Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 08:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2018, o 19:59 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Ty jesteś profesjonał?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 20:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
beret napisał(a):
Aby weryfikować mimo wszystko.


Jeżeli moje towarzystwo ubezpieczeniowe udostepnialoby osobom trzecim informację o fakcie ubezpieczenia mojego majątku i szczegółach umowy (termin, zakres i suma ubezpieczenia) - miałbym do nich bardzo duże pretensje.

Przy zakupie auta kłopot jest uzyskać historię serwisową pojazdu z salonu na telefon czy maila - chyba że sam właściciel o to prosi osobiście w salonie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 20:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
plitkin napisał(a):
beret napisał(a):
Aby weryfikować mimo wszystko.


Jeżeli moje towarzystwo ubezpieczeniowe udostepnialoby osobom trzecim informację o fakcie ubezpieczenia mojego majątku i szczegółach umowy (termin, zakres i suma ubezpieczenia) - miałbym do nich bardzo duże pretensje.

Przy zakupie auta kłopot jest uzyskać historię serwisową pojazdu z salonu na telefon czy maila - chyba że sam właściciel o to prosi osobiście w salonie.

Ale tu o co innego chodzi.
Wystarczy sam fakt, odp. na pytanie: jest ubezpieczony tak/nie.
Nie dotyczyło to łódki, ale sprawdzałam faceta, który wjechał we mnie, stojącą na skrzyżowaniu. I uciekł. Tyle, że miałam zdjęcie nr rej. no i, na jego nieszczęście, świadków.
Edycja: ja osobiście nie spawdzałam, robił to mój ubezpieczyciel, płacę za opcję "pomoc prawnika" . Przydała się.
Tak samo z czarterem, dostajesz nr polisy, tel.do firmy i sprawdzasz. Albo i nie...
Jak wypożyczasz samochód za granicą to też przecież go ubezpieczasz prawda?

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 20:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
01_Anna napisał(a):
Jak wypożyczasz samochód za granicą to też przecież go ubezpieczasz prawda?


Przyznam się bez bicia: nigdy przenigdy nie sprawdzałem przy wynajmie jachtów;
1. prawa armatora do dysponowania konkretnym jachtem (ba, czasem nawet nie wiem na jaki jacht jadę (z nazwy),
2. faktu rejestracji firmy czarterowej (kierowałem się jedynie faktem, że firma jest znana lub poleceniem pośrednika)
3. faktu ubezpieczenia (zawsze bazowałem na zapisach w umowie, kserówkach polisy i tyle)

Przy najmie samochodów nigdy nie sprawdzałem:
1. Faktu czy kserówka polisy jaką mam jest potwierdzeniem faktycznego ubezpeiczenia, czy może podróbką
2. czy wynajmujący ma prawo dysponowania tym autem
3. czy pracownik podpisujący umowę najmu ma pełnomocnictwo do podpisywania umowy.

W Polsce jesteśmy w stanie sprawdzić fakt ubezpieczenia OC samochodu mając jego podstawowe dane, ale są to ubezpieczenia obowiązkowe o określonym minimalnym zakresie. Nie ma jednocześnie takiej opcji przy ubezpieczeniach dobrowolnych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
moim zdaniem komisja podjęła prawidłową decyzję.

plitkin napisał(a):
Jeżeli moje towarzystwo ubezpieczeniowe udostepnialoby osobom trzecim informację o fakcie ubezpieczenia mojego majątku i szczegółach umowy (termin, zakres i suma ubezpieczenia) - miałbym do nich bardzo duże pretensje.

Jest sprzeczność.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 gru 2018, o 23:09 

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 20:46
Posty: 121
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
plitkin napisał(a):
Przyznam się bez bicia: nigdy przenigdy nie sprawdzałem przy wynajmie jachtów;
1. prawa armatora do dysponowania konkretnym jachtem (ba, czasem nawet nie wiem na jaki jacht jadę (z nazwy),
2. faktu rejestracji firmy czarterowej (kierowałem się jedynie faktem, że firma jest znana lub poleceniem pośrednika)
3. faktu ubezpieczenia (zawsze bazowałem na zapisach w umowie, kserówkach polisy i tyle)


Pytanie jak sprawdzić te fakty, a potem wypadałoby sprawdzić potwierdzającego te fakty.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Maaniek napisał(a):
Pytanie jak sprawdzić te fakty, a potem wypadałoby sprawdzić potwierdzającego te fakty.

Możesz oczywiście sprowadzać wszystko do absurdu, napisałam powyżej co ja sama robię, powtarzam jeśli nie zrozumiałeś za pierwszym razem:
płacę za dodatkową opcję tzw." Legal protection" przy kaźdej polisie jaką wykupuję. Koszt niewielki, zysk duży.
W przypadku samochodu i domu jest jeszcze "protected no claims bonus", coś takiego, że jeśli szkoda nie wynikła z mojej winy, to ubezpieczyciel nie podnosi składki, ergo: nie obniża zniżki lojalnościowej.
Firm czarterujących łódki na (duże,międzynarodowe) regaty nie ma znowu tak wiele,w tym środowisku wszyscy się mniej lub wiecej, często osobiście, znają. Dla mnie samej już tylko strona tej Kosatki... wzbudziłaby pewne zastrzeżenia, o których powyżej napisałam.

Znając realia pracy komisji -tutaj- regatowych, wiedziałabym że próby załatwiania np.na własną rękę ubezpieczenia, czy inne tego typu kombinacje z góry skazane są na niepowodzenie. Dura lex, sed lex.

Mieszkam od kilkudziesięciu lat w krajach anglosaskich. Znam tutejsze realia, na tej wiedzy opierałam swoją wypowiedź.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 08:23 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
No i musiała, a już prawie wszyscy współczuli naszym.
Beret nawet pisał, że się cosik należy.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
01_Anna napisał(a):
Znając realia pracy komisji -tutaj- regatowych

Zatem coś tu o pracy komisji napisali, a i chyba o porządku tam i o szlachetnym wydarzeniu, proszę bardzo http://sailinganarchy.com

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 09:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
plitkin napisał(a):
moim zdaniem komisja podjęła prawidłową decyzję.

plitkin napisał(a):
Jeżeli moje towarzystwo ubezpieczeniowe udostepnialoby osobom trzecim informację o fakcie ubezpieczenia mojego majątku i szczegółach umowy (termin, zakres i suma ubezpieczenia) - miałbym do nich bardzo duże pretensje.

Jest sprzeczność.


Z pozoru tak. Dlatego jako organizator otrzymałbym wraz z dokumentem zgłoszeniowym upoważnienie do zasięgania po informacje od instytucji wystawiających dokumenty. Tak samo jak jest rozstrzygnięta automatyczna zgoda na publikację wizerunku i danych osobowych uczestników regat. Sam fakt zgłoszenia oznacza taką zgodę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Wojciechu,
Wypowiedź na SA jednak potwierdza to co napisałam powyżej!
Jeśli chce się protestować, to należy to zrobić zgodnie z regułami, a nie skomleć czy płakać w mankiet, tak jak to zrobiono. Jeśli już chcesz cytować wynik protestu, a raczej powody do jego odrzucenia przez komisję, to podaj proszę dokładnie źródło,
gdyż ja zadałam sobie trud przeczytania oryginalnego oświadczenia komisji regatowej
( mówimy tu o WildOats,prawda?).

SA, które Nota bene b.lubię to jednak wyłącznie forum, dokładnie takie jak Żegluj net,
a nie oficjalna wykładnia prawa.
Więc o czym tu mowa?!

Czy na prawdę tak trudno NIE kombinować,
a po prostu załatwić to co się załatwia, zgodnie i z duchem i z literą prawa?

Jeśli w moich powyższych wypowiedziach znajdujesz błędy rzeczowe,
proszę popraw je, a ja bez oporów przyznam się do pomyłki.
W przeciwnym przypadku dyskusja robi się dość bezprzedmiotowa.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 09:43 

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 20:46
Posty: 121
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
01_Anna napisał(a):
Maaniek napisał(a):
Pytanie jak sprawdzić te fakty, a potem wypadałoby sprawdzić potwierdzającego te fakty.

Możesz oczywiście sprowadzać wszystko do absurdu, napisałam powyżej co ja sama robię, powtarzam jeśli nie zrozumiałeś za pierwszym razem:
płacę za dodatkową opcję tzw." Legal protection" przy kaźdej polisie jaką wykupuję. Koszt niewielki, zysk duży.
W przypadku samochodu i domu jest jeszcze "protected no claims bonus", coś takiego, że jeśli szkoda nie wynikła z mojej winy, to ubezpieczyciel nie podnosi składki, ergo: nie obniża zniżki lojalnościowej.

No własnie, gdzie jest ta granica absurdu sprawdzania faktów? A ubezpieczeniami zajmuję si e zawodowo i nie znam sytuacji żeby osoba trzecia otrzymała od towarzystwa dane umowy ubezpieczenia bez zgody stron tej umowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Przepraszsm, ale co dokładnie próbujesz tu udowodnić?
Nie znam się na ubezpieczeniach, i nie muszę się znać,
od tego mam -osobiście przeze mnie opłacanych- prawników.
Jak do tej pory, nie zawiodłam się na ich pracy.
W tym przypadku EOT.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 10:12 

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 20:46
Posty: 121
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
01_Anna napisał(a):
Przepraszsm, ale co dokładnie próbujesz tu udowodnić?
Nie znam się na ubezpieczeniach, i nie muszę się znać,
od tego mam -osobiście przeze mnie opłacanych- prawników.
Jak do tej pory, nie zawiodłam się na ich pracy.
W tym przypadku EOT.


Nic nie próbuje udowadniać, po prostu sfałszowano dokument, a chłopaki padli ofiarą tego fałszerstwa. I tak jak Pltkin ja też nigdy nie sprawdzałem autentyczności polisy na czarterowanym przeze mnie jachcie. Wystarczały mi zapisy w umowie. NA szczęście oszustów jest znacznie mniej niż uczciwych i tu statystyka działa na naszą korzyść.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
plitkin napisał(a):
Mir napisał(a):
plitkin napisał(a):
moim zdaniem komisja podjęła prawidłową decyzję.

plitkin napisał(a):
Jeżeli moje towarzystwo ubezpieczeniowe udostepnialoby osobom trzecim informację o fakcie ubezpieczenia mojego majątku i szczegółach umowy (termin, zakres i suma ubezpieczenia) - miałbym do nich bardzo duże pretensje.

Jest sprzeczność.


Z pozoru tak. Dlatego jako organizator otrzymałbym wraz z dokumentem zgłoszeniowym upoważnienie do zasięgania po informacje od instytucji wystawiających dokumenty. Tak samo jak jest rozstrzygnięta automatyczna zgoda na publikację wizerunku i danych osobowych uczestników regat. Sam fakt zgłoszenia oznacza taką zgodę.


Nie ma sprzeczności. Mając numer numer polisy, nazwę TU i nazwę jachtu możemy zweryfikować czy w danym okresie polisa jest ważna. Podobnie jak w przypadku OC auta możemy to zrobić w UFG. Żadne dane właściciela nie są ujawniane, a mówimy tylko o polisie OC(TPL).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 10:42 

Dołączył(a): 1 lut 2010, o 20:46
Posty: 121
Podziękował : 10
Otrzymał podziękowań: 14
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ejdzej napisał(a):
Nie ma sprzeczności. Mając numer numer polisy, nazwę TU i nazwę jachtu możemy zweryfikować czy w danym okresie polisa jest ważna. Podobnie jak w przypadku OC auta możemy to zrobić w UFG. Żadne dane właściciela nie są ujawniane, a mówimy tylko o polisie OC(TPL).

Gdzie to możemy zweryfikować? To wcale nie jest podobne do OC auta.



Za ten post autor Maaniek otrzymał podziękowanie od: plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 11:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
01_Anna napisał(a):
Jeśli już chcesz cytować wynik protestu, a raczej powody do jego odrzucenia przez komisję, to podaj proszę dokładnie źródło,
gdyż ja zadałam sobie trud przeczytania oryginalnego oświadczenia komisji regatowej
( mówimy tu o WildOats,prawda?).

Oryginalne oświadczenie komisji... właśnie czy aby na pewno oświadczenie komisji jest w zgodzie z zapisami w instrukcji regatowej w zakresie AISA gdyż chociażby tu viewtopic.php?f=57&t=16895&start=270#p550427 i na wielu forach jest to kwestionowane?!

Regaty jeszcze nie zostały zakończone wszystko się może jeszcze zmienić, albo i nie...

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 15:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ejdzej napisał(a):
w przypadku OC auta możemy to zrobić w UFG

A, po co sprawdzać umowę w bazie danych, kiedy na kwicie jest wszystko napisane, w tym okres ubezpieczenia.
Jeśli na kwicie ubezpieczenia jachtu, przedłożonego KR, wszystko było napisane, to nie ma podstaw do rewizji tego dokumentu. Prawo zaufania się kłania.
Gdy sędzia wykonał telefon, celem sprawdzenia tej polisy w biurze ubezpieczeniowym, musiał mieć jakąś podstawę, coś go do tego skłoniło. Albo jakiś "byk" na dokumencie, który rzucał się w oczy, albo telefon od przyjaciela... Samo sprawdzenie dokumentu za pomocą rozmowy telefonicznej, ustawionej na głośnik, żeby zrobić wrażenie, jest śmieszne. Każda procedura prawna oparta jest o dowód. Jeżeli zakwestionowano dokument, to do zablokowania czynności prawnej potrzebny jest też dokument. A w tym przypadku go zabrakło...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 15:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Mir napisał(a):
Albo jakiś "byk" na dokumencie, który rzucał się w oczy

A może oko odpadło temu misiu.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 15:24 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
Jeśli na kwicie ubezpieczenia jachtu, przedłożonego KR, wszystko było napisane, to nie ma podstaw do rewizji tego dokumentu. Prawo zaufania się kłania.
Gdy sędzia wykonał telefon, celem sprawdzenia tej polisy w biurze ubezpieczeniowym, musiał mieć jakąś podstawę, coś go do tego skłoniło. Albo jakiś "byk" na dokumencie, który rzucał się w oczy, albo telefon od przyjaciela... Samo sprawdzenie dokumentu za pomocą rozmowy telefonicznej, ustawionej na głośnik, żeby zrobić wrażenie, jest śmieszne.


Przeczytaj "białą księgę" jeszcze raz. Bo kolejność faktów jest inna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
Przeczytaj "białą księgę" jeszcze raz.

A, po co? Jeśli jest błąd na dokumencie, to go odrzuca i po sprawie. Jeśli jednak zadzwonił w sprawie dokumentu, to znaczy, że błędu na dokumencie nie było. Dedukcja.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 22:05 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Jak stówkę zrobisz na ksero, to też błędów nie będzie.
Praktyka.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 gru 2018, o 23:40 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
A, po co?


Po to by. Tak jak w poprzednim poście nie mylić kolejności zdarzeń i faktów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 00:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
plitkin napisał(a):
nie mylić kolejności

Tu nie chodzi o kolejność, lecz o autentyczność dokumentu. Pomyśl, zapisujesz się do regat i dajesz do wglądu dokumenty jachtu, spis załogi i ubezpieczenie. KS ogląda papiery, dokonuje wpisu za opłatą i oddaje Ci Twoje dokumenty. No, może w tej randze imprezy robi sobie ksero. Nic więcej. Nigdzie nie dzwoni.
A on zadzwonił i do tego publicznie.

ps. Gdyby dokument, już na pierwszy rzut oka, był fałszywy, to by wszystkich wyrzucił za drzwi lub zgłosił to na policję.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 08:19 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
Pomyśl, zapisujesz się do regat i dajesz do wglądu dokumenty jachtu, spis załogi i ubezpieczenie. KS ogląda papiery, dokonuje wpisu za opłatą i oddaje Ci Twoje dokumenty. No, może w tej randze imprezy robi sobie ksero. Nic więcej. Nigdzie nie dzwoni.


Tak, chyba że wiem, że dokument jaki dostałem może być obdarzony wadą. A wiem, np. stąd, że jako działacz komisji jestem pracownikiem firmy ubezpieczeniowej, która miała 2 lata temu z tym jachtem poważne problemy i odmówiła ubezpieczenia.

Mir napisał(a):
A on zadzwonił i do tego publicznie.


Tu przydałoby się skorzystanie z mojej rady. Publicznie zadzwonił - owszem, ale już po weryfikacji i odmowie. Czyli niejako celem publicznego potwierdzenia swojej decyzji, na żądanie poszkodowanej załogi.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Mir napisał(a):
ps. Gdyby dokument, już na pierwszy rzut oka, był fałszywy, to by wszystkich wyrzucił za drzwi lub zgłosił to na policję.


Tak też zrobił. Wystarczy przeczytać Białą księgę.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 09:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, teraz pomyśl, co by się stało, gdyby jacht wpuścili do regat bez ubezpieczenia? Czy gdyby była jakaś szkoda wyrządzona przez ten jacht (polską załogę), to KS ponosiłaby jakąkolwiek odpowiedzialność?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 09:56 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Mir napisał(a):
A, teraz pomyśl, co by się stało, gdyby jacht wpuścili do regat bez ubezpieczenia? Czy gdyby była jakaś szkoda wyrządzona przez ten jacht (polską załogę), to KS ponosiłaby jakąkolwiek odpowiedzialność?


Nie wiem w ogóle o czym do mnie mówisz i do czego zmierzasz. I dlaczego akurat do mnie?
Zwróciłem jedynie uwagę na to, że komentując przebieg wydarzeń nie zapamiętałeś dokładnie i wskazałeś, że weryfikacja polisy była publiczna i na tej podstawie dokonano odmowy. To nie było tak, bo najpierw dokonano odmowy i zweryfikowano polisę, a później, ponowna weryfikacja odbyła się publicznie - najwyraźniej na prośbę poszkodowanych (w każdym razie ja tak to zapamiętałem).

Co do Twojego pytania: KR nie miała prawa dopuścić jacht do regat bez ważnej polisy OC. Czy poniosłaby odpowiedzialność gdyby mimo to dopuścila jacht bez ubezpieczenia do regat? Nie mam pojęcia - to australijskie prawo by o tym decydowało. Wg mnie nie odbyłoby się co najmniej bez roszczenia ze strony poszkodowanych. W rosyjskim prawie wg mojej wiedzy jest na coś takiego art. karny (niedopełnienie lub nienależyte dopełnienie obowiązków). Nie mam jednak pojęcia jak jest w Australii. Na szczęście, komisja nie dała okazji do weryfikacji tego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 10:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Chciałabym tylko nieśmiało zauważyć, iż wszystkie "dokumenty" to przez ostatnie lata wyłącznie pliki wirtualne.

Tj. np. ubezpieczam się, korzystając z internetu, może to być broker, albo firma, procedura taka sama, wypełniam po prostu rubryki formularza.
Dostaję email, albo sms z nr dokumentu; i do wyboru albo załącznik do wydrukowania w domu
(ale po co?, szkoda czasu, papieru, tonera...); albo do wyświetlenia na ekranie.

Podobnie ze zgłoszeniami...czy to do regat, czy powiedzmy szkód....
Operuje się wyłącznie numerami (kombinacje cyfr/liter);

Nie pamiętam, kiedy ostatni raz miałam w ręku papierowy dokument.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 12:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz, u nas i nie tylko sama kombinacja cyfr nie wystarcza bo z niej nie wynika jaka jest Twoja suma gwarancyjna OC . Jakos nie wyobrazam sobie zeby osoba przyjmujaca zgloszenie byla w stanie to zweryfikowac. Ja na jachcie mam zawsze ksero aktualnej polisy a oryginal w domu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2018, o 12:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ale, czy to nie jest zniewolenie? W ruchu drogowym był taki czas, że ubezpieczenia nie były sprawdzane podczas kontroli. Nie były wymagane. I wtedy czuło się powiew wolności.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL