Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 20:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 374 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lut 2011, o 13:20 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wojciech1968 napisał(a):

Punktowany pomiar prędkości który również w tym etapie pozwoli "zarobić" dodatkowe punkty będzie dokonywany pomiędzy szerokością 135° a 115° W.


Tu widze blad bo pomiar predkosci jest mierzony miedzy poludnikami czyli dlugoscia :)
Bramki bezpieczenstwa sa ustawiane szerokosciowo, miedzy poludnikami i maja za zadanie ograniczyc zawodnikom nadmierne zejscie na poludnie choc to wydluza droge
i dlatego za miniecie bramek bezpieczenstwa od poludnia zapewne regulamin przewiduje jakies kary. Ponawiam pytanie, czy ktos wie jak wyglada to w instrukcji zeglugi ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 15:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Wojciech1968 napisał(a):

Punktowany pomiar prędkości który również w tym etapie pozwoli "zarobić" dodatkowe punkty będzie dokonywany pomiędzy szerokością 135° a 115° W.


Tu widze blad bo pomiar predkosci jest mierzony miedzy poludnikami czyli dlugoscia :)

Błąd źródłowy... ja i Viking wcześniej wrzuciliśmy dane z tym błędem. :cry: :wink:

*****

Tu szczegółowe przepisy klasy Eco60 (wersja angielska)...

http://www.velux5oceans.com/pl/static/t ... oceans/166

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 16:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
I tak wiekszego znaczenia nie ma bo skad wziac szerokosc o takiej wartosci :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 19:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Otworzyłem przepisy w wersji ENG.
Kazałem wyszukać słowo GATE i dostałem ZERO wyników wyszukiwania.

Nie sądzę, żeby Brad tuż przed drugą bramką odbił na północ dla zabawy.
Jednak chyba chodziło o minięcie bramki od północy niż przejście przez nią od północy.
Subtelna różnica ale jest..

Ważne że Gutek ma już 115 mil nad Derekiem i płynąc szybciej
ma szansę na zwiększenie przewagi .. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Ale Brad z kolei, powiększa przewagę nad Gutkiem i resztą...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lut 2011, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jeżeli Gutek nie będzie miał żadnych trudności na trasie, to Derek nie ma szans dojechać Gutka...

Cytuj:
... Derek Hatfield przyznał, że na pokładzie Active House niestety nie wszystko działa idealnie. "Mam kilka kłopotów" - przyznaje Kanadyjczyk - "i one trochę podcinają mi skrzydła". Oprócz wycieku oleju z silnika z którym walczy od dnia startu w Wellington - co jest nieprzyjemne, ale daje się wytrzymać, pojawiła się woda w środkowym przedziale jachtu. Wody było do kolana, wiec sporo.

"Nie mogę dojść, skąd się bierze. Musi być to albo skrzynka mieczowa albo mocowanie kila. Ani jednego ani drugiego nie da się naprawić na morzu. Przeciek nie bardzo mnie martwi, wody mogę się łatwo pozbyć włączając pompę. Mam tylko nadzieję, że sprawa się nie pogorszy."

Kolejną rzecz Hatfield odkrył - od pokładu odczepił się najkrótszy ze sztagów. Nie ma uszkodzenia, ale zniknęła przetyczka, która mocowała go do pokładu i ciężko ją dorobić z byle śrubki. Przez ostatnie dni Derek Hatfield nie tylko zmagał się z tymi "drobiazgami" ale jednocześnie bardzo starał się jechać na maksimum swoich możliwości. "Robię, co mogę żeby trzymać się Brada i Gutka" - zapewnia - "choć widzę, że z powodu tych problemów moja taktyka i prędkość szwankują. Poza tym wszystko dobrze."

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 02:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Brad i jego "wyścigówka"...


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jak widać podejście do szelek Brad ma ambiwalentne.

ps. Już wiem co jest pięknego w samotnym żeglowaniu! Nikt człowiekowi nie ględzi non stop nad głową: "wepnij się, wepnij, szelki załóż, wepnij się..." :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 12:21 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marku, nikt nie gledzi na zaden temat :) nikt niczego nie sp..... poza Toba :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
M@rek napisał(a):
Marku, nikt nie gledzi na zaden temat
Oj widać, że w życiu nie byłeś na łódce z moja żoną :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W przerwie informacji z trasy regat, kilka innych...

http://polishoceanracing.com.pl/

oraz galeria Velux 5 Oceans...http://www.bymnews.com/photos/thumbnail ... 328&page=1


Załączniki:
Polacy-ok.jpg
Polacy-ok.jpg [ 34.79 KiB | Przeglądane 4009 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 16:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Maar napisał(a):
M@rek napisał(a):
Marku, nikt nie gledzi na zaden temat
Oj widać, że w życiu nie byłeś na łódce z moja żoną :-)


Ja sie odnioslem do Twojego postu o samotnym plywaniu, a Ty chyba z Zona stanowicie Jednosc :).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
znów nie wiadomo co u Gutka... Brad ponoć już przy Hornie... a u mnie na stronie regat, następujące komunikaty:
The VELUX 5 OCEANS service is currently unavailable due to a system upgrade. We apologize for the inconvenience.
If the problem persists, please contact the technical support at support@bwso.de

Auf Grund einer Systemerweiterung ist der VELUX 5 OCEANS Raceviewer kurzzeitig nicht verfuegbar. Bitte entschuldigen Sie die Unannehmlichkeiten. Falls das Problem bestehen bleibt, kontaktieren Sie bitte den technischen Support unter support@bwso.de


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 20:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie wiem Kusza czy dostajesz news letter, jeśli tak, to sorrki za spam:

++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++
Brad Van Liew powinien dziś minąć słynną skałę po raz trzeci w swojej karierze żeglarskiej. Według raportu pozycji o godzinie 12.00 UTC Amerykanin na pokładzie Le Pingouin był zaledwie 130 mil od słynnego przylądka.

Płynący na drugim miejscu Zbigniew Gutkowski's (Operon Racing*) *znajduje
się 396 mil za nim i prawdopodobnie okrąży Horn dobę później. 108 mil za Polakiem płynie Derek Hatfield (Active House). Stawkę zamyka Brytyjczyk Stanmore-Major (Spartan) płynąc 160 mil za Hatfieldem.

Brad, w wieku 43 lat, już po raz trzeci samotnie będzie mijał Cape Horn, jako jeden z niewielu, którzy tego dokonali - i jako pierwszy Amerykanin. Ale żeby dołączyć do tego elitarnego grona, musi jeszcze przepłynąć przez jeden z najbardziej niebezpiecznych akwenów świata, liczący zaledwie 400 mil szerokości przesmyk pomiędzy Ameryką Południową a Antarktyką.

Wielu żeglarzom ta okolica przyniosła poważne kłopoty, wielu straciło tu życie. W edycji regat VELUX 5 OCEANS z roku 1990/91 pochodzący z RPA John Martin uderzył w zanurzoną górę lodową. Uratował go jego krajan, Bertie Reed. W edycji z roku 1994/5, siedemdziesięcioletni Brytyjczyk Harry Mitchell zaginął na morzu próbując zrealizować marzenie całego życia i okrążyć Horn. Cztery lata później Francuzka Isabelle Autissier została uratowana przez rywala, Giovanniego Soldiniego po tym, jak jej jacht
wywrócił się na zachód od przylądka Horn.

W roku 1998 sam Brad Van Liew spotkał tu huraganowe wiatry i sięgające powyżej 20 metrów fale. Również Derek Hatfield ma za sobą dramatyczną akcję ratunkową, która miała miejsce w edycji VELUX 5 OCEANS 2002/03. Francuz Jean Le Cam, startujący w regatach Vendée Globe 2007/08 stracił w pobliżu Hornu kil, a jego jacht odwrócił się
do góry dnem. Le Cama uratowano.

"Tu nic nie jest łatwe" - powiedział Brad Vann Liew dziś rano. "Ten niż, z którym mam obecnie do czynienia miał być płytki, ale zamiast 30 węzłów mam 50. W prognozie wiatr wzmaga się do 35-40, więc może przyjść i 60, co nie stanowi dla mnie komfortowych warunków. To jest po prostu Cape Horn - we wszystkim szczypta soli. Teraz jadę na hamulcu, próbuję być bezpieczny. Trzy refy na grocie i fok sztormowy. Chcę iść delikatnie i prosić o pozwolenie okrążenia Hornu."

Opisując warunki, w jakich obecnie płynie jego Eco 60 Le Pingouin, Brad mówi: "Szaro i bardzo zimno. Temperatura wody około 7 stopni, to dobrze, bo nie za zimno. Fale - około 10 metrów, załamujące się, więc zalewające jacht.
Próbuję utrzymać taką prędkość, żeby jechać względnie prosto i utrzymywać się w rozkołysie. To kosztuje trochę nerwów."

"Jestem wyczerpany, mokry i zmęczony" - dodaje Van Liew. "Jestem ciągle mokry, nie ma możliwości, żeby pod pokładem było sucho. Martwię się trochę o mój system sterowania, wydaje dziwne dźwięki. To dodaje stresu, ale jeżeli mi się uda, będę w gronie bardzo niewielu żeglarzy, którzy trzykrotnie, samotnie, okrążyli Horn. Jeżeli spojrzeć na gwiazdy klasy Open 60 - wielu z nich nie zaszło aż tak daleko. Bardzo chciałbym, żeby się udało. Ale to jeszcze przede mną.

Po okrążeniu przylądka Horn do mety w Urugwaju, w Punta del Este, pozostaje jeszcze 1300 mil morskich.

* *

*Kolejność zawodników w dn. 21.02.2011 na godzinę 12.00 czasu UTC (13.00 czasu polskiego):*

1. Brad Van Liew, Le Pingouin (USA): 1430 Mm do mety, dystans ost. doby 315 Mm, śr. pr. 13,2 węzła

2. Zbigniew Gutkowski, Operon Racing (POL): 396 Mm do lidera, dystans ost. doby 235 Mm, śr. pr. 9,8 węzła

3. Derek Hatfield, Active House (CAN): 504 Mm do lidera, dystans ost. doby 260 Mm, śr. pr. 10,9 węzła

4. Chris Stanmore-Major, Spartan (UK): 664 mil do lidera, dystans ost. doby 349 Mm, śr. pr. 14,6 węzła.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Maar napisał(a):
Nie wiem Kusza czy dostajesz news letter, jeśli tak, to sorrki za spam:



Nie mam subskrybcji, więc nie masz za co przepraszać, to ja dziękuję za info...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
AIKI napisał(a):
Maar napisał(a):
Brad, w wieku 43 lat, już po raz trzeci samotnie będzie mijał Cape Horn

A dupatam - płynie kursem 72 i przejdzie ponad Hornem :) . Ale on już nie musi... :D

A jednak nie miałem racji :oops:
Płynący w regatach VELUX 5 OCEANS sternik Brad Van Liew ominął właśnie przylądek Horn po raz trzeci w swojej karierze i po raz trzeci dokonał tego samotnie. 43-letni weteran regat oceanicznych jest jedynym Amerykaninem w historii, który tego dokonał.

Cape Horn znany z ekstremalnych warunków pogodowych i tym razem początkowo nie szczędził żeglarzowi wielkich fal i sztormowych wiatrów. Ale w miarę zbliżania się do złowrogiej skały, około godziny 22.30 UTC (23.30 czasu polskiego) wczoraj w nocy wiatr zelżał i fale się uspokoiły pozwalając Bradowi Van Liew obejrzeć słynny przylądek.

„Minęło wiele lat odkąd byłem tu ostatni raz i jest to dla mnie wyjątkowa chwila” – komentował Van Liew. „To ogromne emocje, nigdy nie zapomnę tego momentu. Bardzo niewielu ludzi okrążyło Horn trzy razy w samotnym rejsie i jestem niezwykle dumny będąc jednym z nich, to nieprawdopodobne uczucie”.

„Podejście do Hornu było naprawdę trudne, z niebezpieczną falą i wiatrem dużo silniejszym niż w prognozach” – dodał. „Zapowiadane było 30 węzłów wiatru, ale było 50. Kiedy przekroczyłem granicę szelfu, fale stały się ogromne. Kilka razy wbiłem się w nie dziobem naprawdę poważnie. Dwa razy jacht tak zanurkował, że płetwy sterów wyszły z wody. To miejsce jest bardzo niebezpieczne.”

Van Liew okrążył Horn jako pierwszy z zawodników startujących w okołoziemskich regatach VELUX 5 OCEANS po wyruszeniu na trasę trzeciego etapu wyścigu 6 grudnia z nowozelandzkiego Wellington do Punta del Este w Urugwaju. Obecnie jego jacht Le Pingouin znajduje się około 1300 mil od mety.

“To ogromna ulga minąć Horn bezpiecznie, bez żadnego wypadku” – komentuje Brad. „Teraz przede mną strefa słabych wiatrów i pewnie tam zaparkuję, ale będę się tym martwił później. Teraz po prostu bardzo się cieszę”.

Kolejność zawodników w dniu 22.02.2011 na godzinę 06.00 czasu UTC (07.00 czasu polskiego):
1. Brad Van Liew, Le Pingouin (USA): 1259 Mm do mety, dystans ostatniej doby 239 Mm, średnia prędkość 10 węzłów
2. Zbigniew Gutkowski, Operon Racing (POL): 397 Mm do lidera, dystans ostatniej doby 240 Mm, średnia prędkosć 10 węzłów
3. Derek Hatfield, Active House (CAN): 468 Mm do lidera, dystans ostatniej doby 288 Mm, średnia prędkość 12 węzłów
4. Chris Stanmore-Major, Spartan (UK): 641 mil do lidera, dystans ostatniej doby 292 Mm, średnia prędkość 12.2 węzła

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Derek dochodzi Gutka.. :(
Stawiam że Gutek pójdzie szerzej, niż Brad i weźmie Falklandy lewą burtą.
Nie przekreślałbym też ostatniego Chrisa.
Ładnie odrobił stratę i jest mocno zmotywowany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 08:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Podziwiam ich wszystkich.
Na filmach zawsze widać, że są uśmiechnięci... dowcipni... szczęśliwi!
:respekt:

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
To co napisał AIKI o Bradzie akurat oglądałem z zamieszczonego filmu z trasy w trakcie obejścia Hornu. Prędkość bolidu też robi wrażenie. Niby pozornie bezpieczne przejście na twarzy Brada ale ogrom Hornu przytłacza. Widziałem też na którymś z filmów o czym wspomniał Maar jak Brad bez szelek łaził beztrosko po pokładzie. Wydaje się, że Brada już nic nie jest w stanie zaskoczyć. Bez wątpienia sięgnął wyżyn samotnego żeglarstwa wyczynowego. Teraz przyjdzie pewnie poczekać za sprawą rozwijających się technologi do skracania czasu przejść i większych prędkości i tak już wyśrubowanych mocno :D
Gutek na swojej 20 letniej łódce po remontach i tak się trzyma dobrze. Zawsze to mu z 15tys.Euro wpadnie :D

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Chyba może być niedobrze...

GUTKOWSKI MA KŁOPOTY Z KILEM NA PODEJŚCIU DO HORNU
Polski żeglarz zgłasza problemy techniczne


Płynący w trzecim etapie wokółziemskich regat VELUX 5 OCEANS Polak Zbigniew „Gutek” Gutkowski, który prawdopodobnie dziś będzie mijał przylądek Horn, poinformował o problemach z kilem na jachcie Operon Racing.

36-letni sternik zgłosił komisji regatowej, że od czasu niedawnego gwałtownego sztormu, jaki przeszedł na Oceanie Południowym słyszy głuche stukanie. Szukając źródła niepokojących dźwięków Gutkowski odkrył, że jeden ze sworzni łączących kil jachtu z kadłubem jest luźny.

Przyczyną jest prawdopodobnie uszkodzenie części systemu mocowania kila utrzymującej sworzeń we właściwym położeniu. W wyniku tego ważący około 4 ton kil porusza się w swojej górnej części w zakresie ok. 3mm przy jednym ze sworzni. Ten ruch powoduje stukanie, które słyszy Gutek w momencie, gdy jacht z dużą prędkością uderza w fale.

Pogoda w trakcie zbliżania się do przylądka Horn nie pomagała Gutkowskiemu – w trakcie sztormu o sile 75 węzłów, przy 15-metrowych falach Operon Racing był dwa razy bliski wywrotki.

„Przestraszyłem się na początku bardzo” – mówi Gutek. „Jestem już tak blisko Hornu, to już prawie koniec najcięższej części tych regat przez Ocean Południowy. Ale posłuchałem trochę słów otuchy i opinii fachowców, projektantów tego systemu, wiem, z czego to jest zrobione, wiem, że powinno wytrzymać. Nie wiem, co jest przyczyną, być może to drzewo, w które uderzyłem w pierwszą noc po wypłynięciu z Nowej Zelandii, to było dość mocne uderzenie.”

Komisja regatowa jest w stałym kontakcie z zawodnikiem i na bieżąco monitoruje jego sytuację, szczególnie teraz, w trakcie okrążania Przylądka Horn. O sprawie zostało również powiadomione Morskie Centrum Koordynacyno-Ratunkowe (MRCC - Maritime Rescue and Coordination Centre). Także Derek Hatfield na jachcie Active House płynący obecnie około 30 mil za Gutkowskim jest przygotowany, aby w razie potrzeby udzielić asysty Polakowi.
Komisja regatowa skontaktowała się również z projektantami jachtu Operon Racing oraz specjalistami od hydrauliki kila, którzy doradzili Gutkowi utrzymywanie go w pozycji maksymalnie wychylonej, co ogranicza ruch do minimum.

Dyrektor regat VELUX 5 OCEANS, David Adams, powiedział: „Jak tylko otrzymaliśmy informację o problemie, poinformowaliśmy chilijskie służby ratownicze. Powiedzieliśmy, że monitorujemy jacht, który zgłosił problemy z kilem, a sytuacja na razie jest pod kontrolą. Poprosiliśmy też Dereka Hatfielda, który może być koło Gutka w kilka godzin, o pomoc, jeżeli będzie taka potrzeba. Sytuacja jest dla Gutkowskiego trudna, ale podchodzi do niej w sposób profesjonalny, biorąc przede wszystkim pod uwagę kwestie bezpieczeństwa.”

O godzinie 12.00 UTC (13.00 czasu polskiego) Zbigniew Gutek Gutkowski był ok. 70 mil od przylądka Horn. Planuje dotrzeć do mety etapu w urugwajskim Punta del Este, położonym około 1300 Mm od Hornu.

„Teraz nie myślę o ściganiu, chciałbym doprowadzić łódkę w całości do Punta del Este, mam nadzieję, że na Atlantyku fala będzie dużo mniejsza i będzie łatwiej. Nieraz już miałem kłopoty, ale jestem w stałym kontakcie z komisją regat, ratownikami i moim zespołem, co dodaje mi otuchy. Teraz najważniejsze to minąć Horn, a potem zobaczymy.”

Kolejność zawodników w dn. 23.02.2011 na godzinę 12.00 czasu UTC (13.00 czasu polskiego):
1. Brad Van Liew, Le Pingouin (USA): 1111 Mm do mety, dystans ostatniej doby 128 Mm, średnia prędkość 5,3 węzła
2. Zbigniew Gutkowski, Operon Racing (POL): 259 Mm do lidera, dystans ostatniej doby 252 Mm, średnia prędkość 10,5 węzła
3. Derek Hatfield, Active House (CAN): 289 Mm do lidera, dystans ostatniej doby 255 Mm, średnia prędkość 10,6 węzła
4. Chris Stanmore-Major, Spartan (UK): 444 Mm do lidera, dystans ostatniej doby 274 Mm, średnia prędkość 11,4 węzła

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
To może być efekt zderzenia z drzewem na początku tego etapu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Viking napisał(a):
To może być efekt zderzenia z drzewem na początku tego etapu.

Tak własnie stoi we wklejonym z newslettera tekście :D

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jak by miał tylko klucz nastawny to by se te śrubkę na kilu przykręcił... :wink:
Kurka wodna trzymam kciuki...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 23:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2009, o 16:15
Posty: 892
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 59
Uprawnienia żeglarskie: jak dla mnie wystarczające
Gutek właśnie parę chwil temu opłynął Horn. Gratulacje !!! :D

_________________
pozdrawiam
skiera


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2011, o 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cytuj:
........„Czuje się zaje…e! – nie krył wzruszenia i entuzjazmu polski żeglarz. – Jest piękna pogoda, niebieskie niebo bez żadnej chmurki, świeci słońce i wieje tylko kilka węzłów wiatru. Zapomniałem o wszystkich stresach ostatnich dni – o sztormach, kłopotach z kilem. Coś niesamowitego!” .........


Gratulacje. :D


Załączniki:
cygaro.jpg
cygaro.jpg [ 45.64 KiB | Przeglądane 4511 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2011, o 07:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Gutek aktualnie jest trzeci, Falklandy bierze z lewej burty. Derek idzie tropem Brada...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2011, o 07:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
kusza napisał(a):
Gutek aktualnie jest trzeci, Falklandy bierze z lewej burty. Derek idzie tropem Brada...

No nie wiem, czy tylko o to chodzi... Na stronie regat jacht Gutka wykazuje prędkość - 0,3 w: http://www.velux5oceans.com/

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2011, o 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2383
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Gutek ma ciężki jacht, a teraz tam jest słabo z wiatrem ....albo coś chlapnął po minięciu Hornu. :lol:

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2011, o 11:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Wojciech1968 napisał(a):
albo coś chlapnął po minięciu Hornu. :lol:

Większość z nas by chlapnęła po minięciu Hornu. :yellow: :green:
Oczywiście działka dla Neptuna też by się znalazła :wink:

Co do kursu, myślę że Gutek idzie vabank i płynie na pełne wody szukać wiatru.
Walczy i to lubię..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2011, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Coś się poknociło na oficjalnej stronie regat.
Gutek ma ponad 100 mil nad Derekiem, a Chris jest o kilka mil od 3 miejsca.
Z obrazu wychodzi inaczej.
Załącznik:
V5O 2011-02-24 1300CET.JPG
V5O 2011-02-24 1300CET.JPG [ 140.6 KiB | Przeglądane 4398 razy ]

Stawiałbym raczej, że Derek ma stratę 145 a nie 245 mil do lidera.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 374 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL