Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Przepisy Regatowe ISAF https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=57&t=5400 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | joker470 [ 14 lip 2010, o 12:16 ] |
Tytuł: | Przepisy Regatowe ISAF |
http://www.jko.opole.pl/prz_2009-2012_p ... kladka.pdf może się komuś przyda ![]() |
Autor: | elektryczny [ 14 lip 2010, o 18:34 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
joker470 napisał(a): http://www.jko.opole.pl/prz_2009-2012_p ... kladka.pdf może się komuś przyda Dzięki, że to zamieściłeś, mnie się przyda. I od razu do regatowców mam pytanie. W zamieszczonym materiale występuje taki zapis w pkt.18,2 (c) Cytuj: NA TYM SAMYM HALSIE; KURS WŁAŚCIWY Gdy jacht swobodny z tyłu osiąga krycie po zawietrznej jachtu będącego na tym samym halsie w zasięgu dwóch długości swojego kadłuba nie wolno mu żeglować powyżej swojego kursu właściwego, dopóki obydwa jachty pozostają na tym samym halsie i w kryciu w odległości określonej wyżej chyba, że w wyniku takiego manewru jacht zawietrzny natychmiast znajdzie się za rufą drugiego. Przepis ten nie obowiązuje, jeżeli krycie rozpoczyna się w chwili, gdy jacht nawietrzny musi ustąpić na podstawie przepisu 13. Jak to rozumieć? Bo biorąc udział w ubiegłym sezonie w ostatnich moich a zarazem pierwszych w życiu regatach, prawdopodobnie przez brak zrozumienia tego zapisu przegrałem te regaty zajmując tyko 3 miejsce* ![]() ![]() Jeśli ktokolwiek w sposób graficzny połączony z opisem potrafi przedstawić o co chodzi, to będę wdzięczny. We wrześniu zapewne znowu stawię się do tych regat i chciałbym być przygotowany ![]() * - Wydaje mi się, że czasami niesłusznie ustępowałem przed bojką, tłok był cholera a ja puszczałem zamiast twardo ciąć jak przecinak ![]() |
Autor: | joker470 [ 14 lip 2010, o 19:16 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
Kurs właściwy : "Swobodny z tyłu i swobodny z przodu; Krycie. Jacht jest swobodny z tyłu w stosunku do drugiego, gdy jego kadłub i osprzęt będąc w normalnej pozycji, znajdują się poza wyobrażalną linią prostopadłą do tego drugiego jachtu, przechodzącą przez jego najbardziej do tyłu wysunięty punkt kadłuba i osprzętu w normalnej pozycji. Ten drugi jacht jest swobodny z przodu. Jachty są w kryciu, gdy żaden z nich nie jest swobodny z tyłu lub, gdy jacht pomiędzy nimi jest w kryciu z nimi obydwoma. Określeń tych nie stosuje się do jachtów na przeciwnych halsach chyba, że ma zastosowanie przepis 18. Ustępowanie. Jeden jacht ustępuje drugiemu, gdy ten drugi może żeglować wybranym przez siebie kursem bez potrzeby podejmowania manewru unikającego lub, gdy jachty są w kryciu na tym samym halsie, jeżeli jacht zawietrzny może zmienić kurs w obydwu kierunkach bez natychmiastowego spowodowania kontaktu z jachtem nawietrznym. Zawietrzna i nawietrzna. Zawietrzną nazywa się tę stronę jachtu, która jest lub, gdy jacht znajduje się w linii wiatru, była dalsza od wiatru. Jednakże, gdy jacht żegluje dokładnie kursem z wiatrem, lub „fałszywym bagsztagiem” zawietrzną jachtu jest strona, po której niesiony jest jego grot. Strona przeciwna jest stroną nawietrzną. Gdy dwa jachty na tym samym halsie są w kryciu, to jacht po zawietrznej stronie drugiego jachtu jest jachtem zawietrznym. Ten drugi jest jachtem nawietrznym. Przeszkoda. Przeszkodą jest obiekt, którego jacht żeglujący bezpośrednio w jego kierunku i znajdujący się w odległości jednej długości swego kadłuba od niego, nie mógłby ominąć tego obiektu bez zasadniczej zmiany swego kursu. Obiekt, który może być bezpiecznie ominięty tylko po jednej stronie oraz obszar tak określony w instrukcji żeglugi także są przeszkodami. Jednakże jacht w wyścigu nie jest przeszkodą dla innych jachtów chyba, że mają one obowiązek ustępować lub dawać mu miejsce lub, gdy obowiązuje przepis 21, unikać go. Krycie. patrz Swobodny z tyłu oraz Swobodny z przodu; krycie Kurs właściwy. Kursem właściwym jachtu jest kurs, jakim żeglowałby on w celu jak najszybszego ukończenia pod nieobecność innych jachtów, do których odnosi się przepis zawierający to określenie. Jacht nie ma kursu właściwego przed sygnałem startu. Miejsce. Miejsce jest to przestrzeń potrzebna jachtowi w panujących warunkach do niezwłocznego wykonania manewru zgodnie z zasadami sztuki żeglarskiej. Start. Jacht startuje, gdy po jego sygnale startu i wypełnieniu wymogów przepisów 29.1 i 30.1 (gdy mają zastosowanie) jakakolwiek częścią kadłuba, załogi lub osprzętu będącą w normalnym położeniu przekracza linię startu. Na halsie; prawy hals; lewy hals. Jacht jest na halsie, prawym lub lewym odpowiednio do swej strony nawietrznej Strefa dwu długości. Obszar wokół znaku lub przeszkody w zasięgu dwu długości kadłuba jachtu bliższego do znaku lub przeszkody. Nawietrzny. patrz Zawietrzny i Nawietrzny" a tutaj tak dla początkujących : http://www.szkwalleg.republika.pl/taktyka.html , ale najlepsza jest praktyka ![]() |
Autor: | elektryczny [ 14 lip 2010, o 19:46 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
Noo joker470, teraz dałeś mi popalić. Oczywiście dzięki, już studiuję wszystkie sytuacje. Trochę się zapoznam i wrócę do dyskusji, jeszcze raz dziękuję ![]() Zapewne zrodzą się kolejne pytania. Tylko co ja biedny żuczek będę miał na swoje usprawiedliwienie jak znowu przegram znając wszelakie tajniki regat? ![]() |
Autor: | barbital [ 15 lip 2010, o 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
Definicje już znamy, teraz czas na wyjaśnienie przepisu 17, o który pyta Elektryczny. Jeśli osiągasz krycie po zawietrznej innego jachtu w zasięgu dwóch długości łodzi od niego doganiając go to nie wolno Ci go wywozić ostrząc do wiatru powyżej kursu właściwego czyli dla uproszczenia najszybszego kursu na kolejny znak. Jeśli natomiast ktoś Cię dogania i osiąga krycie po nawietrznej (chce Ci zabrać wiatr przy wyprzedzaniu) to masz prawo ostrzyć go do łopotu. |
Autor: | joker470 [ 16 lip 2010, o 05:24 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
Generalnie chodzi tu o tak zwane miejsce przy bojce -o to zawsze były awantury ,a tak naprawdę to tej odległości pomiędzy jachtami w trakcie regat nie zmierzysz ,a sędziowie przy znaku mogą widzieć sytuację z innego kąta -zawsze można protestować:) -ja w takich sytuacjach po prostu staram się być mądrzejszy i unikam kontaktu ,ale co nawrzucam sternikowi który nie ustąpił to moje:) -pozdrawiam właśnie zaraz wyjazd na wyścigi:) |
Autor: | Konrad.futera [ 19 lip 2010, o 05:59 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
tu nie ma co gadać, sam poćwicz: http://game.finckh.net/indexpol.htm |
Autor: | joker470 [ 19 lip 2010, o 08:05 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
Konrad -super sprawa ![]() |
Autor: | elektryczny [ 19 lip 2010, o 08:31 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
Konrad.futera napisał(a): tu nie ma co gadać, sam poćwicz: Wspaniałe animacje, już zacząłem ćwiczyć. Tylko teraz na urlopie jestem, ale wieczorami jak dopadnę komputer to pooglądam co nieco. Chotomów górą ![]() |
Autor: | Konrad.futera [ 19 lip 2010, o 09:33 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
Kilka sytuacji mnie mocno zaskoczyło ![]() |
Autor: | Konrad.futera [ 19 lip 2010, o 10:00 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
Ciekawe jest, jak się kliknie w ten rysunek z trasą wyścigu, można wtedy ćwiczyć sytuacje w konkretnych miejscach. |
Autor: | Wojciech [ 19 lut 2011, o 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Przepisy Regatowe ISAF |
No dziewczęta...warto poćwiczyć na sucho przed sezonem...chłopaki wiedzą, że warto. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |