Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=10624 |
Strona 4 z 9 |
Autor: | janekneuron [ 28 lis 2012, o 19:07 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Właśnie trochę dłubię przy mocno zniszczonym Pfeilu. Szukając części napotkałem sklep internetowy z częściami do MAW'a. Nie próbowałem jeszcze niczego zamawiać, więc nie wiem czy wyślą do Polski (nie mają na liście) i czy są wiarygodni. Może ktoś już próbował? http://kathisblog.de/shop/de |
Autor: | janekneuron [ 28 lis 2012, o 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Najczęściej robię zdjęcia tylko w "wątpliwych" miejscach, bo już się dawno pogubiłem w plikach Jak ktoś chce popatrzeć jak wygląda MAW w środku to w tym temacie są zdjęcia wszystkich istotnych rzeczy: http://www.ddrmoped.de/forum/index.php?showtopic=13169 W internecie znaleźć można instrukcję serwisową MAW'a (niestety po niemiecku) oraz dwuczęściowy artykuł o jego serwisowaniu z "Młodego Technika" (całość najłatwiej znaleźć na moim chomiku). p.s. zdjęcie za zdjęcie |
Autor: | Natanael [ 29 lis 2012, o 16:16 ] | ||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||
Dobra dokumentacja fotograficzna, może się przydać Mam jeszcze pytanie w sprawie Tummlera. Jeśli trzeba będzie wymienić membranę w pompie to czy można taką kupić, ew. z czego można zrobić lub dopasować?
|
Autor: | janekneuron [ 29 lis 2012, o 16:38 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Nie miałem jeszcze okazji dorabiać, bo udało mi się kupić nieużywaną i najwyraźniej nie zestarzałą na tyle żeby powodowała problemy Wcześniej myślałem nad materiałem na pompy paliwa od strony oleju i zbrojoną gumą z pomp wody (np. zęzowych) z drugiej (oryginał też jest dwuwarstwowy). Bardzo ważne jest delikatne odkręcanie nakrętek popychacza przy zdejmowaniu membrany - najpierw potraktować czymś penetrującym, potem delikatnie kontrę trzymając nakrętkę. Nie siłować się, bo gwint jest mosiężny i łatwo się z nim pożegnać. |
Autor: | Natanael [ 29 lis 2012, o 16:51 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
- Dzięki Na fotce z łodzią (powyżej) widać śmigło niebieskie. Czy to jest model do napędu większych jednostek? Wiem że były dwie wersje o różnym skoku - czy były malowane na dwa kolory? Mam jednakowe śruby w obu Tummlerach, malowane na czerwono. Ciekawi mnie praktyczna różnica między nimi. Gdyby tak zamocować je kolejno w kajaku, a potem w łodzi (jak na fotce powyżej) i np. żaglówce Bez 2... |
Autor: | janekneuron [ 29 lis 2012, o 18:00 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Czerwona -skok 133mm Niebieska - skok 100mm Łódka raczej płaskodenna 4m długa (P7Bis). Z 1 osobą nie zauważa się różnicy, z 2 osobami i bagażem na parę dni wyraźnie niebieska jest bardziej odpowiednia. Do kajaka bez zastanowienia czerwona. Do bezika to już trzeba by eksperymentalnie, jak pełen to prawdopodobnie niebieska. Tylko do Beza trudniej Tummlera zamocować |
Autor: | Natanael [ 1 gru 2012, o 17:26 ] | ||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||
Choć temat ten dotyczy silników do napędu kajaków myślę, że warto tu umieścić, jako dodatek, kilka informacji o silnikach do rowerów (m.in. Gnom, Maw oraz konstukcji S. Malcherka używanych również do kajaków). ~~~~~~~~ 1} Model pokazowy Gnom http://automobilista.boo.pl/printview.p ... 398d48ce0c 2} Instrukcje silnika Gnom a} http://chomikuj.pl/szyszunia01/Dokument ... K/WSK+Gnom b} Przystawka kajakowa Gnom K-101 http://www.polskiemotocykle.mik.pl/przyst-kajak.html c} http://chomikuj.pl/radekgt2/Pozosta*c5* ... 049915.pdf 3} Gnom video (na rowerze) a} Kilka info i jazda http://www.youtube.com/watch?v=l1VlLffoGyA b} Jazda http://www.youtube.com/watch?v=FT7Q3S_qZlI c} Na młodzieżowym rowerze (jazda) http://www.youtube.com/watch?v=3GSlnxMYbJ4 d} Na rowerze ZZR z Bydgoszczy http://www.youtube.com/watch?v=U-n4EfrtP3E 4} Silniki rowerowe a} http://www.jacomoto.pl/felietony_silniczki.htm (tu min. silnik do kajaków Malcherka) b} http://www.jacomoto.pl/silniki_rowerowe.html c} Gnom R 01 http://www.jacomoto.pl/gnom.html d} http://automobilista.boo.pl/printview.p ... 398d48ce0c 5} Ciekawa strona motoryzacyjna można tu zobaczyć m.in. silniki GNOM oraz MAW używane do napędu rowerów a} http://zabytkowemotocykleirowery.pl/index/pl b} http://zabytkowemotocykleirowery.pl/row ... lnikami/pl c} Gnom http://zabytkowemotocykleirowery.pl/gnom/pl d} Gnom http://zabytkowemotocykleirowery.pl/gnom_0_6_km/pl e} Maw http://zabytkowemotocykleirowery.pl/maw/pl f} Maw http://zabytkowemotocykleirowery.pl/mav_move/pl 6} Silnik S. Malcherek a} Odpalenie http://www.youtube.com/watch?v=_zWcbHAGj_M b} Zdjęcia http://www.junak.comuv.com/archi/1542938774.htm 7} Maw a} Odpalenie http://www.youtube.com/watch?v=_J9WEEqEhac b} Jazda http://www.youtube.com/watch?v=QTJT7Y9DtlI c} Prezentacja na rowerze http://www.youtube.com/watch?v=_0vKo3t3dvQ 8} Rowerem 70km/h http://www.youtube.com/watch?v=U9rJMvxxAww ~~~~~~~~ * O silnikach Gnom można jeszcze zobaczyć post nr.1 pkt.3. Na pierwszej stronie są też zdjęcia Gnoma wraz z przystawką kajakową, dodał 'termin21' 10. mar. 2012, info dot. silnika Maw Pfeil str. 3 i 4. Ciekaw jestem jakie jeszcze silniki były przystosowane do napędu kajaków. Dobrze byłoby zebrać jak najpełniejszy spis. Proszę o podzielenie się informacjami o kolejnych modelach. Na zdjęciu rower CYCLES VICI DEPOSE lata 30-te. Niklowana rama, drewniane felgi ( Prix de Pari), dwu biegowa przerzutka planetarna Sturmey Archer, bębnowe hamulce, obrotowy dzwonek. Może kiedyś trafi się do niego silnik w podobnym wieku, najlepiej oczywiście z przystawką do kajaków
|
Autor: | janekneuron [ 12 gru 2012, o 15:01 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Zawstydzony przez Natanael'a, że mam taką starą przeponkę w pompie Tummlera ( )poszukałem i znalazłem pod adresem lakieruj.com firmę, która dorobiła mi taką (samą gumę, na podstawie rysunku) z 2mm zbrojonej gumy olejoodpornej ("NBR70+TK") za 30zł netto. Trwałości oczywiście jeszcze nie sprawdziłem. Popychacz mało zużyty założyłem ze starej. Pod adresem easyrobot.pl znalazłem natomiast źródło 1.5mm blachy aluminiowej ze stopu PA11 w małych kawałkach, doskonałej na przekładkę tłumika (łatwe do kupienia PA6 szybko koroduje). Pod tym adresem oferują również wycięcie laserem lub wodą na wymiar według rysunku w CAD'zie. Blachę wyciąłem ręcznie ale rysunek i tak robię |
Autor: | Wojciech [ 17 gru 2012, o 23:25 ] | |||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | |||
Gdyby interesował kogoś silnik z alle ... http://moto.allegro.pl/silnik-do-lodzi- ... 54051.html
|
Autor: | janekneuron [ 27 gru 2012, o 14:55 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Poprosiłem właściciela sklepu z częściami do MAW'ów (a więc i Pfeil'i) http://kathisblog.de/shop/de o dodanie Polski do listy obsługiwanych krajów. Rzeczywiście można już wybrać "Polen" przy rejestracji, najgłupsze jest to że właśnie przedwczoraj zdobyłem ostatnią brakującą (a dostępną w sklepie) część z innego źródła |
Autor: | janekneuron [ 31 gru 2012, o 09:03 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Gażnik bezpływakowy Koenig, za: Hans-Urlich Huebner "Deutsche Aussenbordmotoren. 100 Jahre Technik und Geschichte" |
Autor: | janekneuron [ 7 sty 2013, o 22:32 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Czuję, że zaczynam niebezpiecznie dominować w tym wątku ale nie moge się nie podzielić takim odkryciem. W książce którą wymieniłem poprzednio napotkałem na przedwojenną markę silników kajakowych "Rotbart". Silniki kajakowe tej firmy miały nastawną śrubę (!), umożliwiającą uzyskanie równiez biegu wstecz (!!), oraz ciekawy "łamany" wał. Przy okazji silnik który dostałem od Mariana Strzeleckiego okazał się być węgierskim "Siraly". Proszę o kontakt osoby posiadające zbędne części do takiego silnika, szczególnie bak. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 7 sty 2013, o 23:37 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Niesamowite: ciekawe ile taka śruba podrożyła cenę malutkiego silniczka? MJS |
Autor: | janekneuron [ 8 sty 2013, o 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Przykładowo: Rotbart 150, 2.5KM, rok 1932: - wersja z nastawną śrubą i przechylanym wałem: 310RM - wersja z nastawną śrubą i sztywnym wałem: 295RM - wersja ze stałą śrubą i przechylanym wałem: 280RM - wersja ze stałą śrubą i sztywnym wałem: 265RM Rotbart 125, 2KM, łamany wał, rok 1932: - wersja z nastawną śrubą: 270RM - wersja ze stałą śrubą: 245RM Dla porównania: - boczny Koenig 2KM w 1933: 250RM - boczny Sachs 2KM w 1934: 170RM (cena fabryczna) Jestem ciekaw, jak sie to miało do cen i zarobków w latach 30 zarówno w Nieczech jak i w Polsce. Kto mógł sobie na taki silnik pozwolić? |
Autor: | Marian Strzelecki [ 8 sty 2013, o 23:04 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Ale z tego wynika że ta śruba to nie był taki wielki wydatek. Spróbuj porównać z dzisiejszymi nastawnymi... |
Autor: | Wojciech [ 9 sty 2013, o 00:31 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
janekneuron napisał(a): RM Co to jest RM ? |
Autor: | janekneuron [ 9 sty 2013, o 06:13 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
RM = Reichsmark, czyli niemiecki pieniądz z tego okresu http://pl.wikipedia.org/wiki/Reichsmark Nie chodzi mi konkretnie o silniki z takimi bajerami, tylko jak cena silnika kajakowego w ogóle wypadała na tle zarobków (przed wojną). Ale rzeczywiście różnica w cenie nie jet taka wielka jak by można się spodziewać. |
Autor: | Kurczak [ 9 sty 2013, o 08:08 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Jak byś był zainteresowany na Mazury Info w ogłoszeniach jest oferta dotyczaca dwóch silniczków Warta...... http://:forum_o_mazurach:/sprzedam/drobne/ogloszenia.php |
Autor: | mariaciuncia [ 23 sty 2013, o 09:27 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
W dziale sprzedaż pojawiło się coś z waszej półki. viewtopic.php?f=1&t=14158&view=unread#unread Witam. Jestem nowy, nie interesuje się żeglrstwem, ale trochę raczej motoryzacją. Mam dla Was do sprzedaży silnik nixe 60 1,25ph jak ktoś opisywał tutaj na forum. Nie wiem w jakim stanie wewnątrz jest, stoi i brak oprzyrządowania. Fotki tutaj http://tablica.pl/oferta/silnik-zaburto ... e08f6;r:;s: |
Autor: | Wojciech [ 17 lut 2013, o 17:45 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Nixe z alle http://allegro.pl/silnik-zabytek-stary- ... 36975.html |
Autor: | el Szaman [ 17 lut 2013, o 18:02 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
No i jak zwykle jesteś niezawodny . Już się podpiąłem. Mam już jeden kompletny egzemplarz, więc będzie jak znalazł, chociażby na części! |
Autor: | Wojciech [ 17 lut 2013, o 18:23 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
el szaman napisał(a): No i jak zwykle jesteś niezawodny . Dzięki, dzięki. Kolejny silnik Warta http://allegro.pl/silnik-zaburtowy-wart ... 10679.html ale czy jest ceny warta ?! |
Autor: | el Szaman [ 17 lut 2013, o 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Chyba lekka przesada, zwłaszcza, że stan wygląda na taki sobie... Człowiek chyba nie wie co to oldtimer bdb... Mnie nie podniecił , ale chętnie dorzucam do obserwowanych, ciekaw jestem jak pójdzie... A swoją drogą: mniemam, że gdy znajdziesz jakąś makulaturę, to nie omieszkasz dorzucić do wątku viewtopic.php?f=22&t=11898&start=50 A ponadto: może Ci się uda pojawić? : viewtopic.php?f=43&t=14410&p=209106#p209106 |
Autor: | Wojciech [ 17 lut 2013, o 19:54 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
el szaman napisał(a): A swoją drogą: mniemam, że gdy znajdziesz jakąś makulaturę, to nie omieszkasz dorzucić do wątku viewtopic.php?f=22&t=11898&start=50 Obserwuję, czytam wszystkie ciekawe tematy. Jak zawsze gdy wynajduję interesujące materiały, to nie mogę się powstrzymać przed zaprezentowaniem. el szaman napisał(a): A ponadto: może Ci się uda pojawić? : viewtopic.php?f=43&t=14410&p=209106#p209106 Tak, dostrzegłem zlot " Starych wraków" , za zaproszenie dziękuję, nie wiem czy w tym czasie nie będzie mi już brakowało dwóch tygodni do nieodrobienia. |
Autor: | el Szaman [ 19 lut 2013, o 23:28 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Może to będzie groźba karalna, a pewnie w trakcie majowo-czerwcowego pobytu PL będziemy w Twoich okolicach, więc pewnie tak czy inaczej do spotkania dojdzie |
Autor: | Wojciech [ 19 lut 2013, o 23:57 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
el szaman napisał(a): Może to będzie groźba karalna, a pewnie w trakcie majowo-czerwcowego pobytu PL będziemy w Twoich okolicach, więc pewnie tak czy inaczej do spotkania dojdzie Zapraszam na O.S.W."Kotwica" Zalew Rybnicki , bramy otwarte na oścież. |
Autor: | SCHWIMMWANNEN [ 26 lut 2013, o 12:01 ] | ||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||||
Witam Kolegów Jeżeli jest ktoś zainteresowany silnikiem typu ZUNDAPP, Warta, TUMMLER itp To zapraszam do sekcji ogłoszeń - wystawiam tam pod tytułem ogłoszenia: Najtańszy Silnik w Świecie wał typu Long tail który po podłączeniu do silnika budowlanego daje fajny tani napęd do kajaka, lodzi pontonu. Link do ogłoszenia na Allegro: http://allegro.pl/silnik-nowy-6-5hp-nie ... 94187.html Mariusz 508-818-109
|
Autor: | drawa [ 26 lut 2013, o 18:26 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Kolego poczytaj troche o smarowniu rozbryzgowym. |
Autor: | SCHWIMMWANNEN [ 27 lut 2013, o 18:52 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
A coś konkretniej ? wady ? zalet ? Jak działa ? co mam przeczytać ? |
Strona 4 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |