Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 01:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 gru 2011, o 13:23 
Za chwilę start GeminiIII i Romana Paszke. Czas rekordu będzie się liczył po przekroczeniu od z północy na południe linii wyznaczonej przez punkty:
-Cenida Monumento /Las Palmas – Gran Canaria (28⁰06’37”N;015⁰24’53”W)
-Punta Pesebre –Fuerteventura (28⁰06’37”N;014⁰29’27”W)

Załącznik:
Komentarz: Linia startu...
start.JPG
start.JPG [ 142.51 KiB | Przeglądane 5963 razy ]


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2011, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Obecne warunki pogodowe są raczej mizerne. Za dobę zdecydowanie lepsze. Jak można rozumieć dzisiejszy start? Pamiętam o oknie pogodowym na wysokości Hornu. Drugie pytanie to czy zobaczę pozycję Gemini w marinetraffic?

Mam rozumieć, że bezwładność strony bicia rekordu będzie znaczna.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Info pozycji ruszyło ;)


Załączniki:
Komentarz: Screen z przed kilku minut
GeminiIII  1.JPG
GeminiIII 1.JPG [ 44.64 KiB | Przeglądane 5936 razy ]

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2011, o 05:39 

Dołączył(a): 15 cze 2011, o 15:24
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Pogoda wiatr
http://www.weatheronline.co.uk/marine/w ... v10&TIME=0
fala
http://www.wunderground.com/MAR/mmm.html?map=wave
www.windfinder.com/forecasts/swell_atla ... an_akt.htm
http://www.weather.com/maps/maptype/sat ... large.html
Przydała by się znajomość charakterystyki prędkości i komentarz synoptyka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2011, o 08:36 
A do czego charakterystyka?


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2011, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Jacku pytałem wyżej ale to już nie aktualne. To co potrzeba jest w odpowiednim wątku ;)

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2011, o 14:07 
Rozumiem.. Myślę, że niedługo... po zebraniu odpowiednij ilości danych, opublikujemy (bo jest zgoda) biegunowe, zredukowane do rejsu jednoosobowego.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2011, o 16:18 

Dołączył(a): 15 cze 2011, o 15:24
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czy możliwe jest udostępnienie danych o wietrze ewentualnie o fali napotykanej przez jacht ?
Jeśli chcemy świadomie kibicować Kapitanowi to jednak potrzebna jest jakakolwiek wiedza o jachcie
czy napotykanych warunkach .
Bez znajomości charakterystyki trudno jest przewidzieć moment dotarcia do Hornu i zaprognozować
jego bezpieczne ominięcie .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 15:56 

Dołączył(a): 15 cze 2011, o 15:24
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Może obliczać ETA na podstawie średniego przebiegu dobowego z dotychczasowego rejsu .
Nie wychodziły by takie absurdalne terminy zakończenia rejsu .
kuba


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
star napisał(a):
Nie wychodziły by takie absurdalne terminy zakończenia rejsu .
Absurdalne? Nie absurdalne, tylko doskonałe!!! :-)

BTW ETA ze średnich dobowych wcale nie jest dużo gorsza, bo wynosi 71,10840862 dnia :-)

Trzymam kciuki!!!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
ETA na stronie jest 43 dni i 8 godzin. to jest róznica wobec 71!
I co innego 81 dni dookoła świata, a co innego 52!!!!
Estymacja ETA na stronie jest ewidentnie bez sensu.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Ostatnio edytowano 23 gru 2011, o 19:24 przez Colonel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Colonel napisał(a):
Estymacja ETA na stronie jest ewidentnie bez sensu.
Dlaczego bez sensu? Z @Andrandem się widziałeś? Wynika z aktualnej prędkości. Jaki sens ma ETA uwzględniająca przeszłość?

Co? Statystycznie wypada inaczej? :-) :-) :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marek napisał(a):
Dlaczego bez sensu?


Dlatego bo prosty rozum żeglarski mówi, że 52 dni dla pełnego kólka na tym jachcie i w samotnej żegludze pod wiatr to "trochę" mało.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17563
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2354
Otrzymał podziękowań: 3696
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
To TWOJE trochę wynika z badań statystycznych? Jaką populację brałeś pod uwagę i jaki dla niej był błąd statystyczny?

A 71 dni to mało czy dużo?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 gru 2011, o 20:47 
Myślę, że nie ma się o co spierać. Rację ma trochę Star i trochę Marek.

ETA, które jest liczone na tym etapie jest obarczone dużym błędem.
1. Nie wiadomo ile mil przepłynie Roman (przyjęto minimum tego co musi czyli 21600) Za Hornem porównamy to do ortodromy i spróbujemy oszacować nadwyżkę..
2. Za Hornem rozpocznie się właściwy etap... który zweryfikuje obecne "osiągi"
3. Pobieranie do estymacji danych prędkościowych przeszłych, moim zdaniem nie ma większego sensu, ale chętnie w tym przypadku posłucham rad Stara. Jest niewątpliwie fachowcem.
4. ETA=43 dni (+9 przepłyniętych) była wyświetlona chwilowo... kiedy był rekord prędkości. Kilka minut temu... już było 2 tygodnie później :)
5. Tabele charakterystyki postaram się opublikowac jutro rano. Danych wiatrowych.. na razie nie wolno mi publikować, ale... powiem tylko że niewiele odbiegają od prognoz.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 06:22 

Dołączył(a): 15 cze 2011, o 15:24
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Są tajemnice trudno .
Mnie nie chcą udostępnić kserokopii dziennika okrętowego z Fryderyka Chopina .
Opracowywałem statystykę rejsu Pogorii na Antartktydę i Iskry do Ameryki .
Wychodziły ciekawe, przydatne, zaskakujące wyniki . Szkoda .
kuba


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 07:51 
To nawet ni tajemnice. Zespołowi Roberta raczej chodzi o to, żeby nie było w tzw eterze zbyt dużo routierów. I ja się z tym zgadzam.


Góra
  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 gru 2011, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 maja 2009, o 17:01
Posty: 3022
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Podziękował : 121
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: inny kapitan, inny też niż myślicie
Metody statystyczne, metodami a kontynuacja jazdy jest jak na razie imponująca.

_________________
VR - Helix_zegluj
app - Pozdrawiam
Ex: Braniewo, Jaromin, Szczecinek, Krynica, Poznan, Gołdap, Krakow, Wola Batorska, Wrocław, Antoniniek, Poznan, Frankfurt am Main ... BOCAL island


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2012, o 16:25 

Dołączył(a): 15 cze 2011, o 15:24
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na Pogorii odbieraliśmy faksymilowe mapy pogody .
Graficznie prognozowaliśmy położenie niżu .
Ze średnich prędkości jachtu określliśmy moment dotarcia do Hornu
Mieliśmy się spotkać z cetrum niżu.
Przy przejściu cieśniny Le Maire'a warunki były bardzo zmienne .
40 mil do Hornu zupełna flauta . Zero wiatru .
Długo trwała dyskusja czy wypada płynąć na Horn na silniku .
Kapitan wspominał rejs. W końcu włączyli silnik .
Popłyneliśmy na południe .
http://www.fam.darmowefora.pl/index.php ... 94#msg3294


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2012, o 06:49 

Dołączył(a): 15 cze 2011, o 15:24
Posty: 24
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kompleksowe opracowanie Rejsu Kapitana Paszke przez amerykańskich naukowców
http://gemini3meteo.wikidot.com/
Troche wyjaśnień naukowych dotyczących pogody w czasie rejsu
http://takiklimat.blox.pl
http://takiklimat.blox.pl/2011/12/Na-Horn-z-GRIBem.html
http://takiklimat.blox.pl/2012/01/Szkwal.html
http://takiklimat.blox.pl/2012/01/Nize- ... estki.html
http://takiklimat.blox.pl/2011/12/Indek ... cznej.html
http://takiklimat.blox.pl/2011/12/Dooko ... iasek.html
kuba


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL