Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=57&t=9991 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jacek Porada [ 4 lis 2011, o 20:36 ] |
Tytuł: | Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Witam Mam pytanie jak w temacie, czyli czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie Pucharu Polski Jachtów Kabinowych, no i ewentualnie w której ? pozdrawiam i proszę o odpowiedź Jacek Porada |
Autor: | blogsternika.pl [ 4 lis 2011, o 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
W wersji "fabrycznej" w żaden sposób się nie mieści w klasach T, natomiast ściga się jako osobna klasa również w ramach PPJK, ale chyba na 2 imprezach w ciągu roku - Zegrze i MP w Giżycku. |
Autor: | Jacek Porada [ 5 lis 2011, o 08:30 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
"W wersji "fabrycznej" w żaden sposób się nie mieści w klasach T" Dzięki za informację A co by trzeba zmienić, żeby się "zmieściła" ? Jacek Porada |
Autor: | blogsternika.pl [ 5 lis 2011, o 11:45 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Moim zdaniem nie bardzo jest sens ją dostosowywać, bo zbierze dramatyczne bęcki. Po pierwsze - trzeba by ją strasznie dociążyć albo zredukować żagle. Po drugie - zrezygnować z żagli dodatkowych. Po trzecie - zależy z którego roku jest kadłub, bo przepisy wymagają trzypoziomowego kokpitu a Sympatia ma dwupoziomowy - ale OIDP jak kadłuby są stare - to nie muszą dokładnie spełniać wszystkich przepisów. Ściągnij sobie kalkulator ze strony PPJK i przepisy ze strony PPJK. Zobaczysz, że to co chcesz zrobić nie bardzo ma sens. Tutaj formuła i kalkulator: http://ppjk.pl/ppjk/formula-pomiarowa/i ... -2009-2012 |
Autor: | Narjess [ 5 lis 2011, o 11:58 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Jak ja się regaciłam, to była tylko jedna klasa w której się mieściła - sympathy. Na klasę TR za słaba. |
Autor: | Marian.Kowalski [ 5 lis 2011, o 15:26 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Prezesem Stowarzyszenia Sympathy jest Jacek Orliński. Mają swoją (bardzo kulejącą) stronkę, można poczytać. |
Autor: | Jacek Porada [ 5 lis 2011, o 18:12 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Prezesem Stowarzyszenia Sympathy jest Jacek Orliński. Mają swoją (bardzo kulejącą) stronkę, można poczytać. No właśnie, wysłałem maila na adres ze strony i dostałem jakiś komunikat, że chyba nie doszedł. Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. pozdrawiam Jacek Porada |
Autor: | Marian.Kowalski [ 5 lis 2011, o 18:52 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Stronka, jak napisałem kuleje. Nie ma chętnych do jej prowadzenia. Ale jak jesteś mocno zainteresowany, mogę Ci udostępnić prywatny nr komórki do prezesa. |
Autor: | blogsternika.pl [ 5 lis 2011, o 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Wrzuciłem dane Sympatii do kalkulatora - do T3 mieści się łatwo (23,5m2 żagla, masa 530 kg) - IMHO brak szans, za krótka wodnica - do T2 mogłaby się mieścić przy 21,7m2 żagla i masie 800 kg - zwycięzca dwóch ostatnich sezonów ma bardzo zbliżone parametry i jest tylko ok. 20 cm dłuższy - do T1 mogłaby się mieścić przy 19,3m2 żagla i masie 1000 kg Zakładam karę tylko za szyber (brak pasów balastowych i trapezów). Przy zastosowaniu pasów/trapezów jest kara i trzeba dalej zwiększać masę lub ujmować żagla. Za wiek jest poprawka, ale również jej nie uwzględniłem. Największego problemu spodziewam się z kadłubem (wysokość wnętrza i powierzchnia komunikacyjna, dwupoziomowy kokpit, bulb - stale wystający pod dnem, może tylko 20 cm). |
Autor: | barbital [ 6 lis 2011, o 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
S 600 z wysokością 1,35 metra w kabinie spełnia wymogi PPJK. Kwestia obowiązku posiadania 3 poziomowego kokpitu możliwe że zniknie w następnej edycji przepisów. Puki co tylko jachty zbudowane przed rokiem 2001 mogą z dwupoziomowym kokpitem startować w klasach T. |
Autor: | Jacek Porada [ 7 lis 2011, o 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Widzę życzliwe odpowiedzi na moje pytanie. Pociągnę więc wątek, zwłaszcza ze sytuacja się nieco zmieniła. Zacznę może od tego skąd się wzięło moje pytanie. Wraz z kolegą "wymyśliliśmy sobie" żeby kupić łódkę i pościgać się w PPJK. Skąd taki pomysł, to jest akurat temat na dłuższą opowieść. W skrócie powiem, że jesteśmy żeglarzami od wielu lat, a pływanie na drugą stronę jeziora i z powrotem trochę już nas znużyło. Dodam też, że nie jesteśmy "regatowcami", nie mamy ambicji walczyć o czołowe miejsca. Wystarczyłoby nam, gdybyśmy nie byli ostatni w klasyfikacji na koniec sezonu ![]() O Sympathy zapytałem, bo akurat była taka oferowana do sprzedaży. Ale po jej obejrzeniu i po Waszych odpowiedziach zrezygnowaliśmy z niej. Mamy więc dylemat, jesli nie Sympathy , to jaka łódka ? Próbowałem zobaczyć na jakich łódkach startują uczestnicy w PPJK, ale w rankingu są tylko nazwy własne jachtów, a nie ma informacji jaki to typ. Trochę udało mi się wygooglować, ale strasznie opornie to idzie. Generalnie chodzi nam o łódkę w przedziale 6-6,5 metrową, najlepiej do klasy T1. Może polecicie jakiś typ? Nasz budżet pozwoliłby też na zakup nowego jachtu, myślimy o Mariner 20. Proszę też o ewentualne uwagi na temat tej konstrukcji. pozdawiam Jacek Porada |
Autor: | plitkin [ 7 lis 2011, o 20:27 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Zglos sie do Wojtka Spisaka. Dobrze Ci doradzi. Telefon/mail do wyguglania. Mozna kupic uzywana lodke, co miala juz wyniki. Afaik Andrzej Keder rozwazal sprzedaz swojego Kredensa (czolowka w t1 od kilku lat). To stara, ale szybka lodka. Mariner 20 sadze, ze tez ma szanse. Najliczniej i najmocniej obstawiona klasa to t2. Tam kroluja cors t2, stormy, calibry i stary mcgregor 26 mocno przerobiony. W tym sezonie przeszlismy podobna droge jak Ty planujesz, wiec pisz jak chcesz -w czym bede mogl pomoge. Startowalismy w t3 na Babooshce. |
Autor: | barbital [ 8 lis 2011, o 01:18 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
T1 to opcje następujące: 1. Kredens (Skalar 650). Andrzej pewnie sprzeda bo ma coś lepszego... ![]() 2. Calibra 620 (dobra w T1 i w T2), 3. Mariner 20 - konstrukcja promowana i projektowo nic jej nie można zarzucić... 4. Maxus 21 - jeśli PPJK dopuści 2 poziomowe kokpity. 5. Saturn 21 - dużo wyporu, stosunkowo dużo można żagli założyć do T1. Próby w T2 nieudane ze względu na zbyt turystyczny kadłub i wysokość w kabinie. 6, Husar 21 - nowy projekt pod te kryteria. 7. Corvette 602 Sport - konstrukcja oryginalnie Andrzeja Skrzata, ale kadłub zaprojektowany przez Wojtka Spisaka. Duże sukcesy w T1, a i na słabych wiatrach powalczyła w T2. |
Autor: | Jacek Porada [ 9 lis 2011, o 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi (podziękowania też kliknąłem). "Przetwarzamy" teraz wszystkie informacje. Jeśli zaistnieją nowe okoliczności to będę jeszcze pytał. pozdrawiam Jacek Porada |
Autor: | blogsternika.pl [ 9 lis 2011, o 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Cała nasza ekipa (Plitkin, Barbital i ja) będzie na targach w Poznaniu 19 listopada, będą też organizatorzy PPJK - może będzie okazja się spotkać. Skąd jesteście? |
Autor: | Jacek Porada [ 10 lis 2011, o 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Do Poznania mamy około 350 kilometrów. Blisko to nie jest ![]() Jak będziemy wiedzieć czy pojedziemy to się odezwę. pozdrawiam Jacek Porada |
Autor: | plitkin [ 10 lis 2011, o 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Jak jestes z wawy czy z Krakowa - masz zadanie ulatwione. W Krakowie masz barbitala i Wojtka Spisaka, w DC Piotrka (blogsternika) i mnie. |
Autor: | Jacek Porada [ 11 lis 2011, o 18:38 ] |
Tytuł: | Re: Czy SYMPATY 600 RT "mieści się" w którejś klasie PPJK ? |
Do Krakowa , około 120 km, do Warszawy 230 ![]() Ale "czuwamy" i proces decyzyjny trwa i "oscyluje" wokół konstrukcji Pana Spisaka. Jak się coś wyjaśni , to się pochwalimy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |