Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 20:04




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 374 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lut 2011, o 01:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
AIKI napisał(a):
Dodam jeszcze że w regatach na Zegrzu widziałem już starty do wyścigu jak w sytuacji 2.

Znaczy ta "kreska" była czym na Zegrzu ? i jak się miał do niej regulamin regat tamtych ?.

Ta kreska to była linia startu :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2011, o 01:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
Po odświeżeniu strony regat wygląda tak, jakby Brad zapomniał o bramce...


Znaczy ,że bramka mogła w całości ograniczać zejście na S.
Żadna z opcji 1 i 2 nie była trafna w domyśle naszym. :)

*****

AIKI napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
AIKI napisał(a):
Dodam jeszcze że w regatach na Zegrzu widziałem już starty do wyścigu jak w sytuacji 2.

Znaczy ta "kreska" była czym na Zegrzu ? i jak się miał do niej regulamin regat tamtych ?.

Ta kreska to była linia startu :)


Bez ominięcia znaku powrót przez linię startu... oj się mogło dziać na starcie wiele ? :D
Ustawienie w taki sposób trasy bywa konieczne raczej dla potrzeby widowiska na starcie...Tv, media...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2011, o 09:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Nasza (moja) interpretacja była błędna. Odnosiłem się do poprzednich etapów.
Bramkę trzeba jednak minąć od północy a nie przez nią przejść.

Tak jak omijanie, wyprzedzanie i wymijanie na drodze :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2011, o 09:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
AIKI napisał(a):
Ta kreska to była linia startu :)

Bez ominięcia znaku powrót przez linię startu... oj się mogło dziać na starcie wiele ? :D
Ustawienie w taki sposób trasy bywa konieczne raczej dla potrzeby widowiska na starcie...Tv, media...

Na starcie nie ma znaku do omijania - jest linia, którą należy przejść we właściwą stronę.
Na tych regatach, które pamiętam mediów nie było, za to był niezły duj. Kolega nie wyrobił się przy statku KR i pojechał jak narysowałem. Było OK.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 13 lut 2011, o 09:43 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2011, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Viking zmarnowaliście tylko miejsce na serwerze. Tak jak ja teraz :lol:
Czasami w ogóle nie mogę zajarzyć o czym piszecie i siedzę cicho, żeby OT nie robić :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2011, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Będzie to nas drogo kosztowało...zrzuta po 5 zł . :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2011, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Wojciech oddam Ci te 5zł jak zalogujesz się do wirtualnych regat.
Brakuje nam własnych przeciwników :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2011, o 10:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
helixwroclaw2005 napisał(a):
Wojciech oddam Ci te 5zł jak zalogujesz się do wirtualnych regat.
Brakuje nam własnych przeciwników :D

Co Ty już i tak siedzę po nocach na FŻ, jak bym wystartował w wirtualnych regatach to wcale spać nie będę. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2011, o 10:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Masz kogoś na FŻ ? :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2011, o 10:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Was wszystkich. :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2011, o 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Relacje...

Cytuj:
Czterech zawodników ścigających się w okołoziemskich regatach VELUX 5 OCEANS znajduje się już w połowie drogi pomiędzy Wellington a Przylądkiem Horn. Znowu zrobiło się zimno, więc nie wychodzą na pokład jeżeli nie muszą.

Porównując warunki w drugim i trzecim etapie Zbigniew "Gutek" Gutkowski (Operon Racing) mówi: "Różnica jest taka, że tam przez tydzień przepłynęliśmy tyle, co normalnie przez dwie doby, a tutaj jesteśmy już na środku oceanu. No i nie musimy się halsować, to jest w ogóle idealna opcja. Warunki pogodowe bardzo podobne, choć tutaj częściej widać niebieskie niebo, co jest dla oka przyjemne, ale z uwagi na niską temperaturę nie spędzam na pokładzie za dużo czasu, wychodzę tylko wtedy, kiedy muszę."

Podobnie postępuje Chris Stanmore-Major (Spartan): "Jeżeli patrzysz przez okno i widać słońce, to coś jest nie tak - jesteś w wyżu. Temperatura w kabinie wynosi 13 stopni, a na pokładzie dodatkowo chłodzi wiatr, temperatura wody również spadła, więc nie wychodzę, chyba, że coś trzeba naprawić".

W obecnym, trzecim etapie regat żeglarze jak na razie nie narzekają na większe problemy ze sprzętem. Od kilku dni jachty płyną blisko siebie, z podobnymi prędkościami, różnice są dużo mniejsze niż w pierwszych dwóch etapach, co zapowiada zaciętą rywalizację na dalszej trasie.

"Nie rozwijamy może wielkich prędkości, ale jedziemy równo po kresce do celu i nie nadkładamy nigdzie drogi. W jeden tydzień znaleźć się 2000 mil od Nowej Zelandii to całkiem niezły wynik jak na nasze łódki" - komentuje Gutek, utrzymujący już kolejny dzień drugą lokatę za liderem, Amerykaninem Bradem Van Liew.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2011, o 00:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Ostatni news:

Pierwszych trzech z czterech zawodników ścigających się w regatach VELUX 5 OCEANS przekroczyło już południk 135°W oznaczający wejście w strefę punktowanego pomiaru czasu - zwaną bramką czasową. Ten, kto będzie miał najlepszy czas pomiędzy południkiem 135°W a 115°W (odległość w linii prostej wynosi 880 mil morskich) otrzyma na mecie dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej.

Pierwszy w strefę pomiaru czasu wszedł Brad Van Liew (Le Pingouin) - wczoraj o godzinie 06.20 UTC, po nim Zbigniew "Gutek" Gutkowski (Operon Racing) o godzinie 03.49 UTC dziś rano, a dwie godziny później Derek Hatfield (Active House). Chris Stanmore-Major dziś rano był zaledwie 170 mil od wejścia w bramkę.

Dokładnie na środku pomiędzy dwoma południkami stanowiącymi granice strefy punktowanego pomiaru czasu żeglarze miną Punkt Nemo - najbardziej oddalone od cywilizacji miejsce na naszej planecie. Punkt Nemo dzieli od jakiegokolwiek lądu ponad 2000 Mm w każdą stronę. Nazwa tego miejsca, o współrzędnych 48°S 52' 31.748" / 123°W 23' 33.069" pochodzi oczywiście z książki Juliusza Verne'a "20 000 mil podmorskiej żeglugi" od nazwiska jej głównego bohatera - kapitana Nemo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2011, o 19:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Viking napisał(a):
Ostatni news:

No to najświeższy news - już po 19:00:
Gutek już 160 mil za liderem :( Van Liew ma szybszy okręt i nawet święty Boże nie pomoże....

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2011, o 21:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To dlugie regaty a scigac trzeba sie do konca :) W ostatnich w ub.sezonie po szufladzie na spinakerze bylismy 300 metrow za ostatnim a udalo sie wygrac klase :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2011, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
M@rek napisał(a):
bylismy 300 metrow za ostatnim a udalo sie wygrac klase :)

Bo napisane jest: "ostatni będą pierwszymi..." :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2011, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Przed nimi trudny rejon...

Cytuj:
Trzeci etap regat Velux 5 Oceans prawdopodobnie jest najtrudniejszym i najbardziej niebezpiecznym odcinkiem na całej trasie regat. Wielu zawodników, zarówno biorących udział w poprzednich edycjach tego wyścigu, jak i w wielu innych regatach dookoła świata, właśnie w tych okolicach napotkało największe problemy, niektórzy musieli się wycofać, kilku straciło życie. W edycji 1990/91 południowoafrykański żeglarz John Martin uderzył w górę lodową na podejściu do Przylądka Horn. Na szczęście z pomocą pospieszył jego krajan, Bertie Reed. W edycji 1994/95 siedemdziesięcioletni Harry Mitchell zaginął na morzu realizując marzenie o okrążeniu Przylądka Horn.


Płynący w tym roku na pokładzie Active House Derek Hatfield również ma za sobą dramatyczne przeżycia. W edycji Velux 5 Oceans z roku 2002/03 jego jacht się wywrócił i na tym zawodnik musiał zakończyć swoje uczestnictwo w regatach. Z kolei w regatach Vendee Globe 2007/08 francuski żeglarz Jean Le Cam został uratowany po tym, jak jego jacht stracił kil i odwrócił się do góry dnem właśnie w okolicach Hornu.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 lut 2011, o 23:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Gutek powiększa przewagę nad Derekiem i to jest dobre.
Brad faktycznie ma najlepszy sprzęt i szpanuje.
Dobrze też, że Derek odczepił się wreszcie od Gutka i nie płynie jak cień za nim.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zawodnicy po przejściu pomiaru prędkości będą kierować się do drugiej bramki bezpieczeństwa, ustawionej na 52°szerokości geograficznej południowej, pomiędzy długością 110 a 100°W. Później będą musieli zmierzyć się z przylądkiem Horn, od którego dzieli ich już mniej niż 2000 mil.
Cytuj:
Zbigniew Gutkowski: "To magiczne miejsce. Ponure i piętrzące grozę. Fajnie na to popatrzeć, dobrze pamiętam. Mount Everest żeglarstwa, ale miejsce kiepskie. To przede wszystkim cieśnina. Piętrzenie się wody, która cyrkuluje dookoła kuli ziemskiej a w tym miejscu napotyka zwężenie. Fala, silny prąd. Do tego jeszcze szelf, z 5 km głębokości robi się kilkaset metrów, po prostu niebezpiecznie. Naturalny przeciąg, w tym miejscu wieje przez 360 dni w roku. Przez te 5 dni wieje tam mniej niż 10°B. Dlatego statki używają Cieśniny Magellana, żeby się w ogóle w tym miejscu nie pojawiać. Teoretycznie lepsze warunki, zaczynają się jakieś 1000 mil dalej. Dopiero tam znika wielka fala. Różnica jest kolosalna pomiędzy Oceanem Południowym a Atlantykiem - jak między Zatoką Gdańską a sztormowym Bałtykiem. Ale w rejsie dookoła świata przejście Hornu to najważniejszy punkt."

Filmik z innych regat...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojciech1968 napisał(a):
Później będą musieli zmierzyć się z przylądkiem Horn, od którego dzieli ich już mniej niż 2000 mil.
Phi. Ja mam 471.

A Ty Wojciechu płyniesz w tych równoległych wirtualnych?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Maar napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Później będą musieli zmierzyć się z przylądkiem Horn, od którego dzieli ich już mniej niż 2000 mil.
Phi. Ja mam 471.

A Ty Wojciechu płyniesz w tych równoległych wirtualnych?

Raczej nie... choć już był namawiany. Chyba, ze to "nieregatowiec" :wink:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Maar napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Później będą musieli zmierzyć się z przylądkiem Horn, od którego dzieli ich już mniej niż 2000 mil.
Phi. Ja mam 471.

Możesz zacząć się bać - ja mam tylko 83 więcej :evil:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 16 lut 2011, o 18:53 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lut 2011, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
AIKI napisał(a):
Maar napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):
Później będą musieli zmierzyć się z przylądkiem Horn, od którego dzieli ich już mniej niż 2000 mil.
Phi. Ja mam 471.

A Ty Wojciechu płyniesz w tych równoległych wirtualnych?

Raczej nie... choć już był namawiany. Chyba, ze to "nieregatowiec" :wink:

:D regaty zawsze mnie pasjonowały...nie uważam zaś siebie za zawodnika z pudła ale uwielbiam to napięcie przedstartowe i walkę ...nawet o czapkę śliwek...tu jako organizator...
http://www.ref.rybnik.pl/regaty_bwzr_2010.html (proszę o wyrozumiałość z powodu mojej funkcji w sekcji żeglarskiej )

Ps.Bawiłem się swojego czasu na edycji Virtual Skipper, Virtual Velux 5 Oceans za bardzo by mnie wciągnął czasowo... :wink:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 lut 2011, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Brad sprzętowo jest nie do przejścia.
Ale pojedynek Active House Dereka i Operon Racing Gutka to mistrzostwo.

Ciekawe jakie są pomiary na bramce prędkości?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2011, o 02:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Jest zapowiedź ciekawej walki. :D

Polak Zbigniew "Gutek" Gutkowski wciąż płynie drugi w trzecim etapie regat VELUX 5 OCEANS. Od najbliższego konkurenta, Kanadyjczyka Dereka Hatfielda, dzieli go dwadzieścia pięć mil. Oddaleni o tysiące kilometrów od najbliższego lądu żeglarze ścigają się jakby był to "przybrzeżny", pokazowy etap, a nie liczący 6000 Mm odcinek przez jeden z najodleglejszych akwenów świata, co daje kibicom dodatkowy zastrzyk adrenaliny.

W przeciągu najbliższego tygodnia wszystkie jachty powinny znaleźć się w okolicach przylądka Horn. Jednak zapowiada się zmiana pogody, co niesie ze sobą nowe możliwości taktyczne oraz dodatkowe ryzyko.

"Prognoza mówi, że przez następnych kilka dni, czyli do przylądka Horn, warunki nie będą już takie kolorowe, widać duże powierzchnie zupełnie bez wiatru i można tam "zaparkować" nawet na dwa-trzy dni" - wyjaśnia sytuację Gutkowski w trakcie rozmowy telefonicznej z pokładu Operon Racing. "Trzeba dobrze pogłówkować. Można dużo zyskać, ale i dużo stracić. A nie można za bardzo przyspieszyć, bo jest fala, jakieś 8 metrów, a zjazdy z takiej fali przy postawionej dużej powierzchni żagli mogą być niebezpieczne" - dodaje Polak. "Czekamy teraz na Przylądek Horn, zobaczymy, co tam się będzie działo. Ostatnim razem, jak tam byłem (rejs katamarana Warta-Polpharma, rok 2000/01 - przyp.red.), miałem 120 węzłów wiatru albo nawet więcej, bo elektronika przestała pokazywać. Zobaczymy, jakie warunki będą tym razem."

Derek Hatfield tak komentuje sytuację: "Gutek i ja znów walczymy blisko siebie. Czasami się rozdzielamy, ale potem znów jesteśmy razem. Nie zawsze specjalnie, znajdujemy się po prostu w tym samym systemie pogodowym, co wymusza te same decyzje i żeglugę tym samym kursem. Póki co Gutkowi udaje się utrzymywać przewagę i na razie jest poza moim zasięgiem". Skiper Active House dodaje: "Systemy pogodowe są tutaj ogromne, dlatego jedziemy razem, ale mam nadzieję, że niedługo uda nam się rozdzielić."

Brytyjczyk Chris Stanmore-Major, który wczoraj miał problem z podartym głównym żaglem, pomimo trudnych warunków (sztormowy wiatr i fala) naprawił rozdarcie i teraz nadrabia stracone mile.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 11:41 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Czy ktos moze mi powiedziec jak wyglada sprawa miniecia bramki bezpieczenstwa, bo na mapce
wyglada na to ze Derek zszedl zd daleko na poludnie a Gutek prawie :) ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
M@rek napisał(a):
Czy ktos moze mi powiedziec jak wyglada sprawa miniecia bramki bezpieczenstwa, bo na mapce
wyglada na to ze Derek zszedl zd daleko na poludnie a Gutek prawie :) ?

Druga bramka była ZTCW do pomiaru prędkości (do punktacji), a nie do ograniczenia zejścia na południe.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 12:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cytuj:
Prowadzący na razie stawkę Brad Van Liew znajduje się na razie około 450 mil na zachód od pierwszej bramki bezpieczeństwa, ustawionej na szerokości 400 mil morskich na 50 równoleżniku, pomiędzy południkami 150°W a 140°W. Druga bramka bezpieczeństwa znajduje się pomiędzy 110° a 100°W na 52 stopniu szerokości południowej. Według przepisów, zarówno jedną jak i drugą bramkę trzeba minąć od północy.

Punktowany pomiar prędkości który również w tym etapie pozwoli "zarobić" dodatkowe punkty będzie dokonywany pomiędzy szerokością 135° a 115° W.
:wink:

Nie wiem czy są punkty karne za przepłynięcie przez bramkę, może tylko jest to "informacja bezpieczeństwa" dla startujących.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Wojciech1968 napisał(a):
Cytuj:
Druga bramka bezpieczeństwa znajduje się pomiędzy 110° a 100°W na 52 stopniu szerokości południowej. Według przepisów, zarówno jedną jak i drugą bramkę trzeba minąć od północy.

Nie wiem czy są punkty karne za przepłynięcie przez bramkę, może tylko jest to "informacja bezpieczeństwa" dla startujących.

To wychodzi, że Brad olał punkty, bo tak mu lepiej wychodziło z routingu. Pierwsze miejsce zawsze będzie pierwszym ("no one is second"), nawet, jak ściga się tylko czterech :wink:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 13:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
http://www.velux5oceans.com/
Z analizy przebiegu trasy Brad w żadnej z dwóch bramek nie przejechał pomiędzy znakami.
Gutek i Derek drugą, Chris zaliczy dwie bramki ...albo jakoś tak. :wink:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 374 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL