymentalnie obliczył Tod, ale według rzeczywistych wariantów wybranej trasy przez poszczególnych żeglarzy ......
od razu zobaczymy niespójność i przekłamanie wyników i zobaczymy który z żeglarzy zyskał, a który stracił na liczeniu według twojej wolnej interpretacji
Moim zdaniem powinno się wtedy przeliczyć każdego według realnie wybranego najkrótszego wariantu trasy, bo wtedy wyniki będą racjonalne i uczciwe ..... tego jednak znowu nie przewidziału przepisy ORC .....
I jeszcze jedno: nie będziemy zmieniać trasy Poloneza i wymuszac żeglowania najkrótszą trasą z najkrótszych .....
Trasa ma 4 najkrótsze warianty i to uczestnicy zadecydują którym pożeglują.
W związku z tym uważam, że obliczanie wyników TOT jest w tym wypadku najlepszym rozwiązaniem, bo nikt nie będzie mógł zarzucić że coś zostało zmanipulowane, a ja jako organizator mam prawo wybrać sposób liczenia, ToT w moim przekonaniu jest najbardziej sprawiedliwy i właściwy dla uczestników mojej imprezy.
Nie widzę sensu dalszej polemiki w tej sprawie ........ bo temat jest wyczerpany .....
I przepraszam za Walianta z małej litery - pisałem w pośpiechu jedną ręką - mam sporo obowiązków i próbowałem naświetlić ci mój tok rozumowania w tej sprawie
więc Pozdrawiam Waliancie z dużej litery ........:) masz dużo czasu że zwracasz na takie szczegóły uwagę ..... aż boję się co więcej napisać .......
hehe


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 16:10 

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 12:59
Posty: 11
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
"..... niestety przepisy ORC nie przewidziały takiego wariantu trasy "

Krzysztof gdybyś sumiennie przestudiował przepisy ORC to nigdy nie napisałbyś tego zdania.

Jeśli chcesz przeliczać wyniki metodą Performance Line według 4 różnych długości trasy, proszę bardzo, Ty jesteś organizatorem. Jednak w takim przypadku przygotuj od razu cztery puchary, bo to tak jakby organizować 4 różne regaty.

Polecam publikacje:
International Measurement System - IMS,
ORC Rating Systems (ORC International & ORC Club),
"Green Book"

wszystkie dostępne tutaj:
http://www.orc.org/index.asp?id=8



Za ten post autor wojtas5o5 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lip 2013, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bluefin napisał(a):
Pozdrawiam Waliancie z dużej litery ........:) masz dużo czasu że zwracasz na takie szczegóły uwagę ..... aż boję się co więcej napisać .......


I to zdanie jest najlepszym przykładem, że nie czytasz co inni piszą i nawet nie próbujesz zrozumieć.
Ja się czepiłem tylko tego, że napisałeś Valiant (z wielkiej litery zresztą), przez "v". A mój nick się pisze przez "w". Wymysł że się czepiam wielkiej/małej litery to właśnie tylko Twój wymysł. I tak samo podchodzisz do innych argumentów - wymyślasz coś, czego nikt nie powiedział, nie napisał.

Jeżeli Ciebie nie przekonuje liczenie, jakie proponują twórcy formuły ORC, to po co w ogóle z niej korzystasz? Nie masz pojęcia o co w niej chodzi, nie rozumiesz idei, nie wiesz jak liczyć wyniki.
Napisałem wyraźnie, że sposób liczenia wymyślili twórcy formuły, a nie ja.

Reszta tekstu, o liczeniu wg czterech różnych tras, o wolnej interpretacji, o przeliczeniu wg ToD to już pisanie dla pisania i zabicia tematu.

Zrobię to co obiecałem, czyli po regatach policzę wyniki metodą pl i te wyniki opublikuję jako ciekawostkę. Może kolejność będzie taka sama jak liczona metodą ToT a może nie (to zależy od warunków na trasie i rozrzutu czasowego na mecie).
Jesteś organizatorem, masz prawo wybrać cokolwiek, a żeglarze mają prawo to komentować. Nie chciałeś skorzystać z życzliwej rady, żeby udoskonalić imprezę (wysłałem maile w tej sprawie ponad rok temu), to już Twoja sprawa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2013, o 12:17 
Więc jeszcze
wojtas5o5 napisał(a):
"..... niestety przepisy ORC nie przewidziały takiego wariantu trasy " <br sab="2118"><br sab="2119">Krzysztof gdybyś sumiennie przestudiował przepisy ORC to nigdy nie napisałbyś tego zdania.<br sab="2120"><br sab="2121">Jeśli chcesz przeliczać wyniki metodą Performance Line według 4 różnych długości trasy, proszę bardzo, Ty jesteś organizatorem. Jednak w takim przypadku przygotuj od razu cztery puchary, bo to tak jakby organizować 4 różne regaty. <br sab="2122"><br sab="2123">Polecam publikacje: <br sab="2124">International Measurement System - IMS,<br sab="2125">ORC Rating Systems (ORC International & ORC Club), <br sab="2126">"Green Book"<br sab="2127"><br sab="2128">wszystkie dostępne tutaj:<br sab="2129">http://www.orc.org/index.asp?id=8

Rozumiem, że niektórzy mają za dużo czasu i się nudzą ...... i prowadzić będą tę bezsensowną dyskusję w nieskończoność - aby ją zamknąć :
Napisałem przedwczoraj zapytanie do centrali ORC w sprawie rekomendacji zastosowania sposobu przeliczenia w Regatach Poloneza z podaniem specyfiki naszej trasy - oto odpowiedź Pana Zorana Grubisy z ORC:
Wybór metody ToT jest prawidłowy i wydaje się, że to najlepszy wybór
Istnieje możliwość zastosowania ToD, w takim wypadku powinna być wzięta pod uwagę długość najkrótszej trasy, z uwagi na specyfikę trasy wydaje się że metoda ToT w tym wypadku jest lepsza.
Jak widać Pan Zoran potwierdził wcześniejsze stanowisko naszych mierniczych ORC.
Mam nadzieję, że szanowni koledzy uszanują stanowisko i opinię przedstawiciela centrali ORC?
Z racji tego proszę Szanowny Waliancie przez duże W (a nie przez małe v) nie obraź się, ale jednak wybieram wariant rekomendowany przez przedstawiciela ORC czyli ToT, a nie twój ToD.

No i chylę czoła twojemu uporowi i zaciętej walce o wykazanie wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy. Tym razem Święta Wielkiej Nocy chyba wygrały ..... :):):)
Pozdrawiam


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lip 2013, o 15:40 
Nasz serdeczny kolega, żeglarz, trzykrotny uczestnik Regat Poloneza Edward Zając wypadł za burtę swojego jachtu i prawdopodobnie nie żyje
Cześć jego pamięci - nigdy Cię nie zapomnimy Edku http://www.portalzeglarski.com/wiadomosc,4160.html


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2013, o 07:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bluefin napisał(a):
Z racji tego proszę Szanowny Waliancie przez duże W (a nie przez małe v) nie obraź się, ale jednak wybieram wariant rekomendowany przez przedstawiciela ORC czyli ToT, a nie twój ToD.


Alb naprawdę nie wiesz o czym piszesz, albo to kolejna manipulacja. Nagle porównujesz metody ToT i ToD.
Metoda ToD, czyli metoda Time on Distance, to nie jest to o czym ja pisałem cały czas. Ja pisałem o metodzie performance line.
Po prostu ręce opadają. Jeżeli pytałeś Zorana o porównanie metod ToT i ToD, to wcale się nie dziwię, że wskazał ToT. Też bym wskazał.
Za to miło, że w końcu zrozumiałeś, że do obliczeń przyjmuje się najkrótszą trasę regat. Zarówno w metodzie ToD jak i PL (performance line, dla przypomnienia).

Dla innych wytrwałych czytaczy wątku - metody ToD i PL to są różne metody liczenia wyników, choć obie potrzebują długości trasy regat.

P.S. Nagła zmiana tematu na metodę ToD oraz niuanse dotyczące mojego nicku dają mi po raz kolejny do myślenia. Albo wredna manipulacja albo kompletny brak dokładności i zwracania uwagi na detale... Jestem waliant przez małe "w" :rotfl:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2013, o 08:00 

Dołączył(a): 7 lut 2013, o 18:08
Posty: 507
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: Funka 1965
Koledzy. Macie problemy. Pierwszy ZAWSZE ZWYCIEZA. Jestem zwykla zeglarka i WASZE rozmyslania sa dla mnie za madre.

Mam do WAS pytanko, czy na regatowanko zwykly sztormiak i zapasowka nieprzemakajaca ze sklepow dla rybakow i budowlancow mi wystarczy? Czy musze zainwestowac w to to dla regatowcow?

Pzdr


Helena JKC


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2013, o 08:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Droga Kolezanko, tak jak piszesz bywa jedynie na monotypach ktorych u nas niewiele a ma morzu wcale :) Zreszta nie tylko u nas
niewiele monotypow sciga sie na morzu bo to bardzo kosztowna zabawa. Zeby wyrownac szanse roznych jachtow powymyslano rozne, mniej i bardziej precyzyjne formuly oraz co za tym idzie sposoby liczenia wynikow. O tym wlasnie jest ta dyskusja.
Co do sztormiaka to istotne jest to na czym zamierzasz sie regacic.
Na spory morski jacht to wystarczy ale jesli bys chciala poscigac sie na "49" to raczej warto zainwestowac w specjalistyczny :)
Udanych regat zycze :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lip 2013, o 22:55 
waliant napisał(a):
bluefin napisał(a):
<br sab="241">Z racji tego proszę Szanowny Waliancie przez duże W (a nie przez małe v) nie obraź się, ale jednak wybieram wariant rekomendowany przez przedstawiciela ORC czyli ToT, a nie twój ToD.<br sab="242">
<br sab="243"><br sab="244">Alb naprawdę nie wiesz o czym piszesz, albo to kolejna manipulacja. Nagle porównujesz metody ToT i ToD.<br sab="245">Metoda ToD, czyli metoda Time on Distance, to nie jest to o czym ja pisałem cały czas. Ja pisałem o metodzie performance line.<br sab="246">Po prostu ręce opadają. Jeżeli pytałeś Zorana o porównanie metod ToT i ToD, to wcale się nie dziwię, że wskazał ToT. Też bym wskazał.<br sab="247">Za to miło, że w końcu zrozumiałeś, że do obliczeń przyjmuje się najkrótszą trasę regat. Zarówno w metodzie ToD jak i PL (performance line, dla przypomnienia).<br sab="248"><br sab="249">Dla innych wytrwałych czytaczy wątku - metody ToD i PL to są różne metody liczenia wyników, choć obie potrzebują długości trasy regat.<br sab="250"><br sab="251">P.S. Nagła zmiana tematu na metodę ToD oraz niuanse dotyczące mojego nicku dają mi po raz kolejny do myślenia. Albo wredna manipulacja albo kompletny brak dokładności i zwracania uwagi na detale... Jestem waliant przez małe "w" :rotfl:

Szanowny valiancie na życzenie tym razem przez małe v (zgodnie z życzeniem) :
Skoncentuj się
Odin dwa czetyrie
Widzisz czarne litery w tym oknie?
Odin dwa czetyrie
Widzisz szare tło?
Odin dwa czetyrie
Skoncentruj się bo to co zaraz przeczytasz będzie bardzo trudne do zrozumienia....
Odin dwa czetyrie
Odpręż się ....
Możemy?
No to jeszcze raz:
Biuro Międzynarodowe ORC rekomenduje metodę ToT w przeliczaniu wyników naszej imprezy
A teraz znowu odpręż się
Odin dwa czetyrie
Skoncentruj
Odin dwa czetyrie
Zrozumiałeś? co oznaczają te czarne literki na szarym tle?
Odin dwa czetyrie
Jesli tak to odpręż się
Odin dwa czetyrie
Jeśli nie - pomyśl
To nie jest trudne
Odin dwa czetyrie
Może ktoś ci pomoże? jeśli ta terapia nie pomogła .....
Życzę owocnego myślenia
Pozdrawiam
Serdecznie

Pozdrawiam


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 06:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bluefin napisał(a):
Szanowny valiancie na życzenie tym razem przez małe v (zgodnie z życzeniem) :


Bzdura!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 08:38 
waliant napisał(a):
bluefin napisał(a):
<br sab="636">Szanowny valiancie na życzenie tym razem przez małe v (zgodnie z życzeniem) :<br sab="637">
<br sab="638"><br sab="639">Bzdura!

Widzę że musimy powtórzyć terapię:
Odin, dwa czetyrie .......
:)
Będziemy do skutku :)
Szkoda żeby się chłop męczył :)


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 08:51 

Dołączył(a): 8 lut 2013, o 12:59
Posty: 11
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
"odpowiedź Pana Zorana Grubisy z ORC:
Wybór metody ToT jest prawidłowy i wydaje się, że to najlepszy wybór
Istnieje możliwość zastosowania ToD, w takim wypadku powinna być wzięta pod uwagę długość najkrótszej trasy, z uwagi na specyfikę trasy wydaje się że metoda ToT w tym wypadku jest lepsza."

Mógłbyś jeszcze napisać Krzysztofie co Pan Zoran napisał na temat metody Performance Line i możliwości jej zastosowania do regat Poloneza?

Ciekawi mnie to bardzo



Za ten post autor wojtas5o5 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 09:01 
wojtas5o5 napisał(a):
"odpowiedź Pana Zorana Grubisy z ORC:<br sab="806">Wybór metody ToT jest prawidłowy i wydaje się, że to najlepszy wybór <br sab="807">Istnieje możliwość zastosowania ToD, w takim wypadku powinna być wzięta pod uwagę długość najkrótszej trasy, z uwagi na specyfikę trasy wydaje się że metoda ToT w tym wypadku jest lepsza."<br sab="808"><br sab="809">Mógłbyś jeszcze napisać Krzysztofie co Pan Zoran napisał na temat metody Performance Line i możliwości jej zastosowania do regat Poloneza? <br sab="810"><br sab="811">Ciekawi mnie to bardzo

Nie napisał nic ..... zakładam, że opisana wyżej rekomandacja jest najlepsza z możliwych i Kończę ten bezsensowny temat:
jeśli w tej sprawie ktoś chce porozmawiać zapraszam: 601233434, zapraszam również do kontaktu z Międzynarodowym Biurem ORC - ono zapewne najlepiej wytłumaczy dla czego ....... i z jakiego powodu.
POzdrawiam


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
wojtas5o5 napisał(a):
"odpowiedź Pana Zorana Grubisy z ORC:
Wybór metody ToT jest prawidłowy i wydaje się, że to najlepszy wybór
Istnieje możliwość zastosowania ToD, w takim wypadku powinna być wzięta pod uwagę długość najkrótszej trasy, z uwagi na specyfikę trasy wydaje się że metoda ToT w tym wypadku jest lepsza."

Mógłbyś jeszcze napisać Krzysztofie co Pan Zoran napisał na temat metody Performance Line i możliwości jej zastosowania do regat Poloneza?

Ciekawi mnie to bardzo


Widzisz, bluefin pytał o porównanie metod ToT i ToD. Nie ma to nic wspólnego z tematem dyskusji. Nic zupełnie. Więc i pytanie, i odpowiedź można sobie w buty włożyć.
Tak w ogóle, to ciekawi mnie to już czysto psychologicznie. Rozmawiamy o tym od ponad roku (mój pierwszy mail w tej sprawie był naprawdę dawno temu). Rok czasu zajęlo bluefinowi zrozumienie, jak się przyjmuje długość trasy do obliczeń.
Uwierzył dopiero, jak Zoran napisał, że przyjmuje się najkrótszą. Od tego czasu, czyli od kilku dni, nie ma już dyskusji o czterech trasach, czterech wariantach i tak dalej. Jest tylko jak mantra, że ORC w osobie Zorana, napisało, że ToT lepsze. Tylko że lepsze od ToD. Typowa manipulacja, jak u polityków.

Do tego zupełnie żenujące wstawki na temat mojego nicku. Tylko że to też obrazuje sposób "dyskusji" bluefina.
Zacytuję zdanie, które sobie wymyślił, wyimaginował z sufitu:
"Szanowny valiancie na życzenie tym razem przez małe v (zgodnie z życzeniem)"
Nigdzie, absolutnie nigdzie, nie napisalem, że życzę sobie pisania przez "małe v".
To jest drobiazg, ale tak znaczący, że daje do myślenia.

Ale w sumie jest postęp - mamy zgodność co do długości trasy :rotfl:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: plitkin, wojtas5o5
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 09:33 
waliant napisał(a):
wojtas5o5 napisał(a):
"odpowiedź Pana Zorana Grubisy z ORC:<br sab="980">Wybór metody ToT jest prawidłowy i wydaje się, że to najlepszy wybór <br sab="981">Istnieje możliwość zastosowania ToD, w takim wypadku powinna być wzięta pod uwagę długość najkrótszej trasy, z uwagi na specyfikę trasy wydaje się że metoda ToT w tym wypadku jest lepsza."<br sab="982"><br sab="983">Mógłbyś jeszcze napisać Krzysztofie co Pan Zoran napisał na temat metody Performance Line i możliwości jej zastosowania do regat Poloneza? <br sab="984"><br sab="985">Ciekawi mnie to bardzo
<br sab="986"><br sab="987">Widzisz, bluefin pytał o porównanie metod ToT i ToD. Nie ma to nic wspólnego z tematem dyskusji. Nic zupełnie. Więc i pytanie, i odpowiedź można sobie w buty włożyć.<br sab="988">Tak w ogóle, to ciekawi mnie to już czysto psychologicznie. Rozmawiamy o tym od ponad roku (mój pierwszy mail w tej sprawie był naprawdę dawno temu). Rok czasu zajęlo bluefinowi zrozumienie, jak się przyjmuje długość trasy do obliczeń.<br sab="989">Uwierzył dopiero, jak Zoran napisał, że przyjmuje się najkrótszą. Od tego czasu, czyli od kilku dni, nie ma już dyskusji o czterech trasach, czterech wariantach i tak dalej. Jest tylko jak mantra, że ORC w osobie Zorana, napisało, że ToT lepsze. Tylko że lepsze od ToD. Typowa manipulacja, jak u polityków.<br sab="990"><br sab="991">Do tego zupełnie żenujące wstawki na temat mojego nicku. Tylko że to też obrazuje sposób "dyskusji" bluefina.<br sab="992">Zacytuję zdanie, które sobie wymyślił, wyimaginował z sufitu: <br sab="993">"Szanowny valiancie na życzenie tym razem przez małe v (zgodnie z życzeniem)"<br sab="994">Nigdzie, absolutnie nigdzie, nie napisalem, że życzę sobie pisania przez "małe v".<br sab="995">To jest drobiazg, ale tak znaczący, że daje do myślenia.<br sab="996"><br sab="997">Ale w sumie jest postęp - mamy zgodność co do długości trasy :rotfl:

Odin dwa Tri Czetyrie ......
Terapia trwa ....


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bluefin napisał(a):
Odin dwa Tri Czetyrie ......
Terapia trwa ....
W końcu zaskutkuje?


Żenada.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 kwi 2011, o 08:07
Posty: 580
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: kj
bluefin napisał(a):
Odin dwa Tri Czetyrie ......
Terapia trwa ....

...no to fajnie się firma Bluefin promuje.... :-| :/

_________________
Piotr "Kefas" Gryko



Za ten post autor Kefas otrzymał podziękowania - 2: Były user, wojtas5o5
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 10:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2010, o 15:05
Posty: 555
Lokalizacja: Zalew Szczeciński i okolice ...
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 55
Uprawnienia żeglarskie: jakis tam chyba mam
waliant - to i tak dobrze bo kiedys sie obrazal i wynosil z forum na inne. Teraz juz nie ma sie gdzie wyniesc wiec sie nie obraza a zachowuje sie jak widac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12593
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4263
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
jachu napisał(a):
waliant - to i tak dobrze bo kiedys sie obrazal i wynosil z forum na inne. Teraz juz nie ma sie gdzie wyniesc wiec sie nie obraza a zachowuje sie jak widac :)


Jakoś mi to wcześniej umknęło ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 16:39 
Dwa Puchary dla najszybszych Pań w Baltic Polonez Cup 2013 od Liberty Single Handed Race z Nowego Jorku
Więcej
http://www.portalzeglarski.com/wiadomosc,4174.html
Pozdrawiam


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lip 2013, o 22:58 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Arogancja i bezposrednie chamstwo organizatora regat mnie zabilo.
Nie jednego organizatora widzialem, co pozjadal wszystkie rozumy i zeglarzy uwazac zaczal za niepotrzebny marudzacy dodatek do swojej imprezy promocyjnej. Regaty Poloneza dla mnie byly od paru lat pewnym elementem nobilitacji zeglarskiej. Marzylem by w koncu wystartowac, bo uwazalem je za wyjatkowe. Wydawalo sie, ze robione sa przez zeglarza dla zeglarzy. Teraz widze wyraznie, ze zatracily one swoj urok. Ogromna szkoda.

Krzysztofie, wiecej dystansu do siebie. Gwiazdorzysz ze az hadko sie robi. Przykro mi to mowic.
i
bluefin napisał(a):
waliant napisał(a):
bluefin napisał(a):
<br sab="636">Szanowny valiancie na życzenie tym razem przez małe v (zgodnie z życzeniem) :<br sab="637">
<br sab="638"><br sab="639">Bzdura!

Widzę że musimy powtórzyć terapię:
Odin, dwa czetyrie .......
:)
Będziemy do skutku :)
Szkoda żeby się chłop męczył :)


Aha... Po dwa i przed czetyrie jest jeszcze tri. Nie popisales sie i tutaj.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: wojtas5o5
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2013, o 09:03 
Zmiany na listach startowych Baltic Polonez Cup 2013 - broszura informacyjna regat gotowa :) http://www.portalzeglarski.com/wiadomosc,4209.html


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lip 2013, o 10:56 
Uczestnik Regat Poloneza poszukuje stałej załogi do teamu regatowego jachtu Eljacht:
Poszukiwana stała załoga regatowa do maszoperii teamu regatowego jachtu Eljacht http://www.portalzeglarski.com/wiadomosc,4210.html
Pozdrawiam
Krzysztof Krygier


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2013, o 11:49 
Konferencja prasowa zapowiadająca Regaty Baltic Polonez Cup 2013 w Szczecinie
Wtorek 30 lipca g. 12:00 Taras Widokowy Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie Więcej:
http://portalzeglarski.com/wiadomosc,4228.html
Zapraszamy


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 08:25 
Z powodu niesprzyjajacej aury konferencja prasowa zapowiadająca Regaty Baltic Polonez Cup 2013 w Szczecinie została przeniesiona do wewnątrz Zamku Książąt Pomorskich.
wtorek, 30 lipca 2013 r., o godz. 12:00
Hol przed Salą Bogusława na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie
Wejście B od dziedzińca lub wejście D od chodnika biegnącego od strony estakady.
Serdecznie zapraszamy


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 lip 2013, o 20:32 
30 lipca 2013 odbyła się konferencja prasowa Baltic Polonez Cup 2013
Więcej:
http://www.portalzeglarski.com/wiadomosc,4231.html


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2013, o 11:07 
Udział reprezentanta Stepnicy w XIV-tych Regatach Samotnych Żeglarzy o Puchar Poloneza
http://www.portalzeglarski.com/wiadomosc,4260.html


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2013, o 11:26 
Informacja dla uczestników i kibiców:
Komunikat Baltic Polonez Cup 2013: Pomosty nr 4 i 5 w Marinie OSIR świnoujście zostały przywrócone do eksploatacji, postój Baltic Polonez Cup będzie się odbywał według standardowego planu:
Pomosty 4, 5 i 6 + nabrzeża pomiędzy nimi.
Więcej
http://www.portalzeglarski.com/wiadomosc,4261.html
Pozdrawiam
Krzysztof Krygoer


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2013, o 17:41 
Mapka z miejscami postoju jachtów - Baltic Polonez Cup 2013 http://www.portalzeglarski.com/wiadomosc,4268.html


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 254 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: M@rek i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL