Forum żeglarskie https://forum.zegluj.net/ |
|
Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=10624 |
Strona 9 z 9 |
Autor: | Natanael [ 14 lut 2018, o 12:36 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Silnik WSM S08 Warta 1956 & kajak składany Wayland Formoza Wojciech Pokora używał tego typu silnika w filmie Szaleństwo Majki Skowron (zob. 5:43) https://youtu.be/Rwb0myTDH60 |
Autor: | krzysiek127 [ 21 lut 2018, o 16:58 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Witam, Udalo mi sie zdobyc silnik tummler, wraz ze sruba, sztyca i talerzem do mocowania. Pytanie - jak polaczyc silnik z talerzem? Moze mam braki? Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | mayek [ 21 lut 2018, o 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Witam, na wstępie chciałbym się przywitać. Czytam forum od jakiegoś czasu, lecz nie miałem potrzeby nic napisać więc się nie rejestrowałem Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem silnika Tummler (wersja po lifcie) Silnik według sprzedającego miał być w świetnym stanie, lecz jak to zwykle bywa nie był. Zaniosłem go więc do warsztatu naprawiającego silniki zaburtowe w celu serwisu. Starszy pan silnik wziął na warsztat a po jakimś czasie gdy go odwiedziłem zobaczyłem mój silnik rozkręcony na części. Pan poinformował mnie, że silnik będzie żył i jedynie ma problem z gaźnikiem. Jest on cały zasyfiony i w dodatku nie może odkręcić jakiś elementów i najlepiej żebym mu kupił nowy gaźnik. I tu pojawia się pytanie: Czy to może być dowolny gaźnik do Simsona jaki można kupić na allegro? Wyczytałem w tym wątku, że trzeba wymienić dysze. Czy mam wymienić wszystkie? Jak tak to na jakie? Z góry dzięki za odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam. |
Autor: | janekneuron [ 22 lut 2018, o 06:56 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Mimo, ze "przeczytałeś w tym wątku" to jednak zwrócę Twoja uwagę na post: https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=10624&start=30#p145647 |
Autor: | mayek [ 22 lut 2018, o 09:07 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
janekneuron napisał(a): Mimo, ze "przeczytałeś w tym wątku" to jednak zwrócę Twoja uwagę na post: https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=58&t=10624&start=30#p145647 Jasne że czytałem też ten wpis Nadal nie wiem jednak jaki to ma być gaźnik i które dysze muszę wymienić. Mam upatrzony gaźnik BVF 16N1-8 Jego dane techniczne: dysza główna HD: 0,70 iglica: 09 dysza biegu jałowego: 35 dysza startowa: 50 Czyli dysza jałowa i startowa się zgadzają, główną muszę zamienić na 80. Ale co z dyszą iglicową? I co z iglicą? Je też muszę wymienić? Dzięki za pomoc |
Autor: | krzysiek127 [ 22 lut 2018, o 11:28 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Mozesz wymienic co chcesz, to nie sa drogie elementy, wazne aby kupic dobre jakosciowo, nie chinskie, tylko te z oznaczeniem BVF. Masz namiar na sklep? |
Autor: | janekneuron [ 23 lut 2018, o 04:57 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Tak jak w instrukcji BVF 16 N 1-2. Z moich doświadczeń wynika, że nie warto kupować gaźnika współczesnej chińskiej produkcji (nie ważne, że piszą, że niemiecki). Wymień tylko to, co konieczne w starym. Nie eksperymentuj z innymi dyszami, igłami etc. A przynajmniej nie na starcie. Zapewne bedzie palił, ale czy bedzie dobrze na łódce w pełnym zakresie obrotów to nie wiadomo (raczej nie). |
Autor: | mayek [ 23 lut 2018, o 18:20 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
janekneuron napisał(a): Tak jak w instrukcji BVF 16 N 1-2. Ale inny się nie nadaje? Zakładając oczywiście, że dobiorę dysze. Czy dobrze rozumiem, że powszechnie dostępne gaźniki za około 120zł, oryginalne nie są? Sprzedawcy piszą że oryginalne BVF. |
Autor: | Pixel [ 25 lut 2018, o 07:28 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
mayek napisał(a): janekneuron napisał(a): Tak jak w instrukcji BVF 16 N 1-2. Ale inny się nie nadaje? Zakładając oczywiście, że dobiorę dysze. Czy dobrze rozumiem, że powszechnie dostępne gaźniki za około 120zł, oryginalne nie są? Sprzedawcy piszą że oryginalne BVF. W sobotę sprawdzę na rupieciarni. Ostatnio facet przywiózł z niemiec dwa silniki kajakowe. Tummlera i jeszcze jakiś. Miał nawet śruby ale cenę dał zaporową (jak dla mnie) Tummler wyglądał dobrze, ten drugi był przyblokowany ale raczej kompletny. Może puści oba za 100zł to się skuszę. Mam jednego Tummlera ale chyba pierwszy wypust. Działa całkiem fajnie. jedynie pompę wody musiałem "zregenerować" |
Autor: | janekneuron [ 25 lut 2018, o 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Liczba po myślniku oznacza kombinacje dysz i igły. |
Autor: | Natanael [ 25 sie 2018, o 06:34 ] | |||||||||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | |||||||||||
Kilka fotek z jeziora Gopło, z Nogatu koło Malborka oraz Zalewu Koronowskiego. Kajak składany Achilli 500 (jedynka). Silnik Tummler SB 75/2 sprawował się wyśmienicie.
|
Autor: | Natanael [ 25 sie 2018, o 06:44 ] | |||||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | |||||
Zalew i Gopło => Wywiad w Kruszwicy http://mojakruszwica.pl/pl/11_wiadomosc ... ukiem.html
|
Autor: | jdawid [ 19 mar 2019, o 20:50 ] | ||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||
Cześć wszystkim, na imię mam Dawid Jakiś czas temu nabyłem silniczek Tummler z 1956 r. w stanie "znaleziony w garażu /szopce", a więc w zasadzie niewiadomym w celu odnowienia dla satysfakcji i może finalnie montażu w jakimś sprzęcie pływającym. Remont przebiegał pomyślnie, rozłożyłem go na cześć pierwsze (których niewiele), wypiaskowałem, oczyściłem kanały wodne, dorobiłem nowe uszczelki, wymieniłem łożyska na wale i uszczelniacze. Z braków niestety okazało się, że zamontowany jest gaźnik od komarka, jednak poważnym problemem jest stan aparatu zapłonowego, ktoś ewidentnie grzebał w tych okolicach (pomijając potłuczone pewnie w celu zdjęcia z wału chyba młotkiem magneto i nawijak do sznurka...) brakuje jednej z cewek, po prostu jej nie ma. Z rozeznania jest to aparat SEZ 21 CR 1, taki jak w silniku Nixe, czy macie pomysł z jakiego innego aparatu cewkę można zastosować lub jaki inny zapłon pasuje do tego silnika? Z częściami niestety jest bardzo krucho, tym bardziej do wczesnego modelu Tummlerka. pozdrawiam
|
Autor: | kwiatpaw [ 28 lip 2019, o 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Na wstępie witam wszystkich, gdyż to mój pierwszy post. Od niedawna jestem posiadaczem silnika tummler. Chciałbym zapytać jak rozwiązujecie problem mocowania rurki pobierającej wodę chłodzącą. Niestety nie posiadam oryginalnej końcówki – jeżeli dobrze pamiętam to oryginalnie była mocowana na przyssawkę do kadłuba ( i tak mam spore wątpliwości czy takie mocowanie byłoby wystarczające). Podczas prób na lądzie po prostu miałem rurkę w wiaderku i wszystko działa prawidłowo – podczas pierwszej próby pływania miałem jedynie rurkę (bez żadnej końcówki) z przyczepionym obciążnikem za burtą i to rozwiązanie nie zdaje egzaminu. Przy większej prędkości woda do chłodzenia nie jest pobierana Czytałem że Janekneuron (jeszcze raz wielkie dzięki dla Niego za dotychczasową pomoc) stosuje magnes – jakiej wielkości powinien być aby spełnił zadanie? Wspominał też a artykule na jego chomiku dotyczącym przeniesienia tej końcówki na płetwę sterową – niestety nie mogę tego odszukać – czy dalej jest na chomiku ? Ja planuję jako końcówkę rurki zrobić jakby lejek (zamontowany szerszą stroną w kierunku jazdy) owinięty siateczką(jako filtr). Czy możecie coś podpowiedzieć w tym temacie albo podesłać jakieś zdjęcia ? Wielkie dzięki za pomoc Pozdrawiam wszystkich Paweł |
Autor: | janekneuron [ 29 lip 2019, o 18:38 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Plik z tym opisem gdzieś się zapodział przy reorganizacji, ale już uzupełniłem. Jest to artykuł z Katiera i Jachty, więc po rosyjsku. O tym sterze jest tylko wzmianka. Wejście poszerzone łapie niestety nie tylko wodę Ja mam magnesy neodymowe, obecnie fi 50mm. Gdzieś w sieci znalazłem kiedyś taki ster: |
Autor: | kwiatpaw [ 29 lip 2019, o 21:38 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Janekneuron - wielkie dzięki - jutro jadę po magnesy. Z tym mocowaniem na sterze to ciekawy pomysł ale wymaga długiej rurki (boję się czy opory przepływu nie byłyby za duże) - zostawię na później. Z innej beczki - co robicie z silnikiem jak chcecie płynąć na żaglach ? zostawiacie na burcie czy też chowacie a jeżeli tak to gdzie ( przed zakupem myślałem ze zmieści się do "achterpiku" ale jest za wysoki). Posiadanie 11kg balastu na lewej burcie przy lewym halsie to nawet byłoby wskazane, ale co po zwrocie ? może trzeba pomyśleć o jakimś rozwiązaniu obrotowego mocowania i przekładać silnik na drugą burtę ( aczkolwiek podczas halsowania to też chyba nie byłoby najlepsze rozwiązanie) Paweł |
Autor: | kwiatpaw [ 30 lip 2019, o 09:27 ] | ||
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne | ||
Janekneuron – wielkie dzięki – magnesy kupione. Pomysł z tym przeniesieniem na płetwę steru ciekawy, ale wymaga długiej rurki – boję się, że będą duże opory przepływu – odkładam na później. Mam jeszcze pytanie z innej beczki – co robicie z silnikiem jak chcecie płynąć na żaglach ? ( ja posiadam kajak żaglowy P6 Plucińskiego – na załączonym zdjęciu) Zostawiacie na burcie czy chowacie ? a jeżeli chowacie to gdzie ? do achterpiku się nie mieści Pozdrawiam Paweł
|
Autor: | janekneuron [ 30 lip 2019, o 17:17 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
To mocowanie na sterze ma za zadanie wspomagać pompkę wtłaczając wodę pędem łódki. Moje próby z takim "wspomaganiem" kończyły się łapaniem wszystkiego tylko nie wody. No ale to nie było czary-mary na sterze. A jak nie achterpik, to forpik na burcie raczej bym nie zostawiał. |
Autor: | Natanael [ 7 gru 2019, o 17:03 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
=> Legendarne silniki Stefana Malcherka https://www.miastopoznaj.pl/blogi/pozos ... z-poznania |
Autor: | Goluchszy [ 13 wrz 2021, o 11:03 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Witam Wodniaków , Mam pytanie ile i gdzie oraz jaki olej polecacie do zalania silnika . Mam Tummler SB75/1 1976rok . Muszę rozebrać silnik , sprzedający dał zbiornik i gazik osobno a w cylindrze w otworze wystawał kawał szmatki - reszta została w środku . Podstawy mam ogarnięte jeśli chodzi o mechanikę i zasadę działania. Raczkując był Komar i wsk125 . Wole najpierw pytać a później zrobić niż jak za dzieciaka … |
Autor: | Donlopez [ 22 cze 2023, o 16:07 ] |
Tytuł: | Re: Silniki do kajaków Warta Gnom Tummler i inne |
Wzywam na pomoc całe Forum na czele zdawidoffem iJankiemneuronem. Po 25 latach uruchomiłem tummlera sb 75/1 z1988r. ale pompa wody nie zasysa wody. Na Forum Janekneuron napisał że pompa składa się z membramki dwuwarstwowej, sprężyny głównej 6 zwojów, sprężyny zaworu brąz.0,3mm 6 zwojów dł11mm fi 7mm. W mojej pompie to jest, za wyjątkiem/brak sprężynki na wylocie wody z pompy na silnik a sprężynka na wlocie do pompy ma tylko 4 zwoje - czego tam brakuje?- napiszcie lub podeślijcie na zdjęciach,linkach. . Don Lopez z nad Niegocina |
Strona 9 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |