Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 06:42




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 gru 2017, o 09:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
kuban99 napisał(a):
Optymalizacja tegorocznego mistrza europy w gupie C. Fok zmniejszony o 10 metrow. Zagle nie nachodza na siebie. 37 kg mniejsza masa.

http://data.orc.org/public/WPub.dll/CC/92868.pdf
http://data.orc.org/public/WPub.dll/CC/80391.pdf

Obrazek


"Malin" to zmodyfikowany stary(konstrukcja Farra z 2000 r)First 36.7. Warto by do Twojego zestawienia dodac standardowego Firsta 36.7 bp Patrick juz dawno swojego mocno zmodyfikowal m.inn. wywalajac kolo sterowe, dodajac krotki staly bukszpryt i oczywiscie weglowy maszt i bomy z takielunkiem bodaj z PBO.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 09:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Warto dodac ze to rozwazania oparte na posiadanej lodce , stosunkowo ciezkiej z topowym takielunkiem. W odniesieniu do innych konstrukcji wnioski moga sie roznic.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 gru 2017, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Warto dodac ze to rozwazania oparte na posiadanej lodce , stosunkowo ciezkiej z topowym takielunkiem. W odniesieniu do innych konstrukcji wnioski moga sie roznic.


Ależ tak! Co już w tym wątku niejednokrotnie mówiłem i z tego też powodu byłem niechętny do pisania.
Tym niemniej sporo wniosków jest dość uniwersalnych, pozostaje kwestia skali, czyli konkretnych różnic dla konkretnego jachtu.
Myślę że zważyć maszt warto niemal na każdym jachcie, pomijając może super regatówki. :)

Tak czy owak, do przemyślenia w te deszczowe wieczory. ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2017, o 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Artykuł jest na naszej stronie, więc mam dostęp do statystyk odwiedzin. Cóż można powiedzieć. Z jednej strony artykuł wywołał naprawdę dużo wejść. Niby dobrze. Z drugiej strony, żeby wgłębić się w konkrety, trzeba porównać świadectwa w różnych wersjach. Kuban99 dopominał się o liczby, że to takie ważne i potrzebne. Byłem sceptyczny, i jak widać słusznie. Wszystkie wersje świadectw zostały pobrane tylko 10 razy. Świadectwo podstawowe zostało pobrane 15 razy, pozostałe pośrednio. Czyli tak naprawdę tylko 10-15 osób wgłębiło się naprawdę w liczby i powiedzmy, że porównało świadectwa.
To co, warto było?
Oczywiście można wyciągnąć wnioski ogólne na podstawie samego tekstu. I może właśnie sam tekst by wystarczył?

Skutek pewnie będzie taki, że najbardziej zainteresowani będą przed sezonem ważyć maszty, bo to jest ewidentnie i niejako bezkosztowo korzystne.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2017, o 22:12 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Tak na marginesie, czolowe jachty estonskie "Suger 2" i "Katerina" po ME zmienily swiadectwa z ORC Int na ORC Club i sporo na tym zyskaly. Usiluje dojsc dlaczego ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 gru 2017, o 22:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Usiluje dojsc dlaczego ?


Sporo czyli ile? Stawiam na pomiar stateczności. Ale dla mnie to już nie jest optymalizacja tylko zwyczajne oszustwo. Choć w majestacie prawa.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2017, o 16:28 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przeczytalem tekst o optymalizacji. Tekst bylby bardziej czytelny gdyby byly przedstawione nazwy parametrow takie jak na swiadectwie. Co mi dadza dwa swiadectwa z pomiarem masztu lub statecznosci jak nie potrafie znalezc tych wspolczynnikow na swiadectwie? W tym zakresie nie zyskalem nowej wiedzy, ale zawsze mozna przeredagowac. Podejzewam zo to byl powod, ze czytelnicy nie zagladali do swiadectw.

W czesci o zmniejszonych zaglach przednich nalezy porownac swiadectwo 2 i 6 a nie 1 i 6 bo genua nr 2 nie jest dakronowa i tam roznice w predkosciach sie zacieraja ze wzgledu na material. Przy mniejszej genui wedlug programu powinnismy plynac przy wietrze 6kn i kursie 52 stopnie do wiatru o 0,15 kn wolniej, a gph rosnie o 9,7 sek na mile.

Jacht z duza genua potrzebuje 14 minut 4 sekundy na przeplyniecie mili, a jacht z mniejsza genua 14 minut 34 sekundy. Teoretycznie stracimy na niedozaglowanej lodce 30 sekund (minus zysk z wyzszego GPH), ale tylko na kursach ostrych bo na polowkach i pelnych nic nie stracimy.

Przy 10kn, i kursie 52 stopnie tracimy juz tylko 14 sekund a GPH mamy wyzsze o 9,7 sek. Czyli od 10 kn teoretycznie i w duzym przyblizeniu szanse sie wyrownuja. Od 12 kn zyskujemy na mniejszych zaglach.

Podejzewam, ze jezeli wyniki sa liczone prostymi metodami zyskujemy jeszcze bardziej.

Dodatkowo jak popelniamy blad ktory zabierze nam np 10 sekund w np 40 minutowym wyscigu to te 10 sekund dla jachtu o mniejszych zaglach (wolniejszego) bedzie w przeliczeniu kosztowac mniej czasu.

Stosunek zmniejszenia genuy dla Czarodziejki to 16%, a zmniejszenie dla PRO4U/Malina to 23%. Podobny kierunek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2017, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Podejzewam zo to byl powod, ze czytelnicy nie zagladali do swiadectw.


Nie przyszło mi do głowy, że przydałyby się nazwy parametrów. Ale faktem jest, że można je znaleźć w dokumentacji.
Mimo to szczerze wątpię, że brak symboli jest przyczyną niezaglądania do świadectw. Ludzie mają to po prostu w nosie, a zapaleńców jest jakiś mały procent.
Natomiast sama uwaga o uzupełnieniu symboli jest słuszna, mogę to dodać.

kuban99 napisał(a):
W czesci o zmniejszonych zaglach przednich nalezy porownac swiadectwo 2 i 6 a nie 1 i 6 bo genua nr 2 nie jest dakronowa i tam roznice w predkosciach sie zacieraja ze wzgledu na material.

Nie masz racji, nadrzędne jest zaznaczenie w opcjach "Dacron sails" widoczne w tabelce "Sails limitation".

kuban99 napisał(a):
Podejzewam, ze jezeli wyniki sa liczone prostymi metodami zyskujemy jeszcze bardziej.

Wszędzie i zawsze powtarzam, że jak liczymy wyniki metodami prostymi, to wszystko jest o kant d... rozbić.
Dywagacje o tym, czy zyskujemy/tracimy na wyrzuceniu dużych żagli są nie do weryfikacji bez pomiarów na wodzie. Albo bez weryfikacji w trakcie sezonu, jak już mamy jakieś doświadczenia z jachtem i startowaliśmy w wielu regatach.
Tak się składa, że jacht, na którym dawniej pływałem i znam go bardzo dobrze, chyba rekordową liczbę razy zmieniał świadectwo w trakcie sezonu tego i poprzedniego. Raczej, hm, bez efektów.

kuban99 napisał(a):
Dodatkowo jak popelniamy blad ktory zabierze nam np 10 sekund w np 40 minutowym wyscigu to te 10 sekund dla jachtu o mniejszych zaglach (wolniejszego) bedzie w przeliczeniu kosztowac mniej czasu.

Tak zawsze było, dla jachtu wolniejszego czas biegnie wolniej. Ale to nie wyrównuje, czasami może, strat z tego powodu, że płyniemy wolniej.

kuban99 napisał(a):
Stosunek zmniejszenia genuy dla Czarodziejki to 16%, a zmniejszenie dla PRO4U/Malina to 23%. Podobny kierunek.

Kierunek podobny, ale skala inna. No i jacht inny.
Przy czym to był tylko test, i tak nie pójdę w tę stronę.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: kuban99
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 gru 2017, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dodałem brakujące symbole. W sumie MCG i MWT (środek ciężkości i waga masztu). Napinacz takielunku (Forestay Tension). No i stateczność, czyli tabelkę Stability. Jeżeli ktoś sam tego nie znalazł, to cóż... Pozostałe parametry były i tak opisane.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: J-23 nadaje, kuban99, plitkin, Zbyszu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 gru 2017, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po kilku uwagach i jednej długiej rozmowie telefonicznej, tekst został jeszcze ciut rozbudowany. A dojdzie jeszcze tabelka z GPH i CDL dla poszczególnych świadectw.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: krzychuAPIA, M@rek, plitkin, Zbyszu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 10:55 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W celu uzupelnienia faktografi odnośnie ORC zapisuje że regaty Sydney Hobart 2017 były przeliczane metoda Time on Time czyli najbardziej uproszczoną.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 11:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To ja jeszcze dodam ze "Ichi Ban" ktory wygral klasyfikacje IRC nie jet jak napisano na stronie regt S-H klasy TP 52 a jest zaprojektowany wlasnie "pod" formule IRC typ IRC 52.
Tak jest na stronie konstruktora czzyli Gonzalo Botina z ktorego to biura pochodza najnowsze, budowane aktualnie konstrukcje TP

52.http://www.botinpartners.com/projects.php?cat=all

Dla mnie jest oczywiste ze to dowod na optymalizacje pod konkretna formule.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Dla mnie jest oczywiste ze to dowod na optymalizacje pod konkretna formule.

No tak, pod IRC. Bo IRC jest formułą jednak stosunkowo prostą i tam optymalizacja ma sens, jak w każdej formule prostej. Sztuka polega na tym, żeby nie zepsuć przy okazji jachtu pod ORC.
Inna też sprawa, że ORC w Australii jest od niezbyt dawna (kilka lat) i dopiero zdobywa popularność.
Skoro tak, to i wyniki liczą metodą jaką znają z innych formuł, bo nikt im nie powiedział, że można inaczej.

Bo tak z drugiej strony, znacie jakąś inną formułę, w której wynik jest liczony inaczej niż metodą ToT?
Wiele osób nawet nie wie, że można inaczej. A ORC propaguje zaawansowane metody liczenia wyników w sposób beznadziejny, i jest jak jest.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 sty 2018, o 11:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
W Anglii ORC jest dobrze znana podobnie jak we Francji czy Belgii ale tam wiekszosc regat rozgrywanych jest jednak wg IRC w tym najwazniejsze takie jak Fastnet.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2018, o 10:17 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
17 stycznia 2017 bedzie mozna wziac udzial w wykladzie o optymalizacji. Jest to czesc nowego cyklu szkolen Pomorskiego Zwiazku Zeglarskiego. Koszt 40 pln.

http://zeglarski.info/artykuly/zostan-l ... egatowcem/

Marzy mi sie, zeby nagrano te wyklady i wrzucili do sieci, zeby wiedza byla ogolnodostepna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2018, o 10:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz a mnie sie marza glebokie zmiany w naszym OZŻ bo nie widze zadnych przeszkod, poza niechecia dzialaczy< zeby taki cykl zorganizowac w Szczecinie. Tym bardziej ze Gienek u nas wyklada. Z innymi tematami tez chyba niektorzy daliby sobie rade.
No ale niedlugo bedzie pewnie huczne podsymowanie ubieglego seonu , medle, dyplomy, nagrody itp. :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2018, o 10:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Te szkolenia były planowane, więc dobrze, że będą realizowane. Aczkolwiek niektóre tematy mnie zaskoczyły, tym bardziej chętnie posłucham.
Przy czym to nic nowego u nas, były takie/podobne szkolenia już jakiś czas temu. Ostatnio nie, więc dobrze, że wracamy do tego.
Oczywiście zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2018, o 19:26 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Się wybieramy . Załoga BLUESinA chwilowo JESZCZE bez jachtu.
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sty 2018, o 21:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
No to też będę musiał posłuchać :rotfl: jak piwo bedą sprzedawać to mogą być ciekawe wykłady

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2018, o 11:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzisiaj kolejny wykład, tym razem nie o ORC, tylko pod kątem regat w ogóle:
http://zeglarski.info/artykuly/szkoleni ... a-jachcie/

Po wykładzie Gienka w zeszłym tygodniu mogłem uzupełnić w swoim artykule informacje o FSP.
Poza tym miło, że się zgadzamy co do idei i znaczenia określeń "optymalizacja pod ORC" i "optymalizacja pod regaty".
Ktoś nagrywał cały wykład, na razie nic z tego nie wynikło (znaczy nie ma śladu na stronie czy filmu w necie), ale może to się jeszcze zmieni.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Dzisiaj kolejny wykład, tym razem nie o ORC, tylko pod kątem regat w ogóle:

Wykład się odbył, nawet na miejscu wywołał dyskusję (w sensie co komu jest potrzebne lub przydatne).
Z ręką na sercu muszę przyznać, że kilka uwag do mnie trafiło, a jedna szczególnie.
Bo niby drobiazgi, ale jak cały sezon miniony można podsumować stwierdzeniem "o włos" (o włos wyścig, o włos regaty jedne, drugie i piąte), to warto jednak mieć więcej atutów po swojej stronie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 09:45 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A do mnie jedna. Nie brać do załogi za bardzo myślących w szczególności psychologów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 10:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Do załogi to w ogóle nie wszystkich warto brać...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 13:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dlatego czesto wole plywac sam niz z przypadkowa zaloga, zreszta takich jak ja jest wiecej :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Dlatego czesto wole plywac sam niz z przypadkowa zaloga,

Ja to dobrze rozumiem, ale to nie jest rozwiązanie. Jak brakuje ludzi w załodze, to nie wyciśniesz z jachtu wszystkiego. Jeżeli wszyscy tak mają, to ok, ale jak w regatach startują np. Neoprofil czy GoodSpeed, to przegrasz. Innymi słowy, bez załogi trudno walczyć o czołowe lokaty.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 19:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Niekoniecznie, co udowodnil Krzysiek Krygier :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Niekoniecznie, co udowodnil Krzysiek Krygier :)

Po pierwsze to mały jacht, zazwyczaj na morzu pływamy na większych. Sam masz większy.
Po drugie są kontrowersje co do deklarowanej wagi załogi gdy używa się autopilota. Alternatywnie włączenie w świadectwie "non manual power" (też taki pomysł słyszałem).
Żeby nie było więcej kontrowersji, to ZoR w regatach GWG mówi, że można płynąć samotnie, ale minimalna waga załogi w świadectwie to 170 kg.
Resumując, reguła jest taka jak podałem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 21:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz, ja generalnie z tym sie zgadzam ale np. nie rozumiem dlaczego przy plywaniu samotnym minimalna waga w swiadectwie ma byc 170 kg . dla mnie to chore.Wolalbym miec BMB o wadze 90 kg na burcie (sam waze 76kg) Podobnie z autopilotem. Nikt mnie nie przekona ze autopilot steruje lepiej od dobrego sternika.
Te przepisy nie sa niczym innym jak sekowaniem samotnikow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2018, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Wolalbym miec BMB o wadze 90 kg na burcie (sam waze 76kg) Podobnie z autopilotem. Nikt mnie nie przekona ze autopilot steruje lepiej od dobrego sternika.
Te przepisy nie sa niczym innym jak sekowaniem samotnikow.


Autopilot sporo zmienia. Masz w świadectwie handicap za niską wagę załogi (i to nie jest mały handicap!), a pływasz niejako w dwie osoby. Prawie w dwie. Oczywiście traci się na tym trochę, ale więcej się zyskuje na korzystnym świadectwie. A jak jeszcze słabo wieje...
I chodzi o to, żeby ten niesłuszny handicap zlikwidować. Stąd dodany w ZoR przepis o minimalnej wadze załogi.
Tak, to mój pomysł.
Zauważ że w ORC od tego roku wprowadzono minimalną wagę załogi.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2018, o 09:57 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jestem krancowo odmiennego zdania.Nikt mnie nie przekona ze 2 osoby na burcie to gorzej niz jedna + autopilot. Nie raz sie o tym przekonalem osobiscie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL