Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 01:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 lut 2011, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Płynę wirtualną łódką, która (przypuszczam, że na podobieństwo realnych jachtów biorących udział w Velux 5 Oceans) przy wietrze 7 kn potrafi jechać 9 kn, wśród 75 tys innych wirtualnych jachtów jestem bez wysiłku na trzycyfrowej pozycji i tak sobie myślę - co jest potrzebne, żeby w realu znaleźć się na pierwszych stronach gazet po ukończeniu długodystansowych regat?

W przypadku przybrzeżnych regat (nawet nie znam nazw, bo mnie to zupełnie nie interesuje) przypuszczam, że taki Kusznierewicz musi wykazywać się gibkością ruchów, umiejętnościami taktycznymi, doskonałym opanowaniem techniki żeglowania (czyt. znajomością warsztatu), nie wiem co jeszcze - może przepisy musi znać i umieć zastosować.

Ale za to nie musi być fachurą od meteorologii, nie potrzebuje umieć znosić długotrwałej samotności, nie musi mieć jakiejś gigantycznej odporności na zmęczenie, chłód i brud, nie musi posiadać umiejętności bosmańskich i tego wszystkiego co w żeglarstwie wyprawowym jest zalecane.

Bywają (chyba) regaty kilkudniowe - skipperzy IMHO muszą posiadać mix umiejętności i cech wymienionych wyżej.

To wszystko powyżej, to tylko tak mi się wydaje, a jak jest naprawdę?

Jak to jest w przypadku Velux? Czy Gutek lub Brad muszą sami analizować mapy pogodowe i dumać, którędy iść? Czy ktoś im przysyła gotowy routing? Jak wygląda i jak liczna jest ekipa wspomagająca skippera na oceanicznym, regatowym bolidzie?

Nad czym Gutek musi się zastanawiać a co dostaje gotowe mailem/telefonem?

Ktoś jest zorientowany w temacie?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 01:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Maar napisał(a):
Jak to jest w przypadku Velux? Czy Gutek lub Brad muszą sami analizować mapy pogodowe i dumać, którędy iść? Czy ktoś im przysyła gotowy routing? Jak wygląda i jak liczna jest ekipa wspomagająca skippera na oceanicznym, regatowym bolidzie?

Nad czym Gutek musi się zastanawiać a co dostaje gotowe mailem/telefonem?

Ktoś jest zorientowany w temacie?
Wiesz kto wygrał konkurs na głównego księgowego? Facet, który na pytanie, ile jest 2 x 2 odpowiedział: - A ile pan dyrektor sobie życzy?

Można tak, można inaczej. To wszystko zależy od regulaminu regat. Problem powstał w czasie TARS w 1968 r. Geoffrey Williams korzystał z usług meteorologa na lądzie, który przekazywał mu dane meteorologiczne drogą radiową. Williams wygrał wyścig i zaczęła się wielka dyskusja, czy takie korzystanie z porad zewnętrznych jest etyczne.

Życie jednak szło do przodu i coraz więcej ścigantów korzystało z "usług lądowych". Powstało również nowe określenie faceta, który na lądzie opracowuje taktykę meteorologiczną dla regat morskich. Nazwano go routerem.

Romek Paszke na "Warcie-Polpharmie" korzystał z usług Meeno Schradera.

Meeno jest jednym z najlepszych w tej branży. On "prowadził" Ellen MacArthur, on podczas Olimpiady w Chinach był doradcą reprezentacji olimpijskich Niemiec, Danii, Polski i części reprezentacji USA.

Jaki jest regulamin Veluxa? Nie wiem, może Krzyś, jako wybitny regulaminowiec :D poszpera z regulaminie.

Zresztą przy dzisiejszym poziomie łączności trudno byłoby zabronić odbioru komunikatów od akurat Herr Schradera czy Mr Browna. No, chyba że metodą piękną, choć coraz rzadziej stosowaną: "-Daję słowo, że nie będę korzystał z... itd".

Z drugiej strony - jaki to problem odebrać gotowe GRIB-y czy inne takie wynalazki i nałożyć na mapę elektroniczną. Dzisiaj to już się robi samo i - jeśli masz łączność typu "data" - masz to na bieżąco.

PS. Gutek oczywiście zna Meeno. Wszyscyśmy się poznali w Barcelonie, na starcie do The Race. Czy korzysta z jego (drogich, w 2000 r. brał 200 dolców za godzinę, jeśli dobrze pamietam) usług - nie wiem.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 01:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Przepisy Velux5oceans:
http://www.velux5oceans.com/fileadmin/U ... -06-10.pdf

Strona 3:

"Weather assistance will be limited to the supplied race package only. No surfing the
internet for weather information will be allowed."


Zajęło mi to 30 sekund...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 02:54 

Dołączył(a): 28 maja 2007, o 11:44
Posty: 1999
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 109
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Czyli, jak rozumiem, organizatorzy zapewniają wiadomości meteo przesyłając "race package". Czy ktoś wie jak to wyglada? Jaką ma formę (zestaw map, griby, dane ze stacji) i co w skład tego "package" wchodzi?

_________________
www.samoster.org.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 07:41 

Dołączył(a): 27 maja 2010, o 11:04
Posty: 139
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sternik lodowy
gf napisał(a):
Czy ktoś wie jak to wyglada? Jaką ma formę (zestaw map, griby, dane ze stacji) i co w skład tego "package" wchodzi?
Zapytałbym tutaj: http://blog.velux5oceans.com/pl/

_________________
http://blogsternika.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 09:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Jaromir napisał(a):
Przepisy Velux5oceans:
http://www.velux5oceans.com/fileadmin/U ... -06-10.pdf

Strona 3:

"Weather assistance will be limited to the supplied race package only. No surfing the
internet for weather information will be allowed."


Zajęło mi to 30 sekund...
W związku z delikatną aluzją Wielce Szanownego Kolegi Jaromira, że:
a) nie umiem, b) nie potrafię, c) nie chce mi się (niepotrzebne skreślić) znaleźć szczegółów veluxowo-prognostycznych niniejszym uroczyście oświadczam, że prawdą jest wersja c).
Więcej: Oświadczam, że gdyby nawet nie internetowo, ale fizycznie po północy u drzwi moich stanął osobiście niejaki Grzywa Marek (ujawniam bliższe dane osobowe: Praga Północ, sąsiad Starej Sobieskiej, przez Kolegium d.s. Wykroczeń karany, ale rzadko), padł na kolana i zawył prosząco: Januszku kochany, przeszukaj 42-stronicowe pierdoły regatowe zwane pieszczotliwie regulaminem, moja odpowiedź byłaby tylko jedna:
- Grzywiasty, jesteś tak samo niewyżyty pogodowo, jak Katrine erotycznie. :lol: Płyńcie se razem, zaspokajajcie swoje potrzeby i dajcie mi święty spokój.

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Zbieraj napisał(a):
(...)

Zresztą przy dzisiejszym poziomie łączności trudno byłoby zabronić odbioru komunikatów od akurat Herr Schradera czy Mr Browna. No, chyba że metodą piękną, choć coraz rzadziej stosowaną: "-Daję słowo, że nie będę korzystał z... itd".

Z drugiej strony - jaki to problem odebrać gotowe GRIB-y czy inne takie wynalazki i nałożyć na mapę elektroniczną. Dzisiaj to już się robi samo i - jeśli masz łączność typu "data" - masz to na bieżąco.(..)


W Transacie i innych regatach klasy MINI załatwione jest to znacznie prościej - na jachcie może być tylko ukaefka, na której dużo nie odbierzesz, a i nałożyć na co nie będzie, bo map elektronicznych się nie używa (GPS wyłącznie bez map jest dozwolony). Owszem, radio SSB (w sensie odbiornika, nic nadającego) można mieć i gęsto występuje. Ale też tylko voice sobie posłuchasz...

Ale to wynika z "ograniczenia wyścigu zbrojeń" wbudowanego w tą klasę. Pochodną tego jest takie ograniczenie, coby niektórym co ich stać na odpowiedni sprzęt nie dawać przewagi i coby wszyscy mieli dostęp do tych samych informacji.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 16:14 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Moniia napisał(a):

W Transacie i innych regatach klasy MINI załatwione jest to znacznie prościej - na jachcie może być tylko ukaefka, na której dużo nie odbierzesz, a i nałożyć na co nie będzie, bo map elektronicznych się nie używa (GPS wyłącznie bez map jest dozwolony). Owszem, radio SSB (w sensie odbiornika, nic nadającego) można mieć i gęsto występuje. Ale też tylko voice sobie posłuchasz...

Ale to wynika z "ograniczenia wyścigu zbrojeń" wbudowanego w tą klasę. Pochodną tego jest takie ograniczenie, coby niektórym co ich stać na odpowiedni sprzęt nie dawać przewagi i coby wszyscy mieli dostęp do tych samych informacji.


Pozycje uczestnikow sa dostepne na biezaco w internecie. Co uniemozliwi komus wynajecie routera i umowienie sie gdzies na boku o okreslonej porze zeby odebrac
odpowiednie informacje ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Nic. Poza tym, że musi być nadane w ciemno, na ogólnie dostepnej częstotliwości (VHF/SSB)

*****

ps. poza tym, jeśli zostanie wykryte, oznacza to dożywotni ban z klasy...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 16:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17305
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2171
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
M@rek napisał(a):
Pozycje uczestnikow sa dostepne na biezaco w internecie. Co uniemozliwi komus wynajecie routera i umowienie sie gdzies na boku o okreslonej porze zeby odebrac odpowiednie informacje ?

Nie bardzo rozumiem - serio nie znam się na zawiłościach regat - co znajomość pozycji ma do tego umawiania się z routerem?

BTW na DSC w ML/HL słanym do obszaru lub do konkretnego MMSI można sobie wypracować prosty system przekazywania zaleceń kursowych :-)

Nigdy nie ścigałem się, nawet gdy kumple umawiali się na placki i piwo w Karwicy to szedłem tak, jakbym szedł sam - na wodzie mam zupełnie inne źródła radości niż kolejność oddawania cum, ale potrafię sobie wyobrazić ogromne pola do nadużyć.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lut 2011, o 17:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marku, to proste, zeby router mogl przygotowac konkretnie dla Ciebie zalecenia musi znac Twoja pozycje.Informacje mozna podawac na dowolnej umowionej czestotliwosci. Jak ktos zechce, a ambitnuch nie brakuje, to zawsze sposob znajdzie :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL