Forum Żeglarskie
Wydawnictwo Nautica

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 lis 2018, o 01:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 05:46 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7097
Podziękował : 864
Otrzymał podziękowań: 2846
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
mkonst napisał(a):
Dziś rano, o godzinie 0700, Jerzy w rozmowie radiowej z najbliższym rywalem, Jackiem Chabowskim (Blue Horizon), nie zgłaszał żadnych problemów

mkonst napisał(a):
To pierwsza faza operacji. Jeżeli nie usłyszymy kapitana, to rozpoczną się poszukiwania jednostki z powietrza


Znak czasów...?

_________________
Maxus Racing Team



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 07:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10127
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 168
Otrzymał podziękowań: 1533
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
mkonst napisał(a):
Obecnie w prawdopodobnym rejonie żeglugi Dancing Queen trwa jego wywoływanie drogą radiową przez wszystkie statki i stacje brzegowe


Czy wiadomo co z Dancing Queen ?

Mnie się jego pozycja cały czas wyświetla z wczoraj z godz. 19.18 ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 08:08 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9601
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3917
Otrzymał podziękowań: 1779
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Płynie na pewno, w czołówce, objawi się na Zatoce.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 09:34 

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 170
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 78
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: jsm
AIS-a też wyłączył? Ostatni namiar jest z 16-ego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 15:02 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9601
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3917
Otrzymał podziękowań: 1779
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jacek Chabowski minął Hel, "Dancing Queen" być może też. Jest monitorowana z zewnątrz. Wygląda, że ma absolutny brak zasilania.
Ciekawostka to ZDERZENIE dwóch ostatnich jachtów. Taka walka, czy wzajemna sympatia?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 18:00 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9601
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3917
Otrzymał podziękowań: 1779
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Meta! Gratulacje Jacku!!!Obrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9371
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2349
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na mecie są trzy jachty. Blue Horizon, Konsal 2, Dancing Queen.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 06:54 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 158
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 66
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Gratulacje dla Jacka za 1 in Line Honours. Tomek czekam na wyniki. Ciekaw jestem jak Konsal i Dexter. (Wicia wierzchem pojechał że hej :D ) Szczerze jestem jazdą Witka pozytywnie zaskoczony. Rysiek wiadomo weteran Bitwy. Dużą część trasy deptał po piętach Jackowi, aż przyjemnie było patrzeć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9371
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2349
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wprowadzając czasy po kolei i licząc wyniki, przekonałem się dobitnie, że nie pierwszy jacht na mecie wyznacza siłę wiatru, a kilka pierwszych jachtów, z różną wagą.
Mogę na razie tylko podać, że różnice między kilkoma jachtami są minimalne i sternicy będą sobie w brodę pluli... ;)
Kwestia jednego świadectwa została zweryfikowana pozytywnie, więc na razie jest dobrze.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 08:43 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 158
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 66
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
Konsal ? :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 09:47 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 466
Podziękował : 225
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: morski
Też tak myślę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 10:33 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 177
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Raczej zwyciezca to Blue Horizon, ale jezeli mialby sie zmienic to wyglada mi ze Good Speed...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 13:56 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 466
Podziękował : 225
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: morski
Raczej nie chodzi o zmianę zwycięzcy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 19:14 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 177
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 38
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Na YB Good Speed wskoczyl na pierwsze miejsce. Roznica po przeliczeniu 83 sekundy. Bardzo mi nie pasowala wczesniej ta duza przewaga Blue Horizona.

Ciekawe jakie beda wyniki po przeliczeniu przez sedziow.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9371
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2349
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No to mamy wyniki. Jak pisałem wcześniej, różnice między czterema pierwszymi jachtami są naprawdę nieduże.
https://bitwaogotland.pl/bitwa-2018-zakonczona/
Wniosków organizacyjnych, inspekcyjnych i wszelkich innych jest sporo. Ciekawe co będzie za rok...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 3: Colonel, M@rek, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 18:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 6996
Podziękował : 2989
Otrzymał podziękowań: 1428
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Fajnie byloby podac pelne wyniki z czasami :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 wrz 2018, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9371
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2349
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
M@rek napisał(a):
Fajnie byloby podac pelne wyniki z czasami

No przecież są! Zerknij w link i przeczytaj artykuł do końca. A na samym dole znajdziesz wyniki... ;)

P.S. Kto jak kto, ale ja bym nie pisał, że są wyniki, gdyby było tylko to co jest w tekście komunikatu. Dla mnie wyniki muszą być porządne i pełne.
I tak muszę się przyczepić, że nie ma jeszcze listy startowej, ze wszystkimi danymi jachtów.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 5: baoo, Colonel, cors, krzychuAPIA, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2018, o 21:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9371
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2349
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zgodnie z obietnicą (w innym wątku na forum), napisałem swoje refleksje o Bitwie, które raczej można potraktować jako poradnik dla chętnych. Tak naprawdę nie ma tam niczego odkrywczego. Ale jednak Bitwa różni się od innych regat samotników u nas, i od innych regat w ogóle.
http://zpokladu.pl/glowna/edu_re/bog_przygotowanie.html

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 4: baoo, Colonel, Jaromir, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2018, o 21:21 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9601
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3917
Otrzymał podziękowań: 1779
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
waliant napisał(a):
Zgodnie z obietnicą (w innym wątku na forum), napisałem swoje refleksje o Bitwie, które raczej można potraktować jako poradnik dla chętnych. Tak naprawdę nie ma tam niczego odkrywczego. Ale jednak Bitwa różni się od innych regat samotników u nas, i od innych regat w ogóle.
http://zpokladu.pl/glowna/edu_re/bog_przygotowanie.html
Bardzo dobry tekst

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 901
Podziękował : 124
Otrzymał podziękowań: 202
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Zgodnie z obietnicą (w innym wątku na forum), napisałem swoje refleksje o Bitwie, które raczej można potraktować jako poradnik dla chętnych.

Tekst interesujący ale raczej jednostronny i na pewno nie wyczerpujący tematu, czy dopuszczasz dyskusje?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 17:27 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 7097
Podziękował : 864
Otrzymał podziękowań: 2846
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Chyba po to Tomek zamieścił link by dyskutować :)

_________________
Maxus Racing Team



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 19:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9371
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2349
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Tekst interesujący ale raczej jednostronny i na pewno nie wyczerpujący tematu, czy dopuszczasz dyskusje?

Jednostronny na pewno, w tym sensie, że to spojrzenie z mojej strony raz jako regatowca i dwa jako inspektora bezpieczeństwa i ORC.
Tematu nie wyczerpuje z założenia. To miał być tekst dla chętnych do startu. Nie miał omawiać konkretnych sytuacji i konkretnego wyścigu, zwłaszcza od strony pozatechnicznej.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowania - 2: Colonel, krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2018, o 22:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 901
Podziękował : 124
Otrzymał podziękowań: 202
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Jednostronny na pewno, w tym sensie, że to spojrzenie z mojej strony raz jako regatowca i dwa jako inspektora bezpieczeństwa i ORC.

To już dwie strony i jeżeli nie przeciwstawne to raczej nie powinny być takie same.
Artykuł jest ciekawy i zapewne bardzo potrzebny, pytanie co zamierzasz dalej z tym zrobić? Czy przedłożysz ilość nad jakość, czy może jednak odwrotnie a jeżeli wybierzesz jakość, to jak ją zdefiniujesz?
Nadal nie odpowiedziałeś, czy jesteś otwarty na dyskusje i czy interesują ciebie opinie innych np. żeglarza ze wspomnianej drugiej grupy. Czy raczej uważasz, że do dyskusji nic nowego nie wniesiemy, ale zaryzykuje i tak na dobry początek kilka haseł/punktów;
- masz racje większość uczestników wszelakich maratonów i masowych imprez sportowych zaprotestowałaby i to dosyć głośno nie godzącą się na taką ocenę ich udziału (wysiłku?)
- nie wszyscy mają tego samego „przeciwnika/wroga” i nie można wszystkiego sprowadzić do „miejsca na pudle”
- od ciebie można (należy?) wymagać trochę więcej i aby to był poradnik to należałoby zamieścić praktyczne przykłady i konkretne rozwiązania dotyczące chociażby optymalizacji łódki oraz wyposażenia i to bardziej tego dodatkowego niż obowiązkowego
- kontrola środków łączności powinna polegać na … (?)
- posiadanie AIS z zapewnionym zapasem energii powinno być …(?)
- jako sugerowany/obowiązkowy backup nawigacyjny powinien być przedstawiony zestaw składający się z …(?)
- egzekwowanie uznanych regulacji, zaleceń czy też rozwiązań przygotowujących łódkę do samotnej żeglugi, powinno sprowadzać się do … (?)
- podnoszenie świadomości uczestników regat i informowanie o zagrożeniach wynikających z samotnej żeglugi w rejonach o bardzo dużym nasileniu ruchu powinno polegać na …(?)

I na koniec mała i naprawdę niezłośliwa uwaga, powodem kolizji morskich nie jest wyłącznie brak obserwacji i twój sarkazm czy też ironia była po prostu nie na miejscu. A jako temat do przemyśleń polecam „screenshot” z natężeniem ruchu na Bałtyku.


Załączniki:
DensityMap.jpg
DensityMap.jpg [ 350.51 KiB | Przeglądane 260 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2018, o 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9371
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2349
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
powodem kolizji morskich nie jest wyłącznie brak obserwacji i twój sarkazm czy też ironia była po prostu nie na miejscu

Były na miejscu, bo w łamaniu przepisów przez samotników chodzi właśnie o brak obserwacji.
SIRK napisał(a):
to raczej nie powinny być takie same.

Dlatego patrzę na to z dwóch stron. Przy czym te spojrzenia czasami są zbieżne.
SIRK napisał(a):
pytanie co zamierzasz dalej z tym zrobić?

Czemu ja? Decyduje organizator, ja mam tylko swoją rolę do spełnienia.
SIRK napisał(a):
czy interesują ciebie opinie innych np. żeglarza ze wspomnianej drugiej grupy

Mówisz o opinii żeglarzy, którzy w regatach nie startują?
Trudne pytanie, szczerze mówiąc i mam mieszane uczucia. Ja jako ja.
SIRK napisał(a):
nie godzącą się na taką ocenę ich udziału (wysiłku?)

Czy są uczestnicy maratonów, którzy startują od razu w maratonie, mało albo wcale wcześniej trenując i którzy wcześniej w żadnym biegu masowym/ulicznym nie startowali?
Bo tak to wygląda czasami w Bitwie, i tego nie rozumiem. I nie popieram.
SIRK napisał(a):
od ciebie można (należy?) wymagać trochę więcej

Jeżeli chodzi o optymalizację pod ORC, to taki poradnik napisałem. O świadectwach, pomiarach, przelicznikach także.
O zasadniczych punktach wyposażenia napisałem właśnie teraz.

Pozostałe uwagi:
- kontrola łączności jest trudna, bo z bliska wszystko może działać, z daleka niekoniecznie
- AIS jest zalecany w regulaminie
- backup nawigacyjny w postaci map papierowych, przyrządów do ich obsługi i ręcznego GPS-a jest obowiązkowy
- dwa ostatnie punkty, czyli egzekwowanie i podnoszenie świadomości odbywa się na odprawie przedstartowej oraz spotkaniach z przedstawicielem SAR.

Czy można bardziej? Zawsze można bardziej, ale czy o to chodzi?

Generalnie wnioski są takie, że większość rzeczy zostaje po staremu, wymagania zostaną trochę zaostrzone (jak co roku), a z rewolucji MOŻE zostaną wprowadzone jakieś kwalifikacje do Bitwy.
Ale detale będą ustalane za jakiś czas i zostaną ogłoszone zimą.
Sądzę, że nie będzie rewolucji.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2018, o 15:04 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9601
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3917
Otrzymał podziękowań: 1779
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jeśli już to ewolucja. Warto tego nie zepsuć!
Eliminacje? Kwalifikacje? Chyba jeszcze rozmiary imprezy nie wymykają się spod kontroli.
Środki ostrożności?
Mam wrażenie, że BoG to wyjątkowo dobrze zabezpieczone regaty, czasem sobie zadaję pytanie, czy nie przesadnie.
W zasadzie widzę jeden problem z tego roku: jak zapewnić stałą łączność w obu kierunkach.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2018, o 15:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9371
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2349
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Eliminacje nie. Kwalifikacje - być może. Ale jeżeli tak, to trzeba to przemyśleć.
Co do wyposażenia. Np w DH, ale i w MP czy ogólnie w kat. 4 wymagana jest ręczna ukf-ka. Oraz, w kat 3, wymagana jest antena zapasowa do radia, jeżeli główna jest na maszcie.
To akurat w Bitwie nie było wymagane. Czy będzie w przyszłym roku? Może.

To już bardzo konkretne rozważania, dotyczące detali wyposażenia.
Mój artykuł jest tylko częściowo o tym.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2018, o 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 901
Podziękował : 124
Otrzymał podziękowań: 202
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
waliant napisał(a):
Mówisz o opinii żeglarzy, którzy w regatach nie startują?
Trudne pytanie, szczerze mówiąc i mam mieszane uczucia. Ja jako ja.

Narzucał się nie będę a po kostkach kopać się także nie zamierzam.
Nie w tym wątku, bo mi obcy i nie w tej materii, bo mi bliska. Przypomnę jedynie dyskusje z przed już kilku lat; viewtopic.php?f=18&t=22727&hilit=regaty+bornholmu

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2018, o 06:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9371
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 983
Otrzymał podziękowań: 2349
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
SIRK napisał(a):
Narzucał się nie będę a po kostkach kopać się także nie zamierzam.

Napisałem, że mam uczucia mieszane. Bo mam, bo nie bardzo wiem, jaki jest cel. I nie jest to absolutnie złośliwe pytanie, tylko całkiem serio.*
SIRK napisał(a):
Przypomnę jedynie dyskusje z przed już kilku lat;

Organizatorzy Bitwy nie dopuszczają Setek do startu. Z kilku powodów, wcale nie dlatego, że te jachty sobie nie radzą od strony czysto żeglarskiej.
Wypadki były, są i będą. Kiedyś pewnie i na Bitwie się trafi, trzeba sobie z tego zdawać sprawę.


* Kiedyś, jeszcze w komentarzach u SSI, oraz mailowo dyskutowałem zawzięcie z kimś, kto koniecznie chciał poprawić organizację Regat Samotników Gryfu. W końcu zadałem pytanie: no ok, wszystko pięknie, to kiedy się zgłosisz do regat? Cisza. A forsował swoje pomysły mocno.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2018, o 07:26 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9601
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3917
Otrzymał podziękowań: 1779
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie wiem o jakich dyskusjach sprzed lat mowa ale sądząc po tym, że wspominasz Setki, to pewnie chodzi o Regaty Poloneza i Siarka mocno obecnego na którymś z forów. Wtedy polemiki były, przynajmniej z początku oparte na emocjach i braku wiedzy.
Dziś wywołałeś debatę ZANIM coś się stało i chwała Ci za to.
Przypomnijmy więc, że uczestnicy startują za własne pieniądze, ryzykując osobiście i z rozsądku i odpowiedzialności żadne procedury organizatora ich nie zwolnią.
Tak naprawdę to służą one:
- ułatwieniu ew. akcji ratowniczych,
- samoprzekonaniu organizatorów, że mają czyste sumienie,
- zapobieżeniu (ograniczeniu) agresji ze strony komentatorów, mediów i urzędasów, jeśli coś się jednak przydarzy.



Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2018, o 08:06 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 466
Podziękował : 225
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: morski
waliant napisał(a):
Kwalifikacje - być może.

Uczestniczę w Bitwie ( team brzegowy BLUESinA i sympatyk tej imprezy ) od samego jej początku , analizując przebieg kolejnych edycji i obserwując rozwój - rozrastanie się liczby uczestników nie mam już wątpliwości , ( jako że się nie znam to się wypowiem ) jakaś forma kwalifikacyjna powinna być zastosowana. Choćby jeden , czy dwa starty w regatach single ( ale takich morskich a nie w poprzek rzeki ) dawałyby przede wszystkim potencjalnym chętnym do startu skalę zagadnienia , a jeszcze lepiej aby te starty odbyły się na jachtach na których potem by się zawodnicy ścigali w BoG.
Krzychu.
PS. SUBIEKTYWNIE !!!
Odnoszę wrażenie , że niektórzy start w BoG koniecznie chcą mieć w swoim żeglarskim CV.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL