Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 01:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 374 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 mar 2011, o 13:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbieraj napisał(a):
Przecież jest młodzież starsza i młodzież młodsza :D


No właśnie...ja tu młodzieży chcę dopilnować, a łOne się nie znają ...zazdrosne jakie, czy cóś ? :D

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Sławek...
:lol: :lol: :lol:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
elektryczny napisał(a):
Jak to zaludniać? :oops: :roll: :lol:
Goopie pytanie! Jak na bezludną przypłyna dwie osoby - to już jest początek zaludnienia. Na dalszy ciąg trzeba jakiś czas poczekać (w tym przypadku lenistwo nie jest wskazane) :D ;)

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2011, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Pojechali...http://www.bymnews.com/news/newsDetails.php?id=83893

Gutek trzeci...http://www.velux5oceans.com/#/ocean-sprint-4-news/1663


Załączniki:
Operon b.4.jpg
Operon b.4.jpg [ 306.16 KiB | Przeglądane 5207 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2011, o 07:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2006, o 20:35
Posty: 844
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 47
Wojciech1968 napisał(a):


Już czwarty...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2011, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Wyraźnie nie chce się bujać w tych samych warunkach.
Od razu jakieś taktyczne szachy będą :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2011, o 14:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Ze strony http://www.operonracing.com

Cytuj:
..... Ponieważ czwarty etap opiera się przede wszystkim na taktyce, komisja regatowa postanowiła wprowadzić pewną innowację: w trakcie tego atlantyckiego etapu zawodnicy będą mogli korzystać z "trybu ukrytego" i stać się na 24 godziny niewidoczni dla obserwatorów i rywali. Każdy z żeglarzy będzie mógł dwukrotnie podczas rejsu skorzystać z tej możliwości, pod warunkiem, że nie będzie to pierwsze 48 godzin wyścigu ani ostatnie 500 mil przed metą. W momencie, gdy skiper zadecyduje o przejściu w tryb ukryty, jego pozycja na interaktywnej mapie regat zostanie zamrożona na jedną dobę.

"Możliwość przejścia w tryb ukryty sprawi, że ten etap będzie jeszcze ciekawszy niż wcześniejsze. Przed zawodnikami bardzo wiele decyzji taktycznych. Bardzo ciekawe będzie to, jakich wyborów będą dokonywać po drodze i w których momentach zdecydują się na skorzystanie z ukrycia. Moim zdaniem dzięki tej możliwości wyjątkowo zacięta rywalizacja, jaka ma miejsce w obecnej edycji regat VELUX 5 OCEANS nabierze nowego wymiaru" – komentuje dyrektor regat, David Adams.


To będzie ciekawe, będą płynąć jak łodzią podwodną.
A Gutek już trzeci.. Na bank będzie dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 kwi 2011, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Z raportu o godz. 2000, Gutek drugi!

Mówiłem, że idą łeb w łeb... Gutek cichaczem, delikatnie nabierał wysokości i wczoraj jak zmienił kurs... Brad może się czuć zagrożony... :DD

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2011, o 08:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak na razie Spartan i Pinguin sa w trybie ukrytym :) Zobaczymy pojutrze czy cos to zmienilo. Mam wrazenie ze Gutek jedzie swoje ( na wolniejszej lodce nic innego Mu nie pozostaje). Mysle ze czym trudniejsze warunki tym lepiej dla Niego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2011, o 09:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rozumiem, że "trudność" dotyczy "zmienności", a nie "ciężkości"?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2011, o 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2009, o 07:49
Posty: 4953
Lokalizacja: 50°1'N 22°3'E
Podziękował : 191
Otrzymał podziękowań: 114
Uprawnienia żeglarskie: kiper patentowany
Jest niedobrze... http://www.velux5oceans.com/index.php?id=1760&L=2#/etap-4/blog-gutka-awaria-za-awaria/1760

_________________
Słаwek vel Wąski
"Mаrynаrz powinien być chlujny i mrаwy..."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2011, o 12:08 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Witam! No niedobrze . Z opisu Gutka wynika ,że alternatorowi jak się można tylko domyślać spaliły się nie tylko uzwojenia ,ale także zespół prostowniczy.Tego chyba w częściach zapasowych Gutek nie ma na łódce-wtedy klops.Gdyby to były tylko izolacyjne wsporniki ,to problem możnaby usunąć wykonując je z żywicy i włókna szklanego-ulepić podobne .Trzymajmy kciuki za Gutka!!!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2011, o 13:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja tam sie na pradzie nie znam, ale uklad prostowniczy i regulator napiecia to raczej
czesci zamienne, ktore moze miec. Uzwojenia alternatora w warunkach jachtowych raczj nie da rady przewinac :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2011, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Ten etap jest raczej na straty.

Z uszkodzonym kilem i złamanym bukszprytem to Gutek raczej nie powalczy.
Jeszcze obity po upadku.
Przykro...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2011, o 22:41 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
To się okaże na mecie .Ja to tak sobie myślę,że Gutek coś kombinuje i zadziwi ,być może nas wszystkich.Ciągnie teraz na północ ,by być najbardziej na wschód.Za kilka dni może mieć korzystniejszy kurs -płynąć półwiatrem,by nie forsować uszkodzonego bukszprytu na pełniejszych kursach.Na filmie Gutek pokazał też uszkodzony alternator-kiepsko to wygląda-moim zdaniem jeśli popaliły się przewody do diód prostowniczych ,to poszły przedewszystkim one.Zwarcie w złączu którejkolwiek spowodowało prawdopodobnie lawinowe zniszczenie pozostałych.Problematyczny staje się też stan izolacji w uzwojeniach po ich przegrzaniu.W tej sytuacji nawet posiadanie na łódce zamiennego prostownika nic nie da!Po wymianie mogłyby się zdymić uzwojenia.Pozostaje tylko wymiana całego alternatora.Podziwiam Gutka i trzymam za Niego kciuki!!!Dmuchać !!!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2010, o 21:37
Posty: 23
Podziękował : 193
Otrzymał podziękowań: 3
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Niestety wynika, że obecna pozycja Gutka na RV nie jest pomyłką:

"OPERON_RACING operon
Niestety zmieniam kierunek, skręcam do brazylijskiego portu Fortaleza. Muszę wymienić końcówkę okucia mocującego sztag do masztu."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 16:35 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Szkoda-nie ma innego wyjścia!Trzymajmy kciuki!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 17:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Walen napisał(a):
Muszę wymienić końcówkę okucia mocującego sztag do masztu."
Hi, hi, skąd ja to znam? ;)

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 mar 2011, o 21:22
Posty: 86
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zbieraj napisał(a):
Walen napisał(a):
Muszę wymienić końcówkę okucia mocującego sztag do masztu."
Hi, hi, skąd ja to znam? ;)


biorac z was przyklad niech do portu dojedzie bezpiecznie

_________________
>^^<
Pozdrawiam
Ewa Gaj


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Gajewka napisał(a):
biorac z was przyklad niech do portu dojedzie bezpiecznie
Niech da cynk i poda wymiary, to mu zrobimy duży cybant :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Gutek wycofał się z tego etapu, przerywa wyścig i płynie do portu. Ma awarię mocowania sztagu.

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2011, o 17:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Zgrzyb napisał(a):
Gutek wycofał się z tego etapu, przerywa wyścig i płynie do portu. Ma awarię mocowania sztagu.

Myślę, że nie wycofał się - regulamin bodajże dopuszcza przerwę. Chris Bullens - ten piąty do pierwszego etapu startował 2 razy, a z Kapsztadu wypływał chyba ze 3 razy nim zrezygnował.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2011, o 12:34 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
wiadomość z blogu Milki Jung -Gutek szczęśliwie dopłynął do Fortalezy!

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Cytuj:
Gutek jest już po wizycie u lekarza. Niestety sprawa jest o wiele poważniejsza niż mógł przypuszczać. Prześwietlenie wykazało złamanie i pęknięcie żeber (pod wpisem publikujemy zdjęcia z prześwietlenia i dokumenty lekarskie). Lekarz zalecił trzy tygodnie w łóżku. Inaczej złamane żebro może przebić płuco albo serce. Nie trzeba dużej wyobraźni aby uświadomić sobie co by się mogło wtedy stać. Szczególnie gdyby Gutek był sam na środku oceanu. „Pomimo tego nadal mam zamiar kontynuować wyścig” – uspokaja Gutek.

Twarde chłopy biorą udział w tych regatach.
Nie pękają tak jak żebra..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2011, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
Walen napisał(a):

Muszę wymienić końcówkę okucia mocującego sztag do masztu."

Hi, hi, skąd ja to znam? ;)

Viking napisał(a):
Cytuj:
Gutek jest już po wizycie u lekarza. Niestety sprawa jest o wiele poważniejsza niż mógł przypuszczać. Prześwietlenie wykazało złamanie i pęknięcie żeber. Lekarz zalecił trzy tygodnie w łóżku. Inaczej złamane żebro może przebić płuco albo serce. „Pomimo tego nadal mam zamiar kontynuować wyścig” – uspokaja Gutek.

Hi, hi, skąd ja to znam? :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Cytuj:
Likwidacja usterek na Operon Racing idzie pełną parą. Jak nam powiedział Gutek bukszpryt jest już prawie gotowy, mocowanie sztagu tak samo a alternator ma zostać dzisiaj zakupiony w celu wymiany uszkodzonego. Gorzej, że na razie nie ma widoku na naprawę kila. „Ceny za tego rodzaju operację są tutaj horrendalne” – mówi Gutek. Na szczęście z żebrami coraz lepiej. Żeglarz stara się, na ile to możliwe, stosować do zaleceń lekarzy. Zamieszkał nawet w hotelu na lądzie. Twierdzi, że czuje się lepiej. Zanim Polak wyruszy ponownie w drogę planuje jeszcze raz odwiedzić lekarza, aby dowiedzieć się o stan swoich żeber. Ma nadzieję, że wieści będą pocieszające. W tej chwili Gutek planuje opuścić Fortalezę 21 kwietnia czyli dokładnie za tydzień. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie i tak się stanie Polak powinien dotrzeć do Charleston na czas tj. przed rozpoczęciem ostatniego etapu regat Velux 5 Oceans, które planowane jest na 14 maja.

Kil to już chyba we Francji naprawią :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Viking napisał(a):
Ceny za tego rodzaju operację są tutaj horrendalne” – mówi Gutek

Ciekaw jestem, co na to ubezpieczyciel jachtu przy likwidacji szkody miał by do powiedzenia ?...ewentualnie pozostawmy bez komentarza. :roll:

W roku bodajże 2000 załoga naszego jachtu Cumulus na Balatonie podczas sztormu częściowo oderwała kil od kadłuba i złamała ster. Ubezpieczyciel wypłacił/pokrył koszty naprawy.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Ostatnio edytowano 15 kwi 2011, o 10:53 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Wojciech1968 napisał(a):
Ciekaw jestem, co na to ubezpieczyciel jachtu przy likwidacji szkody miał by do powiedzenia ?...ewentualnie pozostawmy bez komentarza. :roll:

Może w ubezpieczeniu jest punkt mówiący, że ubezpieczenie nie obejmuje szkód powstałych po uderzeniu kilem w dryfujące drzewo od zmroku do świtu. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 14:05
Posty: 696
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jak jestem za sterem to sternik
Cytuj:
Gutek odpoczywa w Fortalezie oszczędzając poturbowane żebra. Trzyma się zaleceń lekarzy, a to oznacza, że mniej się rusza. Dla człowieka tak aktywnego jak on oznacza to jedno – nudę. Zwłaszcza, że na Operon Racing już prawie wszystko co miało być naprawione naprawione zostało (mocowanie sztagu, alternator, bukszpryt). Niestety z uszkodzonym kilem Gutek będzie musiał płynąć aż do końca regat Velux 5 Oceans. Ani w Fortalezie ani w Charleston nie ma możliwości jego naprawy. Ostatnich drobnych prac jakie zostały do zrobienia na jachcie pilnuje, obecny na miejscu członek zespołu brzegowego polskiego żeglarza, Maciej Marczewski

Z kilem to są jakieś jaja.
Jakby Gutek płynął za własne i ze swojej pensji miał naprawiać uszkodzony jacht.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2011, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13873
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1632
Otrzymał podziękowań: 2382
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Cytuj:
Amerykanin Brad Van Liew dziś rano znajdował się zaledwie 88 mil morskich od upragnionego celu. Niestety z powodu słabego wiatru płynie z prędkością zaledwie 3 węzłów, tak samo jak jego rywale. Derek Hatfield znajduje się 130 mil za nim, a Chris Stanmore-Major 300 mil za liderem.

Wszystkie jachty poruszają się z tą samą, bardzo małą prędkością. Tym samym kolejność na mecie raczej nie ulegnie zmianie. Brad powinien dotrzeć na linię mety po południu czasu polskiego.

"Jestem bardzo zmęczony, w tym etapie było naprawdę ciężko" - mówił Amerykanin w rozmowie telefonicznej z biurem regat. "Dużo zmian pogody, słabe wiatry i burze z piorunami. Prognozy się nie sprawdzały, czasami wiało dużo więcej niż w zapowiedziach, czasami wiatru nie było, chociaż miał być. Trudno więc pracować w tych warunkach nad jakąkolwiek strategią. Staram się nie myśleć o tym, kiedy dopłynę, bo mnie to bardzo rozprasza. Robię wszystko, żeby jechać do przodu."

http://www.velux5oceans.com/

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 374 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL