Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 23 lip 2025, o 11:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 sie 2010, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:40
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Cześć

Wybieram się w przyszłą sobotę po raz pierwszy na regaty na J. Pątnowskim k/Konina o Puchar Komandora.
I mam problem z określeniem klasy mojej żaglówki.

Czy mógłbym poprosić o pomoc w prawidłowym przypisaniu mojej żaglówki do odpowiedniej klasy?
Udało mi się przebrnąć przez te skomplikowane wzory i wyszło mi że Vp=5,28, a Vi=5,15.

Do której klasy mogę się zaliczyć? Wydawało mi się że się załapię na T3, ale tu Vi jest do max 5,10, czyli jestem ponad.

Dane żaglówki:
Długość – 6,9m, Szerokość 2,1m
Powierzchnia żagli – 21m2
Masa – 1,1t,
Kilowo mieczowa
Rok produkcji/wodowania – 1970.
Konstrukcja – Sigma (powiedzmy przedłużony Rambler), żaglówka w 100% drewniana,
Żaglówka kabinowa – 4 miejsca do spania, kokpit ponad 2 metry,


Z góry dziękuję za pomoc.
Darek

_________________
http://jacht_smigla.republika.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 sie 2010, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
W PPJK stosuje się podział na klasy według współczynnika Vi z którego wynika, że możesz startować w klasie turystyczno-regatowej(TR) albo żadnej.

"W klasie TR mogą startować jachty o Vi mniejszym lub równym 6,16."

Do T3 musiał byś zejść z Vi poniżej 5,10. Spróbuj pokombinować z innymi wartościami we wzorach.
Może mniejsze żagle albo zwiększenie masy jachtu :?:

*******
Nie wiem jak Ci wyszły takie wyliczenia. Użyłem kalkulatora podanego na stronie PPJK oraz danych które podałeś. Wyszło mi, że Vp=4,42 a Vi=4,33. Z powyższego wynika, że mógłbyś startować w klasie T2.

Jest jednak jedno "ale" bo nie wiem czy w regatach będziesz używał spina lub genakera.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:40
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Dzięki za odpowiedź i pomoc.

Faktycznie bardzo fajny kalkulator, który w przeciwieństwie do mojego liczy poprawnie:).

Mam jeszcze jedno pytanie. Na tych regatach zazwyczaj startuje mało jachtów i może się zdażyć tak, że w klasie T2 nie uzgiera się trzech chętnych - a to jest minimum aby regaty dla tej klasy się odbyły. Natomiast w klasie T3 jest na bank kilku chętnych. Czy wtedy mogę się zgłosić do wyższej klasy i pomimo tego że będę w mniej korzystnej sytuacji, wziąć w nich udział?

_________________
http://jacht_smigla.republika.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 10:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Nie wiem, wszystko zależy od tego fragmentu zawiadomienia: "Szczegóły w instrukcji żeglugi w dniu regat. ". Jak już startowałeś w regatach to wiesz o co chodzi ;) A jak nie to w dniu regat będziesz wiedział wszystko. Tutaj liczy się decyzja komisji Sędziowskiej lub organizatora regat. Natomiast w regatach morskich przyjęło się łącznie klas gdy nie ma w jednej z nich odpowiedniej ilości jachtów tak aby każdy zgłoszony jacht mógł wystartować i cieszyć się regatami :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kolos napisał(a):
W PPJK stosuje się podział na klasy według współczynnika Vi z którego wynika, że możesz startować w klasie turystyczno-regatowej(TR) albo żadnej.

"W klasie TR mogą startować jachty o Vi mniejszym lub równym 6,16."

*******
Nie wiem jak Ci wyszły takie wyliczenia. Użyłem kalkulatora podanego na stronie PPJK oraz danych które podałeś. Wyszło mi, że Vp=4,42 a Vi=4,33. Z powyższego wynika, że mógłbyś startować w klasie T2.


Drewniana łódka z 1979 roku w T2 to chyba zbytek... łaski. Czy były odjęte procenty na wiek?
Przypuszczam, że w Zeglarskim Grand Prix Warszawy łapałbyś się do klasy T - jeszcze niżej niż T1...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Były. -2.5% za wiek powyżej 20 lat.
Policzyłem z mieczem szybrowym ale w opisie jachtu jest, że ma obrotowy(dopiero teraz sprawdziłem) a w takim wypadku Vi=4,31 więc się jeszcze łapie. Jak armator chce startować to niech startuje, oczywiście jeśli spełnia inne warunki startowania w tej klasie.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2010, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kolos napisał(a):
Jak armator chce startować to niech startuje, oczywiście jeśli spełnia inne warunki startowania w tej klasie.

Niech startuje... Ale jak łódka drewniana i ładna to szkoda jej na czerwoną latarnię :wink: A i armator jeśli to jego pierwszy raz to może się zniechęcić...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2010, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:40
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
A co oznacza czerwona latarnia?

W regatach biorę udział drugi raz. Pierwszy był 3 lata temu na Niegocinie w klasie oldtimery - zająłem zaszczytne 2 miejsce na kilkanaście jachtów:) - gwoli sprawiedliwości muszę dodać, że z uwagi na konstrukcje startujących żaglówek tylko 3 miały szanse powalczyć o podium i do połowy wysligu miałem 3 miejsce... tylko że prowadzący zmylił drogę i tak trafiłem na drugie :D.

AIKI napisał(a):
Drewniana łódka z 1970 roku w T2 to chyba zbytek... łaski. Czy były odjęte procenty na wiek?


Co masz na myśli pisząc o zbytku łaski?

_________________
http://jacht_smigla.republika.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2010, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
darek99 napisał(a):
A co oznacza czerwona latarnia?


Jest to poetycka nazwa dla ostatniego jachtu, który wpływa na linię mety daaaleko w tyle za pozostałymi.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2010, o 11:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
darek99 napisał(a):
AIKI napisał(a):
Drewniana łódka z 1970 roku w T2 to chyba zbytek... łaski. Czy były odjęte procenty na wiek?


Co masz na myśli pisząc o zbytku łaski?

Chodziło mi o to, że nowe konstrukcje z reguły bywają szybsze od starych nawet wtedy, kiedy teoretycznie wyliczone Vi maja podobne. Moim zdaniem stara, drewniana łódka ważąca ponad tonę nie ma wielkich szans w T2 - w konkurencji ze współczesnymi maszynami regatowymi.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2010, o 20:40
Posty: 6
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
I po regatach.

Wystartowałem w klasie T2 i na startujące 7 jachtów zająłem 4 miejsce - jak na pierwsze prawdziwe regaty, to uwazam to za dobry wynik :) -http://www.lm.pl/aktualnosci/informacja/59442/Regaty-o-puchar-komandora

Za tydzień następne regaty, tym razem o puchar prezesa klubu energrtyk.
http://kzenergetyk.konin.pl/?p=230

Tym razem planuję zmieścić sie na pudle :)

_________________
http://jacht_smigla.republika.pl/


Ostatnio edytowano 31 sie 2010, o 21:56 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem link.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
GRATULUJE :!:
No i AIKI nie miał racji, nawet z tak starym jachtem można powalczyć w T2 ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kolos napisał(a):
GRATULUJE :!:
No i AIKI nie miał racji, nawet z tak starym jachtem można powalczyć w T2 ;)

Gratulacje takoż. Aczkolwiek nie jestem pewien, czy to była klasa T2 (wg PPJK), czy II turystyczna, jak wynika z relacji spod podanego linka :wink:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
No fakt w linku mowa o klasach turystycznych, ale jak oni je dzielili :?:
Bo w takim wypadku wydaje mi się, że nie mogą stosować podziału wg. norm przyjętych w PPJK.

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kolos napisał(a):
No fakt w linku mowa o klasach turystycznych, ale jak oni je dzielili :?:
Bo w takim wypadku wydaje mi się, że nie mogą stosować podziału wg. norm przyjętych w PPJK.

Myślę, że śmiało mogą - wszak formuła PPJK nie jest zastrzeżoną trade mark :lol:
Pozostaje pytanie czy stosowali. W zegrzyńskim ŻGPW stosowana jest formuła PPJK ale z uzupełnieniem o klasę T zdefiniowaną... opisowo.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2010, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
AIKI napisał(a):
Myślę, że śmiało mogą - wszak formuła PPJK nie jest zastrzeżoną trade mark :lol:

No tak, ale to by oznaczało, że zmienili tylko nazwę np. z T1 na Turystyczna I i nic to nie zmienia. No chyba, że zmieniali graniczne współczynniki dla klas.
AIKI napisał(a):
Pozostaje pytanie czy stosowali.

Prawda.
AIKI napisał(a):
W zegrzyńskim ŻGPW stosowana jest formuła PPJK ale z uzupełnieniem o klasę T zdefiniowaną... opisowo.
Przypomina mi się Współczynnik Wyrównawczy Zatoki Gdańskiej :lol:

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 08:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Kolos napisał(a):
AIKI napisał(a):
W zegrzyńskim ŻGPW stosowana jest formuła PPJK ale z uzupełnieniem o klasę T zdefiniowaną... opisowo.
Przypomina mi się Współczynnik Wyrównawczy Zatoki Gdańskiej :lol:

Nie wgłębiałem się w ten Wasz KWR, ale klasa T jest dość jasno zdefiniowana - współczynnik poniżej granicy dla T1, wiek: nie młodszy niż 10 lat i dodatkowo są podane konkretne typy (Orion, Venus, Foka, Rambler itd) Jak parę lat temu chciałem wystartować na swoim Nefrycie - dopiero co kupionym, to musiałem uzyskać oddzielną zgodę technicznego członka zarządu WTR.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 08:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wspolczynnika Wyrownawczego Zatoki Gdanskiej nie znam zupelnie ale w KWR jestem pomierzony
i wydaje mi sie ze znam jego dobre i zle strony :) Na peno nie jest gorzej zdefiniowana niz srodladowe formuly T :) Gdybys zechcial sie zapoznac z KWR to wyczerpujace informacje sa na stronie ZOZŻ. Wraz z aktualnym wykazem jachtow pomierzonych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 wrz 2010, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
AIKI napisał(a):
T jest dość jasno zdefiniowana
No to się źle zrozumieliśmy, myślałem że chodzi o dużą dowolność w jej przyznawaniu. Na zasadzie: O ten może być ale tego już nie damy tam tylko gdzieś indziej ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2010, o 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
M@rek napisał(a):
Wspolczynnika Wyrownawczego Zatoki Gdanskiej nie znam zupelnie ale w KWR jestem pomierzony
i wydaje mi sie ze znam jego dobre i zle strony :) Na peno nie jest gorzej zdefiniowana niz srodladowe formuly T :) Gdybys zechcial sie zapoznac z KWR to wyczerpujace informacje sa na stronie ZOZŻ. Wraz z aktualnym wykazem jachtow pomierzonych.

Wychodzi, że mi się po... zajączkował KWR ze współczynnikiem Zatoki Gdańskiej. O ile dobrze pamiętam to właśnie ten drugi współczynnik budził ze 2 lata temu wątpliwości uczestników spoza 3M właśnie ze względu na dowolność.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2010, o 20:11 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wszyscy wiedza ze nie ma idealnych formul pomiarowych a im formula mniej skomplikowana tym mniej dokladna a i mozliwosci obejscia wieksze :) KWR jest niestety malo precyzyjna( co nie znaczy ze zle zdefiniowana) ale za to pomiar jest darmowy :) Dlatego wlasnie taka ilosc jachtow jest pomierzona. Gdyby ORC club i ORC Int byly tansze to zapewne bym sie pomierzyl, chocby
z ciekawosci.Podobnie z IRC.Na razie zrobie sobie niemiecki Yardsick ( tez prosty )
Przy okazji , na Morskim Forum Regatowym Jest bardzo ciekawa dyskusja na temat morskich regat pomiarow ORC i wymagan konstrukcyjnych + wyposazenia jachtow dopuszczonych do morskich regat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 wrz 2010, o 16:55 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9036
Podziękował : 4120
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
http://www.fky.org/regatta/klr-engl.htm

Moze kogos zainteresuje Niemiecka Formula dla jachtow klasycznych.Bedzie stosowana w ten weekend w regatach Epifanes Trophy Trzebiez Ueckermunde Szczecin


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL