Forum Żeglarskie
Wydawnictwo Nautica

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 11 gru 2018, o 10:57




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 12:38 

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 23:55
Posty: 144
Podziękował : 99
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: jsm, miż
Generatory wodne. Proszę o merytoryczne wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 7962
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 2774
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Głupio tak samą siebie...

Asia Pajkowska duże kółko
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 7962
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 2774
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Najprostszy model Watt and Sea:

Obrazek

Obrazek
Link do stron producenta:
https://www.wattandsea.com/index.php/en/products/cruising-hydrogenerators/hydro-cruising-300

I poprawka. To 8 A przy 5kn

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 537
Lokalizacja: Crewkerne
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Źródła energii elektrycznej na jachcie to ciekawy problem do rozważań. Ja osobiście wprawdzie nie planuję jakiegoś szczególnie dużego zużycia i jako podstawowe źródło prądu wybrałem panel słoneczny.
Ale od przybytku głowa nie boli. Jeżeli w jakiś prosty sposób da się powiększyć >zasoby< to chętnie coś w tej sprawie zrobiłbym.
Ostatnio zastanawiałem się nad śrubą. Mam taka cholerę która >wiatrakuje< Skoro i tak kręci a z metr wału mam łatwo dostępnego to pomyślałem czy nie dałby się wykorzystać jej jako hydrogeneratora.
Robił już ktoś to? Czy ona da radę targnąć jakieś >małe dynamo< Czy też olać temat i rozejrzeć się za jakim gotowym rozwiązaniem :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 7962
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 2774
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Aquair
Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 537
Lokalizacja: Crewkerne
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: posiada
:rotfl:
Śmieję się sam z siebie bo przed chwilą założyłem podobny temat . Twojego nie zobaczyłem bo dałbym sobie na luz.
Ja zastanawiałem się czy nie warto dorobić jakiejś prądnicy do wiatrakującej śruby napędowej.
Za to 8A przy 5 kn wydaje mi się kuszące bardzo.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 7962
Lokalizacja: Brzeg morza w Walii, United Kingdom
Podziękował : 2774
Otrzymał podziękowań: 1922
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
kokop napisał(a):
:rotfl:(....)
Za to 8A przy 5 kn wydaje mi się kuszące bardzo.


To podpowiem jeszcze cenę - ponad £3000

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.seawitch-sailing.co.uk

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:27
Posty: 347
Lokalizacja: 64 Heloize, 95100 Argentuil, Paris, France
Podziękował : 99
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: mors plastik
Przyznam że chodzi za mną od dawna koncepcja pary silników elektrycznych zaburtowych o przeciwbieżnych śrubach z falownikiem rekuperacyjnym. Dawałyby możliwość użycia w roli generatorów bądź napędu manewrowego w marinie. Para dawałaby możliwość sterowania wektorem ciągu, co zastąpiło by ster strumieniowy. Zaznaczam tu że to czysta koncepcja więc nie mam kompletnie pojęcia jak takie rozwiązanie sprawdzałoby się w praktyce.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 14:07 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 6676
Podziękował : 1416
Otrzymał podziękowań: 1859
Uprawnienia żeglarskie: -
viewtopic.php?p=469720#p469720 ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 14:42 

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 204
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Wolno kręcąca się śruba to powiedzmy 0,5-1kn straty. Po podłączeniu generatora opór będzie wzrastał wraz ze wzrostem generowanego prądu a tym samym śruba zacznie bardziej hamować jacht.
To tak samo jak z samochodem. Włączasz klimę i światła to rośnie zużycie paliwa bo silnik musi pokonać dodatkowe opory.
Przydatne ale raczej w sytuacji awaryjnej potrzeby doładowania.
No i niewykonalne dla śrub składanych :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 14:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 537
Lokalizacja: Crewkerne
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Taaa, w sumie dostępność prądu to kwestia długości przedłużacza :mrgreen:
Sprawdzę jaki długi za 3000 £ można od chińczyków kupić :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 15:21 

Dołączył(a): 10 lip 2016, o 23:55
Posty: 144
Podziękował : 99
Otrzymał podziękowań: 34
Uprawnienia żeglarskie: jsm, miż
Moniia napisał(a):
To podpowiem jeszcze cenę - ponad £3000


Imponująca cena.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 15:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 537
Lokalizacja: Crewkerne
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Nie jestem przekonany że aż o 1 kn spowolnić mnie może nawet całkiem zatrzymana śruba. To by oznaczało że moja łajba popłynie co najwyżej z prędkością materaca napędzanego łapkami roześmianego dzieciaka :lol:
--- przerobiłem na szybko wątek który Ryś przypomniał i ten obrazek z niego:

Ryś napisał(a):
A to musi tak zara wszystko wyciągać? ;)
Obrazek

No właśnie coś takiego. Nie chodzi zaraz o wyciągnięcie nominału z alternatora ale takie kilka awaryjnych amperów dla jakiego nieskomplikowanego rumplowego autopilota dajmy na to. Lodówki 200l nie mam, światła na ledach, telewizji nie oglądam, GPS na baterie chodzi, e-book to raz na ruski miesiąc doładować-poza tym ja nie umiem czytać :lol:
No i ta śruba nieszczęsna moja. Wygląda tak symetrycznie że ja tam nie jestem przekonany czy ona dobrze założona jest :roll: Można zatem chyba założyć że bez jakiegos wielkiego bólu wyprodukuje kilka watów.

ed: co do samochodu to jak babcię kocham- ja tam nie zauważam jakichś drastycznych spadków prędkości ani wzrostu zużycia paliwa od tego że chodzi klima. Nie przeczę że są - ale w moim gracie widać tak śladowe to jest że niezauważalne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 16:19 

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 16:43
Posty: 204
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: jsm
kokop napisał(a):
co do samochodu to jak babcię kocham- ja tam nie zauważam jakichś drastycznych spadków prędkości ani wzrostu zużycia paliwa od tego że chodzi klima. Nie przeczę że są - ale w moim gracie widać tak śladowe to jest że niezauważalne.

Sprawdź sobie na stojącym na wolnych obrotach. No chyba, że masz jakiegoś wielkiego Diesla to nie zauważysz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 wrz 2018, o 16:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 537
Lokalizacja: Crewkerne
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Przecie napisałem że nie przeczę że są :mrgreen: I na wolnych obrotach jakąś tam różnicę widać- a może słychać. Wpływu natomiast na jazdę i zużycie paliwa nie zauważam. Mniemam więc że jest to praktycznie pomijalne bo i komputer pokładowy nie rejestruje czegokolwiek- średnia zużycia ciągle taka sama. Zresztą- my tu nie o klimie przecież.
Uważam że opory jakie wytworzy np: jakaś tam śruba hydrogeneratora czy też śruba >własna< jachtu - odbierając mu powiedzmy 50W czy 100W od napędu, będzie > niezauważalna < bez precyzyjnych narzędzi pomiarowych. Inaczej mówiąc na tyle mała że nie mam zamiaru przejmować się jakimiś drastycznymi spadkami w prędkości typu 1kn od teoretycznych 6 czy 7 które moja moja łódź jest w stanie osiągnąć (no dobra- 8-9 jak będzie z górki).
Dodać wypada że moje spekulacje są oparte o > chłopski rozum i na jego oko :mrgreen:
(kiedyś wywaliłem małą dryfkotwę dla jaj i przyhamowała z 6ciu do 4 kn po czym się knaga urwała a dryfkotwa poszła j.... Mniemam więc że śruba za chiny nie da rady zahamować nawet o 1 kn bo jest zdecydowanie mniejsza od owej dryfkotwy)
Jeżeli twoje spekulacje są oparte na podobnych założeniach to jesteśmy 1:1 :lol: Chyba że jest inaczej to będziesz musiał bronić swojej tezy jakimiś > linkami< które wyprowadzą mnie z błędu.

--albo z jeszcze innej parafii przykład:
Samoster z jakimś hydro czy wind-vane kontra samoster elektryczny. Oba potrzebują przyłożyć jakąś siłę do rumpla żeby korygować kurs. Czy ten samoster bierze energię znikąd? Skąd- również ją odbiera jachtowi. Tak samo zrobi samoster elektryczny napędzany powiedzmy hydrogeneratorem.
A czy ktoś raportował znaczący spadek osiągów jachtu wyposażonego w samoster?
Ja nie słyszałem przynajmniej. A przecież jakiś >spadek< prędkości musi być - nie ma bata.
Tutaj punkt dla samosteru elektrycznego jeżeli okaże się że energia z np. panela słonecznego okaże się wystarczająca żeby go uciągnąć.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2018, o 17:05 

Dołączył(a): 14 kwi 2017, o 17:20
Posty: 7
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wojtasbis napisał(a):
No i niewykonalne dla śrub składanych :-(


jak najbardziej wykonalne.
Sa takie systemy napędowe elektryczne ze składaną śrubą.
Pracuje to jako napęd albo jako hydrogenerator.
Jak łódka płynie z odpowiednia prędkością to kontroler uruchamia na chwile silnik aby śruba się otworzyła, potem przełącza się w tryb generatora.

_________________
http://amperflex.com osprzęt elektryczny i elektroniczny, panele pomiarowe do akumulatorów i zbiorników, tablice rozdzielcze, ładowarki ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | Biopreparaty i bakterie do szamba | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | Opieka Senioralna | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL