Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 07:03




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 22:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
A pływanie bez spinakerów jest kastracją żeglarstwa.

Niestety. Ale w regatach samotników nie widzę na to rady. Poza nagrodami dla "spinakerowców".
Chyba że ktoś ma pomysł.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

kuban99 napisał(a):
W Polonezie jest blokada swiadectw na 7 dni przed startem.

W Bitwie się tak nie da, tak samo jak i w regatach z serii DH, bo w poprzedni weekend są regaty załogowe. Uznałem, że wprowadzanie limitu 2-3 dni niczemu już nie służy..

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2018, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Kiedy wieje za mocno - samo pływanie morską kilówką trudne nie jest, bo wystarczy mieć odpowiedni sprzęt.

Zgoda, ale z tym nie jest najlepiej. Osprzęt jest delikatny, dobry na słabe wiatry. I nie wytrzymuje. Poza tym często brakuje żagli na silny i bardzo silny wiatr. I tych podstawowych (sztaksle, grot) i dodatkowych (małe spinakery i genakery). Wytrzymałość załogi to kolejna rzecz - bywa zimno, bywa choroba morska, albo zwykłe zmęczenie. Wiele jachtów nowych, na fali, w środku, nie nadaje się do życia i chodzenia po nich. No i wspomniane przez Wiktora umiejętności - nie pływa się w takich warunkach, to się nie umie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 wrz 2018, o 05:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
Niestety. Ale w regatach samotników nie widzę na to rady. Poza nagrodami dla "spinakerowców".
Chyba że ktoś ma pomysł.


Tylko promocja/edukacja/naciski społeczne. Każde działanie wymuszające będzie złe. W końcu to zabawa dla ludzi, a nie odwrotnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2018, o 19:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Aktualni Mistrzowie Europy o optymalizacji :)
"A success story from a happy X-41 customer in Cyprus where the 2018 ORC European Championship was held.

The owner Sergey Kolesnikov and the skipper Mati Sepp said:

“My team and I have long history of sailing the X-41, and our latest ORC modifications helped us boost our performance big time, so we were able to out-perform the other racing boats at the Cyprus ORC European Championship 2018.

Thanks to Matteo Polli’s research, we made our performance vs. rating curve stable in all wind conditions and were able to fight for a place on the podium. Even in those races where the wind shifted, we still had power. Of course it is tough to sail against the big and fast ORC B fleet, but the X-41 is a very easy maneuvering boat and can survive in heavy traffic across the lines. Around Cyprus everything was in our favor; with solid starts, we were able to match speed with faster and bigger boats and we didn’t allow them to pull away. Only less than 6 knots of wind speed, our big gennakers started to pull away!

The X-41 one-off design was invented more than 10 years ago…however, it is still one of best boats to sail under ORC for highest results!”


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2018, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Aktualni Mistrzowie Europy o optymalizacji

Wykonali kawał roboty przez 10 lat i detalami na pewno się nie pochwalą. Co i nie dziwi. :-P

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2018, o 20:15 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz jednak optymalizacja pod ORC jest faktem :) Do tego jednak trzeba miec wiedze oraz instrumenty. Konstruktorzy ktorzy sie na tym znaja za swoje uslugi pobieraja niemale wynagrodzenie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 wrz 2018, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przecież ja to u siebie dawno napisałem. Że jak ktoś ma wnioski, to są wynikiem badań, i na pewno się nie dzielą wynikami. Tylko o jakim poziomie my mówimy? Tam to mistrzostwa, a u nas totalna amatorka (z małymi wyjątkami). Dlatego na początku swojej drogi trzeba się skupić na podstawach, a w mocno ukryte detale sięgać jak już cała reszta zostanie zrobiona.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 08:00 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
Tylko o jakim poziomie my mówimy? Tam to mistrzostwa, a u nas totalna amatorka


Nawet amator posiadajac odpowiednia wiedze moze zamowic zagle zoptymalizowane pod formule. Gdyby taka wiedza byla dotepna to ogolny poziom sportowy bylby duzo wyzszy.

Jacht Sloni to najlepszy przyklad jak optymalizacja zagli pozwala poprawic wyniki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 11:38 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
plitkin napisał(a):
Kiedy wieje za mocno - samo pływanie morską kilówką trudne nie jest, bo wystarczy mieć odpowiedni sprzęt. Wówczas na pierwsze miejsce wychodzi wytrzymałość załogi. Kursy pełne stają się decydujące, bo umiejętność pływania z falą robi się kluczowa.


Jest dokładnie odwrotnie. Przeanalizuj sobie "trackingi" dłuższych regat morskich (Polonez, Bitwa, GWG). Z wiatrem (abstrahując od umiejętności prowadzenia spinakera) to prawie każdy pojedzie :D . Kluczowa jest umiejętność jazdy pod falę + taktyka na halsówce. Tu wygrywa się lub przegrywa regaty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 12:28 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Cholera, nie pływam w regatach ale na pełnych tracę sporo.Zwlaszcza jak jest fala.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 14:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Bo " zabierac sie z fala" nie kazdy potrafi :) Roznice w przypadku podobnych jachtow w zaleznosci od tego kto steruje sa ogromne :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 15:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dodalbym jeszcze ze dlugie regaty samotnikow roznia sie sporo od regat zalogowych. Szczegolnie jesli jachty startuja bez zagli dodatkowych i dominuje "zuzel". Wtedy liczy sie brutalna sila czyli dlugosc lodki.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 15:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
kuban99 napisał(a):
Gdyby taka wiedza byla dotepna to ogolny poziom sportowy bylby duzo wyzszy.

Niby czemu? Wiedza o tym, jak dobrać żagle do ORC ma się nijak do ogólnej wiedzy regatowej. A ta jest kluczowa.
Zresztą, pisałem o doborze żagli, więc jakaś wiedza o tym jest. Tylko korzystać.
A kluczowe jest poznanie swojego jachtu i dokonywanie zmian gdy już coś wiemy, czyli np po sezonie pływania.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
Szczegolnie jesli jachty startuja bez zagli dodatkowych i dominuje "zuzel". Wtedy liczy sie brutalna sila czyli dlugosc lodki.


Niekoniecznie, jeżeli wyniki są liczone metodami PCS. To naprawdę dużo zmienia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 18:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jakie nasze regaty sa tymi metodami liczone ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Jakie nasze regaty sa tymi metodami liczone ?

Wszystkie na Zatoce, z wyjątkiem DH w tym roku. No i oczywiście MP.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 18:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Poza tym nie wiem czy te metody uwzgledniaja zmeczenie zawodnikow a oczywiste jest ze, szczegolnie na dlugich trasach czasy przejscia dla duzego i malego jachtu znacznie sie roznia i ci, ktory plyna na tych mniejszych sa bardziej zmeczeni wiec mniej efektywni.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 18:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To samo dotyczy regat załogowych. Mniejsze jachty pod tym względem mają trudniej.
Ale formuła z zasady ma niwelować różnice w jachtach, a nie różnice w załogach.

To co napisałeś ma znaczenie gdy się ktoś zastanawia nad wyrzuceniem żagli dodatkowych. Posiadanie tych żagli o tyle się opłaca w dużych regatach, że jacht szybciej dopłynie do mety. No chyba, że naprawdę mocno wieje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 18:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ale jest tak jak jest i doswiadczeni skiperzy jak moga to wola plynac na wiekszych :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zgodnie z tym co napisałem dawno, że statystycznie warto mieć szybszy jacht. Ale z za dużym w silnym wietrze trudniej sobie poradzić. Coś za coś.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 19:56 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Duzy w silnym wietrze i przy odpowiedniej fali plynie skuteczniej niz maly :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Sam napisałeś: odpowiedniej fali. Bywa różnie, a duży jacht samotnikowi jest trudniej opanować. Zwłaszcza gdy coś się dzieje. Czyli ta przewaga trochę się niweluje.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 22:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
waliant napisał(a):
Tylko o jakim poziomie my mówimy? Tam to mistrzostwa, a u nas totalna amatorka


Nawet amator posiadajac odpowiednia wiedze moze zamowic zagle zoptymalizowane pod formule. Gdyby taka wiedza byla dotepna to ogolny poziom sportowy bylby duzo wyzszy.



Bardzo mnie zaciekawiło to twierdzenie. Ciekaw jestem uzasadnienia: jak może wzrosnąć poziom sportowy przez wiedzę o optymalizacji pod formułę przeliczjikową? (czyli wirtualne zwalnianie jachtu a rzeczywiste przyspieszanie przez zmiany w sprzęcie)?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 10:47 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To bardzo proste. Pisalem juz o tym wczesniej. Formuly przelicznikowe sluza do tego, zeby wyrownywac szanse jachtow o roznych konstrukcjach.

Idealna sytuacja to taka, ze wplyw na wynik w regatach ma tylko to w jaki sposob zaloga trymuje/prowadzi jacht tak jak w monotypach.

Niestety formuly sa niedoskonale i duzy wplyw na wynik ma dostosowanie jachtu do formuly. To powoduje, ze nawet dobre zalogi czesto nie maja szans na dobry wynik bo sa karane za to ze ich jacht jest niedostosowany do formuly.

Zobacz przyklad jachtu Sloni. O ile sie nie myle doswiadczony sternik, a w zeszlym sezonie sukcesow nie bylo. Po wprowadzeniu zmian w ozaglowaniu wyniki sie poprawily, pojawily sie miejsca na pudle. Mozna napisac ze zaloga poczynila postepy, poznala lepiej jacht i to bedzie prawda bo zawsze jest jakis postep. Ja uwazam, ze optymalizacja tez sie do tego przyczynila. Najlepiej jakby o proporcjach wypowiedzial sie skiper jachtu.

Z tego co obserwuje to mamy tylko kilka dobrze zoptymalizowanych jachtow i to one pojawiaja sie zawsze w czolowce. W tym roku dolaczyl jacht Sloni i juz trzeba bardziej sie postarac, zeby byc w czubie.

Teraz wyobraz sobie, ze wiedza o optymalizacji jest powszechnie dostepna i kazda zaloga zamawiajac nowe zagle moze uzyskac lepsze dopasowanie do formuly a ich wyniki coraz bardziej zaleza od tego jak plywaja, a coraz mniej od tego jak ich lodka pasuje do formuly.

Wynik bedzie taki, ze w czolowce zrobi sie coraz ciasniej i coraz bardziej terzeba bedzie polepszac swoje umiejetnosci, zeby zajac wysokie miejsca.

W wyniku takich dzialan ogolny poziom w regatach morskich bedzie sie podnosil.

Na zachodzie ludzie maja wiecej pieniazkow i stac ich zeby zaplacic za optymalizacje, u nas nie jest jeszcze tak dobrze dlatego w trosce o stale podnoszenie poziomu cale srodowisko powinno dazyc do jak najwiekszej dostepnosci wiedzy na temat ORC i optymalizacji jachtow pod formule.

Podobnie powinno byc z oplatami za pomiary. Powinno sie dazyc do jak najnizszych cen za certyfikaty i pomiary. Tym bardziej, ze jest dostepny bezplatny KWR.

Kolejny czynnik to wiarygodnosc pomiarow. Skoro co roku pojawiaja sie problemy ze swiadectwami to obligatoryjne powinno byc mierzenie co najmniej medalistow MP, a jak wiemy z dyskusji na FB dalej sa z tym problemy.



Za ten post autor kuban99 otrzymał podziękowanie od: burzum
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 10:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Za "optymalizację" żagli do formuły zyskasz parę sekund w świadectwie, za poprawne żeglowanie zyskasz WIELOKROTNIE więcej.
Poza tym, cały czas pomijasz moje jedno zdanie: to zależy od jachtu.
Poza tym, to co wiemy to przekazujemy, tylko korzystać. Są tacy, którzy nie marudzą, tylko korzystają.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 13:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
Formuly przelicznikowe sluza do tego, zeby wyrownywac szanse jachtow o roznych konstrukcjach.

Idealna sytuacja to taka, ze wplyw na wynik w regatach ma tylko to w jaki sposob zaloga trymuje/prowadzi jacht tak jak w monotypach.
...
Niestety formuly sa niedoskonale i duzy wplyw na wynik ma dostosowanie jachtu do formuly. To powoduje, ze nawet dobre zalogi czesto nie maja szans na dobry wynik bo sa karane za to ze ich jacht jest niedostosowany do formuly.


Dużo słów. Pytanie nadal aktualne: jak optymalizacja świadectwa ma poprawić jakość żeglugi u ludzi?



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: cors, M@rek, waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 14:11 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Dużo słów. Pytanie nadal aktualne: jak optymalizacja świadectwa ma poprawić jakość żeglugi u ludzi?


Odpowiadam cytatem z tego co napisalem powyzej:

kuban99 napisał(a):

Wynik bedzie taki, ze w czolowce zrobi sie coraz ciasniej i coraz bardziej terzeba bedzie polepszac swoje umiejetnosci, zeby zajac wysokie miejsca.

W wyniku takich dzialan ogolny poziom w regatach morskich bedzie sie podnosil.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 16:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ja nie widzę w tym logiki. Ale nie muszę.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 17:20 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No to jest niewątpliwie bardzo istotny argument.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 18:43 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
A może istotnie, istotny to niezbyt, zważywszy samę istotę wyścigów. :roll:
Ale logiczny :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 wrz 2018, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ja też nie widzę zupełnie związku między jednym a drugim. Czyli między "optymalizacją" żagli żeby uzyskać ciut lepsze świadectwo a ogólnym podniesieniem swoich umiejętności, żeby lepiej żeglować.
To są dwa zupełnie niezależne czynniki, choć służą temu samemu - żeby uzyskać lepszy wynik w regatach. Tylko że składowa obu czynników w lepszym wyniku jest niewspółmierna. Czyli ten drugi czynnik jest wielokrotnie ważniejszy.

Tym pierwszym należy się zajmować w drugiej kolejności, a na pewno dopiero po poznaniu swojej łódki.
To ostatnie zdanie jest bardzo konkretną radą. A jeżeli oczekujesz rady: na swojej łódce powinieneś mieć grota o pow. x, genuę o pow. y, a spinakera o pow. z, żagle powinny być z materiału zx, listwy powinny być lub nie, to się przeliczysz.

I wcale nie z powodu złej woli mojej czy innych żeglarzy, co usiłujesz tutaj cały czas wmawiać, ale z tego powodu, że takiej rady, bez znajomości łódki, nikt nie udzieli.
A jak już ktoś pozna łódkę, i takiej rady udzieli, to nie będzie to optymalizacja po formułę ORC, ale optymalizacja pod regaty w ogóle, bo ORC jest tutaj formułą bardzo liberalną.
Natomiast kilka konkretnych rad, jak do tematu podejść, w moim artykule jest zawartych i w dyskusji padło dobre kilka razy.

Jeżeli chodzi o mój jacht, to po sezonie wnioski zostaną sformułowane i przedstawione. Czy się komuś przydadzą, to zupełnie inna historia.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 22  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL