Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 09:06




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co Wy na to ?
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 08:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pojawilo sie juz zawiadomienie o regatach Unity Line. Nie ukrywam ze po zmianie Sedziego rozwazam start w tej imprezie ale czytajac Zawiadomienie natknalem sie na cos takiego

"2. Protesty pomiarowe składane przez jachty będą przyjmowane w ciągu dwóch godzin po udostępnieniu ostatecznych świadectw
i wywieszeniu list startowych. "


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 08:44 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Protest pomiarowy a protest techniczny to dwa różne tematy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 17:30 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mozesz szerzej wyjasnic ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 19:47 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marku, tłumaczę jak ja to widzę (z tym, że nie jestem jakimś organem rozstrzygającym w tej sprawie, oczywiście, więc piszę swój prywatny pogląd).


W grę wchodzi kilka aspektów:
1. Zapis z NOR jest mało precyzyjny. Najprościej rzecz ujmując, rozumiem go tak, że protestem pomiarowym jest protest, na skutek którego ma być na jachcie powtórzony jakiś pomiar. Czyli niejako potwierdzenie, że dane w świadectwie są niezgodne ze stanem faktycznym. Oczywistym jest fakt, że w tak ograniczonym czasie jesteśmy to w stanie stwierdzić tylko częściowo - np. widzimy jak wygląda maszt i kadłub. Przykładowo: z doświadczenia wiemy, że ten kadłub przy zadeklarowanej masie powinien być zanurzony 10 cm bardzej - składamy protest na pomiar masy. Albo patrzymy, że wymiar P w świadectwie jest 10m, a w realu obok stoi nasz 14-to metrowy maszt z P=13m i ten podejrzany jest wyższy. Zgłaszamy protest pomiarowy (samo z siebie to chore sformułowanie, bo przepisy nie definiują czegoś takiego jak "protest pomiarowy", ale niech tam będzie).

2. Jachty wychodzą na wodę i jacht X stawia spinaker, który nie jest zadeklarowany w świadectwie. Robimy zdjęcie, na brzegu zgłaszamy protest na ten jacht. Tego prawa nikt nam nie może zabrać. Ba, zgłoszenie takiego protestu należy również do obowiązków komisji pomiarowej (przepis 60.4). Przepis 60.1 mówi wyraźnie na co konkretnie jacht może złożyć protest i w tym przypadku protest dotyczyłby przepisu 78 (zgodność z przepisami klasowymi). Zauważmy, że ten przepis należy spełniać wyłącznie kiedy jacht jest w wyścigu, czyli nie ma możliwości złożenia takiego protestu na jacht stojący w porcie, ani nie ma możliwości ograniczenia czasu na złożenie takiego protestu do czasu kiedy jacht zacznie być w wyścigu.

3. Ten zapis jest w ogóle nie wiążący moim zdaniem.
Otóż: przepisy regatowe bardzo szczegółowo definiują co konkretnie może być przedmiotem protestu i kiedy (przepis 60). Przepisy regatowe definiują również to jakie przepisy i na skutek jakiej procedury i kiedy mogą być zmienione (przepisy 86 i 87). Przepis 87 mówi wyraźnie: "zawiadomienie o regatach lub instrukcja żeglugi mogą zmienić przepis klasowy tylko wtedy, gdy przepisy klasowe pozwalają na taką zmianę lub gdy pisemna zgoda związku klasy na zmianę jest umieszczona na oficjalnej tablicy ogłoszeń". W tym przypadku żadna z tych okoliczności nie nastąpiła, zatem nie można wprowadzić żadnych odstępstw od przepisów klasowych. Czyli jacht w wyścigu musi spełniać przepisy klasowe i mamy prawo do protestu jeżeli tak nie jest.
Teraz idziemy dalej: przeis 85.1 mówi, że zmiana przepisów musi się do niego bezpośrednio odnieść. Tutaj to nie nastąpiło. Czyli zapis w NOR jest nieważny - nie wiadomo co konkretnie zmienia, zwłaszcza, że żadne "protesty pomiarowe" w przepisach nie istnieją.

Podsumowując - zapis w NOR dotyczy:
- jakiejś nie zdefiniowanej bliżej zmiany w przepisach, tylko nie wiadomo jakiej, gdyż nie odnosi się do konkretnego przepisu (czyli na mocy tych przepisów nie jest to zmiana przepisów, a więc zapis sam z siebie nie stanowi żadnego prawa i jest nieważny);
- niezdefiniowanego w przepisach pojęcia "protest pomiarowy". Nie musisz takiego protestu zgłaszać. Zgłaszasz zwykły protest na weryfikację zgodności jachtu w wyścigu z przepisami klasowymi. Taki prostest w slangu żeglarskim nazywamy protestem technicznym (na sprzęt, a nie na działanie załogi). Ba, zgłoszenie takiego protestu jest OBOWIĄZKIEM komisji pomiarowej (i jednocześnie Twoim prawem).
- złożenia protestu w czasie, w którym przepisy regatowe nie dają nam jeszcze prawa do złożenia protestu, gdyż protest na zgodność z przepisami klasowymi możemy złożyć jedynie na jacht w wyścigu.

Jeżeli uznamy ten zapis za wiążący, to chwilę po upływie czasu mógłbym teoretycznie wnieść na jacht dowolne żagle, których nie mam w świadectwie, wymontować silnik (lub śrubę), i nikt nie mógłby mi nic zrobić. Co byłoby, oczywiście, absurdem. A to z prostego powodu: przepis 87 mówi, że przepisy klasowe można zmienić w NOR lub SI tylko wtedy kiedy same te przepisy pozwalają na taką zmianę lub jest pisemna zgoda związku klasy i jest ona umieszczona na oficjalnej tablicy ogłoszeń (której jeszcze nie ma).

Zatem podany przez Ciebie zapis jest zwyczajnie nie ważny i nie wiadomo do czego się w ogóle odnosi. Można jedynie domniemywać, że dźwig lub mierniczy będą dostępne przez krótki czas i w ten sposób organizator chce zniechęcić osoby, które nie mają o przepisach pojęcia i protestują tylko po to by wydłużyć regaty czy utrudnić komuś życie. Albo można to potraktować jako swego rodzaju luźną informację o możliwości dokonania pomiarów jachtów konkurentów i wniosek o taki pomiar można zgłosić w ograniczonym czasie. Nic więcej.


Uf... rozpisałem się.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: Colonel, M@rek, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 20:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiktorze, wielkie dzieki, widze ze mamy podobne zdanie co do tego ZOR :) Tak sobie mysle ze to poklosie mojego startu w UL w 2016 kiedy to wyniki jachtu ktory nie mial aktualnego swiadectwa KWR wypaczyly wyniki i w konsekwencji odebraly mi I miejsce a jakiekolwiek proby wyjasnienia tej sytuacji spotkaly sie z olaniem sprawy przez sedziego, organizatora i OZŻ . Jako argument uslyszalem ze regaty nie mialy licencji PZŻ i nie ma sciezki odolawczej.
Widze ze niektorzy jeszcze wiele musza sie nauczyc :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
A czy tym razem regaty będą miały licencję? Jeżeli są w PBP to muszą mieć.

Wracając do pytania, to osobiście sądzę, że chodzi o protesty związane z listą startową. Czyli ten nie ma świadectwa, ten nie pasuje do grupy i tak dalej.
Ale to tylko moja interpretacja, bo zapis jest faktycznie dziwny.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 20:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Pelny tekst ZOR wyglada tak, o licencji slowa nie ma :)

http://regaty-unityline.pl/unity_line_1 ... mienie.pdf

Od Kolegow slyszalem ze SG ma byc ktos z Trojmiasta


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
o licencji slowa nie ma

Można zapytać. Ale skoro są w PBP, do tego nominowane do MŻPP to licencję powinny mieć.
M@rek napisał(a):
ze SG ma byc ktos z Trojmiasta

Ciekawe jak to wyjdzie i ciekawe kto będzie SG.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 21:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
A czy tym razem regaty będą miały licencję? Jeżeli są w PBP to muszą mieć.

Wracając do pytania, to osobiście sądzę, że chodzi o protesty związane z listą startową. Czyli ten nie ma świadectwa, ten nie pasuje do grupy i tak dalej.
Ale to tylko moja interpretacja, bo zapis jest faktycznie dziwny.


Jak w regatach klasowych może startować ktoś bez świadectwa i pomiarów? Abstrakcja.

Co do licencji: żaden organizator nie ma prawa stosować PRŻ bez licencji. Żaden licencjonowany sędzia nie ma prawa sędziował takich regat w oparciu o przepisy regatowe World Sailing.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 kwi 2018, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Jak w regatach klasowych może startować ktoś bez świadectwa i pomiarów? Abstrakcja.

Były takie przypadki, więc... Nie chce mi się teraz rozpisywać, ale bywa różnie.
plitkin napisał(a):
Żaden licencjonowany sędzia nie ma prawa sędziował takich regat w oparciu o przepisy regatowe World Sailing.

A jak sędzia nie jest licencjonowany?
Albo jak ma to w nosie?
Były takie przypadki, więc... Nie chce mi się teraz rozpisywać, ale bywa różnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 01:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
M@rek napisał(a):
Od Kolegow slyszalem ze SG ma byc ktos z Trojmiasta

A ja przeczytałem, że ma nim być Tomasz Sawukinas - raczej nie z Trójmiasta.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
Jak w regatach klasowych może startować ktoś bez świadectwa i pomiarów? Abstrakcja.

"w regatach jest duża ilość grup: z pomiarem ORC, z pomiarem KWR, bez pomiarów, żeglarze samotni, oldtimery, a od tego roku również załogi dwuosobowe. "

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 08:12 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Jaromir napisał(a):
plitkin napisał(a):
Jak w regatach klasowych może startować ktoś bez świadectwa i pomiarów? Abstrakcja.

"w regatach jest duża ilość grup: z pomiarem ORC, z pomiarem KWR, bez pomiarów, żeglarze samotni, oldtimery, a od tego roku również załogi dwuosobowe. "


Oczywiście "protest pomiarowy" miałby dotyczyć jachtów z grupy "bez pomiarów" wg Ciebie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 19:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Oczywiście "protest pomiarowy" miałby dotyczyć jachtów z grupy "bez pomiarów" wg Ciebie?

A czemu nie?
Np. jeżeli klasa open jest dzielona na kilka grup wg długości, to można się czepiać, że dany jacht ma być w innej grupie, bo jego długość jest inna niż... Było? Było!

Jaromir napisał(a):
raczej nie z Trójmiasta.

Nie wiem skąd faktycznie pochodzi i gdzie mieszka, ale "regatowo przynależy", na morzu oczywiście, do Zatoki Gdańskiej. Tak czy owak, dla Unity Line (i dla M@rka) dobra wiadomość.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL