Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 21 cze 2025, o 20:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: wozek do Pegaza
PostNapisane: 21 lis 2010, o 20:26 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:14
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: admiral
Czolem Kolezanki i Koledzy!!! Klaniam sie Wszystkim! Jestem NOWY na forum. Mam pytanie i prosze o porade. Mam Pegaza 696.Do tej pory nie potrzebowalem wozka.Jaki wozek zastosowac,gdzie zamowic,jak to najtaniej zorganizowa itp ? Wybaczcie prozacizne pytanie lecz nie mialem do tej pory nigdy potrzeb z wozkiem. Dlatego moje pytanie. Za odpowiedz pozostane zobowiazany. Czolem Wszystkim!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
admiral,gdzie Ty bywasz,bo producentów przyczep podłodziowych jest co nie miara.
Np. w Gliwicach znam jedną dobrą firmę.

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Winnetou napisał(a):
Jaki wozek zastosowac,gdzie zamowic,jak to najtaniej zorganizowa itp ?


Żeś mu Wojtek odpowiedział, teraz już wszystko wie!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 21:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zakaz reklam Piotrek i linkowania,no przecież może sobie wygooglowć.

Wojciech Port Rybnik

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Skoro tylko linkiem umiesz pomóc (szczególnie na pytanie "jaki wózek zastosować"), to po co w ogóle piszesz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 22:59 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 20:14
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: admiral
Ok" Panowie! Dzieki za odpowiedzi. Ja jadnak jestem z epoki gdy zeglarz pomagal zeglarzowi.Podroznicze pozdrowienia Winnetou.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 23:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 mar 2006, o 17:51
Posty: 1188
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 187
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz polodowcowy
Pegaz ma chyba falszkil, tak mi się zdaje, dlatego potrzebuje specyficznego łoża. Kolega niedawno zlecił budowę przyczepy do Pasji 800. Kupił osie i urządzenie z hamulcem najazdowym . U spawacza zamówił ramę, całość zmontował i pomalował . Wyszło dużo taniej nią kupno nówki sztuki.

_________________
Pozdrawiam !
Zbyszek "Zgrzyb" Przybyszewski
http://www.samoster.org.pl/index.php?dzial=7


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 lis 2010, o 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zapytałem Ciebie skąd piszesz,wtedy łatwiej doradzić producenta.
Odnośnie przyczepki dla tego jachtu,ze względu na szerokość transportową konieczne by było dopasowanie podłodziówki z możliwością regulacji wypoziomowania,a konkretnie ułożenia tak jachtu by uzyskał w szerokości skrajną nie wymagającą dodatkowych zezwoleń transportowych.
Jacht ma szer. 278 cm,a to nie polepsza sprawy.
Dodatkowo podłodziówka dobrze jak by była wyposażona w hamulec najazdowy i dla bezpiecznego transportu dwie osie.
Polecam wykonanie fabryczne lub doświadczonego amatora.

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 06:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Jacht ma prawie pół tony balastu więc waży ponad tonę . Przyczepa lekka odpada.
Większość osi dostępnych na allegro także - bo są przystosowane do przyczep lekkich.
Samodzielna budowa jest możliwa jednak zarejestrowanie przyczepy - samoróbki o DMC powyżej 750 kg jest dość kłopotliwe i papiero-pieniążkochłonne. Ponadto ciągnięcie takiej przyczepy za samochodem osobowym wymaga prawa jazdy kategorii ...+ E
Oryginalne takie przyczepy sa drogie, wiec alternatywą może być wykonanie wózka slipowego dedykowanego do tej łódki i przystosowanego do wciągnięcia na lawetę do przewozu samochodów..... Widziałem takie rozwiązania.
Lawetę łatwiej wypożyczyć jak przyczepę podłodziową...
Co nie zmienia faktu, że jeśli nie masz - będziesz musiał uzyskać odpowiednie prawo jazdy.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 06:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Piotr K napisał(a):
samoróbki o DMC powyżej 750 kg jest dość kłopotliwe i papiero-pieniążkochłonne. Ponadto ciągnięcie takiej przyczepy za samochodem osobowym wymaga prawa jazdy kategorii ...+ E


Piotrze! To nie do końca prawda!

Jeżeli dmc składu nie przekracza 3,5 t to wystarczy kat.B. Np. skład samochód o dmc 1,75 t + przyczepka (może być 2 -osiowa) o dmc 1.75 t i możesz jechać z kat. B bez żadnych dodatków.

Zanim podejmiesz decyzję co do przyczepki, pasowałoby znać dokładną wagę. Wtedy można szukać przyczepki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 07:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zgadza się, ale jeszcze jest jeden warunek Carlo.
DMC przyczepy nie może przekroczyć masy własnej pojazdu holującego. W przypadku jachtu ważącego około 1200-1300 kg + masa własna przyczepy - bo o takiej wadze mówimy, nie jest to raczej możliwe.
Dlatego takie przyczepy ciągnie się za dużymi SUV-ami lub samochodami typu "bus" ( Ford Transit, VW Transporter, Fiat Ducato) .....

Znalazłem masę tego jachtu - 950 kg, ale nie wiem czy jest to pewna informacja. Być może chodzi o wersję z lżejszym balastem (380 kg) .

*****

Konstruktorem jest Adam Orych, nie ma swojej strony i nie znalazłem w necie wiarygodnych danych co do wagi jachtu w wersi z balastem 380/480 kg.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Ostatnio edytowano 22 lis 2010, o 11:50 przez Kurczak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Winnetou napisał(a):
Ok" Panowie! Dzieki za odpowiedzi. Ja jadnak jestem z epoki gdy zeglarz pomagal zeglarzowi.Podroznicze pozdrowienia Winnetou.


Winnetou czuję w Twoim poście ironie, koledzy szukają w sieci danych Twojej łódki a to raczej Ty zadając pytanie mógłbyś je podać. Planowane sposoby załadunku: dźwig czy slip mają bardzo duży wpływ na wyposażenie przyczepy i jej koszt.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Podana powyżej znaleziona w necie waga 950 kg wydaje mi się mało prawdopodobna.
Moja łódka - krótsza o 2 metry i węższa o pół metra, bez balastu waży 400 kg.
Porównywalnej wielkości łódka Mak 707 waży z balastem (balast 80 kg + cięzki miecz 100 kg) około tony.
Pegaz ma balast cieższy o 200 lub 300 kg (w zalezności od wersji).

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Winnetou napisał(a):
...jak to najtaniej zorganizowa...

Tanio, może być tak:
Kupujesz przyczepę bagażową, dwuosiową, z hamulcem najazdowym (DMC ok 1500 kg) i ważnymi papierami. Wywalasz z niej podłogę i burty (jak się da), stawiasz na niej leże pod łódkę i jeździsz (z zastrzeżeniem przepisów o ruchu drogowym, które Koledzy przytoczyli wcześniej). Konstrukcja leża pod łódkę zależy od tego, w jaki sposób chcesz łódkę wodować. Aha, przyczepa powinna być możliwie długa (od osi do zaczepu dyszla) aby można było ustawić łódkę tak, żeby nacisk na hak w samochodzie był nie większy niż dopuszczalny (chyba ok 70 kg).

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 11:08 

Dołączył(a): 6 paź 2009, o 09:54
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Budowa czy kupno wózka podłodziowego - tanio nie będzie, minimum 5000 zł. Taniej kupić lawetę - już ok. 2500 zł i dostosować. Mój patent jest prosty i tani choć może nieurokliwy - laweta i 4 opony od ciężarówki. Dobrze jak DMC lawety byłaby max. 1500 kg ( im mniej tym lepiej, przynajmniej w dowodzie rejestracyjnym :wink: ), wtedy powinieneś załapać się na prawo jazdy kat. B.

Pisałem razem z Relingiem - zamysł ten sam. :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 11:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
DMC autolawety 1500 kg ? Chyba specjalnie dla Fiata 126p :lol:
Przypominam, że ITD posiada sprzęt do pomiaru masy rzeczywistej pojazdów, także przyczep.
I jeżeli się okaże, że przyczepa jest "przeładowana" , to cóż - będzie bolało :(
Ale oczywiście każdy swoim żeglarzem, sterem i okrętem...... :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 10:30
Posty: 424
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 37
Otrzymał podziękowań: 50
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Piotr K napisał(a):
Przypominam, że ITD posiada sprzęt do pomiaru masy rzeczywistej pojazdów, także przyczep.
I jeżeli się okaże, że przyczepa jest "przeładowana" , to cóż - będzie bolało :(

Piotruś, a ważyli Ci kiedykolwiek przyczepę? :-). I drugie: jak bardzo będzie bolało? Wiesz coś o tym?

_________________
Pozdrawiam
Grzegorz

--- zajrzyj na moją stronkę :-) ---


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 12:32 

Dołączył(a): 6 paź 2009, o 09:54
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Cytuj:
DMC autolawety 1500 kg ?


Trafiają się takie SAM-y "dedykowane" do ciągnięcia przez np. VW Passata 1,9 o DMC 1990 kg, znam przykłady. Normalnie wystarczy - z "krokodylami" może być problem, bo też w masę 950 kg Pegaza nie wierzę. Ale na mój gust gorzej jest z szerokością. Przyczepa musi mieć 2,55 m (nie licząc obrysówek i elementów elastycznych) art.61 ust.3 pkt 1 Kodeksu drogowego, żeby w zgodzie z przepisami przewozić tak szeroką łódkę - a o miarkę łatwiej niż wagę :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mnie nie. Ale koledze tak. Pod Poznaniem. Wiózł towar do "lumpeksu" wiec objętościowo duży , ale lekki :lol:

*****

W przypadku samochodu "ciągnącego" liczy się masa własna , a nie masa całkowita....
A masa własna Passata jest znacznie mniejsza. Moje Mondeo MK III waży pusto 1506 kg , Passat IMHO podobnie...
I to jest wartość DMC przyczepy, którą można ciągnąc za tym autem (czysto teoretycznie oczywiscie) - bo i tak decyduje wpis w dowodzie rejestracyjnym. W przypadku mojego auta DMC holowanej przyczepy to max 1500 kg.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lis 2010, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 mar 2010, o 11:06
Posty: 471
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 58
Uprawnienia żeglarskie: st.j
Cytuj:
Piotruś, a ważyli Ci kiedykolwiek przyczepę? :-). I drugie: jak bardzo będzie bolało? Wiesz coś o tym?

Nie Piotruś, ale tak, ważyli Austriacy i odesłali z granicy :oops:

_________________
Pozdrawiam
Zbigniew Klimczak
http://www.przewodnikzeglarski.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 07:41 

Dołączył(a): 6 paź 2009, o 09:54
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Masa własna w tym układzie nie ma żadnego znaczenia. Dopuszczalna masa całkowita zestawu samochód + przyczepa nie może być wyższa niż 3,5 t, żeby ciągnąć łódkę bez dodatkowych uprawnień. Stąd 1500 kg DMC przyczepy + np. 1990 kg DMC Passata = 3490 kg i pasuje. W dowodzie rejestracyjnym ew. na tabliczce znamionowej gdy w dowodzie nie ma wpisu, musi jeszcze pasować (czyli min. 1500 kg) DMC przyczepy hamowanej dla danego modelu samochodu - faktycznie jest to najczęściej w przybliżeniu masa własna samochodu.
Niezależnie od tego masa rzeczywista samochodu (w chwili kontroli) musi być większa od masy rzeczywistej przyczepy z ładunkiem i masy rzeczywiste każdego z osobna nie mogą przekroczyć ich DMC - ale tego bez wagi nikt nie stwierdzi. Ważyli kogoś z Was z łódką w Polsce ??


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 10:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13855
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1624
Otrzymał podziękowań: 2373
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Statystyka kontroli inspekcyjnych być może jest mała
ale co wówczas jak poważą i dane będą zaniżone w Dowodzie Rejestracyjnym przyczepy ?
...lub zestaw jacht na przyczepie uczestniczył będzie w wypadku drogowym.
Wtedy już na pewno poważą ,no i co dalej ?

W.P.R.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Masa własna ma znaczenie. Z tej prostej przyczyny, że wbrew pozorom DMC przyczepy wcale nie jest "w przybliżeniu masą własną samochodu" . Jest wiele, powiedziałbym nawet jest regułą, że samochody osobowe z napędem 4x4 czy bardzo popularne obecnymi czasy czteronapędówki typu SUV , jak również samochody dostawcze - mają wartość DMC przyczepy prawie dwukrotnie przewyższającą masę własną. Rekordziści w kategorii SUV mogą ciągać na haku 3,5 tony przy masie własnej około 2 T....
Dlatego takie samochody są wykorzystywane nagminnie do ciągnięcia z zachodu aut na lawetach, a także przez firmy świadczące usługi przewozu jachtów.
Wtedy kierowca ciągnąc taką przyczepę musi mieć prawo jazdy kategorii B+E lub C+E.
W przypadku takiego jachtu, który waży 1200 - 1300 kilo jest nierealne, aby wieźć go na przyczepie o DMC 1500 kg. Bo sama taka dwuosiówka waży pewno z pół tony. A przyczepy o większym DMC niż 1500 kg nie wolno holować za większością samochodów osobowych...
Wiele lat temu wiozłem laminatową omegę na przyczepie dwuosiowej ciągniętej za moim Kubusiem (MB W123 240D) z Wilkas do Gubina. Wszystko się w papierach zgadzało, oprócz tego, że między laminatami kadłuba i kokpitu było kilkaset litrów wody. Co się działo z samochodem i przyczepą - kto ma doświadczenie w ciągnięciu przyczepy łatwo się domyśli. Ja dojechałem do Stęszewa za Poznaniem i tam na stacji paliw uparłem się aby odkręcić korek w pawęży, który był trochę sfatygowany.........

Owszem taka sztuka często się udaje, ale co wtedy kiedy nie daj Bóg dojdzie do wypadku z udziałem takiego zestawu ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 14:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Piotr K napisał(a):
Rekordziści w kategorii SUV mogą ciągać na haku 3,5 tony przy masie własnej około 2 T....


Wynika to z tego że dmc samochodu nie może być mniejsze niż dmc przyczepy, a nie jak wcześniej napisałeś:
Piotr K napisał(a):
W przypadku samochodu "ciągnącego" liczy się masa własna , a nie masa całkowita....


Więc sam sobie zaprzeczasz.
ps. zaglądnij sobie do przepisów, tam jest to określone w prost.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 14:36 

Dołączył(a): 6 paź 2009, o 09:54
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Według taryfikatora za przekroczenie rzeczywistej masy przyczepy w stosunku do samochodu - mandat 100-300 zł, gdy w dokumentach pojazdów łączna DMC przekracza 3,5 t - mandat 500 zł za brak uprawnień. Kontrolujący w obu przypadkach powinien uniemożliwić nam dalszą jazdę, czytaj szukasz kierowcy z kat. B+E lub holowanie na parking. Nadmieniam, że holowanie tylko w przypadku, gdy pojazd, którym kierowałeś pozostawiony w miejscu kontroli stwarza zagrożenie w ruchu drogowym. Jeśli zjechałeś w zatoczkę z wagą to holowanie pewne, bo tam nie możesz pozostawić samochodu, gdyż uniemożliwia to dalsze kontrole (chyba że kierowca kontrolowanej ciężarówki zrobi Ci przysługę i wyjedzie z wagi).
Przy wypadku czy kolizji - jw. + ewentualne sankcje karne za kolizję czy wypadek jeśli jesteś winny. Praktycznie przy kolizji nic nie poważą - bo czym i kto - nierealne. Przy poważniejszym wypadku - może być.
Piotrze K - większość samochodów nie jest 4x4 a więc nie jest to reguła. Większość to samochody osobowe. Masa przyczepy przekraczająca dwukrotnie masę pojazdu w tej kategorii ???? Nie znam. Góra 40-50% więcej - są chyba nawet jakieś przepisy.
"Chuda" dwuosiówka o DMC 1500 kg waży najczęściej trochę ponad 300 kg.
"Kubusia" miałem kilka lat i z łezką w oku go wspominam. Jeśli ciągnięcie Omegi na dwuosiówce czyli max. 1300-1400 kg ( bo ile tej wody w niej miałeś - tonę ?) sprawiało problemy, to źle świadczyło o tylnym zawieszeniu "Kubusia" :(
Poza tym autor tematu chciał informacji praktycznych jak uporać się z konkretnym problemem dotyczącym wózka do Pegaza 696, a nie jakiego SUV-a kupić i jakie uprawnienia zrobić, żeby było "cacy". Być może musi przewieźć łódkę dwa razy w roku ~50 km - to niezależnie od wózka wynajmie sobie kierowcę albo poprosi kolegę z kwitami.
Chyba, że jesteś lobbystą producentów przyczep podłodziowych :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 15:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ejże Carlo.
To są dwa, a nawet trzy różne pojęcia.
1. Masa własna samochodu większa/równa DMC przyczepy na haku i DMC zestawu nie przekracza 3,5 T - wystarczy kategoria "B"
2. Masa własna samochodu mniejsza od DMC przyczepy i DMC zestawu nie przekracza 3,5 T - wymagane prawo jazdy B+E
3. Masa zestawu powyżej 3,5 T niezależnie od masy własnej samochodu - kategoria C+E
Nie ma przeciwwskazań prawnych do holowania przyczepy cięższej od samochodu holującego - wymagane jest wtedy tylko prawo jazdy z kategorią "E" .
O tym jakiej DMC przyczepę może ciągnąć samochód decyduje homologacja....
Na przykład wg. oficjalnej strony Kia ich nowa Sportage w wesji 2,0 DOHC przy masie własnej 1380 kg może ciągnąć przyczepę o DMC 2000 kg.
Jednak wtedy wymagane jest prawo jazdy C+E ponieważ DMC zestawu będzie wynosiło 3980 kg (1980 kg DMC auta + 200 kg DMC przyczepy).

A to według Ciebie nie są informacje praktyczne ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 16:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Piotr K napisał(a):
Jednak wtedy wymagane jest prawo jazdy C+E ponieważ DMC zestawu będzie wynosiło 3980 kg (1980 kg DMC auta + 200 kg DMC przyczepy).


Głupoty gadasz i tyle.
Na prawo jazdy kat B + E możesz jechać samochodem DMC 3,5 z przyczepką DMC 3,5! Nie wprowadzaj ludzi w błąd. To co wcześniej napisałem też jest prawdą - istotne jest DMC samochodu a nie jego masa własna. Wejdź sobie na dane techniczne KIA "Dopuszczalna masa auta: 1980 kg 2030 kg". - więc może ciągnąć 2t!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Prawo o ruchu drogowym
Art. 88 ust. 2
3) kategorii B:
a)pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
b)pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
Więc dane podane przeze mnie są poprawne - ciągnąc Kijanką przyczepę o DMC 2000 kg trzeba posiadać prawicho B+E , ponieważ DMC przyczepy jest większe niż masa własna Kijanki. Nawet gdyby DMC zestawu nie przekraczało 3,5 T.

10)kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą;
Tu się faktycznie zakręciłem bo mając prawo jazdy kat B+C można faktycznie ciągnąć zestaw samochód + przyczepa z DMC przekraczającym 3,5 T
Przepraszam za pomyłkę, ale pisałem "z pamięci" , a ta jest zawodna... :oops:
Ale Ty także się zakręciłeś, bo nie ma ograniczenia DMC przyczepy więc można holować przyczepę cięższą niż DMC samochodu jeśli homologacja pojazdu na to pozwala....
Czyli czysto teoretycznie Range Roverem, który waży pusty prawie 3 tony , więc jego DMC oscyluje nieco poniżej 3.5 T - możnaby ciągnąć przyczepę o DMC np. 5 T posiadając prawo jazdy B+E

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2007, o 12:00
Posty: 4740
Podziękował : 162
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: -)
Piotr K napisał(a):
przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego,


Z przepisem nie będę dyskutował. Niedokładnie pamiętałem, ale i tak nie zmienia to faktu, że nie znajdziesz samochodu kat. B który może ciągnąć przyczepkę cięższą niż dmc tego pojazdu. Nawet Mitsubishi L200 ma przyczepkę taką jak DMC i przypuszczam, że też to wynika z jakichś przepisów, ale nie mam pewności.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lis 2010, o 18:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14362
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1957
Otrzymał podziękowań: 2053
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja tez niedokładnie pamiętałem. Jednak ten przepis który mnie dotyczy pamiętałem dobrze.
Więc nie pisz, że ktoś "głupoty pisze" - bo zgodnie ze starym polskim przysłowiem "przyganiał kocioł garnkowi......." albo jak wolisz "każdy kij ma dwa końce"
Ja powinienem zrobić to samo..... :D

Napisałem przecież , że to czysto teoretyczne rozważanie. Wcale nie twierdzę, że taki pojazd jest. Range Rovera dałem jako przykład - bo jego DMC ociera się o 3,5 tony .
Jednak nie znalazłem jaką może ciągnąc przyczepę...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
https://jachtdonkichot.pl/


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Stara Zientara i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL