Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 14 gru 2018, o 19:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sie 2018, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 937
Podziękował : 125
Otrzymał podziękowań: 203
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
bury_kocur napisał(a):
Powiedz - gdzie masz tu te "prawdy objawione" ?

Napisałem jak jest u mnie i tyle.

Nikomu tego nie narzucam jako "prawd objawionych"

Jak ktoś chce liczyć inaczej to czy ja mu tego bronię ?

Jeżeli to nie są „prawdy objawione” to zapewne jesteś armatorem bardzo rzadkiego modelu Bavari. Większość (wszystkie katalogowe?) wersje Bavaria 40/41 standardowo posiadają zbiorniki paliwa o pojemności 210ltr(55gal).
https://www.google.com/search?client=sa ... 8&oe=UTF-8

Nie wdając się w szczegóły ciężar właściwy oleju napędowego to około 0,83 kg/ltr
https://www.google.com/search?client=sa ... 8&oe=UTF-8

Jak łatwo policzyć to do statystycznej 40sto stopowej Bavari zmieści się maksymalnie 175kg paliwa i to pod warunkiem, że pod dystrybutor podpłyniemy na żaglach. I raczej nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem, wygodą czy ekonomią tylko raczej z rozsądkiem, fizyką i arytmetyką.

Co do silnika a raczej modułu monitorującego jego prace to także musi to być jakiś rzadki rarytas. W pierwszej z brzegu instrukcji możemy przeczytać;
Cytuj:
1. Tachometer and hour counter (accessory). Dis-plays engine speed. Multiply this value by 100 forrevolutions per minute. The hour counter displaysengine operating time in hours and tenths of anhour.


Cytuj:
Keep a log of the number of hours the engine is run each day and a log of the daily checks performed. Also note the date, type of repair (e.g., replaced alternator), and parts used for any service needed between the periodic maintenance intervals. Periodic maintenance intervals are every 50, 250, 500, 1000 and 2000 engine hours. Failure to perform periodic maintenance will shorten the life of the engine.

Można skontaktować się także z autoryzowanym serwisem gdzie wyjaśnią nam co oznacza „engine operating time” oraz jak i dlaczego powinniśmy liczyć „periodic maintenance intervals”. I tak jak już wcześniej napisałem dotyczy to każdego współczesnego silnika.

Co do tych statków na które tak się ochoczo powołujesz to cóż złośliwy nie będę i powiem jedynie, że one także były jakieś dziwne i rzadko spotykane. W każdej znanej mi sytuacji podstawą wszelkich statystyk serwisowych jest wyłącznie „operating/running time” i to także można bardzo łatwo udokumentować.

Pytanie „jak ty to w praktyce liczysz” dotyczyło zliczania drogi przebytej na żaglach lub silniku. Mając taki rozrzut przy określaniu ilości bunkrowanego paliwa jestem ciekawy na ile takie „pół na pół” jest wiarygodne, po co to robisz i ile to czasu zabiera?

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 04:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3563
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 182
Otrzymał podziękowań: 342
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kocurze, mnie wydaje się, że ten "Twój" sposób zliczania motogodzin pozwala na rzetelniejsze i dokładniejsze zarówno policzenie jak i planowania zużycia paliwa. Za to licznik motogodzin pewnie jest bardziej skomplikowany niż "zwykły".

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10358
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1571
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Jacek Woźniak napisał(a):
Kocurze, mnie wydaje się, że ten "Twój" sposób zliczania motogodzin pozwala na rzetelniejsze i dokładniejsze zarówno policzenie jak i planowania zużycia paliwa. Za to licznik motogodzin pewnie jest bardziej skomplikowany niż "zwykły".


Pewnie Jacku jest ten licznik trochę bardziej skomplikowany ale wiele rzeczy mam na jachcie inne niż w standardzie więc może i ten licznik taki jest.

Co do sposobu liczenia motogodzin to na pewno jest on bardziej dokładny bo zlicza je w zależności od obciążenia silnika.

Oczywiście widać na oko, że ten system liczenia jest jeszcze daleki od ideału, bo inne jest zużycie zarówno silnika jak i paliwa przy 1750 obr a inne przy 3000 obr., ale chociaż próbuje on zliczać te Mh w funkcji obciążenia czego liczniki liczące 1:1 na pewno nie robią.

Pzdr

Włodek

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 sie 2018, o 07:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3563
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 182
Otrzymał podziękowań: 342
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Aboto Panie Kolego :D niektórzy chcieliby tak wszystko dokładnie, co do gramocząsteczki a mają tylko przeźmion.
http://skansen-cisownik.pl/kompendium/w-stodole/58/przezmion

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2018, o 14:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 306
Podziękował : 178
Otrzymał podziękowań: 41
Uprawnienia żeglarskie: JSM
SIRK napisał(a):
Widzę, że do dyskusji wprowadzasz nowe elementy.
Nie odważę się jednak ocenić nigdzie nie spotykanych rozwiązań konstrukcyjnych twojego jachtu


Na szczęście nikt od ciebie takiej oceny nie oczekuje, więc nie musisz się fatygować.

Pzdr.

_________________
AdamO.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2018, o 16:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7044
Podziękował : 3004
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
To moze na podstawie osobistych doswiadczen napisze ze czesto zdarz sie ze jacht tego samego typu i rocznika sporo rozni sie w zaleznosci od tego czy zamawiany byl przez firme czarterowa czy zamoznego prywatnego wlasciciela. Warto zdawac sobie z tego sprawe jak sie lodke kupuje. Kiedys dokladnie porownywalem Elana 333 sprzedawanego przez pierwszego wlasciciela Brytyjczyka a takim samym poczarterowym w Chorwacji. Przepasc :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2018, o 16:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10358
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1571
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
M@rek napisał(a):
czesto zdarz sie ze jacht tego samego typu i rocznika sporo rozni sie w zaleznosci od tego czy zamawiany byl przez firme czarterowa czy zamoznego prywatnego wlasciciela.


M@rek napisał(a):
Przepasc


I od tego - oraz na tym - można skończyć wszelkie dyskusje o jachtach a nie doszukiwać się drugiego i kolejnego dna.

Pzdr M@rku :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2018, o 21:38 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7044
Podziękował : 3004
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Włodku, przez prawie 2 lata usilowalem sprzedac mojego Lasera 28 za cene mniejsza niz poniesione koszty. Spotykalem sie ze stwierdzeniami ze za polowe mozna kupic np. Schipmana 28 a cena jest wygorowana. nie chcialo mi sie tlumaczyc zde roznica jest taka jak np. miedzy Lanosem i Audi a3. Wlasnie podobny pokazal sie na Boatsched w Gb za 19950 funtow. W USA podobny zostal sprzedany za 25 tys USD. Tak to wyglada. Ja juz mojego sprzedawac nie zamierzam ale konstrukcje smialo moge polecic.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2018, o 05:55 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 1648
Podziękował : 417
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
A Kurczak chciał maszt kupić... :rotfl:
Pewnie jak wrócisz to zmoderuje temat :twisted:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2018, o 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10358
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1571
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Waldi_L_N napisał(a):
A Kurczak chciał maszt kupić...


Rozmawiałem z Kurczakiem dwa dni temu i jest do tego zakupu nastawiony bardzo pozytywnie także myślę, że cos z tego wyniknie.

A problemu wyposażenia mego "Kocura" ja osobiście zakończyłem.

Nie zamierzam nikogo przekonywać do swoich racji.

PS - nie zdradzisz może dokąd i po co Kurczak z ferajną wyjechali ?

Bo tajemniczy był w tym temacie okrutnie :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2018, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3563
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 182
Otrzymał podziękowań: 342
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
A problemu wyposażenia mego "Kocura" ja osobiście zakończyłem.
A szkoda, bo człowiek uczy się przez całe życie więc warto wiedzieć, że można inaczej. Nawet jak nie zastosuje jakiegoś rozwiązania u siebie to będąc w gościnie nie wyjdzie na Podlasianina. ;) ;)

- Jak na Podlasiu mówią na samolot?
- Łoooo....
;) ;)

_________________
Pozdrawiam Jacek
http://www.klubhorn.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sie 2018, o 05:55 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 1648
Podziękował : 417
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
bury_kocur napisał(a):
PS - nie zdradzisz może dokąd i po co Kurczak z ferajną wyjechali ?

Bo tajemniczy był w tym temacie okrutnie :lol:

Cytując klasyka:
https://www.youtube.com/watch?v=DjM3OPGtrg4
:rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 10:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10358
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1571
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
M@rek napisał(a):
jak sobie zarzyczysz.


M@rek - proszę - aż mnie zabolały zęby :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9465
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 989
Otrzymał podziękowań: 2371
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No dobra, a Kurczak już coś zdecydował?

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 10:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10358
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1571
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
waliant napisał(a):
No dobra, a Kurczak już coś zdecydował?
\

Tak - jak mówi On sam - merytorycznie jest zdecydowany - teraz szuka kasy na wymianę.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9465
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 989
Otrzymał podziękowań: 2371
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Eeeeeech :(

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 11:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10358
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1571
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
waliant napisał(a):
Eeeeeech :(


Tomek - tydzień temu rozmawialiśmy o tym u mnie na jachcie na Helu.

Patrz na moje usta - WYGODA :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 11:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9465
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 989
Otrzymał podziękowań: 2371
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
WYGODA

Patrz na to: mały jacht, stosunkowo wolny, zaprojektowany dawno temu, w sposób, który raczej nie przewiduje dodatkowych ciężarów wysoko nad pokładem. To oznacza pogorszenie stateczności (bezpieczeństwo - patrz Magnus Zaremba), pogorszenie osiągów (a małe jachty, jak ta żona w dowcipie, już nie mają czym szafować). Oraz dodatkowe pogorszenie bezpieczeństwa z uwagi na roler, który gdy się jednak zepsuje, to...
Do tego koszty, dodatkowa praca (takielunek, okucia?, inne).

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 18:50 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9704
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3976
Otrzymał podziękowań: 1789
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kilogram na maszcie Kurczaka, wymaga okolo 12 kg pod podłogą.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10358
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1571
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
Colonel napisał(a):
Kilogram na maszcie Kurczaka, wymaga okolo 12 kg pod podłogą.


To nie problem
Kurczak będzie musiał po prostu dbać, aby zawsze mieć pod podłogą kontenerek dobrego browarka :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 20:20 

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9704
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 3976
Otrzymał podziękowań: 1789
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Inna rzecz, czy rzeczywiście tych kilogramów przybędzie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2018, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9465
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 989
Otrzymał podziękowań: 2371
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nooo, mechanizm rolera jednak waży.
Gdybym ja robił u siebie taką zmianę, to zważyłbym i nowy i stary maszt. W sumie to jestem ciekaw rzeczywistej różnicy wagi między tymi masztami. Oraz różnicy w położeniu środka ciężkości (łatwo to zmierzyć, robimy to do ORC). Ale nikt się w takie rzeczy nie bawi, a szkoda.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 09:25 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7044
Podziękował : 3004
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Kocura rozumiem powieszchnia Jego grota jest spora. Ciekaw jestem ile m2 ma lodka Kurczaka. Moj grot ma 22 m2 , nie mam nawet lazy jacka i problemow z refowaniem czy zrzucaniem nie widze. Nawet topenante w czasie plywania odczepiam i knaguje na maszcie.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Ejdzej
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 09:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 7044
Podziękował : 3004
Otrzymał podziękowań: 1432
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Podobnie zreszta z rolowaniem sztaksli. Jesli zagiel ma taka powieszchnie ze jedna osoba moze go bez problemow zmienic, uzasadnienia dla rolera nie widze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 12:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 12207
Lokalizacja: Największa wieś Mazowsza
Podziękował : 8124
Otrzymał podziękowań: 1828
Uprawnienia żeglarskie: młodszy rybak dalekomorski. :-))
Robiąc roler w maszcie, aby nie zmniejszać stateczności jachtu należy obniżyć maszt. (co tam ten ułamek węzła...) :-P

MJS

_________________
Zmieniłem nieco avatar, by niektórzy władni na forum przemyśleli co nieco... Do zobaczenia koledzy i przyjaciele w realu (lub w innych mediach)


Szukajcie mnie nie tylko na F.B."Marian Strzelecki"
i "Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)" ale i na innych forach


MJS


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 20:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10358
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1571
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
M@rek napisał(a):
uzasadnienia dla rolera nie widze.


Jest M@rku jedno ale za to istotne uzasadnienie - roler daje Ci ten plus, że nie musisz chodzić na dziób a jego obsługe robisz z kokpitu.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 20:20 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4609
Lokalizacja: ES
Podziękował : 264
Otrzymał podziękowań: 673
Uprawnienia żeglarskie: galernik
M@rek napisał(a):
powieszchnie
M@rek napisał(a):
powieszchnia

No jasne. Przy takiej powieszchni jakiekolwiek rolery są zbędne. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 10358
Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
Podziękował : 170
Otrzymał podziękowań: 1571
Uprawnienia żeglarskie: Kpt jacht., kpt mot., mech. statkowy
M@rek napisał(a):
Kocura rozumiem powieszchnia Jego grota jest spora.


> 40 m. kw.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sie 2018, o 21:15 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 11441
Podziękował : 340
Otrzymał podziękowań: 1140
ja ma 20m ale też nie wyobrażam sobie chodzenia do dziobu

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2018, o 06:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 9465
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 989
Otrzymał podziękowań: 2371
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W czasie naszego urlopu nie dość że się ileś razy musieliśmy zarefować/rozrefować, to także dobre kilka razy trzeba było zmieniać sztaksle. I nic. Jedyny minus to taki, że trwa to dobre kilka minut, jeżeli chce się aktualnie używany sztaksel zwinąć w mały pakunek. Ale przecież na urlopie nikomu się nie spieszy, tym bardziej gdzieś na Bałtyku... :) Więc chodziłem na dziób i zmieniałem.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL