Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 12:47




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:20 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
No, chyba nie do konca :) Jak to sie ma do wylaczenia AIS a na "Wild Oats XI" ? I utrzymanie wyniku na podstawie tego ze protest nie zostal formalnie wniesziony. Przynajmniej ja tak zrozumialem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
To tylko Twoja ocena.
Tam po prostu jest porządek i nie toleruje się oszustów.

Czy zatem jesteś w stanie stwierdzić, że wszystkie inne załogi biorące udział w S2H miały wiarygodne inne dokumenty jachtowe poza polisami?

Wojciech napisał(a):
1. O jakich innych dokumentach jachtowych jest mowa?
2. Czy Komisja Regatowa ma 100% pewność i z czego ona wynika- gdyż nie miała by czasu na zweryfikowanie czy wszystkie inne pozostałe jachty biorące udział w regatach mające prawidłowe polisy ubezpieczeniowe mają wiarygodne inne dokumenty jachtowe?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
M@rek napisał(a):
No, chyba nie do konca :) Jak to sie ma do wylaczenia AIS a na "Wild Oats XI" ? I utrzymanie wyniku na podstawie tego ze protest nie zostal formalnie wniesziony. Przynajmniej ja tak zrozumialem.


Źle zrozumiałeś. Załoga Black Jacka przekazała swoje uwagi do Komitetu Regat (ciało odrębne od organizatora...), pozostawiając mu decyzję. Ci zdecydowali się wnieść oficjalny protest (mają do tego prawo) na podstawie „własnych dowodów” - jak to określili. I dopiero ten, formalny protest, został odrzucony.
Ode mnie - jesteś w stanie mi powiedzieć, że AIS został ŚWIADOMIE wyłączony? Czy po prostu zakładasz?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Wojciech napisał(a):
Colonel napisał(a):
To tylko Twoja ocena.
Tam po prostu jest porządek i nie toleruje się oszustów.

Czy zatem jesteś w stanie stwierdzić, że wszystkie inne załogi biorące udział w S2H miały wiarygodne inne dokumenty jachtowe poza polisami?

Wojciech napisał(a):
1. O jakich innych dokumentach jachtowych jest mowa?
2. Czy Komisja Regatowa ma 100% pewność i z czego ona wynika- gdyż nie miała by czasu na zweryfikowanie czy wszystkie inne pozostałe jachty biorące udział w regatach mające prawidłowe polisy ubezpieczeniowe mają wiarygodne inne dokumenty jachtowe?


Nie, Wojtku, odwracasz kota ogonem. Jeśli ktoś sprzeda Ci coś, co okaże się falsyfikatem - czy uwierzysz kiedykolwiek w jego zapewnienia dotyczące jakiegokolwiek innego towaru? Nie. I słusznie.
Dokładnie taka sama logika.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:37 

Dołączył(a): 3 lip 2014, o 07:41
Posty: 837
Lokalizacja: Nju Soncz City
Podziękował : 73
Otrzymał podziękowań: 80
Uprawnienia żeglarskie: JSM + SM
IMHO, skoro wątpliwości były tylko odnośnie polisy, a YCS zapewnił ubezpieczenie, to na prawdę trzeba było złej woli, żeby domniemywać prawdopodobieństwo fałszywych/podrobionych pozostałych dokumentów.
Można było - skoro ubezpieczenie było zapewnione, a co do pozostałych dokumentów nie było żadnych uzasadnionych wątpliwości - dopuścić ich do regat, a pozostałe dokumenty ewentualnie zweryfikować później i wówczas ewentualnie zdyskwalifikować.
No chyba, że takiego rozwiązania nie dopuszcza regulamin regat - tego nie wiem...

_________________
Mirek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:45 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
miros76 napisał(a):
IMHO, skoro wątpliwości były tylko odnośnie polisy, a YCS zapewnił ubezpieczenie, to na prawdę trzeba było złej woli, żeby domniemywać prawdopodobieństwo fałszywych/podrobionych pozostałych dokumentów.
Można było - skoro ubezpieczenie było zapewnione, a co do pozostałych dokumentów nie było żadnych uzasadnionych wątpliwości - dopuścić ich do regat, a pozostałe dokumenty ewentualnie zweryfikować później i wówczas ewentualnie zdyskwalifikować.
No chyba, że takiego rozwiązania nie dopuszcza regulamin regat - tego nie wiem...


Nie spekulujmy. Nie mamy pojęcia co tak naprawdę się działo wewnątrz komisji i czy wszystko o czym wiedzą przekazali YCS, który dla komisji stroną nie jest. Stroną jest właściciel, który wg WIEDZY komisji podejrzany jest o możliwość popełnienia przestępstwa (nieważne czy chodzi o przestępstwo podrobienia dokumentu, czy posługiwanie się (nawet nieświadome) podrobionym dokumentem).
Zabrzmi strasznie z ust żeglarza, ale moim zdaniem komisja podjęła prawidłową decyzję. Jest to decyzja analogiczna do decyzji o osadzeniu w więzieniu kierowcy, który miał przypadkowy wypadek, w którym zginął członek jego rodziny. Wiadomo przecież, że nie jest przestępcą, że nie zabił specjalnie i nie trzeba go izolować, że ciężar psychologiczny jest ogromną karą samą w sobie, ale dla dobra społeczeństwa i tak taką osobę się kara: by z luki nie skorzystał prawdziwy przestępca.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zatem o jakich innych dokumentach jachtu Kosatka Monster Project jest mowa i czy te inne mogą być niewiarygodne?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wojciech napisał(a):
Zatem o jakich innych dokumentach jachtu Kosatka Monster Project jest mowa i czy te inne mogą być niewiarygodne?


Wojtku, a skąd mamy wiedzieć? Dokumentów do weryfikacji jest mnóstwo: od atestów kamizelek/tratwy, certyfikatów/licencji uczestników, certyfikatów/licencji/atestów na środki łączności, przez dokumenty rejestracyjne jachtu aż po dokumenty właśności włącznie. Nie mamy pojęcia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
plitkin napisał(a):
(...).
Zabrzmi strasznie z ust żeglarza, ale moim zdaniem komisja podjęła prawidłową decyzję. (...).


Dlaczego strasznie?
Nasz - anglosaski - system opiera się na zaufaniu. Jeśli to zaufanie jest nadużyte - postępowanie musi być surowe, inaczej cały system by się rozleciał.

Moje słowo jest tak samo ważne jak papier. Nikt nie będzie go podważał, chyba ma dowód, że mówię nieprawdę. Nie jest wtedy wiec niczym dziwnym, że po takim zdarzeniu nie ufa mi?

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 12:03 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Moniia napisał(a):
Dlaczego strasznie?


Bo jestem żeglarzem, startowali tam moi znajomi i gdybym był na ich miejscu - dostałbym zawału.
Jak każdy, chyba - mam żeglarskie plany, cele i marzenia. Plany - to coś, co zrealizuję w najbliższym czasie (wiem na czym, wiem z kim, wiem co, wiem za co i kiedy). Cele - to coś, co chcę zrealizować, do czego dążę, ale na dziś jest to trudne lub niemożliwe (np. z racji braku czasu lub braku umiejętności). Mam też marzenia - to coś, o czym nawet nie myślę w kategorii celu, bo robiąc co robię i jak robię - raczej nie znajdę możliwości na realizację tych marzeń. Marzeniem dla mnie - żeglarza-sportowca-amatora, jest start na jachcie z pierwszej grupy startowej w regatach SH. Nie za sterem, lecz w ogóle na pokładzie. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że wydałbym pareset tys zł na realizację tego marzenia i tam na miejscu dowiedziałbym się, że marzenie odpływa beze mnie, mimo, że już go dotykałem, mimo, że bariera wydaje się być tak mała, że w ręku trzymam most, który mnie przez nią poprowadzi. Ale nie - usłyszałbym "nie i już" i "nie jesteś dla nas stroną". Chyba bym zawału dostał. Tam są moi znajomi - to żeglarze z krwi i kości. Wiem co czują.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Wojciech napisał(a):
W mojej ocenie sędzia główny, czy też Komisja Regatowa mogła dopuścić warunkowo polską załogę do startu w regatach po uzyskanej informacji od Prezesa YCS Rafała Sawickiego o nowej polisie, po zakończeniu regat zweryfikować pozostałe dokumenty jachtu, lecz nie było żadnej dobrej woli komisji co wynika z opisu ze strony YCS.


Nie bijcie za to, co poniżej napiszę ale (dłużej mieszkam za granicą, niż w Polsce, piszę popierając się osobistym doświadczeniem:)

1.To był komercyjny wynajem jachtu regatowego.
2. Ubezpieczałam w swoim długim życiu mnóstwo rzeczy: domy, siebie, samochody, dzieciaki i...łódki. Nie znam ani jednego przypadku ubezpieczania -jakiegokolwiek- na okres dłuższy niż rok. Mało tego, mogę dokładnie napisać ile za jakie ubezp.zapłaciłam, robi się to przelewami od ładnych kilkunastu, jeśli nie kilkudziesięciu lat. I jeśli nawet ja nie miałabym tych danych, to ma je mój bank. To tyle tytułem wstępu.

A jeśli chodzi o regaty, z mojego doświadczenia, (niewielkiego), ale w IRC, dokumenty są sprawdzane po złożeniu zgłoszenia, sama miałam sytuację że zrobiłam tzw.czeski błąd przestawiając cyfry w nr rejetracyjnym, i przyjęto zgłoszenie, po czym na tydz.przed startem powiedziano mi że łódka nie ma ważnego certyfikatu , bo nie ma jej w spisie. Miała/była, ale błąd(wyjaśniony) był ewidentnie mój.
Komisje nie mają zazwyczaj czasu/ "mocy przerobowych" sprawdzać wszystkiego, tutaj przyjmuje się, że dana osoba mówi prawdę. ALE:
Ktoś, raz przyłapany na oszustwie, jest jakby przekreślony.

I teraz wracam do tego co napisałam na początku:

1. Komisja przyłapała KOMERCYJNEGO czarterodawcę na oszustwie. Kropka.
To jest dyskwalifikacja niejako z automatu,i nic wiecej nie trzeba tu dodawać.

Nie ma to nic wspólnego z polskimi żeglarzami, oni są tylko przypadkowymi ofiarami.
2. Polacy mogą walczyc o zadośćuczynienie od czarterodawcy, to nie ma nic wspólnego z komisją regatową.
I to by było na tyle.

P.S. Kilka tych jachtów Volvo 70 jest na sprzedaż, ceny różne, nawet dość... "tanie" już od circa 300k euro+VAT ;
Są chętni?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Moniia napisał(a):
plitkin napisał(a):
(...).
Zabrzmi strasznie z ust żeglarza, ale moim zdaniem komisja podjęła prawidłową decyzję. (...).


Dlaczego strasznie?
Nasz - anglosaski - system opiera się na zaufaniu. Jeśli to zaufanie jest nadużyte - postępowanie musi być surowe, inaczej cały system by się rozleciał.

Moje słowo jest tak samo ważne jak papier. Nikt nie będzie go podważał, chyba ma dowód, że mówię nieprawdę. Nie jest wtedy wiec niczym dziwnym, że po takim zdarzeniu nie ufa mi?


I jest dokładnie jak jak pisze Moniia.
Moje -jako osoby, naukowca, czy żeglarza- słowo jest szanowane. Tak było i w Polsce, opowiadali mi o tym moi dziadkowie. A potem nadszedł nieszczęsny czas Homo sovieticus.
I mimo iż przeminął, to kredyt społecznego, i osobistego zaufania dalej niezostał odbudowany. Ale mam nadzieję, że kiedyś będzie!

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 12:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
plitkin napisał(a):
Moniia napisał(a):
Dlaczego strasznie?


Bo jestem żeglarzem, startowali tam moi znajomi i gdybym był na ich miejscu - dostałbym zawału.
Jak każdy, chyba - mam żeglarskie plany, cele i marzenia. Plany - to coś, co zrealizuję w najbliższym czasie (wiem na czym, wiem z kim, wiem co, wiem za co i kiedy). Cele - to coś, co chcę zrealizować, do czego dążę, ale na dziś jest to trudne lub niemożliwe (np. z racji braku czasu lub braku umiejętności). Mam też marzenia - to coś, o czym nawet nie myślę w kategorii celu, bo robiąc co robię i jak robię - raczej nie znajdę możliwości na realizację tych marzeń. Marzeniem dla mnie - żeglarza-sportowca-amatora, jest start na jachcie z pierwszej grupy startowej w regatach SH. Nie za sterem, lecz w ogóle na pokładzie. Nie wyobrażam sobie sytuacji, że wydałbym pareset tys zł na realizację tego marzenia i tam na miejscu dowiedziałbym się, że marzenie odpływa beze mnie, mimo, że już go dotykałem, mimo, że bariera wydaje się być tak mała, że w ręku trzymam most, który mnie przez nią poprowadzi. Ale nie - usłyszałbym "nie i już" i "nie jesteś dla nas stroną". Chyba bym zawału dostał. Tam są moi znajomi - to żeglarze z krwi i kości. Wiem co czują.


Wiktor, w pełni się zgadzam z tym co powyżej (nawet gradacji używamy tej samej ;) plany, cele itd ;) ).

Nie zmienia to faktu, że jakkolwiek może być to bolesne, jako żeglarka jestem zadowolona, że organizatorzy SH podchodzą do tego poważnie. Inaczej impreza ta nie miałaby prestiżu jaki ma.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wojciech napisał(a):
Email zawierał nową polisę oraz listę uzupełnionych wszystkich braków

Przyczyna została usunięta w terminie. Sędzia popełnił faux pas.
Zapamiętajmy to, gdy Australijczycy przylecą na słynne regaty Bitwa o Gotland.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 14:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
[...]Dnia 7 września właściciel jachtu potwierdził w korespondencji mailowej do Prezesa YCS Rafała Sawickiego zarejestrowanie jachtu do regat Sydney Hobart. Cruising Yacht Club of Australia, który jest organizatorem regat potwierdził rejestrację jachtu akceptując jego zgłoszenie co zaowocowało wyświetleniem jachtu z załogą Yacht Club Sopot na stronie organizatora regat jako uczestników wyścigu. Po przybyciu załogi do Sydney jacht przeszedł testy bezpieczeństwa wymagane przez organizatora wraz z testem stabilności jachtu. Do uzupełnia przed startem pozostało doposażenie apteczki, przekazanie wyników obliczeń testu stabilności przez konstruktora jachtu, dostarczenie certyfikatów dwóch kamizelek ratunkowych, przekazanie podpisanych formularzy media rights, numery 7 indywidualnych urządzeń ratunkowych PLB, które część załogi musiała wynająć na miejscu. Wszystkie te uzupełnienia, o których YCS był informowany przez właściciela jachtu zostały uzupełnione do dnia 20 grudnia 2018. Praktyka uzupełniania formalności przez wyścigiem jest standardowa i w przypadku wielu jachtów trwa do ostatnich dni przed wyścigiem.[...]

[...]W miedzy czasie komandor klubu wraz z jednym z członków załogi, licząc jeszcze na odwrócenie decyzji komisji sędziowskiej, uzyskali ofertę ubezpieczenia dla jachtu według standardów wymaganych przez organizatora regat z angielskiej brokerskiej firmy ubezpieczeniowej współpracującej z firma Loyds of London, która ubezpiecza między innymi takie regaty jak Volvo Ocean Race. Oferta ze szczegółami polisy została przesłana do właściciela jachtu z prośba o przeslanie jej do organizatora regat (YCS w dalszym ciągu nie był traktowany przez organizatora jako strona).[...]

Prestiż regat S2H nie utracił by na niczym gdyby choć trochę dobrej woli było ze strony sędziego głównego oraz KR...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 14:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
Zapamiętajmy to, gdy Australijczycy przylecą na słynne regaty Bitwa o Gotland.


Przykro czytać.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojciech napisał(a):
Colonel napisał(a):
To tylko Twoja ocena.
Tam po prostu jest porządek i nie toleruje się oszustów.

Czy zatem jesteś w stanie stwierdzić, że wszystkie inne załogi biorące udział w S2H miały wiarygodne inne dokumenty jachtowe poza polisami?


A czemu mam to stwierdzać? Organizatorzy nie zakwestionowali. Czyli nie mieli powodu stwierdzać ani zapewne podejrzewać, że było inaczej.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 14:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Wojciech napisał(a):
Prestiż regat S2H nie utracił by na niczym gdyby choć trochę dobrej woli było ze strony sędziego głównego oraz KR...


Wojtku, jako kibic, żeglarz i kolega - mówię tak samo. Jako organizator powiedziałbym wprost: nie ma miejsca dla oszusta w tym szlachetnym wydarzeniu. Taki komunikat został przesłany w świat. Nasi padli ofiarą.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 4: Colonel, M@rek, Moniia, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Widać Nie umiem dobrze napisać tego o co mi chodzi.
Ale spróbuję.
Jacht do regat zgłaszał jego właściciel. I to właściciel powinien zadbać o dopełnienie strony formalnej.
Załoga, musi spełnić kilka innych wymogów, standardowo to jest przepłynięcie iluś tam mil w wyścigach kwalifikacyjnych, certyfikaty zrobienia kursów pierwszej pomocy, plus ocean safety( nie znam polskiej nazwy), certyfikat obsługi radia, to chyba tyle,zwykły standard. Jeśli mają osobiste epirby to zarejestrowane.

A teraz ode mnie, prywatnie:
wynajmując łódkę, sprawdziłabym WSZYSTKIE dokumenty doładnie, w tym polisy ubezpieczeniowe. Może to obsesja, nie wiem. W wielu wątkach tu na forum pisałam o ubezpieczeniu, i dostawałam odp. m.in. "ale taki to a taki dwadzieścia lat pływał bez ubezpieczenia".
A ci Polacy uwierzyli, że dokumenty są w porządku, dokładnie tak samo, jak komisja prawda?
Tyle, że oni nie sprawdzili. A komisja...owszem.
Ta komisja nie zajmuje się jedną łódką, a ich prawie setką. A jeszcze i to, też z praktyki: mimo że sedziowie, komisje i to wiele osób poświęca swój PRYWATNY czas na tę pracę.

To o czym jest ta dyskusja? O "nieczułej" komisji, czy naiwnych, w gruncie rzeczy żeglarzach?

W regulaminie jest jasno powiedziane, czas zglosze,ń; jak i fakt że po terminie... niestety.

Dla komisji, stroną jest armator zgłaszający jacht do regat, a nie wynajmujący łódkę.
I tu nie ma "przeproś", tak to po prostu działa.

Nauka na przyszłość?
Nie wynajmować łódek z niepewnych źródeł. Zaglądnijcie na stronę tego Kosatka monster,
i odpowiedzcie mi na pytanie:
Co to za firma, adres, kto jest właścicielem, dla czego nr telefonu, adres firmy się nie zgadzają" terytorialnie". Albo: opinie byłych klientów etc. Każda, ale to każda znana mi firma (nie tylko czarterująca łódki) nie ukrywa się, tylko wręcz "chwali", ma gdzieś biuro (może być i wirtualne! ale dające się jakoś zweryfikować), telefon adres...a nie jedynie stronę domową pełną sloganów...w kiepskim angielskim. No ale ja się nie znam.

Jeśli chociaż jedno mogę podkreślić:
oszust, złapany na oszustwie po prostu jest dykredytowany. Nie ma dyskusji. Stracił kredyt zaufania, nie powinien oszukiwać. Wiedział o tym, a mimo to oszukał.

Żadne, ale to żadne prośby do komisji takiej, czy innej tego nie zmienią.
Tym bardziej, że w tym konkretnym przypadku polscy żeglarze NIE byli stroną sporu. Zrozumcie to proszę!!!
A jak napisałam powyżej, zwykłe pomyłki są jak najbardziej dopuszczalne, i bez problemu wyjaśniane.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Przykro czytać.

Przecież i MY na forum, pośrednio, zostaliśmy wystawieni do wiatru. Mamy tu coroczny wątek poświęcony tym słynnym regatom, poniekąd reklamujemy je. Po takiej zagrywce organizacyjnej przestają być wielkie, a stają się zaściankowe.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 16:58 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):
M@rek napisał(a):
No, chyba nie do konca :) Jak to sie ma do wylaczenia AIS a na "Wild Oats XI" ? I utrzymanie wyniku na podstawie tego ze protest nie zostal formalnie wniesziony. Przynajmniej ja tak zrozumialem.


Źle zrozumiałeś. Załoga Black Jacka przekazała swoje uwagi do Komitetu Regat (ciało odrębne od organizatora...), pozostawiając mu decyzję. Ci zdecydowali się wnieść oficjalny protest (mają do tego prawo) na podstawie „własnych dowodów” - jak to określili. I dopiero ten, formalny protest, został odrzucony.
Ode mnie - jesteś w stanie mi powiedzieć, że AIS został ŚWIADOMIE wyłączony? Czy po prostu zakładasz?


Widzisz, to jest moje przypuszczenie . Troche sie scigam na morzu i wiem ile daje wiedza o tym co konkurenci robia. Sytuacja w koncowce zmieniala sie dynamicznie . Gdyby gdzies mozna bylo zobaczyc zapisy z AIS a w koncowce to byloby jasne czy "Wild Oats XI" na zniknieciu skorzystal, czy nie. W jakich okolicznosciach wyszedl na prowadzenie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 537
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Komisja podjęła jedyną decyzję jaką mogła podjąć, Dura lex, sed lex, dokładnie w tym tonie ujął to przewodniczący, dodając że jest mu przykro. Jacht zgłaszał armator, który okazał się oszustem. Takie rzeczy nie przechodzą, szczególnie w świecie anglosaskim. Jak Monia wspomniała i dodam od siebie. Tu nie ma L4, dzwonisz do szefa że jesteś chory. I szef Ci wierzy. Ale jak raz oszukasz, jesteś skreślony. I to się za tobą ciągnie.
Śledzę tą sprawę i gratuluję YCS założenia białej księgi. Tak powinno się postępować. Nic nie zamiatamy, wszystko przedstawiamy publicznie. Żadnych niedopowiedzeń.
Jak się mówi szczęście w nieszczęściu. Więc życzę YCS startu w kolejnych regatach na własnym jachcie, tym samym. Po prostu Im się należy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Gra idzie o milion! https://www.fakt.pl/sport/inne-sporty/s ... rt/ghx2s0f

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 17:48 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Należy się?
Za co?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Za smak żeglarstwa.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 537
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Za to że się odważyli, że wyłożyli niewąską kasę. I żeby pewien oszust nie był więcej armatorem. Przyda się ta łódka w Sopocie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 19:04 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Odważyli, ale źle rozważyli.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 537
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Nie róbmy pisuaru, nie mylmy kata z ofiarą. Zostali oszukani przez oszusta, który, mam nadzieję, straci jacht i jeszcze trochę majątku. Jeżeli ktoś mnie oszukał to jest oszustem i tyle. Mi nic do tego. Poniosłem stratę i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 19:15 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
I tyle.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
beret napisał(a):
Komisja podjęła jedyną decyzję jaką mogła podjąć, Dura lex, sed lex, dokładnie w tym tonie ujął to przewodniczący, dodając że jest mu przykro. Jacht zgłaszał armator, który okazał się oszustem. Takie rzeczy nie przechodzą, szczególnie w świecie anglosaskim. Jak Monia wspomniała i dodam od siebie. Tu nie ma L4, dzwonisz do szefa że jesteś chory. I szef Ci wierzy. Ale jak raz oszukasz, jesteś skreślony. I to się za tobą ciągnie.
(...).

Dokładnie to samo starałam się wyrazić w moich wpisach. Liczy się "słowo", i kredyt zaufania, którego nie można nadużywać. W ang.jezycznej prasie podawano sumę ok.300k dol.australijskich jako kwotę potencjalnego odszkodowania. Przy czym, na warunki polskie jest to duża kwota. Wiem o tym.Nie zmienia to jednak faktu, że Polacy nie sprawdzili sami wiarygodności dokumentów. A powinni.
Tłumaczenie, że kiedyś już wynajmowali ten sam jacht, jest moim zdaniem co najmniej dziwne.
Tym bardziej w świetle tego co zostało już przedstawione, cytowano właściciela który jakoby twierdził że płacił za ubezpieczenie brokerowi dwa lata temu.
NIE jest to możliwe.
Mógł załatwiać polisę, zgoda, ale ta polisa odnawia się co roku.
I często zmienia w trakcie jednego roku, np. z powodu startu w jakichś regatach, których dotychczasowa polisa nie obejmowała.
(Dokładnie tak wypadło mi samej,zmieniałam zakres w tym roku).

I jeszcze jedno, na długi czas przed końcem jakiejkolwiek polisy ubezpieczeniowej, dostaje się powiadomienie że ta polisa się kończy. Przy braku reakcji...kolejne powiadomienie, aż do tego ostatniego, że właśnie upłynął termin ważności polisy i my, dom, czy inny...jacht nie jesteśmy niestety ubezpieczeni!

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 537
Lokalizacja: s/y Nimrod, Newhaven UK
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Ależ jak sama mówiłaś i ja to dokładnie rozumiem. Jak ktoś mi mówi że jest polisa i pokazuje papier to ja rozumiem że jest. Sprawa się dopiero na trzecich regatach wydała, dopiero w kraju w którym ma siedzibę ubezpieczalnia. Zatem taka weryfikacja nie jest prosta i oczywista. A dla nas nauczka. Aby weryfikować mimo wszystko. Niestety też się zetknąłem z praktykami podrabiania polisy. I nie chcę więcej o tym myśleć bo zaraz pojawi się kilka słów do wycięcia.



Za ten post autor beret otrzymał podziękowanie od: Leszek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL