Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 cze 2025, o 03:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 paź 2019, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Włodek nie chcę się mądrość ale ta niemożność wybrania grota to raczej jakiś feler. Moim zdaniem tak nie może być


Piotr - bez zmiany umiejscowienia wózka na szynie talii grota nie jestem w stanie - już przy wietrze rzędu 15 kn - podciągnąć noku bomu na tyle blisko diametralnej jachtu, aby zaryzykować jego bezbolesne przerzucenie.

Bom jest ciężki a nawet bardzo, grot też waży dobrze > 20 kg i po co mi taki latający nad głową ciężar, który może wyhamować na drugiej burcie z wielkim hukiem i kłopotami ?

W imię czego mam to ryzykować ?

Po to szukam rozwiązania wyhamowującego bom przy zwrocie.

Jak widać z obejrzanych ponad 20. filmów nie jest to tylko mój kłopot.

Natomiast Piotrze - talia chodzi mi na maksymalnej ilości przełożeniach jakie moglem z nią wsadzić - szot grota wybieram dużym dwubiegowym kabestanem z korbą.

Nie przyspieszę czasu tego wybierania a z ręki mogę sobie o tej czynności jedynie pomarzyć i należy o tym po prostu zapomnieć - wszelkie szybsze wybieranie jest bez szans.

A czas wybierania tej liny jest za wolny na ryzyko przechodzenia wtedy linii wiatru.

Kółko się zamyka - błędów w tym układzie nie ma - czasu wybierania szota grota nie przyspieszę a poza tym w czasie takiego zwrotu nie zajmuję się tylko wybieraniem talii grota.

Więc jak mogę sobie oszczędzić problemów to właśnie to robię.

Naprawdę nie doszukuj się tutaj drugiego dna - tak jak napisał Kurczak - przy takim prowadzeniu tych lin - zwanych szotami grota - nie ma po prostu możliwości wybrania bomu do diametralnej jachtu.

Po prostu nie ma i już - i po trzech latach pływania tym jachtem jest to jego póki co jedyna wada, którą w nim znalazłem.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 23:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ok ,powiem szczerze, że pierwszy raz z takim problemem się spotykam.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Moris29 napisał(a):
Znalazłem opis na blogu


Bardzo Ci Maciek dziękuję choć cena stopuje trochę .

Spróbuję zacząć od rozwiązania tańszego.

Niemniej dzięki :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

piotr6 napisał(a):
pierwszy raz z takim problemem się spotykam.


To jak się spotkamy następnym razem to nie omieszkam Ci pokazać o co chodzi.

Ja nie mam problemów z wykonywaniem jakichkolwiek manewrów na jachcie - robię to zwykle w pojedynkę z powodów oczywistych z wyjątkiem zwrotu przez rufę z udziałem grota.

Często wygodniej mi przed takim zwrotem zwinąć grota do masztu, bo trwa to bardzo krótko a na dodatek u mnie mogę to robić bezproblemowo niezależnie od kierunku wiatru i od halsu a następnie po zwrocie przez rufę rozrolować grota na przeciwnym halsie - tak jest póki co dla mnie spokojniej i bezpieczniej.

Zobaczę jak będzie w tym hamulcem grota.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 23:47 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Rozpoznam temat wiosną również bo ten system mi się bardzo podoba a tu zonk

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 04:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8654
Lokalizacja: Edinburgh, Scotland
Podziękował : 3582
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
bury_kocur napisał(a):
(...).

Nie ma Wiktorze problemu z niczym tylko uprzytomnij sobie, że ja wszystko muszę zrobić JEDNO-OSOBOWO !

Obsłużyć ster, genuę, grota i jeszcze nie rozjechać nikogo z boku a czasem jeszcze zerkać w ploter, na AIS-a i radar.

(...).

A muszę sam obsłużyć ster - przejść linię wiatru - wykonać kontrę - w między czasie zwolnić szot genuy z jednej burty, wybrać z drugiej - w między czasie wybrać szot (lub jak kto woli talie) grota z jednej - a to niestety trwa - i po zwrocie zluzować z drugiej...
(...) :D


A wiesz, Kocurku, że da się? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 06:12 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Powiem coś, co może na pierwszy rzut oka zaszokować, ale mówię na poważnie. Włodku, przy Twoim podejściu do pływania (wygoda, olewanie prędkości i td) może rozważ wywalenie bomu i rezygnację z grota w ogóle? Masz całkiem fajny żagiel dodatkowy, który bez grota będzie pracował na pełniejszych kursach, masz genuę, a halsowac się i tak nie halsujesz. Grot na pełnym to utrudnienie i znikomy dla Ciebie przyrost prędkości, co przy Twoim drifterku i tak staje się nieaktualne. Bom wraz z kickerem wywalisz do garażu bezkosztowo, zdejmiesz grot - to obniży też środek ciężkości. Nie wydasz ani grosza, swoje cele zrealizujesz i nie stracisz na swojej żegludze.
Stan obecny zawsze przywrócisz w moment.

Mówię poważnie. Nie zaproponowałbym tego rozwiązania np. Waliantowi, ale przy Twoim sposobie na pływanie pomysł wydaje się być spoko.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 06:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
szot grota wybieram dużym dwubiegowym kabestanem z korbą.


To jest właśnie ta wygoda, albo raczej „wygoda”, że tak złośliwie zauważę.

O tym także pisałem. O wygodzie która jest w jednym miejscu ale kosztem wygody w innym miejscu.
I chodzi mi cały czas o to drugie miejsce - nie wmawiajmy innym, że wszystko jest cacy, gdy nie jest.

Podsumowując. Gdy ma się duży jacht, do tego zrobiony jako, hmm wygodny, to mamy też tego konsekwencje w obsłudze. Dostęp do rejsbelki i punkt zaczepienia talii grota do bomu wynika wprost z układu kokpitu (wygodnego, a jakże) oraz z dużej szprycbudy (no zajebiście wygodnej, a jakże). W konsekwencji mamy duże siły gnące na bomie (który musi być mocny i ciężki), niemożność wybrania grota do diametralnej przy silniejszym wietrze, beznadziejną obsługę rejsbelki (która w zasadzie staje się zbędna), konieczność stosowania (cytuję: maksymalnie dużych przełożeń na talli, jakie dało się wsadzić), konieczność stosowania dużego kabestanu do obsługi grota.
W efekcie tej całej wygody zwrotu przez rufę nie da się bezpiecznie zrobić i trzeba albo robić sztagi, albo zwijać grota, albo zastosować hamulec bomu...

Reasumując, chciałem napisać i podkreślić, że posiadanie dużego i wygodnego jachtu ma także wady. Całkiem dużo wad. I koszty. Ja rozumiem, że czasami tak trzeba. Ale jak ktoś nie musi, to niech się może zastanowi.

P.S. Pomysł Wiktora jest niebanalny. I tani.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 07:10 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Pomysł plitkina, dla Burego jest optymalny.
Z zaoszczędzonej kasy zamówił bym trajsla.
Bezpieczeństwo przy 40-50 kno - mile widziane.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 07:24 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Rolowanego trajsla? :rotfl: ;)

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Wygoda musi być.

[youtube] https://youtu.be/PKD7ALHFRBQ[/youtube]

Bavaria 40 bez rolowanego grota.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 07:57 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Wygoda musi być.

[youtube] https://youtu.be/PKD7ALHFRBQ[/youtube]

Bavaria 40 bez rolowanego grota.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 08:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Wiktor pomysł moze jednak nie najgorszy ale ja mam co trzeba wziąć pod uwagę, że Kocur z tą wygodą i sposobem pływania się trochę przekomarza.Posiadanie grota ma sporo zalet

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:01 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
waliant napisał(a):
To jest właśnie ta wygoda, albo raczej „wygoda”, że tak złośliwie zauważę.

Reasumując, chciałem napisać i podkreślić, że posiadanie dużego i wygodnego jachtu ma także wady. Całkiem dużo wad. I koszty. Ja rozumiem, że czasami tak trzeba. Ale jak ktoś nie musi, to niech się może zastanowi.

P.S. Pomysł Wiktora jest niebanalny. I tani.
A to już czepiactwo regatowców :lol:
Panowie, to wszak kokpit do plażingu jest. W nim ma nie być talii szotowej co po ludziach lata i zamiata. Albo rybki, albo akwarium.
Acz przyznaję że widok szota pracującego odwrotnie wstrząsającem :mrgreen:

Tedy rzucam trzeci myśl, i łapcie: Kocur ceni sobie solidne bramki nad rufą, IIRC. Czemu zatem nie dać talii z noku na bramkę? Bedzie przynajmniej pracować prawidłowo - a nie przeciwpołożnie jak teraz.
Nad głową też mniej bruździ, ewentualnie przy zwrocie się ewentualnie czujnie uchylić.
A talię z noku wybierze ręką, zwłaszcza że w dół, zaś sama talia ciągnie w bok co mniejsza siła.
Przeróbka prosta i tania, a próba nie zakosztuje: dość na rurkę nanizać taką ósemkę ;)
A zresztą to nawet jeździć po bramce nie musi, można centralnie zaczepić - solidny obciągacz tam jest, sprawę skręta załatwi. Znaczy na pewno nie będzie gorzej aerodynamicznie; jak się patrza na te fotki to ciężko pojąc po co w ogóle bawili się w jakąsi szynę tam. Żeby cenę podnieść? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Mówię poważnie.


Hi, hi, hi...

Dowcipas z Ciebie :mrgreen:

Nie przekomarzaj sie ze mną Wiktorze - grota używam i to w tym roku dość często nawet - aczkolwiek faktem jest, że równie często pływam na samym przednim żaglu.

Żagiel, który mi podpowiedziałeś sprawdza się bardzo fajnie i jestem z niego zadowolony ale to nie powód aby zdejmować grota.

No uśmiałem się z rana :mrgreen:

Moniia napisał(a):
A wiesz, Kocurku, że da się?


Pewnie się da ale najpierw założę hamulec bomu.

waliant napisał(a):
Gdy ma się duży jacht, do tego zrobiony jako, hmm wygodny, to mamy też tego konsekwencje w obsłudze.


Chciałem Tomku nieśmiało zauważyć, że takie a nie inne rozwiązania prowadzenie szotów grota zaproponowała stocznia - ja w tym układzie dodałem jedynie dodatkowe bloczki między bomem a rajsbelką i to wszystko.

Nie ja jestem autorem tych rozwiązań - tak ma dziesiątki jachtów.

Mnie tylko ten system o tyle odpowiada, że nie zajmuje miejsca w kokpicie.

piotr6 napisał(a):
Kocur z tą wygodą i sposobem pływania się trochę przekomarza.Posiadanie grota ma sporo zalet


Pewnie, że się przekomarzam bo przeciwstawiam się w przeróżnych dyskusjach ortodoksyjnym czasami pomysłom np. Tomka (którego zresztą bardzo lubię), który liczy każdy dkg i nie założy anteny na topie, bo 680 g przeważy Mu łódkę :lol:

Można oczywiście uprawiać pływanie hardkorowe w deszczu, śniegu i bez żadnych wygód, ale dlatego czasami pokazuję - z przegięciem oczywiście, że istnieje także inne podejście do żeglarstwa.

Mam w Klubie kilku Kolegów z jachtami klasy 40", którzy pływają tylko wtedy, jak jest naprawdę ładna pogoda - rozkładają nad kokpitem bimini i tak jadą do Jastarni - tam stają i stoją 2 tygodnie oddając się pleżingowi portowemu.

I podobnie jak ja wszelkie regaty objeżdżają z obrzydzeniem :rotfl:

Można więc i tak pływać.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
Czemu zatem nie dać talii z noku na bramkę? Bedzie przynajmniej pracować prawidłowo - a nie przeciwpołożnie jak teraz.


Nie będzie Rysiu.

Popatrz na zdjęcie mego pancernika kieszonkowego z boku - jak byłby kąt pracy tej talii ?

Ona pracowałaby praktycznie w poziomie.

No dowcip z rana niezły :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
jak się patrza na te fotki to ciężko pojąc po co w ogóle bawili się w jakąsi szynę tam. Żeby cenę podnieść?


A tego faktycznie Rysiu w tym jachcie nie rozumiem.

Szyna jest za krótka, żeby przesunięcie tego wózka - znajdującego się zresztą nad środkiem bomu cokolwiek korzystnego spowodowało.

Wózek ma sens jak jest do niego podczepiona talia idąca od noku bomu.

I jest on dodatkowo na tyle długi, że wózek jeździ na długim odcinku - tak ma Kolega z Hansą 40 u mnie - inna sprawa, czy to wykorzystuje...

I wtedy faktycznie taka "łaminóżka" w poprzek w kokpicie spełnia swoje zadanie.

Ale montaż tej w sumie krótkiej szyny tak jak u mnie przed szprycbudą w sytuacji, kiedy dostęp do linek regulujących położenie owego wózka jest jedynie spod budki jest dla mnie kompletnie niezrozumiały.

Zastanawiałem się nawet nad jej usunięciem ale roboty z tym dużo a zysk tak naprawdę żaden - jej obecność nie przeszkadza mi tam gdzie jest więc niech sobie będzie.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
Acz przyznaję że widok szota pracującego odwrotnie wstrząsającem


Rysiu - raz jeszcze powtórzę - taki układ ma dziesiątki jachtów - nie jestem pewny czy np. Malbork nie ma tak prowadzonych szotów grota.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:18 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
A nawet tysiące ma. I co w zawiązku z tem? Małoś to widział powszechnie popieprzonych urządzeń? :rotfl:
bury_kocur napisał(a):
Popatrz na zdjęcie mego pancernika kieszonkowego z boku - jak byłby kąt pracy tej talii ?

Ona pracowałaby praktycznie w poziomie.

No dowcip z rana niezły :D
OK, może robię tu za trollującego dla jaj, ale ja całkiem poważnie. Ba, z pozycji posiadacza talii grota prowadzonej na bezan. ;)
A bezan zaś ma talię zaczepioną na kosz :oops:
:mrgreen:
Panie Inżynierze: kierunki działania sił wyobraźnią ogarniesz przecież. Wszak. Pomyśl jeszcze raz. Wstyd by mi było tłomaczyć.

A zresztą w tej chwili masz talię ciągnącą bom w przód. Dlaczegóż on nie chce stabilnie leżeć w diametralnej, ach, dlaczegóż? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Andrzej Kolod napisał(a):
Bavaria 40 bez rolowanego grota.


A co tym filmem chciałeś Andrzeju pokazać ?

Bo pływanie jak pływanie - facet postawił żagle i tyle.

Nie ma rolowanego grota i co Andrzeju z tego wynika ?

Tak pływałem jeszcze na poprzednim jachcie - także wielokrotnie samemu bo jaki to problem ogarnąć samemu ten jacht - żaden.

Natomiast ja grota rolowanego zwyczajnie chciałem świadomie mieć bo taki układ jest dla mnie wygodniejszy z wielu powodów.

Natomiast zwróć uwagę, że gość ma jeden z pokazywanych wcześniej hamulców bomu - a mnie w tym wątku o to dokładnie chodzi.

Ryś napisał(a):
A zresztą w tej chwili masz talię ciągnącą bom w przód


I ten układ Rysiu zostanie bo jest on dla mnie najwygodniejszy.

A tylko dodam do tego jeszcze zwyczajnie po prostu hamulec bomu co na filmie powyższym widać jest.

O... i tym chyba doszedłem tym do tzw konsensusu :mrgreen:

Ryś napisał(a):
Małoś to widział powszechnie popieprzonych urządzeń?


Jeszcze jedno Rysiu - ten układ nie jest - jak to nazwałeś - "popieprzonym urządzeniem".

Taki układ daje dużą wygodę nie plączącej się talii w kokpicie oraz - co dla mnie istotniejsze - brak "łaminóżki" w poprzek kokpitu.

Daje tajże wygodę postawienia budki na złą pogodę bez konfliktu z talią grota.

A łaminóżkę taką w poprzek kokpitu, o którą się stale potykałem miałem na jachcie 20 lat wstecz i po roku pływania z nią powiedziałem sobie NEVER !

Także zostanę z tym systemem - może jest dziwny ale jest wygodny.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:36 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Co ma wspólnego z żeglarstwem stanie w porcie i opalanie się w kokpicie?
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
vaginal napisał(a):
Co ma wspólnego z żeglarstwem stanie w porcie i opalanie się w kokpicie?


No... pleżing to taka forma Yachtingu.

Nie spotkałeś się z tym ? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:41 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Coś tam w pornosach bywało.
v



Za ten post autor vaginal otrzymał podziękowanie od: waliant
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
bury_kocur napisał(a):
A łaminóżkę taką w poprzek kokpitu, o którą się stale potykałem miałem na jachcie 20 lat wstecz i po roku pływania z nią powiedziałem sobie NEVER !
A tu się z Tobą zgadzam sercem całem. I nie mam. :D
Ale też pasjami nie lubię za korbowego robić.
Przecież te talie już starożytni po to wymyślili, wszak, żeby jednem ruchem w sekundę - i komu to przeszkadzało? :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Nie ja jestem autorem tych rozwiązań - tak ma dziesiątki jachtów.

To dość słaby argument... :-P

bury_kocur napisał(a):
Mnie tylko ten system o tyle odpowiada, że nie zajmuje miejsca w kokpicie.

No tak, rozwiązanie jest super wygodne. Szkoda, że nie jest tak wygodne, jak trzeba wybrać talię w silniejszym wietrze. Ale to taki drobiazg, niewarty wszak wzmianki... :-P

Jeszcze raz, do znudzenia i do oporu. Wygoda w jednym miejscu powoduje brak wygody w innym. Powoduje problemy z obsługą jachtu. I generuje duuuże koszty.
Coś za coś, zawsze!
I ok, ale mówmy też uczciwie o wadach danych rozwiązań. Tych „wygodnych” zwłaszcza. :mrgreen:

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 10:12 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1636
Podziękował : 273
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Wybierając swoją nie pierwszą łódkę czymś się kierowaliśmy. Jeżeli to było coś więcej niż długość i cena, to było to OK.

Bavaria 40 to nie jest „one of a kind”. Sieć jest pełna informacji.
(Warto się w spokoju porozglądać. :roll: sezon bez łódki już się dla niektórych rozpoczął).

Tutaj na forum można się tylko wymienić poglądami, niezobowiązująco, bez uczucia skurczu
czy żalu o żle spędzony czas.

Wczoraj spędziłem wieczór oglądając youtube o Bavarii 40. Pasjonujący wieczór.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 10:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ten system jest bardzo ok tylko,że coś tam nie dzials

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 11:22 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
No uśmiałem się z rana


Włodku, to na bardziej poważnie:
skoro nie możesz fizycznie wybrać grota do diametralnej nawet przy dość normalnym wietrze, zwłaszcza na kursie pełnym - coś jest nie halo. Mówię poważnie. Może masz źle poprowadzoną talię, może masz inne problemy - nie wiem, ale tak nie może być. Jeżeli na pełnym kursie nie dobierzesz do osi, to na ostrym w tych samych warunkach tym bardziej. Jężeli brakuje Ci sił na to - coś jest źle z przełożeniami.

Masz tak zwany system niemiecki szotów grota. To znany i często spotykany system. Pływałem z takim systemem nie raz i na większych od Twojego jachtach. Nie było problemów z dobraniem grota, ani z rufami. Więc coś jest nie tak.
Może brakuje przełożenia? Bo w tej chwili wygląda na to, że masz 4:1. A to za mało moim zdaniem na taki grot (ja na swoim grocie miałem 5:1, a to chusteczka w porównaniu do Twojego).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Ten system jest bardzo ok tylko,że coś tam nie dzials


Piotrze - nic nie jest bez wad a całe życie jest kompromisem

Ten system wybierania grota jest dla mnie wygodny bo:

1. nic się nie plącze w kokpicie
2. mogę nad kokpitem rozłożyć sobie domek i nadal kontynuować żeglugę na żaglach bo zarówno szoty genuy jak i szoty grota prowadzone są na półpokładach bez kolizji z postawionym KABRIO
3. szoty grota mam rozdzielone na dwa kabestany znajdujące się na obu burtach przy każdym kole sterowym po jednym, więc przy którym kole nie usiadę to mogę szot grota luzować lub wybierać.

Jedyny minus tego rozwiązania i takiego prowadzenia szotów grota to brak możliwości wybrania grota do pełnej diametralnej przy silnym wietrze od rufy przy zwrocie przez rufę co w niczym mi kompletnie w pływaniu nie przeszkadza, bo:

1. nie muszę tego zwrotu przez rufę w silnym wietrze wykonywać w ogóle a do zmiany kursu pozostaje możliwość zwrotu przez sztag (wiem - jest to dla wielu niepojęte jak można tak tracić czas i miejsce żeby od baksztagu do baksztagu przechodzić przez zwrot przez sztag, ale jak się pływa turystycznie to jest to naprawdę "strata" całkowicie pomijalna).

2. mogę ów zwrot przez rufę wykonać zwijając grota w baksztagu jednego halsu i rozwijając na baksztagu drugiego halsu (wiem - to odczucia co poniektórych wymieniłem w punkcie powyżej).

Natomiast bilans strat i zysków nazywany w życiu kompromisem wychodzi w tym przypadku jak dla mnie na plus posiadanego rozwiązania.

Tym bardziej, że jak założę sobie hamulec bomu (wersja obojętna) to jak widzę ów zwrot przez rufę będę mógł spokojnie wykonać bez dobierania grota do diametralnej.

I powyższe w zasadzie niweluje wszelkie minusy tego rozwiązania prowadzenia szotów grota.

waliant napisał(a):
To dość słaby argument...


Ale słaby argument na co ?

Bo plusy i minusy powyższego rozwiązania wymienione powyżej po założeniu hamulca bomu wychodzę na same plusy więc w którym miejscu występuje ta "słabość" ?

waliant napisał(a):
Jeszcze raz, do znudzenia i do oporu. Wygoda w jednym miejscu powoduje brak wygody w innym. Powoduje problemy z obsługą jachtu. I generuje duuuże koszty.
Coś za coś, zawsze!


Tak jest Tomku - słowo KOMPOMIS jest kluczem życia.

Ale o jakich znów kosztach Ty powyżej wspominasz ?

O kosztach założenia hamulca bomu ?

Toż to koszty całkowicie pomijalne w kosztach jachtu - paliwa na sezon kupuję za większe pieniądze.

Andrzej Kolod napisał(a):
Wczoraj spędziłem wieczór oglądając youtube o Bavarii 40. Pasjonujący wieczór.


Z ciekawości spytam - jakie wnioski ?

Bo ja zanim kupiłem swój jacht obejrzałem tych filmów na YT ile się dało i bilans tych oględzin wyszedł mi na zdecydowany plus.

Minusem tej inwestycji był jedynie koszt zakupu, ale dżentelmeni o pieniądzach przecież nie rozmawiają :lol:

Bo dalej to już same zalety i sama wygoda użytkowania tego jachtu.

PS - znam takich żeglarzy, którzy lubią serwować sobie np. długie rejsy w 10 osób na jednym jachcie z jedną toaletą lub płynąc w jakiś tam samotny rejs w jachcie z karimatą wewnątrz zamiast wygodną koją (ktoś chyba planuje taki przelot teraz) i tłumacząc później wszystkim, jak to było wygodnie :rotfl:

Fajnie jest o takich rejsach poczytać - nawet mam pewien szacunek do takich wyzwań - ale nikt mnie nie przekona, że takie rejsy są wygodne.

A w żeglarstwie jak dla mnie chodzi o fajną i wygodną żeglugę bez napinki.

Ufff...

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

plitkin napisał(a):
Nie było problemów z dobraniem grota, ani z rufami. Więc coś jest nie tak.
Może brakuje przełożenia? Bo w tej chwili wygląda na to, że masz 4:1. A to za mało moim zdaniem na taki grot (ja na swoim grocie miałem 5:1, a to chusteczka w porównaniu do Twojego).


Wiktorze - nie mam problemów z dobraniem grota do ostrego płynięcia na wiatr.

Mam niejaki problem, żeby przy wietrze z rufy dobrać grota do diametralnej (ale takiej naprawdę diametralnej) bo mogę bez kłopotów dobrać wtedy grota tak 20 stopni od diametralnej tyle, że wolałbym bez zabezpieczenia typu poszukiwany hamulec nie musieć przerzucać tego żagla w tym momencie.

Co do przełożeń to i tak poprawiłem je w stosunku do wersji stoczniowej bo tam bylo prawie 1:1 czego kompletnie nie rozumiałem.

Teraz jest prawie dobrze - jak założę ten hamulec to kłopot jak sądzę się najprawdopodobniej skończy.

Więcej przełożeń zakładać na bloczkach nie chcę bo i tak dobieranie trwa już zbyt długo.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 12:38 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10508
Podziękował : 1308
Otrzymał podziękowań: 4197
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bury_kocur napisał(a):
Więcej przełożeń zakładać na bloczkach nie chcę bo i tak dobieranie trwa już zbyt długo.


To fakt.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 12:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 12538
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1766
Otrzymał podziękowań: 4249
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
Bo plusy i minusy powyższego rozwiązania wymienione powyżej

No wreszcie. Cala moja dyskusja i teraz i kiedyś miała na celu pokazanie, że niemal każde rozwiązanie ma TAKŻE wady. I żeby nie mówić, że coś jest jedynie słuszne, bo wcale nie jest.

Reasumując:
Posiadanie dużego jachtu ma także wady.
Stosowanie różnego rodzaju pomagaczy i wygód, ma także wady.

Polecając coś, cokolwiek, nie zapominajmy o wadach. A na forum jest powszechna tendencja do pisania o zaletach promowanych przez siebie rozwiązań, przy pomijaniu wad tych rozwiązań.
Co mnie wpienia czasami mocno. Dlatego z uporem maniaka wracam do tematu, żeby każdy, kto chce kupić nowy jacht, większy jacht, zastosować coś z tych „wygodnych” rozwiązań, wiedział na co się  pisze i miał świadomość tego, że minusy objawią się szybko i czasami dość boleśnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 12:50 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Cholera, czy inne jachty z takim systemem prowadzenia szotow grota jak ma Kocór mają te same problemy.Znam jeden jacht ,który nie ma takich problemów.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 12:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
Panowie: zwyczajnie, kwestia dźwigni.
Obrazek :rotfl:

Toto ciągnie bom w połowie, to raz, a gdy już jest przy diametralnej to na dokładkę spora część siły marnuje się, ciągnąc bom w przód. Bo gdyby w tył, to i owszem.

Ale usunięcie talii z kokpitu naprawdę robi wygodę. Ni ma siem co śmiać :D
Z tym że ja bym, jako się rzekło, spróbował talię dać z bramki, co też nie jest w kokpicie (tylko ponad dachem :cool: ) a wtedy siły na szocie na oko zmaleją ponad dwukrotnie.

Bo też sobie cenię budę z wysokością stania, taką sterówkę nad cały kokpit, ale jednocześnie i talię z noku, w tył i w bok ciągnącą.
To są zwyczajne dzieje... :lol:

Obrazek
No i fakt-faktem: mniejszy zagiel - mniejszy kłopot. :cool:


Ostatnio edytowano 9 paź 2019, o 13:03 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 192
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
bury_kocur napisał(a):
Więcej przełożeń zakładać na bloczkach nie chcę bo i tak dobieranie trwa już zbyt długo.

Ja mam pytanie jakie Ty masz to przełożenie bo z tych fotek nic nie widać.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 193 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL