Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 21:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 725 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 cze 2017, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Amerykanie po raz pierwszy byli szybsi. Po za tym Kiwi tym razem nie byli bezbłędni.
US potrzebują 6 p Kiwi 3. Wszystko się może zdarzyć.
Ale mamy conajmniej dwa dni wyścigowe przrd nami.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2017, o 09:29 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Zrobiło się niesamowite widowisko. Wczoraj kunszt żeglarzy odgrywał większe znaczenie niż tydzień temu. Tydzień pracy teamu brzegowego i znowu Amerykanie w grze. America's Cup jest niesamowite!



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2017, o 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Zblizone predkosci, niektore manewry nawet lepsze, ale niektore fatalne, zwlaszcza w drugim wyscigu.
Cudu sie nie spodziewam.
Jutro bedzie jeszcze ciekawiej: US nie ma nic do stracenia, bedzie pewnie ryzykowac. Jaka bedzie strategia NZ? Obstawiam, ze rownie agresywna.
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2017, o 20:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
No i po wyścigach. Moim zdaniem od wczoraj ścigają się ze sobą głównie żeglarze, a nie wbrew temu co wiele osób mówi - sprzęt. Niesamowite!
Nie wiem czy nie skrócę jutro treningu by obejrzeć być może ostatni wyścig...

Kibicuję Kiwi!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 00:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
plitkin napisał(a):
Nie wiem czy nie skrócę jutro treningu by obejrzeć być może ostatni wyścig...

Wysoki profesjonalizm!
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 07:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
plitkin napisał(a):
Kibicuję Kiwi!


Ja też!
Choć jeśłi Spithill powtórzy numer sprzed 4 lat....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 07:21 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Wg. mnie numeru sprzed 4 lat nie będzie.
Przez zrzucenie paru kg (i pewnie dzięki paru innym zabiegom, o których milczą), doprowadzili do zrównania prędkości, a nawet mieli ją ciutkę większą.
Niestety Spithill taktycznie płynie kiepsko. Praktycznie w każdym wyścigu (poza 1 wygranym), przepływał kilkaset metrów więcej dystansu. To pewnie akurat tyle, żeby zrównoważyć minimalnie większą prędkość. Niestety przez tydzień o ile pracowała ekipa brzegowa, to Spithill nie był w stanie poprawić zwrotów. Najdobitniej wyszło to podczas ostatniego wyścigu, gdzie Kiwi przelecieli 100%, a Amerykanie coś rzędu 93-94%. Trudno oczekiwać, żeby przez jeden dzień coś tu poprawili. Choć może Spithill jest z gatunku tych co 100% dają z siebie dopiero podczas presji i noża na gardle. Ale myślę, że jeśli chodzi o zwroty to nic już nie zrobią. Popatrzcie na nowe statystyki ciśnienia w układach hydraulicznych. Kiwi zawsze - albo minimalnie, albo wyraźnie jadą na większej mocy, a co najważniejsze generują tą moc niemal cały czas na podobnym poziomie. U amerykanów zwroty pokazują, że jakby tracą kontrolę przez chwilę, a Kiwi suną niemal non stop na podobnej mocy.
No i zauważcie, jaki mają komfort pracy. Tuke sobie pedałuje (nie musi jechać na maksa - od tego są pozostali) i mając wolne ręce non stop koryguje ustawienie foili. Ashby sobie siedzi wygodnie z GameBoyem w ręce i precyzyjnie trymuje żagle. A cały czas mają niemal full mocy w układach. Przez to też wszystko im wychodzi (poza na prawdę małą ilością błędów).
Tego wszystkiego tym razem amerykanie nie są w stanie nadrobić.
Ale walka przedstartowa w ostatnim wyścigu to było lanie Spithilla, po jakim trudno się podnieść. Jeśli specjalista od walki przedstartowej dostaje takie lanie od 11 lat młodszego to musi boleć...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
Też mam nadzieję, że dzisiaj poznamy zwycięzcę regat. :) Ale właśnie przez to co wydarzyło się w poprzedniej edycji sprawa jest nadal otwarta. Wtedy walczono do 9 zwycięstw i USA odrobiły stratę z poziomu 8:1, teraz bawimy się do 7 zwycięstw i mamy 6:1.

Jak będzie zobaczymy, a to co zwróciło moją uwagę to:
1) Amerykańce suną strasznie nisko nad wodą. Wydaje mi się, że co najmniej 0,5m mniej się wynurzają niż TNZ. Ciekawe czy to kwestia uzyskania lepszej stabilności? Na słabych wiatrach dużo im to chyba nie da
2) Amerykańce sporo tracą na kursach ostrych. Płyną pełniej niż TNZ, mają większą prędkość, ale VMG niższe od konkurentów i tam zawsze powstaje spora strata. Ciekawe, czy to strategia, czy ograniczenia łódki.
3) Ma ktoś może wykresy biegunowe tych łódek?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 11:06 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Ejdzej napisał(a):
Amerykańce sporo tracą na kursach ostrych. Płyną pełniej niż TNZ, mają większą prędkość, ale VMG niższe od konkurentów i tam zawsze powstaje spora strata. Ciekawe, czy to strategia, czy ograniczenia łódki.

Rzeczywiście słusznie zauważyłeś, że o ile w ostatnich wyścigach niemal wszystkie statystyki prędkości (upwind, downwind, average, maximum) były nieznacznie na korzyść Spithilla, to już VMG było raczej na korzyść Burlinga. Wydaje mi się, że to raczej ograniczenia łódki. Gdyby to była strategia to na pewno zmieniałaby się w zależności od warunków.
Trochę mnie zaskoczyły statystyki na stronie - wg. nich w ostatnim wyścigu NZ przepłynęli prawie 1400 m więcej od US, co w połączeniu z mniejszą prędkością Kiwi wskazuje na to, że znowu klucz w zwrotach, których Spithill zrobił o 2 więcej, a większość skopanych.
To chyba najlepiej pokazuje, że szybkość-szybkością, dystans-dystansem, a i tak klucz jest w zwrotach, czego nie poprawią w ciągu jednego dnia, skoro w tydzień nie poprawili.
To wróży jednak zakończenie regat w dniu dzisiejszym...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
No i pozamiatane :) Super, że wygrał TNZ, czekamy na deklaracje kiedy i na czym będą się ścigać w następnej edycji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 18:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kiiiwiii!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Ciekawe co wymysla - wyobrazni im nie brakuje!
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Luna Rosa ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2017, o 06:41 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No to czekamy na polski syndykat!
W końcu my też mamy świetnych kolarzy...;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2017, o 07:05 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
I znów o zwycięstwie zadecydowały przede wszystkim zwroty.
A w zasadzie pierwszy i od razu skopany zwrot Spithilla.
Po pierwsze spóźniony, a po drugie zbyt wolny. W tym czasie Burling nie tylko zdążył nabrać prędkości i wysokości, ale przede wszystkim dostał miejsce i - genialnym manewrem - odpadł i wpłynął przed Spithilla, przez co ustawił już po pierwszym zwrocie cały wyścig.
Zauważcie, że o ile US po pierwszym weekendzie poprawili prędkość w kursach na wiatr (bo wyrzucili rowerki;-), to w kursach z wiatrem byli już jednak wolniejsi. To pozwoliło Burlingowi odejść, a brak błędów i umiejętne pilnowanie Spithilla na halsówkach doprowadziły go do wygranej.
Pomogła mu też imho zła decyzja Spithilla już na drugiej boi przed pierwszą halsówką. Postawił wszystko na jedną kartę i szukanie miejsca po drugiej stronie, ale na samej dodatkowej rufie i opływaniu znaku stracił olbrzymi dystans...
Szkoda trochę, że Amerykanie nie podgryźli i nie przedłużyli rywalizacji, ale dobrze się stało. Wszyscy mają teraz nadzieję, na więcej - co najmniej 12 syndykatów. Oby tak było.
No i może wrócą monohulle? Choć cykliści mieliby wtedy problem z przechyłami, żeby utrzymać się na rowerkach;-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2017, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
miros76 napisał(a):
I znów o zwycięstwie zadecydowały przede wszystkim zwroty.

Owszem, ale i wszystko co sie za tym kryje: lepsza organizacja, innowacyjnosc i technologia na wszystkich poziomach, od konstrukcji poczawszy - podobno kata NZ jest o 7-10% lzejszy.
Co dalej? Szef Prada jest za mono. Skrzydlaste?
Grant Dalton powiedzial: "pompowanie oleju nie jest yachtingiem".
Kiedy? Mowi sie o 2021...
Jak ktos cos wie, uprzejmie prosze o kablowanie!
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 01:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A co o tym myślicie?

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 01:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Ze film stoi i sie nie rusza.
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 02:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Ze film stoi i sie nie rusza.
Catz

Bo ważna jest treść, a nie wygląd. :mrgreen:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 07:09 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Catz napisał(a):
Co dalej? Szef Prada jest za mono. Skrzydlaste?
Catz

Jeśli monohulle to zapewne skrzydlaste - pokazały to chociażby ostatnie Vendee Globe, gdzie - np. w 2016/17 skrzydlaki zdobyły wszystkie miejsca z przodu.
A tu filmik - jeszcze na starej łódce - jak można łatwo wyjść na top masztu jak się nie ma ławki bosmańskiej (jak ktoś nie widział):
https://www.youtube.com/watch?v=y4loB_UGxw8
Te, na których startowali czołowi żeglarze w Vendee Globe mają już podobne zakrzywione foile jak AC45 i ruchomy kil. Osiągają prędkość ponad 30 węzłów, więc też jest zabawa.
A przynajmniej nie muszą schodzić z wody jak wiatr przekroczy 25 węzłów.
No i nie widzę cyklistów w przechyle takim, jak chociażby na wklejonym filmiku;-)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

No i przynajmniej Ser Ben może spać spokojniej - z Kiwi nie dało się wygrać, a i tak uszczknął im w Kualifajersach 2 wyścigi z 5, a nie tylko 1 z 8;-)
Co prawda ciutkę pomogła mu w tym wywrotka Kiwi...;-)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Tylko Dean Barker wq...ny, że 4 lata temu nie miał takiej łódki...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Tymczasem stary kubek rozpoczął właśnie podróż do Auckland ;)
Pierwszą klasą i rozparty na dwu siedzeniach będzie latać!
Obrazek

Więcej:
http://www.nzherald.co.nz/lifestyle/new ... ref=NZH_fb

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2017, o 07:10 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Powinni zrobić rower - czwórka bez sternika - z dużym bagażnikiem i tak go do tej NZ zatargać;-)
Najlepiej odciąć jeden pływak z AC45 i rowerowy kajak już gotowy. Jak by się postarali to i na foilu by polecieli.
Skoro Alek Doba może sam kajakiem, to co dopiero czterech cyklistów...

_________________
Mirek



Za ten post autor miros76 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lip 2017, o 20:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
ateraz na powaznie

http://www.yachtingworld.com/all-latest ... ast-109101


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lip 2017, o 07:38 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No w sumie wszystko to sami w większości wydedukowaliśmy, ale rzeczywiście te dynamiczne, ostre zwroty, w których ich łódka niemal w ogóle nie zmieniała pozycji (wysokości względem lustra wody) i szła jak po sznurku, nie do końca są wyjaśnione.
Tzn. wydaje mi się, że to też jest pochodna tego wszystkiego o czym mowa w artykule i o czym tu już pisaliśmy, czyli:
- cykliści produkowali wystarczający zapas mocy, żeby przy zwrotach ciśnienie nie spadało tak jak na innych łódkach,
- wolne ręce załogi i trymowanie praktycznie przez cały zwrot bez przerwy (Ashby przeskakiwał jako pierwszy i łapał dżojstik i - jak teraz się dopiero dowiaduję z artykułu - pedały do sterowania foilami),
- pewnie kształt foili (na jaki jak teraz wiemy mogli sobie pozwolić właśnie dzięki większemu ciśnieniu w układzie i większej stabilności) w połączeniu ze stałą kontrolą nad nimi - pozwalał na utrzymywanie łódki w jednej linii w zwrotach.
Myślę, że nawet mikrozmiany w nachyleniu foili, które Ashby w trakcie zwrotu dokonywał mogły wpłynąć na tą stabilność w zwrotach.

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 08:08 

Dołączył(a): 1 gru 2011, o 11:00
Posty: 385
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Podziękował : 86
Otrzymał podziękowań: 95
Uprawnienia żeglarskie: bez ogranczeń do 7,5m :), st.moto.
Wczoraj zaprezentowano koncepcję jachtu AC75 do kolejnej edycji Americu's Cup. Tak jak zapowiadali, jest jednokadłubowy i oczywiście "latający".
Można tu pooglądać zdjęcia i animację z odrobiną informacji.
http://www.sailingscuttlebutt.com/2017/ ... t-revealed

Obrazek

Obrazek

Walka na wodzie pewnie będzie bardzo widowiskowa, bo z tym podniesionym foilem wygląda jak jakiś rydwan bojowy z kosami na kołach :D.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=XyKOyCsCMZU _- Jak powstało Quick Canoe


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 09:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
artur_k napisał(a):
będzie bardzo widowiskowa, bo z tym podniesionym foilem wygląda jak jakiś rydwan
A nie pies pod latarnią? :-?



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 17:23 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jka dla mnie - zajefajne.
Ciekaw jestem jak rozwiążą to technicznie.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Brakuje wyporności łodzi... :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2017, o 22:40 

Dołączył(a): 18 kwi 2014, o 15:10
Posty: 214
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 29
Uprawnienia żeglarskie: jsm
plitkin napisał(a):
Jka dla mnie - zajefajne.
Ciekaw jestem jak rozwiążą to technicznie.


Wiktor, a jak widzisz przedstartowy "taniec" z takimi wystającymi poza obrys łodzi harpunami. Wprowadzą minimalną odległość łodzi ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2017, o 07:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tez o tym myslalem. Niemniej, skoro na katach sie udało, to czemu mialovy tutaj nie wyjść? Katy byly chyba szersze. A zeglarze tam sa najwyzszej klasy. Dadza sobie rade z oceną dystansu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 725 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 25  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL