Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:56




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 gru 2018, o 20:00 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja tez w zadne konsultacje spoleczne nie wierze i to nie tylko w tematach zeglarskich :)
Za to co sobie podyskutujemy to nasze :)
Tak na marginesie, linie nowego Sun Fasta 3300 troche przypominaja mi konstrukcje ktore juz kiedys byly oraz "kapcia" ktorego przezentowal na forum Marian Strzelecki :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2018, o 21:53 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
M@rek napisał(a):
Nastepnym kandydatem do Olimpiady w kategorii Offshore jest znany od paru lat znakomity seascape 27 konstrukcji Sama Manuarda ktory po przejeciu stoczni przez Beneteau nosi nazwe First 27.


To pewne ? Akurat dzisiaj dostałem ofertę na First 27 od dealera, chociaż to bardziej orientacyjnie, bo raczej ponad budżetem. Celowałem w Seascape 24 lub NFun 30.

Myślałem, że bardziej pójdą w wyczynowe konstrukcje typu IMOCA, Figaro itp, ale to by chyba zamknęło drogę wielu zespołom, ze względu na budżety ? Igrzyska Olimpijskie to jednak powinny dać szanse startu każdemu. Teoretycznie, bo oczywiście sport bez pieniędzy nie istnieje.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2018, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W tej grupie pojawił się też First 14, który na współczesne IO nadaje się jak ulał.
Obrazek

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 gru 2018, o 23:57 

Dołączył(a): 29 paź 2017, o 16:50
Posty: 586
Podziękował : 134
Otrzymał podziękowań: 124
Uprawnienia żeglarskie: lipcowe
Mir, ale to mieczówka ? To już lepiej chyba TOM28


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 07:31 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
burzum napisał(a):
Mir, ale to mieczówka ? To już lepiej chyba TOM28


Tom jest dość ciężki. Mało widowiskowy w długim wyścigu.
Obstawiam, że będą to jachty ślizgowe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 07:49 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nic nie jest pewne , ale na pewno nie bedzie to Figaro 3 bo nie spelnia zalozen. Moge sie domyslac ze zadecyduje kasa pod stolem :(. Chcialbym zeby to byla lodka ok 10 m dlugosci. Warunki spelnia znana Italia 998, nowy J 99 czy anonsowany Jeanneau Sun Fast 3300.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 07:51 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
burzum napisał(a):
Mir, ale to mieczówka ? To już lepiej chyba TOM28


Widziales TOM a z bliska ? Wyobrazasz sobie morskie, dlugie regaty na takim jachcie bo ja nie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 08:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja tam bym zglosil do konkursu nasza Carawele 950, a co ? :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 09:23 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
M@rek napisał(a):
Ja tam bym zglosil do konkursu nasza Carawele 950, a co ? :)


Ja też. Problem jedynie w produkcji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Panowie,
a czy nikt z Was nie zauważyl tego:
https://www.sail-world.com/news/212753/Finn-proponents-said-to-have-voted-against-class
Artykuł z 4/12/18
A zwłaszcza ten cytat, budzi niejaki niepokój:

Peter hall (CAN) Council Meeting World Sailing Annual Conference 2018 © Daniel Smith Soling Worlds 2008 - George Wossala (HUN77) - - image Taylor (CNS) © Soling
Several members of World Sailing's Council have complained that their votes at the 2018 Annual Conference were recorded incorrectly.

The vote in question was the first on the first day of the Annual Conference held in Saratosa, Florida in early November. It was to determine whether the controversial 2024 Olympic Events slate, selected in the Mid-Year Meeting should be re-opened and reconsidered. A two-part urgent Submission [037-18] from the World Sailing Board sought to facilitate consideration of this re-opening process.

At the end of the first vote, it was declared that the move to re-open had received 79% of the votes - 4% more than the required 75% threshold.

A second vote quickly followed which resulted in the Mixed One Person Dinghy event being dropped and a Mixed Two Person Keelboat event substituted.
(...)
A copy of the provisional Minutes and Voting Schedule was forwarded to longtime sailing administrator at a US national and international level, Tom Ehman, who published the document on his website SailingIllustrated.com

At least three Councillors who were against the urgent Submission 037-18 from the Board of World Sailing, have claimed that their votes were either recorded as "Approve" for the controversial issue, or are listed as "Abstain". A fourth is believed to have made similar claims

All three, Zvi Ziblat (ISR), Peter Hall (CAN), and Georgy Wossala (HUN), spoke against the Submission and said they voted "Reject".

On the Voting Schedule, Ziblat and Hall are shown as "Approve", while Wossala is shown as "Abstain".

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 12:51 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak dobrze rozumiem cytujesz to samo co napisal Karol Jablonski na swoim blogu. Ze beda rozwazac ponowne glosowanie?

Jak dla mnie takie regaty jachtow kilowych to najbardziej Olimpijska forma rywalizacji zeglarskiej. Amatorzy moga rywalizowac. Te dotychczasowe klasy olimpijskie troche odbiegaly od zeglarstwa jakie naprawde uprawiaja ludzie.

Uwazam, ze powinien byc limit ceny dla jachtu. Zagle mogly by byc dakronowe i osprzet w miare prosty zeby cena byla niska, a lodki dostepne dla duzej grupy amatorow.

Wielkosc jachtu to 9-10 metrow. Raczej spinaker niz genaker.



Za ten post autor kuban99 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
To jest juz nast. wiadomosc, po tym co komentowal K.Jablonski.
Nie zmienia to jednak faktu, ze jakies nieprawidliwosci w glosowaniu mialy miejsce, i sprawa powinna zostac wyjasniona. Powinna...ale czy bedzie?
Obawiam sie, ze M@rek moze miec racje...

A mieszanych zalog, do plywania na kilowych jachtach regatowych, na poziomie olimpijskim ze swieca mozna szukac. Sama znam jedna...z mnostwem zwyciestw zdobytych
na/ i swiezo po studiach, w roznych klasach lodek sportowych. Teraz zas, sa statecznym malzenstwem prawnikow, plywajacych na wlasnym 51 stopowym cruserze....jak im na to czas wolny pozwala. ;)


Cytat:
Jak dobrze rozumiem cytujesz to samo co napisal Karol Jablonski na swoim blogu. Ze beda rozwazac ponowne glosowanie?

Nie chodzi o ponowne glosowanie, ale o sam fakt nieprawidlowego liczenia glosow, zeby wrecz nie powiedziec sfalszowanego glosowania. Poczatkowo pogloski, to cytowal K.Jablonski,
a potem potwierdzenie imienne, i to zacytowalam powyzej ja.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 13:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mieszane zalogi zdolne do rywlizacji na poziomie olimpijskim na morskich jachtach mozna stworzyc. M inn. z zawodniczek?zawodnikow klas olimpijskich ktore wypadly/wypadna.
Na morskich jachtach tej wielkosci warunki fizyczne, ktore sa bardzo wazne na malych lodkach sa sprawa drugorzedna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Marku,
A o czym ja pisalam na samym poczatku tego watku, hmm...?! Jasne ze mozna stworzyc, ale na razie ich nie ma, prawda? Nie ma jachtu ( w sensie potwierdzonego typu), nie ma zalog, nie ma nawet pewnosci czy glosowanie bylo uczciwe..ale jest apel o wnioski " braci zeglarskiej". Nie jestem cynikiem, na prawde nie. Jednak musisz chyba przyznac ze calosc powoduje jednak pewien, jakby na to nie patrzec, niesmak. Smutno mi.... :-(

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 13:55 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
Jak dla mnie takie regaty jachtow kilowych to najbardziej Olimpijska forma rywalizacji zeglarskiej. Amatorzy moga rywalizowac. Te dotychczasowe klasy olimpijskie troche odbiegaly od zeglarstwa jakie naprawde uprawiaja ludzie.


A startowałeś kiedykolwiek w dwuosobowym składzie w wyścigu 400-milowym? Ja się ścigam od chyba ponad 10 lat, ale tego bym się nie podjął na tyle poważnie, by myśleć o olimpiadzie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

M@rek napisał(a):
Na morskich jachtach tej wielkosci warunki fizyczne, ktore sa bardzo wazne na malych lodkach sa sprawa drugorzedna.


Tutaj nie wiem czy się zgodzę: bo wytrzymałość i wydolność będą decydować. Jechanie na krawędzi wypoczynku i świadomości, a do tego skuteczne jechanie (zwłaszcza, jeżeli będą to jachty ślizgowe). Trudna sztuka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 14:25 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
A startowałeś kiedykolwiek w dwuosobowym składzie w wyścigu 400-milowym?


Nie startowalem.

plitkin napisał(a):
Ja się ścigam od chyba ponad 10 lat, ale tego bym się nie podjął na tyle poważnie, by myśleć o olimpiadzie.


No i o czym to swiadczy?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
kuban99 napisał(a):

plitkin napisał(a):
Ja się ścigam od chyba ponad 10 lat, ale tego bym się nie podjął na tyle poważnie, by myśleć o olimpiadzie.


No i o czym to swiadczy?


O doświadczeniu?!

Bo, widzisz kuban99 ja plywam czasami troche w regatach morskich, takich zwyklych, cotygodniowych, klubowych, kilówką, dokladnie taką duzą, jak postulujesz; czyli 30 stop.
Czasem tylko z Mlodą (czyli moja wlasna, prywatna corka lat 16); czasem w towarzystwie innych regatowcow. Po 3-4 godzinnych regatach, "dzieciak" mi w domu po prostu "pada".

A to ona powiedzmy, calkowicie teoretycznie, moglaby byc taka zenską polowa tej zalogi
w tym 2024 r. Po moim trupie, spiesze dopisać.

Jasne, mamy w klubie mnostwo dziewczyn z klas sportowych ( flying fifteen, lasery etc) ktore sa swietne. To glownie studentki.
A po studiach? Tak samo jak nizej podpisana (kiedys z lasera II), nikt nie ma czasu na zabawe w zeglarstwo wyczynowe, bo calkiem po prostu trzeba z czegos zyc.
Moze, jesli jest sie "bogatym z domu"...

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 15:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
kuban99 napisał(a):
No i o czym to swiadczy?


Nie świadczy o niczym. Albo i o wszystkim. Np. o ewentualnym błędzie w rozumowaniu, gdyż moim zdaniem to stwierdzenie jest naciągane:

"Jak dla mnie takie regaty jachtow kilowych to najbardziej Olimpijska forma rywalizacji zeglarskiej. Amatorzy moga rywalizowac. Te dotychczasowe klasy olimpijskie troche odbiegaly od zeglarstwa jakie naprawde uprawiaja ludzie".

Moim zdaniem w żadnym olimpijsmkim sporcie nie ma miejsca na "amatorstwo" i "zwykłych ludzi". Mój siostrzeniec trenuje pływanie. Ma 14 lat i od co najmniej 7 trenuje codziennie 2 razy, w tym w soboty. Uczy się w szkole rezerwy olimpijskiej. Mimo to - jest wielu zawodników lepszych od niego i raczej szanse na olimpiadę to kwestia przypadku i rozwoju fizycznego (urośnie albo nie urośnie). Gimnastyka, lekkoatletyka, windsurfing - wsyzstko to samo. Nie ma mowy by w żeglarstwie (nawet w tej morskiej odmianie) jak to mówisz "ludzie" i "amatorzy" mieli jakiekolwiek szanse. Przykładowo: SEZON przygotowań kadrowicza-laserowca - ponoć to 100 tys euro. LASER! Jedna osoba! Naprawdę sądzisz, że amatorów stać będzie na przygotowanie się w morskiej nieznanej jeszcze klasie?

To bardzo specyficzna dyscyplina. W Polsce żeglarzy z potencjałem do dobrego wyniku można policzyć prawodpodobnie na palcach rąk. Obecni olimpijczycy mają duże braki: routing, wytrzymałość długofalowa, jazda bez snu. Obecni wytrawni żeglarze morscy z reguły mają natomiast duże braki w technice sportowej, zwłaszcza, jeżeli będzie to ślizgowa duża łódka (umówmy się - w Polsce takich dużo nie ma, więc i doświadczenia zerowe). Sklejenie potencjalnej załogi - to prawdopodobnie sklejenie dwóch skrajności ze sobą i dłuuuuga praca nad uzupełnianiem umiejętności. Jeżeli w dodatku PZŻ nie wejdzie we flotę i wsparcie takich regat, to dojdą problemy finansowe (zakup jachtu, znalezienie sparing-partnera, wyjazdy na treningi i eliminacje). Setki tysięcy euro do wydania... przez amatorów? Nie wierzę. Nie znam takich ludzi. Znam bogatych żeglarzy, ale nie mają ambicji sportowych. Znam ambitnych żeglarzy - nie mają ani wiedzy ani kasy (z reguły mają bardzo wysoki jeden składnik: albo bardzo wysoki poziom sportowy, albo umiejętność morskiego regacenia). Znam żeglarzy uniwersalnych: przyzwoity poziom sportowy, przyzwoite opanowanie morskie, z reguły brak środków i... wiek / obowiązku służbowe / domowe, a nadal słaby poziom na tle zachodniej konkurencji.


Nie wierzę w amatorów w tej dyscyplinie. Znam paru chłopaków celujących w to. Ale moim zdaniem obaj odbiegają od szerokiego rozumienia pojęcia "amator".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 16:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
plitkin napisał(a):

M@rek napisał(a):
Na morskich jachtach tej wielkosci warunki fizyczne, ktore sa bardzo wazne na malych lodkach sa sprawa drugorzedna.


Tutaj nie wiem czy się zgodzę: bo wytrzymałość i wydolność będą decydować. Jechanie na krawędzi wypoczynku i świadomości, a do tego skuteczne jechanie (zwłaszcza, jeżeli będą to jachty ślizgowe). Trudna sztuka.


Ale ja mysle o warunkach fizycznych ktore determinuja sciganie sie w okreslonych klasach olimpijskich. Finnista musi byc wyzszy i ciezszy niz sternik 470 itd.itp. Co do reszty to sie zgadzam. Prawda jest taka ze klasy jeszcze nie znamy, nie wiemy tez do konca czy bedzie ale uwazam ze wielu zeglarzy moze sie z takim rodzajem zeglarstwa utozsamiac niz ze sciganiem na 49 czy Finnie. Scigalem sie w morskich regatach 2 osobowo, co prawda nie na 400 a na ponad 200 Mm do tego na wolniejszej lodce wiec czas regat jakby podobny i jakos dalismy rade choc razem mielismy ponad 140 lat :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 16:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A jesli chodzi o koszty to za pieniadze wydane na projekt Kusznierewicza, obecnie "I Love Poland" mozna by kupic i utrzymac mala flote bowoczesnych niewielkich morskich jachtow i dac szanse tym, ktorzy chca.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 16:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kilowe.
W latach 1948 - 1972 dominował Dragon, załoga 2-4 osób, długość 9,6 m. Wcześniej pojawił się Star (1932 - 2012), dwuosobowy, długość 6,9 m. Jakby wyciągnąć średnią z długości, to by wyszło 8,25 m. Czyli 27 ft. I takiego kilera należy szukać.
A, w ostatnich IO udział miały tylko takie klasy, jak:
Panie
RS:X
Laser Radial
470
49erFX
Panowie
RS:X
Laser
Finn
470
49er

W zasadzie najważniejsze są kryteria podziału. Albo bierze się pod uwagę ludzi i dzieli się ich na: solo, duet, para mieszana, kobiety i mężczyźni. Albo dostrzega się też potencjał łodzi i graduje się je wg wielkości kadłuba, pow, ożaglowania czy ilości żagli, tudzież balastu, a także sposobu sterowania.
Widocznym czynnikiem jest też technologia i potencjał podaży nowego produktu. Stąd naciski i podjazdy pod komisje, żeby wypromować swój produkt.
Osobna sprawa, to przekaz dyscypliny sportowej. Organizator chce się pokazać od jak najlepszej strony, chce odnieść sukces i pokazać go na jak największej płaszczyźnie odbioru. Tu do akcji wkracza wszechobecna TV z najnowszymi technikami przekazu obrazu i dźwięku. Wykorzystując np. latające kamery.
I gdzieś pomiędzy tymi składnikami przeplatają się środki, fundusze, wsparcia, dofinansowania, preliminarze, biznesplany, budżety i kalkulacje... A także, wbrew olimpijskim pozorom, sponsorzy i zakamuflowana reklama.

I sęk w tym, żeby to wszystko ogarnąć jako tako uczciwie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 13 gru 2018, o 16:26 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 16:26 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dragon - zaloga 3 osoby, mialem przyjemnosc scigac sie przed 72 rokiem :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 16:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moze byc i 27 Ft ale miedy Starem i Dragonem a nowoczesnymi morskimi konstrukcjami ktore moga plywac w slizgu jest olbrzymia przepasc. Stare klasy byly bardziej taktyczne, w nowych, slizgowych wieksza role procentowo odgrywa technika .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 16:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
I od tego są różne rady, żeby robiły narady. A taki Essence 27? :D Niby klasyczny, a awangardowy... https://essenceyachts.com/en/essence-line/essence-27

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 16:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Co w nim jest awangardowego ? ja bym powiedzial ze jest archaiczny :) zupelnie nie przystajacy doobecnego nowoczesnego zeglarstwa.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 17:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
M@rek napisał(a):
Na morskich jachtach tej wielkosci warunki fizyczne, ktore sa bardzo wazne na malych lodkach sa sprawa drugorzedna.

Tutaj bo wytrzymałość i wydolność będą decydować. (...)


Scigalem sie w morskich regatach 2 osobowo, co prawda nie na 400 a na ponad 200 Mm do tego na wolniejszej lodce wiec czas regat jakby podobny i jakos dalismy rade choc razem mielismy ponad 140 lat :)

Z pierwsza czescia sie zgadzam, i dla tego o tym pisalam powyzej. Jako kobieta, chyba jedyna wypowiadajaca sie w rtym dziale, z jakims tam ( fakt ze antycznym) doswiadczeniem sportowo-regatowym. Lasery II byly dwuosobowe w zalozeniu.

A druga czesc Twojej wypowiedzi, M@rku, z kim plynales? Z drugim panem , czy z pania?
Obstawiam to pierwsze.
Najlepsze mieszane zalogi regatowe, ktore znam to malzenstwa. Potem dwu-pokoleniowe. Nie znam rodzenstw, chociaz pewnie i takie sa. Pisze tu o starszych wiekiem, czyli nie "mlodzikach".
A wracajac do obecnych -potencjalnych - zenskich zawodniczek olimpijskich... Wszystkie, w 100% !; dziewczyny z ktorymi mialam do czynienia, juz na ostatnim roku studiow w zasadzie "odpuszczaja". Zdarzylo mi sie byc nie tylko zeglarzem, ale czasami nawet wykladowca. Na prawde wiem o czym pisze. Po prostu na sport wyczynowy, w niezbyt popularnej kategorii, nikogo tak na prawde nie stac. A regaty pelnomorskie tj. takie krotsze wyscigi, oprocz powiedzmy startu; tak znowu widowiskowe nie sa, wiec zainteredowanie potencjalnych sponsorow instutycjonalnych tez bedzie nikle. Rynek lodek w takim zakresie wielkosci tez jest dosc nasycony, wiec nawet wprowadzenie "olimpijskiej" lodki do pozniejszej sprzedazy tez moze sie nie powiesc.
Innymi slowy, jestem pesymista.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 17:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Aniu, moj laser 28 zostal zaprojektowany przez Bruca Farra dla zalogi o wadze 1000 Lbs. Nie znam 2 takich ktorzy by razem 1000 Lbs wazyli :)
Oczywiscie plynalem z Kolega ale w tych samych regatach startowaly zalogi 2 osobowe mieszane. W OSTAR plynela Asia z Uwe tak dla przykladu. Agnieszka Skrzypulec studia ( techniczne) skonczyla, sciga sie w zenskiej zalodze na 470 ale na 505 startuje jako sternik z mezczyzna jako zaloga.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 17:27 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mir napisał(a):
I od tego są różne rady, żeby robiły narady. A taki Essence 27? :D Niby klasyczny, a awangardowy... https://essenceyachts.com/en/essence-line/essence-27


Wiesz, we wspolczesnym, morskim ragatowym zeglarstwie chodzi raczej o cos takiego https://www.youtube.com/watch?v=f-MnraN1Gy0


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Marku,
my chyba piszemy o dwu zupelnie innych typach lodek. LaserII, to taka wieksza siostra oryginalnego lasera, b.popularna jako typowa lodka w klubach zeglarskich na uniwersytetach. Rozne mistrzostw miedzy-uczelniane, etc. Zaloga dwuosobowa zazwyczaj, ale plywalam tez sama.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Laser_2

A kilowy laser28 to zupelnie cos innego, nawet jesli z tej samej deski projektowej;
(...)
The Laser 28's design started in 1978, following the success of the Laser dinghy, with the intention to produce a keelboat equivalent, for the Laser sailors who would outgrown the original.(...) za: wiki.

I teraz to o czym pisalam powyzej:

Mlodzi ludzie scigaja sie dalej, sportowo, na malych lodkach sportowych.
Staruszkowie, czyli nizej podpisana matka dzieciom, razem z rodzinami/kolegami/potomstwem; na kilowkach.

Ale przeciez ten Twoj laser28, mimo iz spelnialby te wymagania olimpijskie, przynajmniej w zalozeniu, przez sam fakt bycia kilowym jachtem , nigdy nie byl klasa sportowa, prawda?

Podobnie jak przywolane przez Ciebie zawodniczki, one scigaja sie na "malenstwach" a nie na pelnoprawnych kilowych jachtach.

Doswiadczenie "morsko-kilowe" maja zas glownie ludzie wlasnie tacy jak ci "moi" regatowcy. W swoim czasie zwyciezcy wielu miedzynarodowych wyscigow m.in. na J80.
A teraz, plywajacy na cruiser-racers, podobnie jak i ja, w klubowych wyscigach.

Bo i ja, i oni, niestety... musimy z czegos zyc.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2018, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
M@rek napisał(a):
Wiesz, we wspolczesnym, morskim ragatowym zeglarstwie chodzi raczej o cos takiego

No niby tak, ale już mniejszy Farr 25 potrzebuje 5-osobowej załogi, a to może być problem organizacyjny na poziomie lokalnym. http://www.farrdesign.com/667.html
Odrobina nostalgii za klasycznością żeglarstwa chyba by nie zaszkodziła. Patrz na kadłub Finna, próbują go wyeliminować, ale coś w nim jest. Nawet w plastikowym. Poza tym, w regatach nie ma rekordów, nie mierzy się czasu (generalnie), więc prędkość jest pojęciem jakby drugoplanowym i bardziej medialnym. Moim zdaniem jacht drewniany lub z pokładem drewnianym niczego w rywalizacji by nie popsuł.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL