Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=10624 |
Strona 6 z 9 |
Autor: | janekneuron [ 10 sie 2013, o 11:37 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Poznaję swój rysunek Jest to część wkręcana w wał wyjściowy. Reszta wału to rura Ø18/Ø14 wciśnięta (!) w widoczny na rysunku otwór i zakołkowana. Całkowita jej długość w wersji nowszej (bez gwintu) to 130cm (taką mam chwilowo pod ręką). Być może na końcu łączącym się z częścią gwintowaną jest wypełniona - nie rozwalałem aż tak głęboko. Bardzo istotna jest współosiowość i brak bicia wału oraz wyważenie śruby. Pamiętaj, że to się kręci podparte na jednym końcu, a ze śrubą na drugim, prawie 3tyś obr/min. Mocowanie śruby musisz dopasować do śruby jaką dobierzesz, ale pamiętaj o zabezpieczeniu przekładni (kołek ścinalny) i śruby (coś, żeby nie spadła jak się kołek zetnie). Szczerze mówiąc, na Twoim miejscu bym poszukał na różnych stronach z ogłoszeniami wału w Twojej wersji wraz ze śrubą. Trafiają się, sam tak kilka kupiłem. Piesek jest utrzymywany w pozycji neutralnej przez "wąsatą" sprężynę, widać ją trochę na podanym przez Ciebie zdjęciu. Przy okazji, jeśli kupiłeś silnik bez wału, to sprawdź czy masz podstawę do mocowania na łódce - często te silniki sprzedawane są również bez niej. |
Autor: | ciumpa [ 10 sie 2013, o 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
dzięki za odp. kupiłem dzisiaj śrubę fi 14 i nie pasuje do gwintu w silniku wkręca się tylko 1-2 mm i klops. oddam do tokarza niech zrobi mocowanie pod rurę - będzie to stały element , a jak się rura powigina to tylko ten element się będzie zmieniać.mocowanie śruby też zrobię wymienne |
Autor: | janekneuron [ 10 sie 2013, o 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Widocznie niezbyt jasno napisałem Pomiędzy przekładnią a rurą jest ta część której mój stary rysunek znalazłeś i przytoczyłeś. Jest ona związana na stałe z rurą, a wkręcana w silnik (i zabezpieczana nakrętką na rozciętym końcu wału) przy montażu na łódce. Konstrukcja tego typu silników nie jest na tyle "pancerna", żeby w ogóle dopuszczać myśl o wyginaniu wału śruby ("rury"). Bez obrazy, ale mam wrażenie że bierzesz się za to trochę "na wariata". Naprawdę nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Poszukaj wału ze śrubą a zaoszczędzisz, prawdopodobnie zarówno nerwy jak i pieniądze |
Autor: | ciumpa [ 25 sie 2013, o 15:33 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
pierwsze testy : wał,śruba,mocowanie wszystko ok zero bicia - śruba szybka i zarazem mocna (dobry kompromis) rozmiar 6- 1/2'' , problemem jest mocowanie na pontonie -silnik jest zbyt wysunięty do tyłu , ale sam pomysł ze skręcaniem rewelka -ponton zakręca prawie w miejscu .przerobienie trochę potrwa ale nie jest trudne .Foty po modernizacjach zamieszczę (silnik porusza się we wszystkich płaszczyznach) |
Autor: | komax2350 [ 28 wrz 2013, o 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
może jak jest temat o starych silnikach to mozę ktoś by był chętny na jakieś ? http://tablica.pl/oferta/silnik-do-lodz ... 3CZah.html http://tablica.pl/oferta/silnik-nixe-tu ... 3CZ0H.html http://tablica.pl/oferta/silnik-do-lodz ... 3fEcF.html |
Autor: | Natanael [ 6 paź 2013, o 22:49 ] | ||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||||
. Silnik Warta S 08 1956r. Pierwszy test na wodzie. => Film: http://youtu.be/CHupaEz1hOA ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
Autor: | Natanael [ 12 paź 2013, o 16:27 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Załącznik: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Silniki elektryczne nie tylko do kajaków ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ => Klepper-Faltboot mit Torcedo-Außenbordmotor http://www.youtube.com/watch?v=3GAZUyXNfLo => Kajak z doładowaniem Ultralight 403 http://www.hellozdrowie.pl/blogi/dobre- ... dowaniem-2 => Kajak do wędkowania z wbudowanym silnikiem elektrycznym http://www.sonarsklep.pl/kajak-do-wedko ... -1110.html => Silniki elektryczne m.in. Sevylor http://kajakiipontony.pl/pl/c/Silniki-elektryczne/21 => Silnik elektryczny RHINO COBOLD 18 http://www.sorba.pl/Katalog-lato/Silnik ... LD-18.html |
Autor: | Natanael [ 13 paź 2013, o 09:15 ] | ||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||||
' Jeszcze kilka informacji o silniku Maw Pfeil ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ => MAW - Seitenbordmotoren "PFEIL" 1,5 PS 14 km/h http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... ml#1959maw => Maw Anbaumotor http://www.b-pahl.de/bastel/maff/maff.html#p7 Tu m.in. Maw Pfeil A5.3 Baujahr 1960 - Seitenbordmotor (Bootsmotor) "Pfeil" http://www.b-pahl.de/bastel/maff/Sammlung_1960.jpg => Konserwacja i drobne naprawy silnika Maw cz.1 http://www.jacomoto.pl/prasa_konserwacja_maw1.html => Konserwacja i drobne naprawy silnika Maw cz.2 http://www.jacomoto.pl/prasa_konserwacja_maw2.html => Dźwięk (wersja do roweru) http://www.youtube.com/watch?v=-0tiPF068mM => Kilka zdjęć i relacje z wypraw ( j. niem) http://www.huehnerschreck.de/index.php?pageid=7 http://www.huehnerschreck.de/html/6_tag ... fahrt.html ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ => Zaburtowe silniki spalinowe do kajaków 1928-2004 http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... .html#oben ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
Autor: | janekneuron [ 13 paź 2013, o 10:33 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Pfeil na kajaku, w ten wtorek |
Autor: | Natanael [ 14 paź 2013, o 22:23 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||||||
- No pięknie ! Mam nadzieję, że zabiorę się za swojego Mawa i w przyszłym sezonie wypróbuję. Ciekaw jestem jak wypada porównanie Maw - Tummler? Fajne zdjęcie. Zachęcam wszystkich do fotografowania / filmowania swoich sprzętów i podzielenia się na forum Zapodaję link do filmów - playlisty głównie z nieco innym napędem ale i warkot też się znajdzie. => Tak pływają kajaki http://www.youtube.com/watch?v=sHxeJfuQ ... Xk&index=1 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
Autor: | janekneuron [ 15 paź 2013, o 04:52 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Niestety, nie mam porównania z jednej łódki. Jeśli chodzi o te różnice, które ja biorę pod uwagę, to: - Pfeil lżejszy - Pfeil ma 2 razy mniejszą moc, ale na kajaku to nie problem (Względem Tummlera SB75/1 i SB75/2) - Tummler bardziej zwarty, wygodny do przenoszenia etc. - Pfeil ma chłodzenie powietrzne, więc: - odpadają problemy z zasysaniem piachu, zatykaniem lub zużyciem elementów pompy. - spaliny nie są mieszane z wodą jak w Tummlerach od połowy lat 70, więc się je wącha - Czytałem o problemach chłodzenia Pfeili w wersji z chłodzeniem swobodnym podczas płynięcia z wiatrem potrafiły się przegrzać i zatrzeć O_O. Stąd późniejsza wersja z dmuchawą odśrodkową (taka jak w tych reportażach ze strony www.huehnerschreck.de) - Gorący tłumik Pfeila podczas pracy (nie chłodzony wodą), o czym już przestrzegał tu Ra_ma - Sprzęgło, coś na co bardzo liczyłem. Niestety, w pozycji wysprzęglonej też trochę ciągnie (chociaż można zatrzymać wał ręka, silnik na to nie reaguje nawet drobną zmiana odgłosu). - Tummler (od przełomu lat 60/70) ma samopowrotny rozrusznik. Wielu współczesnych żeglarzy i kajakarzy ma przerażenie w oczach odpalając silnik ręcznie nawijaną linką - Tummlery dużo popularniejsze w Polsce, łatwiej kupić na części. Ja pozostanę przy takim podziale, że Pfeil do kajaka (lżejszy), Tummler do Czarnego Kota (mocniejszy). Oczywiście jeśli mi się uda zwalczyć problem z wałem wyjściowym z przekładni Pfeila - okazało się, że czop ma bicie 0.2mm i silnik prawie że urywa się z kajaka podczas płynięcia |
Autor: | SCHWIMMWANNEN [ 6 lis 2013, o 13:52 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||||||
Jeżeli będzie ktoś zainteresowany to posiadam napędy podobne do Warta Gnom Tummler ale z silnikami 4 taktowymi - nowe. Długość wału do ustalenia, w standardzie jest 75 cali ale mogę zrobić krótszy lub dłuższy. Napęd taki nazywa się Mini Long Tail - Mariusz tel. 508-818-109
|
Autor: | komax2350 [ 11 lis 2013, o 17:47 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Natanael mam ten silnik z ta kolumną,spodziną, identyczny, bak tez tak położony do jutro jeszcze będe go posiadał, potem jedzie w swiat |
Autor: | Zawi [ 19 lut 2014, o 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Panowie i Panie widzę że trafiłem w dobre miejsce, czytam, czytam i nie mogę się naczytać Ostatnio wszedłem w posiadanie bardzo ładnego Tummlera. Wygląda on mniej więcej tak: czy ktoś z Was jest mi w stanie powiedzieć coś bliżej nt. rocznika tego modelu? już się nie mogę doczekać jak go na wiosnę odpalę pozdrawiam Zawi |
Autor: | janekneuron [ 20 lut 2014, o 10:38 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Rozumiem, że nie ma tabliczki znamionowej? Typ 75/1 lata '60 |
Autor: | Zawi [ 21 lut 2014, o 15:02 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
tak się zajarałem nim że nawet nie spojrzałem na tabliczkę..... rocznik 62' bardzo ładnie utrzymany, brakuje mi tylko linki. Wygląda na to że wystarczy zmienić olej, zajrzeć do gaźnika, sprawdzić świecę i można odpalać |
Autor: | Natanael [ 11 mar 2014, o 17:56 ] | |||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | |||||
Zaciekawił mnie silnik EFFZETT (Fritz Ziegenspeckz Berlin) z 1938r. Kolega ma coś takiego. niestety nie przyjrzałem się dokładnie jaką ma pojemność ale to EFFZETT Junior S 125 lub 175cm. Czy ktoś używał lub ma jakieś informacje na ten temat? Znalazłem garść wiadomości o różnych silnikach tej marki oraz wypowiedzi na niemieckim forum. *EFFZETT Junior S (125 cm 2,5 kM...?) http://www.auctum.cz/motor-effzett-junior-1938/ *EFFZETT Junior 175 cm³ http://www.lampenkueche.de/html/motoren.html *1938 Junior S 125 2½ PS http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... 1938fz25ps *1938 Junior S 175 3½ PS http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... 1938fz35ps Tu m.in. jeszcze inne silniki: 1931 F.Z. Motor Type 1,5 PI 1931 F.Z. Motor Type 3,5 BI 1933 EFFZETT Junior 2 PS (105 ccm) oraz 2 3/4 PS (150 ccm) 1938 EFFZETT Junior S 101 http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... toren.html Coś o silnikach EFFZETT na niemieckich forum http://www.boote-forum.de/showthread.php?t=163958 http://www.boote-forum.de/showthread.php?t=162244 http://www.klassik-boote.de/Forum/message/205.html http://www.boote-forum.de/showthread.php?t=198638 Jack Craib's Rowboat Motor Information Site Effzett Berlin http://www.cailleoutboards.com/rowboat/ ... index.html http://www.cailleoutboards.com/rowboat/Effzett/fz_2.jpg Tummler i EFFZETT na starych zdjęciach http://www.medienarchiv.com/Schiffe/Kan ... nutour.htm EFFZETT w muzeum http://www.holzkanumuseum.de/pages-muse ... frame.html Dane techniczne Modele EFFZETT Junior i Senior str.4 http://www.deutsche-museumswerft.de/dow ... MALIGE.pdf
|
Autor: | Natanael [ 11 mar 2014, o 18:38 ] | ||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||
HISTORIA POLSKICH SILNIKÓW PRZYCZEPNYCH ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ STEINHAGEN STRANSKY – WARSZAWA (Silnik SS-15) 1932 STEFAN MALCHEREK – POZNAŃ EM-KO BYDGOSZCZ GAD WARSZAWA 1936 AVIA WARSZAWA 1938 „FASIL” WROCŁAW „FIS” RZESZÓW NIESOB Bydgoszcz http://skmlok.host77.pl/historia-polski ... yczepnych/
|
Autor: | janekneuron [ 11 mar 2014, o 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Natanael napisał(a): Stary Tummler (1.5kM, bez przekładni, SB75), raz Effzett, ale i kilka razy Nixe. Bardzo fajny link. |
Autor: | Marian Strzelecki [ 12 mar 2014, o 01:08 ] | ||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||||
Nie pamiętam, czy już pokazywałem to coś co mam (podejrzewam , że do któregoś "Gada") http://www.swistak.pl/a55400221,GAD-Gaj ... innym.html Czeka na chętnego, nie koniecznie za forsę, (może wymiana na coś fajnego?)
|
Autor: | janekneuron [ 12 mar 2014, o 07:41 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Jaką to ma długość? Wygląda na wlot od bocznego (to Cie raczej nie zaskoczy), ale nie wiem czy był jakiś boczny GAD? Do teorii nie pasuje tylko mocowanie na wprost, a nie na przegubie jak na przykładzie. W takim przypadku długość była by rzędu 40-50cm. W każdym razie nie musi być łatwo o równie fajną rzecz na wymianę |
Autor: | Natanael [ 23 mar 2014, o 18:29 ] | ||||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||||||
Wspominałem powyżej o silniku marki EFFZETT. Zrobiłem kilka zdjęć. Ten silnik ma poj. 98cm. Więc wygląda że jest to model Junior S 101 choć widać różnice np. zbiornik paliwa jak w modelach Junior S 125 i 175 oraz kształt liter EFFZETT na żebrowanej obudowie. Jeśli ktoś używał takową maszynkę to bardzo proszę o wrażenia. => Junior S 101 http://www.faltbootbasteln.de/fbb-seite ... #1938fz2ps ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
|
Autor: | janekneuron [ 28 maja 2014, o 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Ciekawa modyfikacja Tummlera ze stron węgierskich. Widać dorobioną osłonę wału (nie usztywniającą, a jedynie chroniącą np. włosy przed wkręceniem ) z zamocowanym wlotem wody umieszczonym tak, żeby wspomóc pompkę. Całość wygląda na łatwo zdejmowalną. Na zbliżeniu widać również dorabiane króćce pompki. Ciekawe, czy właściciel zerwał gwint w tych plastikowych stosowanych od lat '70, czy zmodyfikował zaworki... Zastosowane w łodzi zbudowanej od początku z przeznaczeniem pod silnik boczny (coś jak "tomaszowskie motorówki" http://tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl/artykul/galeria/coraz-bogatsza-kolekcja-motorowek-w-skansenie-rzeki-pilicy,1633185,t,id.html ) Na stronie, na której to znalazłem, jest jeszcze kilka smaczków bocznosilnikowych. http://www.magyarfahajok.hu/adasvetel.html |
Autor: | Dydas [ 17 sie 2014, o 14:22 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Witam, panowie, mam Tummlera i w sumie odpala na kilka sekund i potem gasnie.. Gasnie przy niskich i wysokich obrotach. Co mu może być? pzrdw |
Autor: | SCHWIMMWANNEN [ 10 paź 2014, o 15:34 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Już jest dostępny 4suwowy silnik o mocy 2.5hp |
Autor: | Marian Strzelecki [ 10 paź 2014, o 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Ile za komplet? polecę go zaraz nowemu nabywcy Bombla MJS |
Autor: | Marian Strzelecki [ 10 paź 2014, o 16:48 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Dydas napisał(a): Witam, panowie, mam Tummlera i w sumie odpala na kilka sekund i potem gasnie.. Gasnie przy niskich i wysokich obrotach.Co mu może być? pzrdw Zatkany (nieco) dopływ paliwa? MJS |
Autor: | SCHWIMMWANNEN [ 10 paź 2014, o 20:07 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Marian Strzelecki napisał(a): Ile za komplet? polecę go zaraz nowemu nabywcy Bombla MJS Napęd kompletny około 1300zl plus silnik - w tym wypadku jest to Holida 2.5hp w cenie 559zl |
Autor: | Marian Strzelecki [ 23 paź 2014, o 12:04 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Rotbart - silnik kajakowy na aukcji: http://allegro.pl/silnik-spalinowy-zegl ... 84461.html pozdro MJS Załącznik: Załącznik:
|
Strona 6 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |