Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 12 lip 2025, o 17:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 792 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 27  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 mar 2021, o 11:09 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
kuban99 napisał(a):
Za wiele to tak znowu się nie działo. W porónaniu z pierwszą serią gdzie zdarzały się wyścigi z kilkoma zmianami na prowadzeniu to, poza startem, wręcz nuda.


No to znowu chyba oglądaliśmy inne regaty. Nie ma co oczekiwać, że na każdym kursie jachty będą zmieniać się i przechodzić tuż przed dziobem drugiego. To się będzie działo w zasadzie wyłącznie na skutek błędów. Poza tym nie tylko to stanowi o jakości widowiska. Walka przedstartowa była widowiskowa - w pierwszej błąd popełnili Włosi, w drugiej mniejszy, ale jednak Kiwi. Ostatnie dwa kursy w drugim wyścigu i pościg TZN rewelacyjne. W drugim wyścigu mnóstwo zwrotów. W każdym wyścigu (tak zaobserwowałem oglądając jak już pisałem jednym okiem na podwójnym przyspieszeniu, bez dźwięku w robocie) oba teamy popełniały błędy na nawrocie z kursu na wiatr. Ale to jest bodajże najtrudniejszy manewr na tych łódkach, w trakcie którego prędkość w ciągu kilku sekund wzrosnąć może nawet dwukrotnie, o czym boleśnie przekonali się Amerykanie i co ich pokonało.

_________________
Mirek



Za ten post autor miros76 otrzymał podziękowania - 2: M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Zapowiada sie niezle.

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 14:50 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Jeśli windy nie myli się bardzo z prognozą wiatrową, to jutrzejsze wyścigi mogą być zagrożone, a przynajmniej start mocno przesunięty. Prognozują zdecydowanie poniżej 10w wiatru.
A jeśli nie, to może być ciekawie...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 17:02 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 876
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
miros76 napisał(a):
Nie ma co oczekiwać, że na każdym kursie jachty będą zmieniać się i przechodzić tuż przed dziobem drugiego.


A niby dlaczego nie można? Skoro łódki osiągają podobne szybkości to dlaczego nie. Po prostu żeglarze muszą sie nauczyć tym pływać na odpowiedznim poziomie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 17:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Po to, żeby zrobić ci przyjemność?
Jak dotąd, to co robią jest skuteczne i wystarczające.
Oczywiście nie można wykluczyć, że do "walki wręcz" na trasie dojdzie, przy wyrównanym poziomie łódek to się może zdarzyć.
A jak się zdarzy to Spithill i Bruni na pewno, a Burling prawie na pewno są nauczeni.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 17:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
kuban99 napisał(a):
miros76 napisał(a):
Nie ma co oczekiwać, że na każdym kursie jachty będą zmieniać się i przechodzić tuż przed dziobem drugiego.


A niby dlaczego nie można? Skoro łódki osiągają podobne szybkości to dlaczego nie. Po prostu żeglarze muszą sie nauczyć tym pływać na odpowiedznim poziomie?


Dlatego ze jak na osiagane predkosci akwen regat jest mocno ograniczony :)
Co do poziomu to moze moglbys Im korepetycji udzielic, pewnie poziom sie podniesie :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 3: Colonel, miros76, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 18:34 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
To może i ja udzielę korepetycji temu mało znanemu greenhornowi Spilchitowi, czy jak mu tam...;-)
Że jest dość nerwowy, jak mu coś nie wyjdzie to wszyscy wiemy. To pokazał po schrzanionym na własne życzenie pierwszym starcie, głupio zygając nieskutecznie próbując wymusić karę na Kiwi. W zasadzie w tym momencie przegrał wyścig. Dobrze podsumowane to zostało na MozzySails. W tej edycji odbycie kary polega na "cofnięciu" się o 50 metrów, w sensie trzeba dać konkurentowi odpłynąć na 50 metrów i już kara jest zaliczona (przynajmniej tak ja to rozumiem). Tymczasem tym głupim manewrem LR straciła ponad dwukrotnie więcej, przez co straciła kontakt, możliwość nacisku na TNZ i umożliwiła im odejście. Ta przewaga (pomijając w zasadzie samą końcówkę) już później nie rosła. Gdyby pozostali w kontakcie to różnie mogłoby się to rozstrzygnąć w tym wyścigu. Innym słowem - kompletnie nie opłaca się wymuszać kar, bo można znacznie więcej na tym stracić.
Ja jestem bardzo ciekawy, czy jutro wystartują, jeśli faktycznie będzie wiatr poniżej 10w. Może być arcyciekawie i będziemy mogli się przekonać, które foile sprawniej wynoszą łódki (eksperci wskazują raczej na Włochów z uwagi na znacznie większą powierzchnię). Ale z kolei foile TNZ powinny w takim razie dłużej utrzymywać ich w locie... Może się okazać, że ściganie się będzie ciekawsze jednak przy małym wietrze:-)
Ciekawe też czy sprawdzi się teoria, że widziane na ostatnich treningach Code 0, są przewidziane do rozwinięcia po to, żeby "doczłapać" do mety w wyznaczonym czasie (bo do wyciągnięcia z wody się nie nadają z uwagi na zbyt duży opór) i czy zabiorą je na pokład i w razie czego użyją.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 19:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
miros76 napisał(a):
Nie ma co oczekiwać, że na każdym kursie jachty będą zmieniać się i przechodzić tuż przed dziobem drugiego.


A niby dlaczego nie można? Skoro łódki osiągają podobne szybkości to dlaczego nie. Po prostu żeglarze muszą sie nauczyć tym pływać na odpowiedznim poziomie?


Pro łódki podobne, a przewaga ma co chwila się zmieniać, to żeglarze mają co chwila umieć i nie umieć. Ciężko będzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Czy Spithill jest faktycznie nerwus? Słyszałem odwrotnie.
Natomiast zawsze walczył agresywnie, co akurat tu niekoniecznie się musi opłacać.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10925
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1335
Otrzymał podziękowań: 2622
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Colonel napisał(a):
Czy Spithill jest faktycznie nerwus? Słyszałem odwrotnie.

Jak mial tetno 80, to Francesco, coskipper, mial 120...
A ze manewr "protestowy" byl taki sobie, to racja.
Catz

_________________
Naziole, w pysk wam mówię litość moje ( prawie Wyspianski)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 20:21 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Colonel napisał(a):
Czy Spithill jest faktycznie nerwus? Słyszałem odwrotnie.
Natomiast zawsze walczył agresywnie, co akurat tu niekoniecznie się musi opłacać.

Zgadzam się - "agresywny" możliwe, że lepiej do niego pasuje niż "nerwowy".
Ale ewidentnie nerwa złapał po zawaleniu na starcie i przegiął z agresją, a w zasadzie rozegrał ten start PRAWIE perfekcyjnie. Takie zyganie opłacić się może w zasadzie tylko na prestarcie.
Poczekajmy - nerwowość będzie się zwiększać w miarę kolejnych startów:-)
Niestety prognozy wiatrowe na jutro uaktualniły się jeszcze in minus...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie znam sterników oczywiście ale próbowałem o nich poczytać i posłuchać w związku z pisaniem tekstu, który dziś zamieściłem.
Wydaje się, że Spithill jest zahartowany w bojach i odporny. Za to Burling, któremu "wszystko łatwo przychodziło", a nie jest żeglarzem meczowym, tym razem może się naciąć. Najmniej wyrazisty jest dla mnie Bruni.
Tak, czy owak kibicuję NZ...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 21:52 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 876
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Co do poziomu to moze moglbys Im korepetycji udzielic, pewnie poziom sie podniesie :)


Jak każdy kibic mam prawo wyrażać swoje zdanie. Nie rozumiem Marku czemu mi go odmawiasz?

Uważam, że zawodnicy jeszcze nie osiagnęli maximum opanowania sztuki żeglowania tymi maszynami i im bardziej do tego maksimum będą się zbliżać tym bardziej wyścigi będą bardziej zacięte. Na razie są nudne bo po starcie był jeden manewr, a później już tylko bieg pościgowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 mar 2021, o 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Genialne. Facet, który po raz siódmy uczestniczy a AC, po raz czwarty jest sternikiem i był meczowym mistrzem świata. I facet, który gdzie by nie startował to wygrywa od wieku młodszego nastolatka i broni zdobytego przez siebie Pucharu.
Zatrudnieni przez syndykaty wydające po 200 mln dolarów.
Nie mają nawet minimalnych umiejętności...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 08:10 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No i znów nudy...;-)
Pierwszy wyścig i samym startem, a zwłaszcza tuż po starcie pierwszymi manewrami Spithill pokazał klasę. Przy takich prędkościach nie jest na pewno łatwo złapać przeciwnika w swój wiatr i zmusić do odpadnięcia. Od razu zyskali 100 m, a później zostało już tylko pilnować Kiwi, co Włosi robili genialnie, reagując na każdy manewr tak jak trzeba.
Włosi zrozumieli, że pływanie od bandy do bandy, czy szukanie która strona wyda, nie popłaca tak, jak płynięcie środkiem z nawet dwa razy większą liczbą zwrotów, przy takich zwrotach jak oni robią i tak małej utracie prędkości.
Zdecydowanie gorzej Włochom wychodzą zwroty z wiatrem, co w połączeniu z błędem, jaki na koniec pierwszego kursu z wiatrem w drugim wyścigu (chyba za późno spuścili foil - tak to wyglądało), załatwiło wyścig. Mam tylko nadzieję, że to nie jakiś problem techniczny.
No ale dzięki temu jest pasjonująco - lepiej być nie mogło:-)
Widać, że Włosi mają delikatny deficyt prędkości, który muszą nadrabiać rozgrywając świetnie taktycznie halsówki i korzystając z lepszych zwrotów na wiatr. Ale czy to wystarczy? Do tego trzeba by jeszcze wygrywać za każdym razem start i nie popełniać ani jednego błędu.
No i w weekend nic się nie rozstrzygnie...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 09:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
kuban99 napisał(a):
M@rek napisał(a):
Co do poziomu to moze moglbys Im korepetycji udzielic, pewnie poziom sie podniesie :)


Jak każdy kibic mam prawo wyrażać swoje zdanie. Nie rozumiem Marku czemu mi go odmawiasz?

Uważam, że zawodnicy jeszcze nie osiagnęli maximum opanowania sztuki żeglowania tymi maszynami i im bardziej do tego maksimum będą się zbliżać tym bardziej wyścigi będą bardziej zacięte. Na razie są nudne bo po starcie był jeden manewr, a później już tylko bieg pościgowy.


Ale napisales "Po prostu żeglarze muszą sie nauczyć tym pływać na odpowiedznim poziomie?" Dla mnie i chyba nie tylko dla mnie jest to delikatnie mowiac obrazliwe w stosunku do zeglarzy ze swiatowego topu. To czy moga jeszcze sie czegos wiecej nauczyc to druga sprawa.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 10:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
miros76 napisał(a):
No i znów nudy... :)


miros76 napisał(a):
No ale dzięki temu jest pasjonująco - lepiej być nie mogło:-)


Mam problem z interpretacją relacji :)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kuban99 napisał(a):
Uważam, że zawodnicy jeszcze nie osiagnęli maximum opanowania sztuki żeglowania tymi maszynami i im bardziej do tego maksimum będą się zbliżać tym bardziej wyścigi będą bardziej zacięte. Na razie są nudne bo po starcie był jeden manewr, a później już tylko bieg pościgowy.


Nie łapię logiki. Jak "się nauczą" już tym żeglować, to prowadzący będzie co chwila tracił te umiejętności by stracić pozycję i natychmiast odzyskiwał, kiedy znajdzie się z tyłu?

Wg mnie właśnie o wyrównanym wyścigu jest mowa, kiedy ciężko jest zniwelować stratę, bo rywal jest bardzo dobry. Błąd to błąd i jego naprawienie wymaga błędu drugiej strony. Jak wszyscy są na najwyższym poziomie i nie mamy taktycznych możliwości do wymuszenia błędu na rywalu, to pozostaje nam tylko utrzymywać się z tyłu. Co właśnie obserwujemy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 10:18 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
M@rek napisał(a):
Ale napisales "Po prostu żeglarze muszą sie nauczyć tym pływać na odpowiedznim poziomie?" Dla mnie i chyba nie tylko dla mnie jest to delikatnie mowiac obrazliwe w stosunku do zeglarzy ze swiatowego topu. To czy moga jeszcze sie czegos wiecej nauczyc to druga sprawa.

Na szczęście raczej tego nie przeczytają i nie będą się obrażać;-)
To mniej więcej tak jak z bolidem F1 - jeśli wsadzą do nowego Kubicę, to w ciągu powiedzmy tygodnia i kilkuset kółek na torze, po naniesieniu x sugerowanych przez niego i wyhaczonych przez team zmian, będzie już panował nad nim perfekcyjnie. Jeśliby mnie posadzili za kółkiem to choćbym i rok jeździł codziennie to nie ogarnę. To samo jest tu. Przecież ich nie wsadzili na pokład chwilę wcześniej, bez żadnego przygotowania. To jak oni są przygotowani to nawet się nam nie wydaje, jeszcze przed zwodowaniem łódki, a za nimi są setki godzin na wodzie z dziesiątkami ustawień. I co - teraz dopiero muszą się niby jeszcze uczyć? Na kilka dni przed końcem? Czyli nic nie robili przez te ponad 3 lata? Mogą się uczyć co najwyżej jakiś ostatnich zmian, poprawek. Reszta to już jest wybór strategii i taktyka.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
miros76 napisał(a):
No i znów nudy... :)


miros76 napisał(a):
No ale dzięki temu jest pasjonująco - lepiej być nie mogło:-)


Mam problem z interpretacją relacji :)



Początek relacji to raczej ironiczne nawiązanie do oceny Kolegi kuban99:-)
Nie odbieram prawa do subiektywnej oceny tego co się dzieje na wodzie nikomu, ale jednak mam inne spojrzenie i dla mnie wciąż jest pasjonująco.
A lepiej być nie może, bo scenariusz łeb-w-łeb jest oczywiście najlepszy.
Dziś przekonaliśmy się (choć w zasadzie widać to było już wcześniej), że niemal każdy błąd jest nienaprawialny jeśli przeciwnik też nie popełni błędu.
W pierwszym wyścigu właściwie nie było błędu - Spithill wygrał go na pierwszych kilkuset metrach, a reszta była wynikiem 100% koncentracji i kontrolowania sytuacji.
Ale jeśli Kiwi zaczną pokonywać taki sam dystans jak Włosi (pływają póki co chyba w każdym wyścigu znacznie dłuższy dystans) to przy większej o 1w prędkości Włochom może nie starczyć na świetnych halsówkach.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A jakby tak sumować czasy wszystkich wyścigów jak w kolarstwie etapów

Czy ktoś fachowy mi wyjaśni po co była Spithillowi przerwana próba "hooka" w prestarcie drugiego wyścigu?

I jak zinterpretować zależność wyniku walki przedstartowej od halsu, którym łódki wchodzą na plac boju?


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 11:09 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Colonel napisał(a):
Czy ktoś fachowy mi wyjaśni po co była Spithillowi przerwana próba "hooka" w prestarcie drugiego wyścigu?

Nie jestem fachurą, ale myślę, że mógł mieć plan na hooka jak zobaczył jak Kiwi zwolnili przyklejając w zasadzie na chwilę kadłub, ale jak nabrali już podobnej prędkości to może uznał, że nie da rady. W ogóle ten manewr przy tych rozpędzonych łódkach jest trudny do wydania. Ale tu być może też tego nie zrobił z tego powodu, że zauważył, że i tak Kiwi muszą odpaść i polecieć trochę wzdłuż startu, żeby nie wpaść na start bo są za wcześnie, przez co otworzą mu miejsce.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Colonel napisał(a):
A jakby tak sumować czasy wszystkich wyścigów jak w kolarstwie etapów

Nie wracajmy do kolarstwa - wystarczająco kolarstwa w AC już było ;)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Co do kolarzy, to byłem rozczarowany, że tym razem ich nie ma.
W pierwszej kwestii: nie rozumiem pomysłu. Hook jest generalnie bezsensowny.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 11:52 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
miros76 napisał(a):

Początek relacji to raczej ironiczne nawiązanie do oceny Kolegi kuban99:-)
Nie odbieram prawa do subiektywnej oceny tego co się dzieje na wodzie nikomu, ale jednak mam inne spojrzenie i dla mnie wciąż jest pasjonująco


Kumam ;)

Dla mnie emocji jest dużo. Widowisokowość - trudno by było nawet sztucznie wymyśleć lepszy scenariusz do realizacji finału AC. Przed weekendem wszystko jest otwarte i nic nie jest już jasne. Ogromne pole dla wszelkich spekulacji - od typowego kibicowania z dzieleniem włosa na czworo w szukaniu przewag ulubionego teamu w prognozowanych warunkach, po rozwinięcie teorii spiskowych. Natomiast wszystkie te czynniki sprzyjają weekendowej oglądalności i większej medialności Pucharu, co jest dla samego Pucharu rozwojowe.

Kontrowersyjne opinie, zróżnicowane oceny, łatwe do obalenia prognozy, gdyż nie da się wysnuć mocno podpartych wnisków z tego co już zobaczyliśmy - to wszystko służy emocjom i zwiększeniu medialności.

Generalnie - jest super!

(PS: sam mam mnóstwo przemyśleń, mnóstwo autoreflekcji. Z przyjemnością wracam do wcześniejszych ocen i prognoz i widzę jak bardzo się myliłem. I to jest w tym sporcie piękne).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 12:04 

Dołączył(a): 1 gru 2014, o 07:53
Posty: 224
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 73
Uprawnienia żeglarskie: sternik
miros76 napisał(a):
Że jest dość nerwowy, jak mu coś nie wyjdzie to wszyscy wiemy. To pokazał po schrzanionym na własne życzenie pierwszym starcie, głupio zygając nieskutecznie próbując wymusić karę na Kiwi. W zasadzie w tym momencie przegrał wyścig.

I ja tak myślałem dopóki dzisiaj nie obejrzałem jak to dokładnie wyglądało.
W tym filmie jest ładna analiza między około 17 a 19 minutą, polecam:



Zabrakło dosłownie centymetrów. Gdyby Spithillowi to wyszło, to pewnie wszyscy piali by z podziwu nad geniuszem tego zagrania.


Ostatnio edytowano 12 mar 2021, o 12:06 przez jmper, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor jmper otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 12:04 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 876
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):

Ale napisales "Po prostu żeglarze muszą sie nauczyć tym pływać na odpowiedznim poziomie?" Dla mnie i chyba nie tylko dla mnie jest to delikatnie mowiac obrazliwe w stosunku do zeglarzy ze swiatowego topu. To czy moga jeszcze sie czegos wiecej nauczyc to druga sprawa.



Nadinterpretujesz Marku. Do tego sugerujesz, że nie mam szacunku do klasy sportowej jednych z najlepszych żeglarzy na świecie, a chyba nigdzie nie dałem ku temu powodów.

Pocieszam się tym, że komentatorzy dość często przyznawali mi rację i powtarzali, że załogi wciąż są w "lerning mode". No, ale wiadomo, że do ekspertów z żegluj.net to oni jeszcze muszą się sporo nauczyć... ;)

Włosi dzisiaj pływali świetnie, a to i tak nie wystarczyło. Jeden błąd i wyścig przegrany. Pływali też w słabym wietrze i to miało dość duże znaczenie.

Włosi mięli wieksze fojle co według komentatorów pozwoliło im wykonywać manewry sprawniej. Za to moją teoryjką jest to że może skoro NZ mają mniejsze fojle to stawiają one mniejszy opór na pełnych wiatrach i stad ich większa prędkość na tych halsach.

Jeżeli już muszą być te nudy z jednym manewrem to ja bym zmniejszył liczbę śledzi do max 4 i zwiększył liczbę wyścigów. Ale liczę na to, że jednak się nauczą i będziemy świadkami bardzo zaciętych wyścigów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 12:10 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
miros76 napisał(a):
co w połączeniu z błędem, jaki na koniec pierwszego kursu z wiatrem w drugim wyścigu (chyba za późno spuścili foil - tak to wyglądało)


Ciekawe, że w połowie halsu do feralnego zwrotu słychać na LR głośne "jebudu". Coś strzeliło ? urwało się?
Przy feralnym zwrocie jakiś problem techniczny widać jak Bruni dwukrotnie próbuje opuścić i nic się nie dzieje dopiero za trzecim razem zaskoczyło.
Dalej dzieje się wyraźnie gorzej (co chwila trim trim trim, na 4 czy 5 "legu" Bruni mówi wprost ,że nie wyrabiają "targetów"). Czyżby cos faktycznie strzeliło w LR?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 13:51 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
rafg28 napisał(a):
Ciekawe, że w połowie halsu do feralnego zwrotu słychać na LR głośne "jebudu". Coś strzeliło ? urwało się?
Przy feralnym zwrocie jakiś problem techniczny widać jak Bruni dwukrotnie próbuje opuścić i nic się nie dzieje dopiero za trzecim razem zaskoczyło.
Dalej dzieje się wyraźnie gorzej (co chwila trim trim trim, na 4 czy 5 "legu" Bruni mówi wprost ,że nie wyrabiają "targetów"). Czyżby cos faktycznie strzeliło w LR?

Ano widzisz - trzeba będzie spokojnie wieczorem obejrzeć wyścig i komentarze...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 15:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9034
Podziękował : 4117
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
kuban99 napisał(a):
M@rek napisał(a):

Ale napisales "Po prostu żeglarze muszą sie nauczyć tym pływać na odpowiedznim poziomie?" Dla mnie i chyba nie tylko dla mnie jest to delikatnie mowiac obrazliwe w stosunku do zeglarzy ze swiatowego topu. To czy moga jeszcze sie czegos wiecej nauczyc to druga sprawa.



Nadinterpretujesz Marku. Do tego sugerujesz, że nie mam szacunku do klasy sportowej jednych z najlepszych żeglarzy na świecie, a chyba nigdzie nie dałem ku temu powodów.

Pocieszam się tym, że komentatorzy dość często przyznawali mi rację i powtarzali, że załogi wciąż są w "lerning mode". No, ale wiadomo, że do ekspertów z żegluj.net to oni jeszcze muszą się sporo nauczyć... ;)

Włosi dzisiaj pływali świetnie, a to i tak nie wystarczyło.


No to napisz co rozumiesz przez to ze "musza sie nauczyc plywac na odpowiednim poziomie " :)
Ja uwazam ze plywaja na najwyzszym z mozliwych . Gdyby nikt nie popelnial bledow to byloby oczywiste ze wygralby zespol dysponujacy szybszym jachtem.
Co do komentatorow to wyscigi komentuja rozne osoby i kilka wyglaszanych opinii bylo co najmniej mocno dyskusyjnych.
Ja mam satysfakcje ze od pierwszych wyscigow publicznie napisalem ze kibicuje wloskiemu zespolowi wlasnie za bardzo dobra technike prowadzenia jachtu i taktyke.
Niezaleznie od koncowego wyniku widze ze sie nie pomylilem :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 16:12 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 876
Podziękował : 36
Otrzymał podziękowań: 127
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Ja uwazam ze plywaja na najwyzszym z mozliwych .


I tu się zgadzamy. Pływają teraz na najwyzszym możliwym. Prawdopodobnie nikt na świecie nie potrafiłby osiagnąć takiego poziomu jaki oni prezentują dzisiaj.

Ja jednak uważam, że poziom może jeszcze wzrosnąć i wzrośnie, a wtedy wyścigi będą bardziej zacięte. Jak rozumiem Ty uważasz, że już są na najwyzszym możliwym poziomie. I tu się różnimy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 17:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10509
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
Ja jednak uważam, że poziom może jeszcze wzrosnąć i wzrośnie, a wtedy wyścigi będą bardziej zacięte. Jak rozumiem Ty uważasz, że już są na najwyzszym możliwym poziomie. I tu się różnimy.


Zostało 9 wyścigów maks. Albo min. 5. Czyli min. 3 dni wyścigowe od jutra, maks 5. Zero dni treningowych. Zero spektakularnych zmian sprzętu, właściwie jakichkolwiek zmian.

Ekipy mają za sobą po kilkanaście wyścigów, po kilkaset dni treningowych, liczne i znaczące zmiany sprzętu.

Osobiście nie widzę technicznych błędów, skutkujących rażącymi stratami w wyścigu: manewry, kontrola lotu, ocena layline, trudne manewry, jazda na trasie - to wszystko jest już na takim poziomie, że nawet doskonałe wykonanie tych elementów przyczyni się do poprawy wyniku o bardzo małe wartości. A Ty mówisz w dodatku o poprawie tylko w jednym zespole, bo jak oba poprawią się jednocześnie w takim samym stopniu, to zobaczymy ten sam efekt co teraz (równe pływanie), tylko trochę bardziej doskonale wykonany, czego ocenić i tak nie jesteśmy w stanie tak naprawdę.


Nie wierzę w niekontrolowaną rewolucję umiejętności w świetle powyższych argumentów. Postępy niwelujące mikrobłędy - owszem, ale nie przeskok, który pozwoli na zdeklasowanie przeciwnika. Zwłaszcza, że przeciwnik nie śpi i też się rozwija.

Co też nie oznacza, że wykluczam scenariusz "nagle pojawiającej się wyraźnej przewagi" jednego z zespołów. Ale nie będę tego wiązał z nagłą zmianą techniki żeglowania n skutek porannego olśnienia czy przemowy motywacyjnej.

Moim zdaniem zabawa rozgrywa się w prestarcie. Oni o tym wiedzą i tym ciekawsze widowisko nas czeka.

Nie wykluczam, że się mylę. Dzieła ludzkie bywają niesamowite.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 mar 2021, o 19:34 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 948
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 92
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
I znów ciekawa analiza:
https://www.youtube.com/watch?v=Yw8Px6WbUPw
Możliwe, że Kiwi znaleźli sposób na przyspieszenie zwrotów, ale nie zawsze będą mogli z niego skorzystać. Mozzy przeanalizował dwa zwroty - trzeba by to pewnie porównać na większej próbie.
No i jeśli teoria "port boat wins" się sprawdzi, to TNZ wygra w 13 wyścigu - mając o jedno port-entry więcej:-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 792 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 27  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL