Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 04:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:33 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Byli zawodnicy i byli kamerzyści.
A tak z czystej ciekawości, AiS mieliście włączony?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 00:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 774
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 297
Otrzymał podziękowań: 791
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zawsze mam włączony. Nigdy nie włączam trybu cichego.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/



Za ten post autor baoo otrzymał podziękowanie od: vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
jaka wielkość jachtów będzie musiała mieć dodatkowo i obowiązkowo AiS?

To dotyczy tylko regat i nie zależy od wielkości jachtu, a od kategorii regat wg OSR.
baoo napisał(a):
Hmm 100% łódek które ukończyło B8 w 2018 miało transponder AIS

To jest celna uwaga, mówi o jakiejś korelacji między przygotowaniem jachtu w ogóle a posiadanym wyposażeniem.
baoo napisał(a):
I tak najlepszy film z regat był z Tomka pokladu.

No dzięki! ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 08:50 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
waliant napisał(a):
baoo napisał(a):
Hmm 100% łódek które ukończyło B8 w 2018 miało transponder AIS

To jest celna uwaga, mówi o jakiejś korelacji między przygotowaniem jachtu w ogóle a posiadanym wyposażeniem.

To proste działanie matematyczne:
przygotowanie razy wyposażenie dzielone przez pogoda plus ilość rejsów dookoła świata.
Minus wyposażenie sponsorowane. Równa się dobre samopoczucie zimowe z rana.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 774
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 297
Otrzymał podziękowań: 791
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Na Setce nie było praktycznie elektroniki. Z elektryki lampa topowa i w masie oraz podświetlenie kompasu. Z elektroniki: ręczny GPS, ręczne VHF no i transponder AIS. Nie było plotera, komputera, tableta, smartfona, kibla czy zlewu. I był Epirb. Są rzeczy ważne i ważniejsze. Setka ukończyła sztormową edycję Poloneza.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 09:18 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
baoo napisał(a):
Setka ukończyła sztormową edycję Poloneza.

Chwała żeglarzowi.
Jaka zatem była korelacja między przygotowaniem jachtu w ogóle a posiadanym wyposażeniem?
Napinam czaszkę i nic.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kwestia co kto uznaje za ważniejsze. Także w danej chwili. Zależne mocno od rodzaju pływania. Jak ktoś pływa głównie weekendowo, to AIS postawi niżej na liście zakupów niż nowy żagiel.
W przypadku dalszych rejsów już niekoniecznie. Kwestia statystyki, dla danego żeglarza.
W przypadku wspomnianego B8 warunki były takie, że wykosiły jachty mniej przygotowane, właśnie pod kątem dalszych rejsów. Czego JAKIMŚ wyznacznikiem jest posiadanie AIS-a.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 10:11 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
waliant napisał(a):
W przypadku wspomnianego B8 warunki były takie, że wykosiły jachty mniej przygotowane, właśnie pod kątem dalszych rejsów. Czego JAKIMŚ wyznacznikiem jest posiadanie AIS-a.

Zmiłuj.
Wykoszenie na Zatoce. Z tego co wiem, padło wiele słów. Nie było wśród nich "AiS".
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 10:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
Nie było wśród nich "AiS".

Być może piszę niezrozumiale, ale chodzi mi o to, że jak jacht ma AIS-a, to może to być jakimś wyznacznikiem ogólnego przygotowania jachtu na dalsze trasy, i przy okazji na cięższe warunki.
Tak mi się po prostu skojarzyło. Z naciskiem na JAKIMŚ.
vaginal napisał(a):
Wykoszenie na Zatoce

Wykoszenie jeszcze przed startem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 10:47 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Nie chodzi o to, czy to nietrafiona teza.
Chodzi o to, że podnoszenie poziomu koniecznych wydatków wykosi zawodników, nie na zatoce ale już w domu.
Poza tym idea uzbrojonych po zęby, bezpiecznych jak panienka pod okiem mamusi jachtów, jest piękna tzn pedalska.
Zaś gość, który kupi AIS a nie wymieni z braku kasy takielunku jest smutny gdy pała leci.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowania - 2: junak73, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 774
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 297
Otrzymał podziękowań: 791
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ja absolutnie nie jestem za obowiązkowym wyposażeniem. U mnie posiadane, wynika z nastawienia na długie rejsy czy regaty. Bo ścigam się w krótkich wyścigach trochę z braku laku

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 11:02 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Nie masz najmniejszych szans.
By załapać się, w jakimkolwiek kontekście na określenie pedalski.
Zresztą to nie odnosi się do pojedynczych jachtów, ale do floty. I nie chodzi tu o spodnie w kancik.
Chodzi o to, ile gówna można przełknąć, twierdząc że to torcik Marcelo.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 11:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
vaginal napisał(a):
Zaś gość, który kupi AIS a nie wymieni z braku kasy takielunku jest smutny gdy pała leci.

Ależ tak, dlatego pisałem o tym, że każdemu wg sytuacji i rejonu pływania. Sam nie mam AIS-a a właśnie wymieniam takielunek.
Reasumując - obie tezy są słuszne, bo niezależne od siebie.

AIS w regatach jest o tyle dodatkowo przydatny, że wiadomo gdzie jest konkurencja i nie trzeba przez UKF-kę smętnie pytać „ile macie mil do platformy (czy Hoburga)”. Nie jest to niezbędne, ale ciekawe.

Wracając do meritum zupełnie. WS wprowadził co wprowadził. Moim zdaniem w tym roku w regatach z kat. 3 AIS nie będzie w obowiązku. Tak w każdym razie sugerował Michał dla B8. Poza tym nie ma u nas regat z kat 3. Maristo Cup nie ma w ogóle kategorii, Bitwa ma drugą i to inna rzecz, GWG ma czwartą.
Nie wiem jeszcze jak będzie na DH, co Paweł zrobi, ale stawiam jednak na wyłączenie wymagania.
Być może Kotwica wyskoczy z czymś.

Gorzej na zachodzie, bo regat z kat. 3 mają potencjalnie więcej. Co zrobią organizatorzy nie wiem, ale w ZRM jest z zachodu Wojtek, który ma do tematu podejście rozsądne.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 12:00 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
waliant napisał(a):
W przypadku wspomnianego B8 warunki były takie, że wykosiły jachty mniej przygotowane, właśnie pod kątem dalszych rejsów


baoo napisał(a):
Hmm 100% łódek które ukończyło B8 w 2018 miało transponder AIS


Ci, którzy byli przygotowani i czuli się na siłach popłynęli, a Ci którzy zostali lub zawrócili nie zostali wykoszeni tylko podjęli bardzo dobrą decyzję.

Czyli bez regulaminów i regulacji wszystko działało jak należy. Więc po co je wprowadzać?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 12:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
baoo napisał(a):
Bo ścigam się w krótkich wyścigach trochę z braku laku


Rrrr! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 13:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
baoo napisał(a):
Na Setce nie było praktycznie elektroniki. Z elektryki lampa topowa i w masie oraz podświetlenie kompasu. Z elektroniki: ręczny GPS, ręczne VHF no i transponder AIS. Nie było plotera, komputera, tableta, smartfona, kibla czy zlewu. I był Epirb. Są rzeczy ważne i ważniejsze. Setka ukończyła sztormową edycję Poloneza.


No, transponder AIS + Epirb to dla mnie jak na razie luksus :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 13:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Plynales na nowej lodce z nowym takielunkiem i zaglami. Dla mnie to wlascie jest wazniejsze ale pewnie zycie ( przepisy ) zmusi mnie do kupna transpondera.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 774
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 297
Otrzymał podziękowań: 791
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Setka miała wtedy 30 letni maszt. I nie miała autopilota.

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 13:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Catz napisał(a):
Cudowne te wasze regaty: instrukcja inspekcji i formularz inspekcyjny i inspekcja.
Nie taniej i prosciej rywalizowac samymi pompami?
Catz


Na to właśnie narzekam od kilku lat, kiedyś człowiek się nudził to brał jacht zapisywał się i płynął w regatach.
Teraz dzień inspekcji przed regatami, milion kwitów do wypełnienia, dostarczenia, przegląd goni przegląd, co najmniej jakby były to mistrzostwa w których walczymy o wygraną miliona złotych a nie o puchar za 3 złote.
Mnie się rzygać chce od tej papierologi.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

waliant napisał(a):
Moim zdaniem w tym roku w regatach z kat. 3 AIS nie

A czy bęzie tratwa, bo w europie w kat 3 nie jest wymagana.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11628
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1625
Otrzymał podziękowań: 3873
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
A czy bęzie tratwa

W B8? Nie wiem, ale raczej nie będzie.
junak73 napisał(a):
bo w europie w kat 3 nie jest wymagana.

Kategoria trzecia może być z tratwą lub bez. Zależy od organizatora.
Z tym co w Europie to byłbym ostrożny... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 15:50 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
junak73 napisał(a):
Na to właśnie narzekam od kilku lat, kiedyś człowiek się nudził to brał jacht zapisywał się i płynął w regatach.
Teraz dzień inspekcji przed regatami, milion kwitów do wypełnienia, dostarczenia, przegląd goni przegląd,


Naprawdę u Was to tak wygląda? U nas to nie do pomyślenia. Przypływasz płacisz wpisowe, wypełniasz zgłoszenie odbierasz kupon na kiełbasę i heja. Czasem trzeba się pomęczyć z naklejeniem numeru.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 17:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wystartuj w "Polonezie" to sie przekonasz :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 18:29 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
M@rek napisał(a):
Wystartuj w "Polonezie" to sie przekonasz


Poza polonezem (nie wiem , nie startowałem) to wygląda tak jak Kuban napisał , czy źle mówię :)...no dobra pokazać OC.



Za ten post autor rafg28 otrzymał podziękowanie od: junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 18:36 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
kuban99 napisał(a):
junak73 napisał(a):
Na to właśnie narzekam od kilku lat, kiedyś człowiek się nudził to brał jacht zapisywał się i płynął w regatach.
Teraz dzień inspekcji przed regatami, milion kwitów do wypełnienia, dostarczenia, przegląd goni przegląd,


Naprawdę u Was to tak wygląda? U nas to nie do pomyślenia. Przypływasz płacisz wpisowe, wypełniasz zgłoszenie odbierasz kupon na kiełbasę i heja. Czasem trzeba się pomęczyć z naklejeniem numeru.

No niestety, przed regatami dzień kontroli, inspektor lata z kartą inspekcyjną , uczestnicy regat z obiegówkami, (przynajmniej na Samotnikach) jak nie masz podpisanej przez wszystkich swiętych, to Cię nie dopuszczą do regat.
Nie wiem czy wszyscy tak mają ale ja w zeszłym sezonie przechodziłem 4 kontrole na 7 regat w których brałem udział.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 19:05 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
rafg28 napisał(a):
M@rek napisał(a):
Wystartuj w "Polonezie" to sie przekonasz


Poza polonezem (nie wiem , nie startowałem) to wygląda tak jak Kuban napisał , czy źle mówię :)...no dobra pokazać OC.


Bo poza "Polonezam" krecimy sie po jeziorze, zalewie lub przy brzegu. Na Sputnika malo kto przyplywa bo bywalo ze czasow w glowkach nie mial kto zlapac.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 19:29 

Dołączył(a): 26 lut 2019, o 10:54
Posty: 328
Podziękował : 44
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: dzej es em
M@rek napisał(a):
Bo poza "Polonezam" krecimy sie po jeziorze, zalewie lub przy brzegu. Na Sputnika malo kto przyplywa bo bywalo ze czasow w glowkach nie mial kto zlapac.


Jako ten "openowy" dziad nie pływam po jeziorze, zalewie...przy brzegu tak...w sumie to oranie Bornholm i nazad. A tak parę starów na zalewie w Kamieniu....ponad połowa przycierki/zawieszki na starcie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2020, o 21:10 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jak stoisz w Kamieniu to masz na Dabskie na regaty dobre 50 Mm, tak jak ja do Kamienia :)
Dlatego trudno Ci sie przymierzyc do jachtow zblizonych do Twojego ( Banner 33, X 99, First 34.7, Bryza 33, X 34 itp.). Ja jakiejs powaznej konkurencji dla Ciebie w Kamieniu nie widze. Moze dlatego ze tam nie plywam.
Jak juz pisalem na poczatku sezonu dla jachtow ORC maja byc wspolne treningi przed Regatami Gryfa, najprawdopodobniej w Lubczynie. Pogadaj z mierniczym i zrob chociaz ORC Club, naprawde warto.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2020, o 10:19 

Dołączył(a): 6 lis 2014, o 17:57
Posty: 272
Podziękował : 29
Otrzymał podziękowań: 104
Uprawnienia żeglarskie: Starego typu, z lat 80-tych.
waliant napisał(a):
vaginal napisał(a):
AIS w regatach jest o tyle dodatkowo przydatny, że wiadomo gdzie jest konkurencja i nie trzeba przez UKF-kę smętnie pytać „ile macie mil do platformy (czy Hoburga)”. Nie jest to niezbędne, ale ciekawe.

Jeżeli OSR wymaga AISa to OK, ale jeżeli zobowiązuje skipera do jego ciągłego używania, to ja mam z tym mały problem. Uważam że możliwość przejścia w tryb "stealth" w regatach długodystansowych jest częścią taktyki regatowej. (to nie match racing). Moim zdaniem kwestia kiedy i jak używany jest AIS powinna leżeć po stronie skipera.



Za ten post autor J-23 nadaje otrzymał podziękowania - 2: M@rek, vaginal
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2020, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 paź 2006, o 18:27
Posty: 774
Lokalizacja: Woda
Podziękował : 297
Otrzymał podziękowań: 791
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Osobną sprawą jest to że niektórzy organizatorzy wymagali włączenie nadawania przez AIS mimo że nie było wymogu posiadania. Czyli ci co mieli tylko odbiorniki byli niewidoczni i obserwowali tych z nadajnikami. :rotfl: c

_________________
Pozdrawiam
Szymon Kuczyński
Dookoła świata, raz jeszcze..
http://calloftheocean.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2020, o 12:04 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wygląda na to, że odnośnie regat pełnomorskich jak Polonez, Sputnik, Bitwa czy Doublehanded wymagania OSR i tak praktycznie każdy spełnia niezależnie czy są czy ich nie ma. Po prostu dla własnego bezpieczeństwa.

Co do pozostałych regat panuje konsensus, że inspekcje to zło, uciążliwość i najlepiej jakby ich nie wprowadzać. Jestem ciekawy czy PZŻ nowy zespół do spraw regat morskich będzie wprowadzał to na siłę czy weźmie pod uwagę opinie zainteresowanych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 214 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL