Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 08:17




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 cze 2010, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Witam,
Czy może ktoś się orientuje czy wymagane jest posiadanie uprawnień żeglarskich do startowania w regatach? Czy może jest to osobna kwestia ustalana przez organizatora?
pzdr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2010, o 21:55 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Jest to kwestia całkowicie osobna, ustalana przez organizatora.

Każde regaty, np: Sydney Hobart Race, Rolex Fastnet, ARC, mają swoje wymagania (mniej lub bardziej rygorystyczne) co do kwalifikacji załogi, safety equipment etc.

Niektórzy nie wymagają niczego, prócz sprawnego jachtu, inni chcą uprawnień dla skippera (tylko), jeszcze inni żądają specjalistycznego przeszkolenia wszystkich członków załogi (np: ISAF) etc.

Pozdrawiam,
M.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2010, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2007, o 12:20
Posty: 396
Lokalizacja: Chełm, Warszawa
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 21
Uprawnienia żeglarskie: brak
Milo napisał(a):
Jest to kwestia całkowicie osobna, ustalana przez organizatora.

Każde regaty, np: Sydney Hobart Race, Rolex Fastnet, ARC, mają swoje wymagania (mniej lub bardziej rygorystyczne) co do kwalifikacji załogi, safety equipment etc.

Niektórzy nie wymagają niczego, prócz sprawnego jachtu, inni chcą uprawnień dla skippera (tylko), jeszcze inni żądają specjalistycznego przeszkolenia wszystkich członków załogi (np: ISAF) etc.

Pozdrawiam,
M.

W Polsce sprawa wygląda tak samo, czy może wtrąca się PZŻ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2010, o 22:14 

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 11:28
Posty: 204
Lokalizacja: Londyn / Warszawa
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: RYA Yachtmaster Offshore
Oczekiwałbym wymagań od skippera (tzn., że zgodnie z Polskim prawiem może w ogóle taki jacht prowadzić). Nie sądzę, żeby były jakieś dodatkowe wymagania od załogi (tzn.: brałem udział w regatach bodajże o Puchar "Rejsu", na Mazurach, jako bezpatentowy członek załogi - z pełnym błogosławieństwem głównego sędziego, który mnie na ten jacht posadził).

No ale zobaczmy co inni powiedzą.

Pozdrawiam,
M



Za ten post autor Milo otrzymał podziękowanie od: m.a.j.o.r
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 cze 2010, o 22:32 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Uprawnienia zgodne z przepisami rozporządzenia powinieneś mieć, bo nie zauważyłem w przepisach żadnych wyłączeń dla regatowców. Do tego organizator może pewnie swoje warunki dołożyć, ale czy jest gdzieś taka praktyka (się nie spotkałem) to nie wiem.

_________________
www.samoster.org.pl



Za ten post autor gf otrzymał podziękowanie od: m.a.j.o.r
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 cze 2010, o 21:32 

Dołączył(a): 27 maja 2010, o 11:04
Posty: 139
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sternik lodowy
Nie spotkałem się z przypadkami zaostrzonych w stosunku do ogólnych przepisów wymagań w regatach (na śródlądziu). Czyli jak łódka do 7,5 metra - jedziesz bez patentu, jak powyżej - z patentem. Załoga oczywiście może bez patentu.

_________________
http://blogsternika.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 cze 2010, o 22:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:22
Posty: 1910
Podziękował : 235
Otrzymał podziękowań: 118
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
m.a.j.o.r napisał(a):
Czy może jest to osobna kwestia ustalana przez organizatora?

To jednak zależy od organizatora. Patrz tutaj pkt. 3,5 regulaminu, organizator tak sobie zażyczył i nic nie poradzisz. W tym wypadku do regat są czarterowane omegi od jednego armatora a ten zapewne w umowie z ubezpieczycielem ma zapis, który nakazuje pływającym na tym sprzęcie mieć wymagane minimum, czyli patent żeglarza. A może i nie, ale w regulaminie tak zapisali i już :?

_________________
Lubię robić rzeczy, na których się nie znam, zresztą jak większość ludzi w naszym kraju" :) By Filip Jaślar - polski skrzypek, członek Grupy MoCarta
e sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL