Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 27 kwi 2024, o 08:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sie 2023, o 08:18 

Dołączył(a): 19 wrz 2013, o 08:58
Posty: 771
Podziękował : 28
Otrzymał podziękowań: 111
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak to wszystko czytam to czuję jakby zachodniopomorskie to było jakieś żeglarskie niebo. Właśnie wróciłem z regat turystycznych. 8 dni wyścigów w różnych warunkach 56 jachtów. Jak zawsze przyjazna atmosfera, nie słyszałem o jakiś incydentach na wodzie, praktycznie wszyscy po regatach zadowoleni. Oczywiście jakieś zgrzyty były, co w takiej imprezie jest nieuniknione, ale nawet Ci "pokrzywdzeni" na koniec wrzucili na luz bo wszyscy wiemy jaka wartością jest ta impreza.

Co więcej, napiszę, ze NHC jest dużą częścią tego sukcesu bo dzięki "losowości" wyników praktycznie każdy jacht przywozi z regat jakieś puchary, które wreczane sa od 9 miejsca. Ci którym NHC sie nie podoba przechodzą do KWR lub ORC, które co roku są coraz liczniejsze.

Za tydzień regaty Unity Line. 3 dni 8 wyścigów spotykamy sie w tym samym skladzie wiec atmosfera bedzie taka sama i tak jest od lat. 40 jachtów już zgłoszonych. Na Stepnicy kilka tygodni temu było też około 50 jachtów. Żyć nie umierać!

Jednym słowem zapraszam wszystkich do zachodniopomorskiego!

Co do Fujimo4 to jest to bardzo sympatyczna i kulturalna załoga. Nigdy nie słyszałem o nich złego słowa. Jestem pewien, ze jest im bardzo przykro z powodu opisanej sytuacji i wyciagną wnioski na przyszłość. Regaty zawsze wiążą sie z ryzykiem kolizji. A to, że pływają w OPEN to ich wybór i zgodnie z moją zasadą niech każdy pływa jak chce i gdzie chce jak najbardziej go szanuję.



Za ten post autor kuban99 otrzymał podziękowanie od: Quail
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2023, o 08:34 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Quail napisał(a):
M@rek napisał(a):
Tak sie sklada ze startowalem w tych regatach i widzialem wiecej niz to co jest na filmie dostepnym w necie.
Nie wiem, co mogłeś „widzieć więcej”, co mogłoby spowodować inną ocenę tego wypadku, bo nic więcej nie było. To mój film (ten do którego odsyłasz powyżej). Mam więcej materiału niż to, co w nim zmontowałam, ale nie wnosi nic dodatkowego, do zobrazowania zaistniałej sytuacji. Pisanie, że Gemini „rozjechało” Mescalero jest dużym naciągnięciem, bo to Mescalero popełniło błąd i doprowadziło do kolizji.


Widac ze o przepisach regatowych pojecia nie mam wiec wy jasnij mi jaki blad popelnil doganiany, wolniejszy jacht ktory plynal prawym halsem ?
Zapomniales odniesc sie do tego ze "Gemini" nie powinien na starcie sie znalesc :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2023, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2013, o 13:31
Posty: 117
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: uczę się
M@rek napisał(a):
Widac ze o przepisach regatowych pojecia nie mam wiec wy jasnij mi jaki blad popelnil doganiany, wolniejszy jacht ktory plynal prawym halsem ?
Widać...

Przepisy regatowe żeglarstwa (rok dowolny – ten punkt nie ulegał zmianie)
Część 2
ROZDZIAŁ B
OGRANICZENIA OGÓLNE 14
UNIKANIE KONTAKTU
Jacht zobowiązany jest w miarę możliwości uniknąć kontaktu z innym jachtem. Jednakże jacht posiadający prawo drogi lub prawo do miejsca lub miejsca przy znaku:
(a) nie musi działać w celu uniknięcia kontaktu aż do czasu, gdy stanie się oczywiste, że ten drugi jacht nie ustępuje lub nie udziela miejsca lub miejsca przy znaku i
(b) będzie uniewinniony, jeżeli złamie ten przepis i kontakt nie spowoduje uszkodzenia sprzętu lub obrażenia ciała.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2023, o 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Quail napisał(a):
Jacht zobowiązany jest w miarę możliwości uniknąć kontaktu z innym jachtem.

I to zdejmuje winę z tego drugiego?

BTW. Czasami uniknięcie jest niemożliwe, jak w moim przypadku rok temu.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2023, o 17:43 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
"Z drogi sledzie bo Krol jedzie " :) Przypomne, "Gemini" nie dopelnil formalnosci, nie mial wymaganego a ZoR ubezpieczenia i nie powinien znalesc sie na starcie.
Jakos kolega te fakty skrzetnie pomija. O tym ze start taka jednostka w takich regatach jest jak strzelanie 11-stki do pustej bramki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2023, o 17:46 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Przywolalem ten wypadek jedynie dlatego ze jest podobny do epizodu z "Fujimo 4" o ktorym jest ten watek. Pewnie jestem dziwny i nie przystaje do wspolczesnych czasow ale nieco inaczej pojmuje sportowa rywalizacje :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2023, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2013, o 13:31
Posty: 117
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: uczę się
M@rek napisał(a):
Pewnie jestem dziwny i nie przystaje do wspolczesnych czasow ale nieco inaczej pojmuje sportowa rywalizacje
Czyli jak? Pisząc nieprawdę o innych uczestnikach sportowej rywalizacji? Brak znajomości przepisów – nie tłumaczy.
M@rek napisał(a):
Przywolalem ten wypadek jedynie dlatego ze jest podobny do epizodu z "Fujimo 4" o ktorym jest ten watek.
Ten wątek nie jest o Fujimo 4 tylko o frustracji Kurczaka. Fujimo 4 posłużyło za dowód słuszności, wynikającego z traumatycznych przeżyć, wywodu. Czy zasłużenie? Na razie - nie wiadomo.
M@rek napisał(a):
Jakos kolega te fakty skrzetnie pomija.
„kolega” pomija, bo nie miały wpływu na kolizję.
waliant napisał(a):
I to zdejmuje winę z tego drugiego?
Poważnie pytasz? Przepisy regatowe obowiązują wszystkie jachty, startujące w regatach. Potem - Komisja regatowa i Komisja protestacyjna oraz narzędzia w postaci protestu i prośby o zadośćuczynienie. W przypadku odszkodowań za uszkodzenia – OC sprawcy, kieszeń sprawcy, Kodeks Cywilny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2023, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Quail napisał(a):
Poważnie pytasz?

Już nie. Chciałem uzyskać prostą odpowiedź.

Uwaga do innych. Trudno będzie zrzucić całą winę na Mescalero. Jeżeli było winne dlatego, że nie uniknęło kolizji, to Gemini jest co najmniej tak samo winne bo też mogło uniknąć kolizji.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2023, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Wygrać!
Wygrać za wszelką cenę! :twisted:

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2023, o 05:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Quail napisał(a):
M@rek napisał(a):
Pewnie jestem dziwny i nie przystaje do wspolczesnych czasow ale nieco inaczej pojmuje sportowa rywalizacje
Czyli jak? Pisząc nieprawdę o innych uczestnikach sportowej rywalizacji? (...)


Quail,
wytłumacz mi proszę na czym polega ta "sportowa rywalizacja" jeśli uczestnik od początku oszukuje, wypływajać z portu na regaty, bez wymaganego przepisami ubezpieczenia?

Takie zachowanie jest nie do obrony.

A startowanie "bolidem formuły 1", w regatach "gokartów", to już przy tym zupełny drobiazg.

Czy ktoś z moderatorów mógłby poprawić cytowanie, mi to nie wychodzi. Z góry dziękuję.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Ostatnio edytowano 5 sie 2023, o 06:59 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Korekta cytatu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2023, o 06:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ognisty Szkwał napisał(a):
Wygrać!
Wygrać za wszelką cenę! :twisted:


Tak, oczywiście rozumiem, że w regatach startuje się po to, żeby wygrać, zaś adrenalina leje się litrami.

Tyle, że w tym przypadku ten jacht nie miał żadnej konkurencji, żadnej. Załoga nie musiała się spinać, z nikim ścigać. Spokojnie mogli popłynąć przyjemnościowo w charakterze zabawy i relaksu.

I tego w założeniu miał dotyczyć ten wątek.

Nie jestem sfrustrowany. Jak napisałem startowałem w tych "regatach" z góry zakładając, że nie będę się wpychał dużym , 7 - tonowym jachtem w kocioł przy starcie, gdzie na małej przestrzeni manewruje ze 20 różnej wielkości jachtów. Bo mógłbym komuś zrobić kuku. Miałem świadomość, że w ten sposób nie mam szans na dobre miejsce.
Mimo to bawiliśmy się świetnie. :)

Trzeba umić dostosować swoje działanie do sytuacji. Kiedy ścigamy się równy z równym nie bierzemy jeńców, kiedy mamy do czynienia z zbieraniną amatorów na zwykłych turystycznych jachtach dajemy na luz. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowania - 2: M@rek, Zielony Tygrys
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2023, o 08:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Widzisz, jestem tego samego zdania :) Nie zgadzam sie jedynie z wrzucaniem wszystkich startujacych w regatach do jednego worka. Ja i wielu moich Kolegow najchetniej scigalibysmy sie na monotypach gdzie wplyw sprzetu jest ograniczony. Niestety to kosztuje duzo a takie jachty zwykle nie nadaja sie do rekreacyjnego plywania. Mam fajnych Kolegow ktorzy wrocili do regat na moim poprzednim jachcie. Pomoglem Im kupic X 79 potem X 95 kolejno scigali sie na Delphii 24 OD a aktualnie na J 70. Robia to dla wlasnej przyjemnosci choc do europejskiej czolowki Im daleko ( podobnie zreszta jak pozostalym naszym zalogom).
Za podobne pieniadze mogliby kupic jakis "wynalazek" i brylowac w lokalnych regatach w Open.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2023, o 08:53 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
waliant napisał(a):
Quail napisał(a):
Poważnie pytasz?

Już nie. Chciałem uzyskać prostą odpowiedź.

Uwaga do innych. Trudno będzie zrzucić całą winę na Mescalero. Jeżeli było winne dlatego, że nie uniknęło kolizji, to Gemini jest co najmniej tak samo winne bo też mogło uniknąć kolizji.


Tomek, nie daj się podpuścić. Ewentualne złamanie przepisu 14 nie wyklucza winy z 10. Winny kolizji jest oczywisty. 14ka rozstrzygnie ewentualnie kwestie uszkodzeń.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2023, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Tomek, nie daj się podpuścić.

Spoko. Quail nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie, ale trochę miesza. Zrzuca winę na Mescalero zupełnie pomijając działania Gemini. Chciałem, żeby to zostało zauważone i wprost powiedziane.
Dla mnie w sumie koniec tematu.
Bo przypisywanie pewnych cech hurtem wszystkim regatowcom było, jest i będzie.
;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2023, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2013, o 13:31
Posty: 117
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: uczę się
01_Anna napisał(a):
Quail,
wytłumacz mi proszę na czym polega ta "sportowa rywalizacja" jeśli uczestnik od początku oszukuje, wypływajać z portu na regaty, bez wymaganego przepisami ubezpieczenia?
Tylko że my tu nie o ubezpieczeniach. M@rek wrzucił te informacje w którymś momencie dyskusji. Nie wiem w jakim celu.
01_Anna napisał(a):
A startowanie "bolidem formuły 1", w regatach "gokartów", to już przy tym zupełny drobiazg.
Sprawa tak nie wyglądała, ale nie rozwijam tematu, bo to nie miało wpływu na zdarzenie.
plitkin napisał(a):
Tomek, nie daj się podpuścić. Ewentualne złamanie przepisu 14 nie wyklucza winy z 10. Winny kolizji jest oczywisty. 14ka rozstrzygnie ewentualnie kwestie uszkodzeń.
Oj.... Mescalero nie uniknęło kolizji, choć mogło to zrobić. Gemini nie mogło. I na tym etapie (kolizji) pkt 10 PRŻ jest już bez znaczenia. Dla nieznających/niepamiętających - pkt 10: "Gdy jachty są na przeciwnych halsach, jacht będący na lewym halsie, musi ustąpić jachtowi na prawym halsie". Gemini ten przepis naruszyło, a skiper/załoga drugiego jachtu miała(by) prawo zareagować, gdyby postąpiła zgodnie z pkt 14 - i tu wachlarz możliwości.. obrzucenie mięsem, wyzwanie na pojedynek, wygrażanie pięścią.. lub olanie.. ew. protest, gdyby Gemini brało udział w regatach. Ale postanowili inaczej, więc zostaje tylko pkt 14 (to jeden z przepisów ograniczających działania jachtów z prawem drogi), bo zgodnie z nim: jacht, POMIMO TEGO, ŻE POSIADA PRAWO DROGI, gdy stanie się oczywiste, że drugi jacht nie ustępuje, MUSI w miarę możliwości uniknąć kontaktu. I jeszcze raz - Mescalero miało możliwość uniknięcia kontaktu. Gemini – nie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2023, o 22:25 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Quail napisał(a):
Gemini – nie


A czemuż to?

Quail napisał(a):
więc zostaje tylko pkt 14


Ciekawa i nowa teoria. Wg mnie jednak "pozostają" wszystkie przepisy. W tym przepis 10, ale i 13 i 15. No i 14.

A ta rozgrzeszająca "niemoc" Gemini mnie mocno zaintrygowała.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sie 2023, o 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2013, o 13:31
Posty: 117
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: uczę się
plitkin napisał(a):
Wg mnie jednak "pozostają" wszystkie przepisy. W tym przepis 10, ale i 13 i 15. No i 14.
13 i 15 - nie dotyczy.
plitkin napisał(a):
A ta rozgrzeszająca "niemoc" Gemini mnie mocno zaintrygowała.
Widziałes film?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 06:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Nie mam więcej pytań.

Rozumiem,
- iż niespełnianie na starcie wymogów NoR nie ma znaczenia (m.in. ubezpieczenie);
- przestrzeganie przepisów regatowych...podobnie,
Zwykła uczciwość...takoż.

Liczy się tylko wygrana. Za każdą cenę.

Nie dziwi mnie to.
Trudno jest leczyć tak głębokie kompleksy, ale jest to wykonalne.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 07:14 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Quail napisał(a):
13 i 15 - nie dotyczy.


Anie byłbym taki pewny. Ale film jest dość niejednoznaczny pod tym względem (zła perspektywa).

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Quail napisał(a):
plitkin napisał(a):
A ta rozgrzeszająca "niemoc" Gemini mnie mocno zaintrygowała.
Widziałes film?


Widziałem. Gemini nie zrobiło nic by uniknąć kolizji. A mogło. Choćby wytrącić prędkość/nie przyspieszać.

https://youtu.be/xL6JAcZeEmo



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 08:54 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Quail napisał(a):
01_Anna napisał(a):
Quail,
Tylko że my tu nie o ubezpieczeniach. M@rek wrzucił te informacje w którymś momencie dyskusji. Nie wiem w jakim celu.


Jesli nie rozumiesz to ci sprobuje wyjasnic :) Mam juz swoje lata, troche plywam i uczono mnie ze rywalizacja w zeglarstwie powinna odbywac sie wedlog jakis zasad. Nie mam pojecia jaka mozna miec satysfakcje wygrywajac regaty w grupie Open majac jednostke kilka razy szybsza od tych z ktorymi sie rywalizuje . Tak bylo i w jednym i w drugim przypadku.
Jesli tego nie rozumiesz to trudno.
Pozostale aspekty ktore konsekwentnie ignorujesz rowniez w mojej opinii sa wazne .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 08:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Gemini mogło, przede wszystkim, nie robić zwrotu prosto pod dziób Mescalero. Tu jest podstawowa przyczyna, ale co tam...
Trzeba winę zrzucić na tego, który mógł, faktycznie, po prostu spier... też robiąc zwrot. Wtedy mielibyśmy typowe, chamskie wymuszenie drogi bez konsekwencji.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 12:18 

Dołączył(a): 23 gru 2018, o 23:34
Posty: 561
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 188
Uprawnienia żeglarskie: brak
Pomijając kwestie kto miał pierwszeństwo, bo tutaj nie ma wątpliwości, to co miał w głowie sternik Mescalero? Przecież to mogło się skończyć tragedią. I pomimo tego, że przepisy były po jego stronie, to oni mogli wyjść na tym tragicznie.

Trochę jak pieszy, co przechodzi przez pasy. Jak zostanie potrącony przez kretyna, który nie zatrzyma się, to on jest poszkodowany, mimo że miał pierwszeństwo.

Inna sprawa, to patrząc na jachty dookoła to:
Cytuj:
Nie mam pojecia jaka mozna miec satysfakcje wygrywajac regaty w grupie Open majac jednostke kilka razy szybsza od tych z ktorymi sie rywalizuje . Tak bylo i w jednym i w drugim przypadku.


Nic dodać, nic ująć. Jak ściganie się z dzieckiem i cieszenie się z każdej wygranej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2013, o 13:31
Posty: 117
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: uczę się
plitkin napisał(a):
Gemini nie zrobiło nic by uniknąć kolizji. A mogło.
Oba jachty płyną prawym halsem. Gemini szybciej. Mija Mescalero. Jednak zbliża się do lądu i musi zrobić zwrot (świadomie narusza przepis 10 PRŻ). Zostawia jednak Mescalero dużo miejsca i czasu na reakcję. Katamaran po zwrocie zatrzymuje się. Traci jakąkolwiek możliwość manewru. Wiadomo jednak, że za chwilę ruszy. Mescalero zwrotu nie robi i płynie pod dziób Gemini.
plitkin napisał(a):
A mogło. Choćby wytrącić prędkość/nie przyspieszać.
Szokiem dla wszystkich obserwujących zdarzenie, było zachowanie Mescalero, wiec zanim do załogi Gemini dotarło, że Mescalero zwrotu jednak nie zrobi, było już za późno na jakiekolwiek reakcje.
M@rek napisał(a):
Nie mam pojecia jaka mozna miec satysfakcje wygrywajac regaty w grupie Open majac jednostke kilka razy szybsza od tych z ktorymi sie rywalizuje .
Gemini nie było klasyfikowane. Nie rywalizowało z innymi jachtami. Jeśli, jak piszesz, brałeś udział w tych regatach, to to wiesz. Po raz kolejny piszesz więc nieprawdę.
plitkin napisał(a):
Quail napisał(a):
13 i 15 - nie dotyczy.

A nie byłbym taki pewny.
Z zaciekawieniem przeczytam, dlaczego nie jesteś pewny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 13:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie bylo klasyfikowane dopiero PO regatach i wypadku. W takim razie co robilo na linii startu i trasie regat ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 13:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A tu dla niezorietowanych cytat z zapowiedzi tych regat
"W porcie w Kołobrzegu już czeka na start Roman Paszke na jachcie "Gemini 3", który dwukrotnie musiał z powodów technicznych przerwać próbę okrążenia globu pod wiatr i prąd, czyli najtrudniejszą trasą ze wschodu na zachód. Roman Paszke na katamaranie "Warta Polpharma" w roku 2000 zajął 4. miejsce w regatach The Race dookoła świata."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 13:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14011
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
M@rek napisał(a):
Nie bylo klasyfikowane dopiero PO regatach i wypadku. W takim razie co robilo na linii startu i trasie regat ?

i dlaczego stosujecie do niego przepisy regatowe ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2013, o 13:31
Posty: 117
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: uczę się
Kurczak napisał(a):
i dlaczego stosujecie do niego przepisy regatowe ?
Do regat wcześniej zgłoszony był też inny (słynny) katamaran, wiec może miała być stworzona dla nich osobna klasa? Nie dotarł. Jednak Gemini było w regatach. Miało liczony czas, ale nie było klasyfikowane. Jeśli M@rek pamięta inaczej, to niech poda, jak Gemini zostało sklasyfikowane (w której klasie, które miejsce) po pierwszym dniu regat (przed wypadkiem). Wg mojej pamięci, w wynikach opublikowanych w Kołobrzegu, Gemini nie było w żadnej grupie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 19:22 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Oczywiscie ze na wynikach ( ktore sa dostepne w internevie) "Gemini nie bylo. Dlaczego zatem znalazl sie wsrod startujacych jachtow ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 20:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11652
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1630
Otrzymał podziękowań: 3889
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Quail napisał(a):
Szokiem dla wszystkich obserwujących zdarzenie, było zachowanie Mescalero, wiec zanim do załogi Gemini dotarło, że Mescalero zwrotu jednak nie zrobi, było już za późno na jakiekolwiek reakcje.

Czyli tak jak napisałem. Było to chamskie wymuszenie drogi, które tym razem jednak nie przeszło bez skutków.
Nie wiemy, czy naprawdę Gemini już musiało robić zwrot. Nie wiemy, czy okrzykiem poprosiło o miejsce do zwrotu.
Przecież mogli trochę pomyśleć i zrobić zwrot, zanim wyprzedzili Mescalero.
Reasumując, winnym całej sytuacji jest Gemini. Mescalero zrobiło głupio, że nie uciekło.
Ale może liczyło na to, że Gemini nie ruszy zaraz po zwrocie? Sama napisałaś, że Gemini stanęło, że mogło zaraz ruszyć. Wystarczyło poluzować żagle...

Naprawdę, próba zrzucenia winy na Mescalero jest... poniżej krytyki.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2023, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2013, o 13:31
Posty: 117
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: uczę się
waliant napisał(a):
Czyli tak jak napisałem. Było to chamskie wymuszenie drogi, które tym razem jednak nie przeszło bez skutków.
Nie wiemy, czy naprawdę Gemini już musiało robić zwrot. Nie wiemy, czy okrzykiem poprosiło o miejsce do zwrotu.
Przecież mogli trochę pomyśleć i zrobić zwrot, zanim wyprzedzili Mescalero.
Reasumując, winnym całej sytuacji jest Gemini. Mescalero zrobiło głupio, że nie uciekło.
Ale może liczyło na to, że Gemini nie ruszy zaraz po zwrocie? Sama napisałaś, że Gemini stanęło, że mogło zaraz ruszyć. Wystarczyło poluzować żagle...

Naprawdę, próba zrzucenia winy na Mescalero jest... poniżej krytyki.
Nie wiem, w ilu regatach startowałeś i gdzie się odbywały, ale może czas wziąć udział w innych? Gdzie indziej? Mam wrażenie, że w Twoim żeglarskim świecie regatowym, normą są chamskie zachowania. Do tego dochodzą braki w wiedzy i wyobraźni. To smutny koktajl. Pływasz zapewne na czymś niewielkim, skoro piszesz o krzyczeniu, co trochę tłumaczy. Nie odpowiem Ci na pytanie, które zadałeś powyżej, bo z procesem edukowania innych, skończyłam dawno temu. Otwórz Googla. Na pewno znajdziesz tam informację, jak zachowuje się katamaran po zwrocie. To, że świat żeglarski może wyglądać inaczej, zobrazuję Ci na omawianym przykładzie. Mescalero potwierdziło swój błąd. Ma nowy maszt, za który nie zapłaciło. Wszystko odbyło się w kulturalnej atmosferze.
M@rek napisał(a):
Dlaczego zatem znalazl sie wsrod startujacych jachtow ?
Myślę, że nie ma co brnąć w ten temat. Organizator chciał „dobrze”, a wyszło, jak wyszło..


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 169 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL