Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:33




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 725 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lut 2018, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Catz napisał(a):
Znalazlem wspominana analize. Datowana 01.12, czyli niemal "na zywo". Rezultaty zblizone do myszka...
Do obliczen J.Sans przyjal zalozenie silnika elektrycznego i ciezaru foila 1000kG.
Z obrazkami!
https://www.uncl.com/2017/12/01/techniq ... 5-nz-jean/
Catz


No, trochę różnic jest. Np. przyjąłem 23m długość kadłuba, a nie całości z bukszprytem. Pewnie nie miałem racji. Stąd zawyżona u mnie powierzchnia żagli itd.
Autorowi wyszła większa rozpiętość skrzydeł - nie upieram się, pewnie też ma rację.

I jeszcze jedno: oczywiście, błędne jest moje zdanie, że na dwu skrzydłach nie ma momentu prostującego. Nie musi być, bo momenty sił są (chyba) zrównoważone. Natomiast oczywiście, gdyby oba skrzydła pracowały równo, nie byłoby oporu bocznego - aby go zapewnić, nawietrzne skrzydło musi dawać odpowiednio mniejszą siłę nośną.

Natomiast w tym opracowaniu również rzuca się w oczy bardzo płytkie położenie skrzydeł. Nie wiem, czy autor zwrócił na to uwagę (Catz, pomożesz?) ale osobiście uważam to za największą niedoróbkę w projekcie.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2018, o 15:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
myszek napisał(a):
Nie wiem, czy autor zwrócił na to uwagę

Nie bezposrednio i w innym opracowaniu - J.Sens ocenia wyniesienie kadluba na 1,3m (?) nad pow. wody i uwaza, ze to nieduzo.
https://www.uncl.com/2018/01/10/techniq ... -jean-vol/
Zgaduje,ze masz mozliwosc tlumaczenia. Tamze nawiazuje do twoich watpliwosci m.in. na temat sily nosnej, rownowagi, katow etc.
W sumie widac, ze autor jest zwolennikiem konceptu ;)
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2018, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Przy okazji, choc inny temat: nie jest prawda, ze podniesiony, ciezki foil na nawietrznej poprawia statecznosc. Nie pogarsza, dobre i to, ale przy lekkich (kompozytowych) bilans bylby identyczny.
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 00:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Przy okazji, choc inny temat: nie jest prawda, ze podniesiony, ciezki foil na nawietrznej poprawia statecznosc. Nie pogarsza, dobre i to, ale przy lekkich (kompozytowych) bilans bylby identyczny. Catz
Nie tak dokładnie: wyjęty z wody jest "cięższy" o różnice wyporu i o odchylenie od osi jachtu w stosunku do drugiego.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 02:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
I tylko o tyle. Ile? Ile gdyby byl z tanszych, lekkich kompozytow?
W kazdej konfiguracji, od "portowej" przez, przez... az do "optymalnej regatowej" ciezary obu foili rownowaza sie dosc dokladnie na osi jachtu. Balast zalogi odegra wiec nieduza, ale wieksza role. Nawietrzny foil jako element "momentu prostujacego" nie istnieje. Chyba, ze tylko jako kompensator ciezaru zawietrznego.
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 12:47 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Pewnie dobrych kilkadziesiąt głów w sumie z obu teamów się teraz nad tym głowi i z tego głowienia się tych głów mogą wyjść rzeczy, o których innym się do tej pory nie śniło (a już na pewno takim lajkonikom technicznym jak ja)...
Mnie najbardziej ciekawi jak rozwiążą mechanizm połączeni foili z kadłubem i ich opuszczania, bo skoro mają ważyć w przedziale 1-1,5 tony i przenosić takie obciążenia jak chociażby wejście w wodę przy prędkości 20+ (a ich powierzchnia będzie jednak spora) to jest to zapewne wyzwanie. A jeszcze dochodzi zapewne/być może, możliwość regulowania kąta natarcia foili, czyli kolejny problem...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
miros76 napisał(a):
Mnie najbardziej ciekawi

A mnie najbardziej ciekawi, kiedy zmienią nazwę tego rodzaju "wyścigu zbrojeń" lub zrobią oddzielną kategorię, gdyż jak dla mnie tego typu "statki/żagloloty" to już nie żaglówki i z pływaniem typowo żeglarskim zaczynają mieć niewiele wspólnego. Wyznaczają nową niszę.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 16:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
miros76 napisał(a):
jak rozwiążą mechanizm połączeni foili z kadłubem i ich opuszczania,

Podobno jest to technicznie mozliwe. Autor danych wyzej linkow sugeruje szeroko zastosowanie ball screw - gwintu tocznego. Nie wiedzialem, ze cos takiego istnieje...
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 17:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ognisty Szkwał napisał(a):
... lub zrobią oddzielną kategorię....


Zrobili ponad 100 tam temu. Wtedy kiedy był pierwszy wyścig jachtu America.z Brytyjczykami. Nie zauważyłeś?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 17:20 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Catz napisał(a):
ball screw

A może screw balls! (w wolnym tłumaczeniu oczywiście;-)
Przyjrzałem się temu ustrojstwu i widzę już na wstępie ograniczenie w postaci szybkości działania mechanizmu, ale nie jestem techniczny...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 17:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
plitkin napisał(a):
Zrobili ponad 100 tam temu. Wtedy kiedy był pierwszy wyścig jachtu America.z Brytyjczykami. Nie zauważyłeś?

Nie, nie zauważyłem. Coś tam wspominają o pionierskim oddzieleniu płetwy sterowej od balastu w 1967r co wpłynęło na większe prędkości, ale o kategorii wierzeje od stodoły latające nad wodą dzięki sile hydrodynamicznej wytworzonej na zanurzonych płatach nośnych podobnych do skrzydeł samolotów, to nie. Pewnie coś przeoczyłem.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
miros76 napisał(a):
A może screw balls!

Nie: https://en.wikipedia.org/wiki/Ball_screw

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 17:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Ognisty Szkwał napisał(a):
kategorii wierzeje od stodoły latające nad wodą dzięki sile hydrodynamicznej wytworzonej na zanurzonych płatach nośnych podobnych do skrzydeł samolotów, to nie.

Pierwszym zaglowym byl Monitor (1956 - 30w.)
W niektorych krajach nazywa sie to hydropterami ;)

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 18:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
No ale nie róbmy OT. No dowiedziałem się, że historia hydropterów zaczyna się ok 1861r, ale mi chodziło o wyścig zbrojeń w pływaniu żaglówek w regatach z wynalazkami, które powinny klasyfikować takie, jako właśnie żagloloty a nie zwykłe kadłubowce. Bo zwykły kilowiec nijak z osiągami się nie ma do takiego wynalazku, i czy dla nich w wyścigach żeglarskich jest już jakaś oddzielna klasyfikacja?

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Zabiłeś mi ćwieka :-?

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 20:41 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ognisty Szkwał napisał(a):
plitkin napisał(a):
Zrobili ponad 100 tam temu. Wtedy kiedy był pierwszy wyścig jachtu America.z Brytyjczykami. Nie zauważyłeś?

Nie, nie zauważyłem. Coś tam wspominają o pionierskim oddzieleniu płetwy sterowej od balastu w 1967r co wpłynęło na większe prędkości, ale o kategorii wierzeje od stodoły latające nad wodą dzięki sile hydrodynamicznej wytworzonej na zanurzonych płatach nośnych podobnych do skrzydeł samolotów, to nie. Pewnie coś przeoczyłem.


Od początku AC było wyścigiem zbrojen. Na miarę możliwości w danym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2018, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Wspomnę to:
Załącznik:
beaker Ekstremum Murnikov.jpg
beaker Ekstremum Murnikov.jpg [ 124.69 KiB | Przeglądane 6264 razy ]

żeby określić możliwości rozwoju, że są!
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lut 2018, o 09:59 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Ło matko z córką!!
Chyba siem powtórzem:
"Toż pokraka czworonożna - pęknąć wprost ze śmiechu można!";-)

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2018, o 18:12 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
I co Wy na to??:
https://www.sail-world.com/news/203005/?source=rss
To ci dopiero powrót.
Ciekawe kogo teraz za kółkiem przeciwko niemu postawią Hamerykanie...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2018, o 08:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Catz napisał(a):
I tylko o tyle. Ile? Ile gdyby byl z tanszych, lekkich kompozytow?
W kazdej konfiguracji, od "portowej" przez, przez... az do "optymalnej regatowej" ciezary obu foili rownowaza sie dosc dokladnie na osi jachtu. Balast zalogi odegra wiec nieduza, ale wieksza role. Nawietrzny foil jako element "momentu prostujacego" nie istnieje. Chyba, ze tylko jako kompensator ciezaru zawietrznego.


No tak, tylko gdzie umieścić balast, jak nie w skrzydłach? Dodać kil z bulbem? - dodatkowy opór i może przeszkadzać.

Ja bym oczywiście dał balast na końcu płetwy sterowej, wyjdzie nawet głębiej niż w foilach. Kokpit z załogą trzeba byłoby przenieść przed maszt, kadłub nabrałby kształtu kroplowego w widoku z góry. Przy umieszczeniu całej mechaniki w okolicach kokpitu, nawet wyważenie wyszłoby prawidłowe. Ciekawe czy pozwolą na to nowe przepisy klasowe...

***
W ożaglowaniu chcą zastosować dwuwarstwowego grota. To rozsądny kompromis między zapewnieniem roboty żeglarskiej dla załogi a sprawnością w żegludze bardzo ostro do wiatru pozornego na zredukowanym współczynniku siły nośnej żagla. (w ten sposób rozstrzygnęła się moja krótka polemika z Plitkinem :) )

Natomiast bardzo dziwne są plany zrobienia monotypowych elementów jachtu. Ponoć ma to nie być kadłub - ale kadłub to akurat mniej ważna część tej konstrukcji. A skoro nie kadłub to co? Ożaglowanie? - mam nadzieję że nie, w końcu budowa i obsługa najsprawniejszego ożaglowania to kwintesencja tych regat. Skrzydła? - też dziwnie, bo jest to najmniej zbadany element, dający największe pole dla rozwoju i innowacji. Mechanika? - jest zbyt ściśle zależna od reszty rozwiązań konstrukcyjnych, żeby można było ją zunifikować.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2018, o 18:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
myszek napisał(a):
gdzie umieścić balast, jak nie w skrzydłach?

Oczywiscie, w tej koncepcji, tylko tam!
Lepiej miec w pozycji skromnej (podwiniete nogi) pod kadlubem dwie tony stali, niz lekki kompozyt. Port, droga do-, droga z z-, moze i manewry przedstartowe ( licho wie co wymysla)...
Sednem, sensem koncepcji ma byc jednak hydrodynamika - nie mechaniczna, fizyczna, "przeciwwaga", co podawaly ochoczo media
myszek napisał(a):
to co?

Cierpliwosci! ;) Niebawem dowiemy sie wiecej. Jednym sie spodoba, innym nie ;)
Catz Niecierpliwy Raczej

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 mar 2018, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jak nie ma wymogu przepłynięcia Atlantyku (lub tp.) to po co im w ogóle balast?
Poszerzać drapaki można przecie w nieskończoność.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2018, o 13:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Przyjemnej lektury!
https://drive.google.com/file/d/1jlbGdG ... RiPZJ/view

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2018, o 18:36 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
Ja czekam na streszczenie :)
Foile - jak dobrze rozumiem w całości - mają ważyć po 1175 kg.
Skoro masa łódki bez załogi to 6195 kg to same foile to pond 1/3 tej masy.
Całkiem spora masa jak do opuszczania i podnoszenia, a jeszcze podnoszenie z wody...
Niezłe wyzwanie dla inżynierów...
5m zanurzenia z opuszczonymi foilami;-)
11 członków załogi - czyli 2 razy więcej rąk (bo chyba nie nóg) do pracy...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jak rozumiem określony jest tylko profil ramienia foila, a już samo skrzydło ma być dowolnego kształtu w określonym obszarze granicznym (12.1) - no i to będzie zapewne klucz do szybkiego wchodzenia w latanie i stabilności lotu...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2018, o 18:54 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
No i jak rozumiem każdy foil ma mieć dwa siłowniki. Oj, będzie kręcenia, żeby tą hydraulikę wpędzić w ruch...
No ale jak będzie 11 członków załogi i nie będą za bardzo zajęci balastowaniem, to będzie czym kręcić.
I ja na rozdział 20-24 jestem za tępy, żeby go po angielskiemu zrozumieć... :-(

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 mar 2018, o 19:09 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
I teraz mamy 3 miesiące do przystąpienia wszystkich czalendżerów i równo rok do zwodowania pierwszej łódki - na kawał czasu trzeba będzie zamrozić emocje...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2018, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Mamy powrót do jachtów bardziej jednokopytnych (po krótkim epizodzie skrzydlatych katamaranów o różnych układach hydroskrzydeł).

Tutaj, monotypowe podpory z mechanizmem podnoszenia, jednoznacznie narzucają układ płatowca - czyli coś, co akurat jest najmniej zbadane, najmniej jednoznaczne i dawałoby największe pole do innowacji.

To co pozostawiono, to forsowna optymalizacja samych skrzydeł i układu sterowania. Czyli właśnie to, co z poprzednich edycji AC czyniło wyścig kapitałów na najwyższym poziomie.
Nie ma się o co obrażać, taka tradycja Pucharu od samego początku. Rozwój, jak zawsze, pójdzie gdzie indziej.

pozdrowienia

krzys


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 mar 2018, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nie wiem jak inni, ale nie jestem obrażony i mam w nosie "rozwój" i jego drogi.
Interesują mnie pasjonujące regaty na najwyższym poziomie i na niebanalnych jachtach i kto lepiej odrobil lekcje. Do tej pory zawsze bylo ciekawie, choc nie zawsze na wodzie.
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Coś OT ale nie całkiem:

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2018, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Marian Strzelecki napisał(a):
Coś OT ale

... ale bardziej pasuje do dzialu "Jachty", mimo, ze jest to coś dla bogatych ;)
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 725 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 25  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL