Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 07:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 cze 2018, o 14:36 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
optymalizacje jachtu First 31.7 Sloni.


Bo wreszcie jeden mnie posłuchał.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: kuban99, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2018, o 15:14 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
Bo wreszcie jeden mnie posłuchał.


A ja juz myslalem, ze przeczytal i zastosowal moje teorie tutaj na forum... Tak czy inaczej cos sie rusza w temacie. Sam bym sie z checia posluchal jak to sie robi.

Korci mnie zeby uszyc zagle i sie pomierzyc, ale jest szansa na zmiane lodki, a kazda kwota zainwestowana w obecna to utopione pieniadze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2018, o 16:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Prawde mowiac sam zroilem podobnie po pierwszym sezonie na "Kiwi"nie zastanawiajac sie zbytnio nad optymalizacja pod formule. Genue zmniejszylem z 20,5 na 17,5 grota powiekszylem z 10,5 na 11,5 a spinakera zmniejszylem z 43 na 34 m. Do tego dla korekty trymu wzdluznego dodalem ok 160 kg balastu wewnetrznego przed masztem .
Na "Asso" z zasady podobnie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 cze 2018, o 20:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
cors napisał(a):
Bo wreszcie jeden mnie posłuchał.

Ale warto dodać, że o ile dobrze słyszałem, to był stary żagiel, który w ogóle już słabo się do czegokolwiek nadawał i przycięcie uratowało mu życie na jakiś czas... Nowy kosztuje.
Optymalizacja nie pod formułę, ale pod zdrowy rozsądek.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 13:56 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Odnosnie optymalizacji jachtu Sloni to pojawily sie wyniki Pucharu Mariny Gdansk. Tu juz nie poszlo tak dobrze. Ten malutki spinaker wyglada komicznie. Wydaje mi sie ze na tym mogli tracic. Mozna zobaczyc na zdjeciach tutaj:

https://zeglarski.info/artykuly/ponad-4 ... ny-gdansk/

Obrazek

Wynikow Czarodziejki nie komentuje, bo jeszcze za wczesnie, ale po urealnieniu swiadectwa rysuje sie wyrazna tendencja...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 14:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli nie uczestniczyles w regatach i nie widziales co sie dzieje na trasie to raczej wstrzymaj sie z komentarzami :)
Ja raczej poprosilbym o to ktoregos z forumowiczow ktorzy brali udzial w tych regatach.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 14:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mnie osobiscie cieszy dobry wynik Caraveli 950 ktore wystartowala w ORC.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 17:55 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
cieszy dobry wynik Caraveli 950


Mnie też cieszy, że wreszcie można ocenić ten jacht, który dotychczas startował w "OPEN".

Doskonale zaprojektowany, bardzo dobrze wykonany.

Wynik średni, 3 miejsce zasługuje na uznanie lecz zwracam uwagę, że SMOKE miał w drugim wyścigu DSQ, za niepotrzebną "walkę" na starcie, w pozostałych wyścigach 2 i 3 miejsce.

Moje subiektywnie wady:

1. Maszt na pokładzie co nie jest idealnym rozwiązaniem dla jachtu regatowego.
2. Makieta teakowa, choć wygląda "dostojnie" znacznie podwyższa środek ciężkości i obniża stateczność.
4. Dwie płetwy sterowe połączone na "sztywno" nie wychylają się pod tym samym kątem.
5. Zbyt duża powierzchnia żagli (szczególnie grota i genakera) obniżająca GPH, w wyścigach Up and Down pozbawiająca szansy na wygraną. Taka jest formuła ORC.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: kuban99, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 18:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dodam jeszcze ze ocena wynkow jedynie na podstawie punktacji ( bez czasow bo GPH mozna samemu znalesc) nie odzwierciedla sytuacji na trasie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 18:44 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
nie odzwierciedla sytuacji na trasie.


Przypadkiem byłem na trasie i widziałem.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 18:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale to co napisalem odnosi sie do wypowiedzi Kubanka a nie Twojej :) Byles, widziales, czasy znasz wiec wiesz czy roznice miedzy jachtami byly sekundowe, czy minutowe lub dluzsze. suche punkty choc najwazniejsze o roznicach nie mowia i o to mi chodzilo.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 19:45 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
najwazniejsze o roznicach nie mowia i o to mi chodzilo.


Marku, są przecież wyniki każdego wyścigu, z czasami bezwzględnymi, korygowanymi i różnice czasowe porównane do pierwszego na mecie.

Dodam jeszcze, że pierwszy i trzeci to "Up-windy" a drugi w większości dwa "żużle" ostro genakerowe i dwie krótkie halsówki ze startu i do mety.


Załączniki:
Wyścig nr1.JPG
Wyścig nr1.JPG [ 168.23 KiB | Przeglądane 4419 razy ]
2-gi wyścig Puchar_Komandorow_wyniki-ORC.pdf [38.72 KiB]
Pobrane 122 razy
Wyścig 3.JPG
Wyścig 3.JPG [ 168.97 KiB | Przeglądane 4419 razy ]

Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 21:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
Odnosnie optymalizacji jachtu Sloni to pojawily sie wyniki Pucharu Mariny Gdansk. Tu juz nie poszlo tak dobrze. Ten malutki spinaker wyglada komicznie. Wydaje mi sie ze na tym mogli tracic. Mozna zobaczyc na zdjeciach tutaj:

https://zeglarski.info/artykuly/ponad-4 ... ny-gdansk/

Obrazek

Wynikow Czarodziejki nie komentuje, bo jeszcze za wczesnie, ale po urealnieniu swiadectwa rysuje sie wyrazna tendencja...


Sprowadzanie wyników regat do sprzętu i świadectw jest sprowadzaniem tematu do kategorii absurdów.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 4: cors, M@rek, waliant, Wrona
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
po urealnieniu swiadectwa

Taki drobiazg, że jacht w świadectwie jest o 50 kg lżejszy niż faktycznie, oczywiście starannie pomijasz.

A ogólnie do innych.
W tych regatach nasz słaby wynik nie ma nic wspólnego ze świadectwem tylko głównie z błędami. Albo pechem. Tak, wiem, mówienie o pechu w kontekście regat bywa zazwyczaj zabawne, ale czasami jednak pech się zdarza.
Ale na pierwszym miejscu są błędy.

Poza tym mamy wnioski dotyczące likwidacji ewidentnych "braków", także w świadectwie. Ale o tym przy okazji.

Warto pamiętać, że wszystkie dotychczasowe regaty odbyły się w wietrze słabym, bardzo słabym, także z ciszami.

plitkin napisał(a):
Sprowadzanie wyników regat do sprzętu i świadectw jest sprowadzaniem tematu do kategorii absurdów.

Za to zdanie Wiktorowi należy się kilka podziękowań!

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 07:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
cors napisał(a):
M@rek napisał(a):
najwazniejsze o roznicach nie mowia i o to mi chodzilo.


Marku, są przecież wyniki każdego wyścigu, z czasami bezwzględnymi, korygowanymi i różnice czasowe porównane do pierwszego na mecie.

Dodam jeszcze, że pierwszy i trzeci to "Up-windy" a drugi w większości dwa "żużle" ostro genakerowe i dwie krótkie halsówki ze startu i do mety.


Dzieki Piotrze, ja nie wiedzialem gdzie ich szukac a teraz mozna pokusic sie o jaka taka analize. Bez czasow to kompletne nieporozumienie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 10:26 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Sprowadzanie wyników regat do sprzętu i świadectw jest sprowadzaniem tematu do kategorii absurdów.


Drogi Plitkinie to jest watek o sprzecie i swiadectwach wlasnie i pod tym wzgledem sie w nim wypowiadam. Relacje z regat i opinie o nich znajdziesz w innych watkach. Uwazam ze Twoj zarzut jest nietrafiony i krzywdzacy.


M@rek napisał(a):
Jesli nie uczestniczyles w regatach i nie widziales co sie dzieje na trasie to raczej wstrzymaj sie z komentarzami


Odpowiem cytatem:
kuban99 napisał(a):
Wynikow Czarodziejki nie komentuje, bo jeszcze za wczesnie


Kazdy swiadomy uczestnik forum sam wyciagnie wnioski.

Osobiscie szczerze zycze Czarodziejce jak najlepszych wynikow w regatach, ale obawiam sie ze bez optymalizacji w 95% przypadkow bedzie to po prostu niemozliwe. Bardzo jestem ciekawy jak by wygladaly wyniki Czarodziejki gdyby ze swiadectwa usunac duza genue i zostawic tylko ta mniejsza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 13:19 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Podajesz suche wyniki bez czasow, bez znajomosci przebiegu wyscigow i warunkow na trasie i z tego wyciagasz wnioski dotyczace swiadectwa jachtu "Słoni" prawda ?
Jaki to ma ses ? Jak dla mnie, znajacego wiekszosc startujacych lodek wlasnie czasy osiagane w regatach daja mi troche do myslenia ale jedynie troche :)
Fajnie by bylo rzeczowo przeanalizowac wyniki "Duzego Ptaka" i "Zoltara" oraz roznice miedzy swiadectwami tych lodek bo sa jednego typu. Oczywiscie biorac poprawke na rozne zalogi.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 13:47 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Podajesz suche wyniki bez czasow, bez znajomosci przebiegu wyscigow i warunkow na trasie i z tego wyciagasz wnioski dotyczace swiadectwa jachtu "Słoni" prawda ?Jaki to ma ses ?


Nie prawda. Warunki jakie byly widac na zdjeciach patrzylem tez na czasy i trasy.

Sens jest dla mnie taki ze First 31.7 to moja wymazona lodka i w zeszlym roku dziwilem sie ze plywali w ogonie. Lodka zajela ostatno 5te miejsce w ORC generalnie w Giraglia Rolex Cup.

W tym roku zrobili prawie dokladnie to o czym myslalem i juz widac efekty. Ten spinaker jest moim zdaniem za maly i wydaje mi sie ze przy slabych wiatrach oni tam musieli sporo tracic. Czekam na kolejne regaty szczegolnie na silnowiatrowe.

Ogolnie u nas regaty pucharowe sa bardziej sportowe. Np. Dni Morza to zwykle 7 up and downow. Ja uwazam ze powinien byc tez jeden wyscig dluzszy, ale i tak mamy duzo plywania. W tym roku bedzie bardzo wialo. Wyglada na to ze bedzie 5 lodek w ORC.

Te mantry mnie nie interesuja bo to sa lodki stricte regatowe. Ja zawsze bede plywal cruiser/racer i analizuje takie jachty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 14:19 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Warto pamiętać, że wszystkie dotychczasowe regaty odbyły się w wietrze słabym, bardzo słabym, także z ciszami.


Obawiam sie ze przy silniejszych wiatrach bedzie jeszcze trudniej, chyba ze nadrobicie nad innymi zalogami technika zeglowania w trudnych warunkach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 16:28 

Dołączył(a): 20 cze 2014, o 20:09
Posty: 76
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: st.j.
Niewątpliwie, sprawia mi dużą przyjemność przeczytanie takiego zdania:
[color=#80FF00][color=#FF0000]Sens jest dla mnie taki ze First 31.7 to moja wymazona lodka i w zeszlym roku dziwilem sie ze plywali w ogonie. Lodka zajela ostatno 5te miejsce w ORC generalnie w Giraglia Rolex Cup.[/color] [/color]
Ale chyba muszę trochę objaśnić kontekst.
Ja również po zeszłym sezonie miałem poczucie, że pływam poniżej możliwości łódki,ale jako przyczynę wytypowałem dwa punkty:
- słaba kondycja łódki szczególnie w schodzonych żaglach i zaniedbanym dnie,
- załoga poniżej wymagań sprzętu.
Rozwinę pkt2. W mojej opinii, łódka jest skonfigurowana pod załogę 5-6 osobową, a do tego dobrze oswojoną z jej obsługą. Potwierdzają to filmiki na youtubie licznie pokazujące regaty firstów 31.7, w szczególności ten przedstawiający trening regatowy zorganizowany przez NorthSails'a. Charakter uczestniczenia w regatach, jaki jest moim udziałem, wyklucza takie rozwiązanie. Korzystam z bazy ok 10 osób o ograniczonych możliwościach czasowych, no i odległość 350 km do kei. Ale daleki jestem od zrezygnowania z udziału w regatach, mogę? Prawda?. Idąc dalej za tymi przemyśleniami, stwierdziłem, że rozsądne byłoby uczynić łódkę prostszą do obsługi przez mniejszy i mniej wytrenowany zespół. Ruchy jakie wykonałem w tym sezonie to: porządne zrobienie podwozia i poprawa kondycji żagli. Ale to drugie jest bardziej wynikiem ekonomi i przypadku niż realizowanych przemyśleń. Foka który rozpadał się w pasie liku tylnego przycięłem, tak ,że powstał fajny 110 % jib zamiast 140% genuy. Ale nie ustrzegłem się błędu; gdybym przyciął go o 10 cm więcej mógłbym poprowadzić go węziej pod wantą.
Nowy grot jest o 2 m2 mniejszy od starego, ale to też przypadek, taki najbardziej podobny do starego znalazłem na rynku wtórnym. No i spinaker. To,że jest za mały wiedziałem od razu,ale już nie mogłem patrzeć na tę moją czerwono-białą skarpetę uszytą przez kogoś w szwalni plandek jeszcze w latach 80-tych, a ściągniętą po 20 latach ze strychu bo nic innego nie miałem. Ten wprawdzie o 8 m2 mniejszy jest dobrze uszyty, świetnie ciągnie i bardzo ostro, a co najważniejsze był tani i do tego z odroczoną płatnością. Tak więc jak widzisz i jak wcześniej napisał waliant, konfiguracja bardziej z ekonomicznego przypadku niż kalkulacji. Ale dzięki temu ścigamy się dalej.
ZR



Za ten post autor zrembiewski otrzymał podziękowania - 3: Colonel, kuban99, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 17:17 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Zbyszku, dla kazdego dluzej startujacego o sa sprawy oczywiste. Na malych QT w ergatach na Zachodzie startuja 5-cio osobowe zalogi. Na HT bywa ze po 7 osob a 6 to minimum.
U nas chetnych i kompetentnych zalogantow ze swieca szukac. Uszycie nowych zagli na lodke taka jak Twoja to kilkadziesiat tys zl. Wiem bo prosilem w listopadzie o kalkulacje na moja, mniejsza i wyszlo ponad 20 tys + Vat. Akurat przypadkiem wiem jakie byly koszty udzialu 1 osoby w Giraglia Cup. Wystarczyloby na taki kpl i jeszcze by zostalo :)
Scigamy sie tak jak warunki pozwalaja, optymalizujemy lodki tez :)
Pozdrowienia

ps. First 31.7 to rowniez moja wymazona lodka w zakresie cenowym 30-35 tys e choc wolalbym X 332 . Byl taki w ub. r. za 30 tys funtow .



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 17:31 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
I ja się cieszę że Zbyszek kupił taki jacht a nie od producenta z moich stron :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 17:50 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czyli ani moje teorie ani rady corsa. Tak czy inaczej mimowolnie twoj First zostal krolikiem doswiadczalnym do tego watku na forum i albo moje torie zostana potwierdzone, albo obalone.

Jezeli pozwolisz to zadam kilka pytan.

Jakie sa twoje odczucia co do osiaganych predkosci?
Czy predkosc duzo spadla?
Czy osiagasz teraz teoretyczne predkosci ze swiadectwa? Pod wiatr i z wiatrem?
Czy wczesniej osiagales teoretyczne predkosci?
Jak oceniasz czy teraz predkosc jest bardziej zblizona do swiadectwa czy wczesniej byla bardziej zblizona.
Opisz dokladniej jak bys teraz uszyl przedni zagiel i jak go poprowadzil i jakie byly by z tego korzysci.
No i czy wogole jestes zadowolony z tej zmiany?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 18:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Bardzo jestem ciekawy jak by wygladaly wyniki Czarodziejki gdyby ze swiadectwa usunac duza genue i zostawic tylko ta mniejsza.


Tego nie sprawdzimy bo tego nie zrobię. Uważam, że genua jest optymalna.
Natomiast jest dakronowa, ma już dobre kilka lat i dostała bardzo w kość, gdy nie było genuy nr 2.
"Optymalizacja" może polegać na uszyciu nowej genuy. Ale to żadna optymalizacja pod formułę, tylko dopieszczenie żagli.
Proste "rezerwy optymalizacyjne" są oczywiście w spinakerze. Dlaczego - każdy kto uważnie czytał, i zwraca uwagę na DETALE, dawno wie.

kuban99 napisał(a):
Obawiam sie ze przy silniejszych wiatrach bedzie jeszcze trudniej, chyba ze nadrobicie nad innymi zalogami technika zeglowania w trudnych warunkach.

Uważam dokładnie odwrotnie. Przy czym znów, jak zwykle, diabeł tkwi w szczegółach i detalach. Nie miałem na myśli silnego wiatru. Akurat tego w zeszłym sezonie mieliśmy w zdecydowanym nadmiarze.
Chodzi o wiatry odrobinę silniejsze. Odrobinę, czyli 2-3-4 węzły więcej.
Jest olbrzymia różnica między 2 a 3 stopniem w skali B. Dla nas. Wiatr 5-7 węzłów z ciszami to zupełnie co innego niż wiatr 7-9 węzłów bez okresowych cisz. Każdy węzeł wiatru więcej powyżej magicznej granicy 6 węzłów dodaje nam życia. Nie bez powodu ORC, dla w końcu jachtów morskich, ustalił dolną granicę wiatru na 6 węzłów. Poniżej tej wartości w zasadzie nie należy rozgrywać regat. Oczywiście życie idzie swoją drogą.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Piorun
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 18:52 

Dołączył(a): 20 cze 2014, o 20:09
Posty: 76
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: st.j.
No, Kuban, chyba mnie przeceniasz, szczególnie z tym obserwowaniem prędkości. Ale fakt na "Marinie.." postanowiłem, że wydrukuję sobie samoprzylepne i nakleję na bom tabele prędkości. Bardziej mogę mówić o odczuciach. Przy wiatrach poniżej 9 w odczuwam,że łódka idzie wolniej, szczególnie na żużlach. Od 12w wyrażnie jest korzystniej. Łódka idzie równiej, nie wymaga 5 ludzi na burcie ani pracy grotem. Większych od zmiany konfiguracji jeszcze nie było. Przedni żagiel albo uszył bym ok 10 cm krótszy, tak żeby poszedł wewnątrz wanty, do tego z możliwością założenie barberholerów . Albo ok 20 cm dłuższy i trochę podcięty,żeby róg poszedł ze 20 cm wyżej, prowadzony jak teraz między wantami, układał by się w ostrzejszym kącie niż teraz. Spina widziałbym o ok 10m więcej t.j. ok 56-60 m, ale w takim kroju jak obecny mały. Reasumując ze zmian jestem zadowolony, moim zdaniem poszły w dobrym kierunku. Czekam teraz na weryfikacje przy nieco silniejszych wiatrach.
ZR



Za ten post autor zrembiewski otrzymał podziękowanie od: kuban99
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2018, o 19:23 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzieki za odpowiedzi. Bede obserwowal wasze starty i kibicowal. Mam nadzieje ze jak przywieje pokazecie klase.

Od ilu wezlow sie refowaliscie przy poprzedniej konfiguracji?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 cze 2018, o 10:07 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://balticoffshoreweek.org/wp-conten ... erall.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2018, o 22:38 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Te wszystkie Firsty z linku powyzej maja identyczny wspolczynnik i sa wybudowane w jednym roku. Jakas klasa klasa monotypowa sciga sie tez w ORC. A juz myslalem, ze bedzie baza do porownan.

Tymczasem spojrzalem na wyniki Nord Cup. Warto zauwazyc ze na podium w obu grupach byly jachty bez spinakerow. Z tego co czytalem nie wialo zbyt wiele.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lip 2018, o 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
wyniki Nord Cup. Warto zauwazyc ze na podium w obu grupach byly jachty bez spinakerow.

A tak konkretnie to który jacht z podium nie miał spinakera/genakera w świadectwie?

Od razu powiem, bo szkoda czasu. Kuban, jak zwykle, nie wniknął w detale. Dwa jachty z podium, w tej chwili, mają nowe świadectwa bez spinakerów/genakerów, bo to są świadectwa przygotowane już na Regaty Samotników Gryfu. Czyli na najbliższy weekend. Co widać także po deklarowanej wadze załogi.
Ale w regatach Nord Cup wszystkie jachty z podium miały żagle dodatkowe.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: krzychuAPIA, M@rek, plitkin, Wrona
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lip 2018, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Po raz pierwszy w ogóle od czasu startu w regatach ORC (czyli w sumie od dobrych kilkunastu lat), zmieniłem świadectwo jachtu na konkretne regaty. Nie robiłem tego nawet na samotników, nawet nie mając autopilota (czy na Pallasie czy na Czarodziejce). Zawsze spinaker był. A samej wagi załogi nie ruszałem, bo nie i już.
Teraz spinaker dalej jest, ale tylko mniejszy. A to dlatego, że nasz piękny, tęczowy spinaker jest już naprawdę wiekowy i na siebie "nie zarabia". A skoro i tak zmieniłem wagę załogi, no to za jednym zamachem...
I tak będzie ciężko w sobotę, gdy prognozy się potwierdzą, ale wynoszenie z jachtu spinakerów jest dla mnie wbrew naturze.

Przypominają się dawne czasy i pływanie na C24 na spinakerze i na big-boyu.
Pallas ma big-boya i kiedyś pokazywałem zachwyconym nowicjuszom, jak się stawia te dwa żagle na raz...
Mam nawet w domu zdjęcia Pallasa pod spinakerem i big-boyem, hmmm.

Teraz mamy inne czasy :roll:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 22  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL