Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 06:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Uprzejmie informuję wszystkich zainteresowanych, że Radek Kowalczyk właśnie wystartował (niecałe dwie godziny temu) z Genui w Gran Premio d'italia.

Są to regaty dwuosobowe (a we Włoszech ponoć zabroniona jest żegluga samotna, kiedyś na taką informację trafiłam i teraz nie mogę znaleźć źródła, ktoś wie coś pewnego?) i Radkowi towarzyszy w tych wysiłkach Krzysiek Kołakowski.
Tu jest strona regat:
http://www.gpi-mini650.com/www/index.php

Na niej po prawej znajdziecie TRACKING. Można śledzić on-line na mapie.
Radkowe Mini (nr klasowy 790) ma na niej nr 9. Ten sam tracking znajduje się również tutaj:
http://www.sgstracking.com/tracking/gpi2011.php

Trasa regat ma ponad 540 mil i wiedzie z Genui do Capraia, La Caletta, Giannutri i z powrotem do Genui.

Reszta komunikatów od Radka po regatach, bo w klasie Mini nie można mieć komputerów ani zewnętrznej łączności innej niż VHF. Miłego obserwowania!

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 kwi 2011, o 15:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Nie ma tego na stronie regat, bo Radek poniższe wysłał tylko do znajimych:

"Dzisiaj ostatni przegląd, trzeba było jeszcze dokupić kilka rzeczy, kilka wykonać i zamontować. Brakowało nam proszku na rekiny !!!??? mapy... i kilku drobnych, acz czasochłonnych drobiazgów. Największym problemem było zamieszczenie anteny do AIS na maszcie. Okazało się, że jest błąd w tłumaczeniach przepisów. Wersja angielska mówi: koniecznie antena musi być na maszcie. Francuska mówi: nie może być na maszcie. Było nerwowo, ponieważ my czytamy te przepisy po angielsku nie mając pojęcia co jest we francuskiej wersji, Włosi czytają po francusku, parząc na nas ze zdziwieniem o co nam chodzi. I tak przez kilka godzin. W końcu uzgodniliśmy, że z powodu błędu każdy ma rację. Zostaliśmy dopuszczeni do regat !!!

Wieczorem przedstartowa wspólna kolacja załóg i wielkie poruszenie odnośnie pogody. Pierwsza część trasy będzie ze słabym wiatrem, a dalej już prawie bez wiatru. Zresztą zobaczcie sami na TRACKINGU. Przed nami jeszcze cała noc pracy, pakowania i przygotowań, i rano na start.
"

Poza tym kilka zdjęć (w tym jedno z pierwszego wyprzedzania w tym wyścigu) :-)


Załączniki:
Komentarz: No to pierwszy zawodnik już jest wyprzedzony :-)
9_wyprzedzamy.JPG
9_wyprzedzamy.JPG [ 275.48 KiB | Przeglądane 4234 razy ]
3_marina.JPG
3_marina.JPG [ 288.97 KiB | Przeglądane 4234 razy ]
Komentarz: AIS już zainstalowany :-)
2_maszt.JPG
2_maszt.JPG [ 290.95 KiB | Przeglądane 4234 razy ]
1_granica.JPG
1_granica.JPG [ 246.69 KiB | Przeglądane 4234 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 00:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Małe OT.
Na fotce nr 2 jest pod salingiem taka tubka, co ma udawać reflektor radarowy....
Żaden z tak zbudowanych "reflektorów" dostępnych na rynku nie daje porządnego echa. Badania na ten temat są dostępne powszechnie.
Wykrywalność na znośnym poziomie zaczyna się od 5-6m2 teoretycznej powierzchni odbicia. Wymóg IMO mówi bodaj o 10m2.
RTE mają po kilkadziesiąt m2.
Pasywne patentowe chwalą się kilkunastoma m2 pow. odbicia.
Nie pogięty kanciak ma ca 8-10m2.
Najlepsze z "rurek" miewają ok 2.5m2, gorsze sporo poniżej 1m2...

Do tego dochodzi jeszcze widoczny na fotce sposób montażu - niemal w poziomie - co powoduje dalszy, drastyczny spadek efektywności powierzchni odbicia. Tego nie będzie widać nawet w dobrej pogodzie na dobrze zestrojonym radarze...

Lepiej aby Radek z Krzyśkiem ni chuchu nie liczyli na to, że ich zauważą statki na radarze...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 09:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jaromir napisał(a):
Lepiej aby Radek z Krzyśkiem ni chuchu nie liczyli na to, że ich zauważą statki na radarze...
Rozumiem, że AIS o którym pisał Radek to nie sam odbiornik.
Trochę zwiększa szanse na bycie zauważonym.

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 09:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Lepiej aby Radek z Krzyśkiem ni chuchu nie liczyli na to, że ich zauważą statki na radarze...
Rozumiem, że AIS o którym pisał Radek to nie sam odbiornik.
Trochę zwiększa szanse na bycie zauważonym.

A - jeśli tranceiver - to racja.
Przynajmniej w stosunku do zauważania przez statki większe niż 300GT...
Mniejsze (rybaki przede wszystkim) AIS mieć nie muszą.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 12:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
W klasie MINI od tego sezonu nadajnik AIS jest wymagany przez przepisy klasy, zgodnie z wymogami ISAF. Kombinowali jak mogli, coby nie było z kolei odbiornika, chyba wyszło na to że transceiver AIS nie może mieć ekranu* :) Generalnie chodzi o to, coby uczestnicy wzajemnie nie podglądali pozycji współkonkurentów. Muszę Radka zapytać, na czym stanęło w końcu, nie chce mi się przekopywać przez klasowe fora...



*w klasie MINI niedopuszczalne jest używanie chartploterów, więc poniekąd wtedy nie ma do czego podpiąć. Ale o ile mi wiadomo, do niektórych ukaefek da się... a ta musi być na MINI. Poza tym zimą trwała gorąca dość dyskusja, czy nie da się przypadkiem i tak podpiąc tego do któregoś z wyświetlaczy elektroniki, one takie dość wielofunkcyjne się zrobiły. Nie wiem, jak w końcu wyszło...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2011, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Fajnie, że Radek w końcu wystartował :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2011, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Pierwsze 4 MINI są już z powrotem w Genui.

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2011, o 21:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sty 2007, o 21:15
Posty: 2503
Lokalizacja: Trójmiasto
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 86
Uprawnienia żeglarskie: JSM, SRC, STCW, MIŻ
Szkoda, że Radek z Krzyśkiem są tak daleko w stawce :-(
Jednak najważniejsze to żeby dotarli do mety ;)

_________________
Pozdrawiam
Paweł Goławski
http://www.jkmgryf.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2011, o 07:47 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Do mety zostalo Im niewiele a co najwazniejsze nieco sie w stawce podciagneli :)
Niestety roznica w jakosci takielunku i zagli jest ogromna, wystarczy popatrzec na zdjecia.
Przy okazji, zwyciezyla nowatorska konstrukcja wzorowana na ksztwltach puntow
scow czy desek FW. Jak widac to dziala i do tego dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2011, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Doszli do mety o 11.07 jako 23 jednostka w ogóle, a w klasyfikacji proto - 9. Jak widać numer był proroczy :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2011, o 20:40 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Prawda jest taka ze tylko 9 proto startowalo :) a na trasie ok 500 Mm do czolowki stracili ponad dobe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 kwi 2011, o 21:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
M@rek napisał(a):
Prawda jest taka ze tylko 9 proto startowalo :) a na trasie ok 500 Mm do czolowki stracili ponad dobe.


Wyniki regat

http://www.gpi-mini650.com/www/index.ph ... lassifiche


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2011, o 13:45 

Dołączył(a): 5 kwi 2011, o 00:50
Posty: 3
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Najnowsza relacja Radka nadesłana w nocy:

http://sailbook.pl/news/aktualnoci-wiat ... arcie-cz-2

Po rozmowie telefonicznej z Radkiem dziś jeszcze dodam kolejną relacje po godzinie 16...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 236 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL