Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 17 lip 2025, o 12:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 13:46 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
waliant napisał(a):
. Mocowanie bloczka na bomie do refowania poprawić dla jednego refu.
No i pokrowiec na bomie teraz nie wyrabia, bo raz, że nowy grot po bomie jest dłuższy, to do tego materiał sztywny i jest go na tyle dużo, że pokrowiec ledwo ledwo daje się na grocie zapiąć.

Teraz pracujemy sporo napinaniem liku dolnego (bloczek na bomie do wymiany) no i fałem także (fał grota do wymiany). Używania cunnighama jeszcze nie miałem okazji sprawdzić, nie wiało na tyle.


no to jak u mnie, kolejne koszty :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 13:46 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
no i fałem także

..fałem grota nie pracuje się. Wybiera się go do opaski pomiarowej przy topie, knaguje a napinanie liku przedniego tylko cunigham



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
Chyba nie ciągnie, bo na "piwach" bardzo zostawał za rufą a kilka razy "krzyżowaliśmy" maszty.


A to z powodu grota? Ja bym znalazł kilka innych, ważniejszych, do grota może dojdziemy z czasem :)
Za to wiedzieliśmy gdzie płynąć po pławie P16, w odróżnieniu od kilku innych z przodu ;)

cors napisał(a):
..fałem grota nie pracuje się


To zależy... Muszę to posprawdzać, ale na razie to c. jest luźny, a fał lekko luzowany na kursach pełnych. To wszystko na razie jest prowizorycznie ustawione, więc i działania mało standardowe.
A fał tak czy owak do wymiany, bo jest jak gumka od majtek.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 14:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jeszcze uwaga co do ustawienia masztu. Może się wydawać, że się z tym guzdrzemy wyjątkowo, ale raz  że ostatnio naprawdę nie miałem czasu, a dwa, że okazało się, że skończyła się regulacja na achtersztagu. Jest tenże achter zwyczajnie za krótki i trzeba pomyśleć, jak to wszystko zrobić dobrze. Nowy achter pewnie trzeba będzie zamówić.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 14:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
fał wymieniłem, cunnighama nie zdążyłem założyć ale tak na ok bez niego też jest ok .Niestety stoper nie trzyma albo wymienię albo może się go da naostrzyć. Pokrowiec jest na styk ale go powiększe lub nowy. Chciałbym jeszcze fały do refowania sprowadzić do kokpitu no i cunngham. Nie mniej mój grot wzbudza podziw u innych a ja z niego jestem b. zadowolony, Ne refach też się super układa co w starym już nie za bardzo

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
do ustawienia masztu.


co masz na myśli ustawienie pochylenia masztu przód-tył czy może jakieś łuki :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
piotr6 napisał(a):
co masz na myśli ustawienie pochylenia masztu przód-tył czy może jakieś łuki :D


Stary grot jest bardzo głęboki i pasował do niego dość mocno wygięty w łuk maszt. Do nowego grota to nijak nie pasuje, bo go zbytnio wypłaszcza. Muszę masz po prostu wyprostować. Skrócić tylne wanty kolumnowe oraz skrócić sztag i wydłużyć achtersztag. To ostatnie mogę zrobić już tylko przez wstawienie szekli na rufie. I testowo, dla prób, to zrobię, jeszcze przed końcem sezonu.
Czy przy okazji trzeba będzie skorygować pochylenie masztu, to zobaczymy.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 16:51 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Piotrze szósty nie idź tą drogą.
Cun jest zbędny, poza regatami. Pierwszy ref jest lepszym wypłaszczeniem.
Ważniejszy jest niezawodny system refowania, niż jego sprowadzenie do kokpitu (mowa o jachtach 25 stóp).
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 17:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
vaginal napisał(a):
Ważniejszy jest niezawodny system refowania, niż jego sprowadzenie do kokpitu (mowa o jachtach 25 stóp).
v


teraz żeby się zarefować muszę iść do masztu, widzę w tym pewne niebezpieczeństwo choć jest lepiej niż na początku. System refowania mam bardzo fajny i nie chcę go zmieniać jedynie przedłużyć sznurki i dodać bloki na pokladzie. ale to ot.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 17:29 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Ot nie ot. Pokaż fot.
Systemu refowania zawsze ciekawym.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 17:33 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
foty zrobię w poniedziałek i wrzucę

_________________
pozdrowienia piotr



Za ten post autor piotr6 otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2016, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
waliant napisał(a):
..... Nowy achter pewnie trzeba będzie zamówić.....


Nie wiem jaki masz achter, ale jak ja miałem za krótki achter na stalówce to wstawiłem przegub o taki:
https://www.szopeneria.pl/pl/p/Przegub-z-pletwa-6/1207


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 06:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ejdzej napisał(a):
to wstawiłem przegub o taki:


Musiałbym dwa takie wstawić. A ponieważ i tak powoli chcę wymieniać takielunek, więc...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 08:08 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
vaginal napisał(a):
Cun jest zbędny, poza regatami. Pierwszy ref jest lepszym wypłaszczeniem
Bardzo "nowatorskie" rozwiązanie szczególnie z tym pierwszym refem. Ale jak chcesz to możesz i tak dobierać/wypłaszczać? lik przedni SWOJEGO grota. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.



Za ten post autor krzychuAPIA otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 08:24 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Lik przedni wypłaszczać?
Weź rozwiń.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 13:50 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Skoro po zwrocie na kurs pełny można grota wyluzować na fale czyli pogłębić , to po przejściu na kurs na wiatr dobrać fał i cunighama czyli .... Ale Ty to przecież wiesz. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak. PS.Tak dla zdrowotności grota polecam używać cunighama na co dzień.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 14:36 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Co ja wim? Ja nic nie wim.
Gadamy o różnych sytuacjach wiatrowych.
Ciekawa jest teza dotycząca zużycia grota. Pewnie cors ma zdanie jak bardzo, intensywne używanie cunninghama odkształca grota. Mam na myśli jazdę przy 25 kn bez refu.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2016, o 18:06 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kazdy moze miec swoje zdanie na podstawie doswiadczen na roznych lodkach z roznym osprzetem. Plywalem troche na X 95 ktory ma ulamkowy takielunek z masztem gietym achtersztagiem, baksztagami i check stayami. Do tego do regulacji grota szkentla, cunningham i oczywiscie obciagacz. To wszystko fajnie dzialalo . Przy ponad 20 wezlach zakladalismy mniejszego grota ale tylko jak tendencja byla rosnaca i nie bylo widokow na kurs z wiatrem. W innych sytuacjach spokojnie regulacje wystarczaly.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2016, o 21:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W sobotę mieliśmy popłynąć w Błękitnej Wstędze Zatoki Gdańskiej, ale z przyczyn niezależnych nie wyszło. W związku z tym, choć niewyspani, wystartowaliśmy w regatach AKM-u (czyli tam gdzie stoimy):
"Jesiennych Regatach o Butelkę Rumu Komandora Klubu".
Regaty, ze względu na pogodę i trasę (tu były pewne perturbacje, ale skoro wszyscy przeszli tę samą trasę, to ok :) ) okazały się bardzo udane. Trasa długości prawie 12 mil, techniczna halsówka (2 razy), spinaker (kilka przebrasowań nam wyszło), nietypowy zupełnie start (pod wiatr, by zaraz potem zawrócić o 180 stopni), piękna pogoda (zero fali, wiatr około 3 Bf). Zacięta walka "do krwi ostatniej" ;)

Zdjęcia z regat i jakiś opis są na fejsie AKM-u: https://www.facebook.com/pages/Akademic ... 9894324279

Policzyłem wyniki w ORC, na 4 jachty mające te świadectwa, udało nam się wygrać. Tym razem wyszedł nam najlepszy start i to nawet o czasie, a błędów po drodze było dość niewiele: jedno przebrasowanie nam się "deczko" przeciągnęło, no i na halsówce zawsze można popłynąć lepiej, spinakera po starcie ciut za długo stawialiśmy. Ale tylko we dwójkę, więc rąk brakowało.

Padać zaczęło już po regatach, więc tym bardziej fajnie :)

To już 51. dzień żeglugi Czarodziejki w tym sezonie, niedługo na brzeg.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 paź 2016, o 21:44 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Mam na myśli jazdę przy 25 kn bez refu

Można też jechać na pełnym grocie przy 37 kn wiatru, widziałem na własne oczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2016, o 11:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Zygfryd Perlicki we wspomnieniach z rejsu Copernicusem:
Cytuj:
W dniu 16-go lutego
odnotowujemy rekord dobowego przelotu. Przy wietrze ~9st.B na pełnym grocie z duża
genuą na spinakierbomie, od jednej kulminacji słońca do drugiej, przebyliśmy 227Mm


Jak się chce i umie to można na całkiem dużym żaglu płynąć przy silnym wietrze. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2016, o 15:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Mówimy o ostrym bajde i tempie zużycia grota żyłowanego na cunninghamie.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2016, o 15:52 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mozna zylowac na cunninghamie, mozna falem i szkentla :) Osobiscie wole miec i uzywac wiecej regulacji zaqgla niz mniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2016, o 16:12 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ejdzej napisał(a):
Jak się chce i umie to można na całkiem dużym żaglu płynąć przy silnym wietrze.


Chętnie bym się nauczył. Poważnie mówię - mam braki w pływaniu w konkretnej wichurze na pełnym zestawie. Chętnie się wproszę na szkolenie. Mogę wynająć np. D24 w Sopocie lub załatwić jakąś inną łódkę na Mazurach lub w okolicach Warszawy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2016, o 22:00 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Ejdzej napisał(a):
Jak się chce i umie to można na całkiem dużym żaglu płynąć przy silnym wietrze. :)


Co to znaczy "całkiem duży żagiel" według ciebie, i jaki to jest silny wiatr dla ciebie. ?????

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2016, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Zacytowałem fragment publikacji: Regaty Dookoła Świata 1973-74
wspomnienia kpt. Zygfryda Perlickiego
http://s-trojmiasto.pl/download/sport/R ... ata%20.pdf

Bardziej jako ciekawostkę i zakładam, że chłopaki co tam płynęli wiedzieli na czym żeglarstwo polega i ściemniać w opowieściach nie musieli.
@Pltkinie spoko też bym chciał umieć tak pływać, jak kogoś znajdziesz daj znać też się dołączę

@junak73 dla mnie to co opisuje kpt. Perlicki to na możliwości Opala duży wiatr i duże żagle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2016, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jakiego tam Opala.... ;)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2016, o 14:21 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1445
Podziękował : 545
Otrzymał podziękowań: 655
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Colonel napisał(a):
Jakiego tam Opala

Opala II w porywach do III.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2016, o 14:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Baaardzo w porywach

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2016, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12578
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1767
Otrzymał podziękowań: 4260
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Żeby wrócić do Czarodziejki ;)
Dzisiaj w Górkach pizga, z kierunku niewygodnego. Ale dodatkowe cumy założone, dodatkowe odbijacze wyłożone, jest ok, nic się nie dzieje.
Jacht na zimę  trafi do Gdyni, i wszystko wskazuje, że będzie wyciągany w któryś z dni od 18 do 20 października.
Co też oznacza, że w najbliższy weekend będzie czas, żeby zająć się wreszcie masztem (w sobotę) i uwaga, pływaniem treningowym w niedzielę. Oczywiście jak pogoda nie będzie parszywa.
Co też oznacza, że w jakiś dzień w tygodniu może uda się kolejny trening zrobić.
A w najbliższy weekend, dokładniej 15, można wziąć udział w Regatach Kotwicy w Gdyni. Co prawda nie są to moje ulubione regaty, ale treningowo, ostatni raz w sezonie, można się pobawić.

W ten sposób, już całkiem niedługo, temat tego wątku będzie znów aktualny ;)

Czemu wspominam o treningach? Bo to niezbędne, żeby było lepiej za rok.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2016, o 12:45 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Tak żeś zasuwał przez las do AKMu , że nie zauważyłeś jak jechałem już do Gdańska. Ekipa sztormowa pod wodzą Kuby z Bussy ( nocował na jachcie ) czuwała , i my też raniutko powalczyliśmy. Prędkość wiatru zanotowana na Bussy Lizy - 23 m/s , kufajki zdziera . Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1303 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 44  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL