Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 13:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 paź 2013, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jeanneau napisał(a):
Myślę o Hondzie 1Kw


Miałem na poprzednich jachtach obie Hondy - zarowno 1 jak i 2 KW.
Obie w wersji INVERTER.
Jako genaratory obie mogę polecić - palą mało - są ciche ale ... potrzebują benzyne.
Ja po jednym wprawdzie tylko sezonie z generatorem Rutlanda 914i jestem z niego bardzo zadowolony.
Pozwolił mi on - mimo 6.letnich akumulatorów - dokładnie połowę z postojów spędzić w tym roku w Szwecji na dziko w szkierach co dalo dość wymierną oszczędność.
Licząc średnio 150 SEK / postój x 22 dni = 3300 SEK co jest połową warości zakupionego generatora.
I postoje miałem w ciszy...
A generator spalinowy jednak zawsze hałasuje.
Ale jak to mówią - brunetki/blondynki ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2013, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Pozyskiwanie prądu z wiatru jest wartością samą w sobie. Może miałem pecha do tego generatora, ale mój jednak hałasował. Czytam różne materiały i dowiaduję się, że Rutlandy zaliczają się do najcichszych. Z moim problem polegał na tym, że przy słabych wiatrach 10-15w był cichy ale dawał mało prądu. Powyżej 20w dawał ok 6 A ale hałas był już duży.
Używałem więc go w czasie żeglugi. Stając na kotwicy zazwyczaj szukam zacisznego miejsca, gdzie nie wieje.
Nie wykluczam, ze mój 913 był felerny. Jeżeli Ty jesteś zadowolony z 914, to może warto jeszcze raz zweryfikować sprawę i kupić 914? Maszt i instalację mam.
Z drugiej strony chcę pozostawić wybór nowemu właścicielowi, wszak Kate za rok będzie sprzedana.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2013, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Jeanneau napisał(a):
(...). Z moim problem polegał na tym, że przy słabych wiatrach 10-15w był cichy ale dawał mało prądu. Powyżej 20w dawał ok 6 A ale hałas był już duży. (...) mój 913 był felerny.(..)

Weź pod uwagę, ze główna różnica pomiędzy 913 a 914i to wlasnie wydajność. A różnią sie sporo i z tego co czytałam relacje Kocura i rozmawiałam z innymi - użytkowo pokrywa sie to (wzrost wydajności znaczy) z zapewnieniami producenta. Z drugiej strony zdaje sobie sprawę, że Kate ma prawdopodobnie nieco większe potrzeby niz Bury Kocur...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2013, o 11:38 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jeanneau napisał(a):
Po rozłożeniu generatora okazało się, że gniazda łożysk są wyrobione (jest to plastik), ponieważ mechanik wykonując naprawę gwarancyjną, nie użył Loctite przy montażu.
A możesz powiedzieć jak ten magiczny Loctite wpływa na wyrabianie gniazd łożysk?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2013, o 11:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Klei połączenia wciskane czyli powinien zapobiegać ruszaniu się łożyska w gnieździe co w przypadku plastiku wytrze gniazda dość szybko.

http://www.loctite.pl/mocowanie-6473.htm


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2013, o 13:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Dzięki za wyjaśnienie choć nadal nie rozumiem dlaczego zewnętrzna część łożyska miała by się obracać. Widać, że przy tworzywach jest jakoś inaczej. Rozumiem, że przyczyną uszkodzenia gniazd może być nieosiowość tzw skoszenie łożyska lub zastosowanie złych łożysk, jedno z pary powinno być wahliwe. No i jeszcze sprawa wyważenia całej turbiny.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2013, o 13:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Moniia napisał(a):
Weź pod uwagę, ze główna różnica pomiędzy 913 a 914i to wlasnie wydajność.

Ten aspekt skłania mnie do myślenia o zakupie 314-stki. Szczególnie gdy zdecyduję się przyszły rok spędzić na Azorach, na co się zanosi.
Jacek Woźniak napisał(a):
A możesz powiedzieć jak ten magiczny Loctite wpływa na wyrabianie gniazd łożysk?

Yigael napisał(a):
Klei połączenia wciskane czyli powinien zapobiegać ruszaniu się łożyska w gnieździe co w przypadku plastiku wytrze gniazda dość szybko.

Loctite wypełnia minimalny luz w gnieździe łożyska, ma też funkcję klejącą. Ponieważ mój generator został złożony na sucho, to gniazda wyrobiły się na tyle, że luz był wyraźnie wyczuwalny na łopatkach (początkowo podejrzewałem łożyska) i nastąpiło ocieranie wirnika o stojan, co z kolei było przyczyną hałasu.
Moja próba naprawy skończyła się fiaskiem, ponieważ nie miałem kontroli nad ustawieniem wirnika w osi. Ustawienie wirnika było dziełem przypadku a Loctite po zastygnięciu utrudnia ponowny demontaż. Nie widzę też powodu aby ponownie próbować naprawiać urządzenie. Taka naprawa nie dałaby już gwarancji niezawodności.

Jacek Woźniak napisał(a):
nadal nie rozumiem dlaczego zewnętrzna część łożyska miała by się obracać.

Chodzi o to, że luźne łożysko wytłukło plastikowe gniazd. Luz po demontażu oceniam na blisko milimetr. Tarcza wirnika obraca się bardzo blisko magnesów stałych i taki luz to śmierć techniczna dla urządzenia.
Można by próbować w warunkach warsztatowych tulejowania. Ale na jachcie jest to niewykonalne a targać tego do Polski mi się zwyczajnie nie chce.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2013, o 13:31 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Marku nadal nie bardzo rozumiem. Łożysko nie ma prawa mieć luzu w gnieździe, zawsze jest pasowane na wcisk. Tak przynajmniej było dawniej.
Luz na łopatkach wirnika będzie wyczuwalny praktycznie zawsze bo każde łożysko ma jakiś luz a jeśli do tego dołożysz ranię łopaty to luz będzie, że ho-ho


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2013, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Właśnie miałem zapytać :
a gdzie ten smietnik? :roll:
Ale "tutaj na wyspach... :-(
to za daleko - jakiekolwiek by one nie były. :rotfl:

Nie wierzę, że taki wiatrak (dobrej firmy) jest już do wyrzucenia.
Jeśli "naprawa" była pod tytułem nasmarowałem, to rzeczywiście może być wciąż do d....y, ale przecież jakieś nowe tulejki gdzieś istnieją? chyba.
...wyfrezować teflonowe wg. wzoru alboco...
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2013, o 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Jacek Woźniak napisał(a):
Łożysko nie ma prawa mieć luzu w gnieździe, zawsze jest pasowane na wcisk. Tak przynajmniej było dawniej.

Przy generatorze Rutlanda łożysko jest osadzone w plastikowej obudowie. Jak to wygląda możesz obejrzeć na filmiku (link na poprzedniej stronie by SebEire). Po wyjęciu (wybiciu) łożyska należy wyskrobać pozostałości Loctite. Co jest dowodem na to, że pomiędzy ścianką gniazda i łożyskiem jest miejsce na klej.
Moje łożyska latały tam bardzo bardzo luźno. O wiele luźniej niż spodziewałbym się po luźnym pasowaniu założonym przez producenta do wypełnienia Loctite. Rzeczą jasną jest, że gniazdo wyrobiło się na skutek pracy od początku z luzem, początkowo małym.
Marian Strzelecki napisał(a):
a gdzie ten smietnik?

Na Kanarach.

Marian Strzelecki napisał(a):
Nie wierzę, że taki wiatrak (dobrej firmy) jest już do wyrzucenia.
MJS

W warunkach warsztatowych jest z pewnością do naprawy. Ale kupowanie bagażu na dwa samoloty w obydwie strony, plus koszty naprawy to połowa nowego generatora.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2013, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, o 17:13
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
ja właśnie mam teraz przyjemność wymiany łożysk w Rutlandzie 503 (poprzednik 504). Doceniam Marleca (producent Rutlandów) za to że udostępnia takie właśnie filmiki instruktazowe na yt. Oczywiście nie obyło się bez kupienia ściągacza łożysk, ale filmik wyjaśnia wszystko.

Co do głównego tematu to już mam w magazynie te dwa chińskie wiatraki 400W. Jak narazie ich nie zmontowałem bo nie są zakończone tak jak Rutlandy czopem który sie wkłada w maszt, tylko mają kołnierz, więc trzeba pokombinować. Ogólne wyglądają solidnie. Są trzy łopatowe więc pewnie głośniejsze od Rutlandów. No i nie wyobrażam sobie wiatraka 400W na łódce;)

_________________
Pozdrawiam
Docent
Baterie słoneczne
generatory wiatrowe
wentylatory solarne


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2013, o 21:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
docent1773 napisał(a):
(..). No i nie wyobrażam sobie wiatraka 400W na łódce;)

Czemu nie?
Znam co najmniej kilka takich, zdecydowanie kierowanych na rynek żeglarski...

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 paź 2013, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
docent1773 napisał(a):
Co do głównego tematu to już mam w magazynie te dwa chińskie wiatraki 400W. Jak narazie ich nie zmontowałem bo nie są zakończone tak jak Rutlandy czopem który sie wkłada w maszt, tylko mają kołnierz, więc trzeba pokombinować. Ogólne wyglądają solidnie. Są trzy łopatowe więc pewnie głośniejsze od Rutlandów. No i nie wyobrażam sobie wiatraka 400W na łódce;)

Kwestia skali - czyli wielkości łódki na przykład - niektórzy mają 2x400W ;)
Obrazek


Wrzuciłbyś może jakieś materiały na temat tych chińskich 400watowców, które masz - wymiary, itd.?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 paź 2013, o 07:04 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jeanneau napisał(a):
Po wyjęciu (wybiciu) łożyska należy wyskrobać pozostałości Loctite. Co jest dowodem na to, że pomiędzy ścianką gniazda i łożyskiem jest miejsce na klej.
Można dyskutować czy rolą kleju jest zapobieganie obracania się łożyska w domyśle likwidowanie luzów czy też zapobieganie przesuwania się łożyska w osi czyli poprzez użycie kleju uzyskanie tego co dawał kiedyś pierścień Segera.
To "klejenie w celu likwidacji luzu" jest dla mnie z praktycznego punktu widzenia idiotyczne bo klej musiał by mieć parametry jak materiał gniazda a poza tym dochodziło by do zwiększenia możliwych usterek wynikłych za złego pasowania. Poza tym gdyby producent miał problem z gniazdami z tworzywa to mógłby w fazie wyciskania obudów dodać np. metalowe gniazdo łożyska.

Marku a może napisz do producenta i poproś o nową obudowę?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 16:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Jacek Woźniak napisał(a):
Marku a może napisz do producenta i poproś o nową obudowę?

Rok temu minęła gwarancja.

Jacku widać i czuć, że wiesz co piszesz. Jaką rolę, Twoim zdaniem, pełni Loctite w gnieździe łożyska?

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, o 17:13
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
pierdupierdu napisał(a):
Wrzuciłbyś może jakieś materiały na temat tych chińskich 400watowców, które masz - wymiary, itd.?


Obrazek
Tutaj tabelka z instrukcji (którą tłumaczyłem kilka dni temu)
Średnica z łopatami to 1,44m
waga 8,5 kg

to są wiatraki 3-łopatowe

_________________
Pozdrawiam
Docent
Baterie słoneczne
generatory wiatrowe
wentylatory solarne



Za ten post autor docent1773 otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 18:05 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jeanneau napisał(a):
Jacek Woźniak napisał(a):
Marku a może napisz do producenta i poproś o nową obudowę?

Rok temu minęła gwarancja.

Toż nie za darmo... Maj dirr faktory itd ;) Napisz do działu marketingu, jak mają, opisz sytuację, że taki dobry, taki fajny, taki superaśny generator szlag trafił ale jak by ci sprzedali same obudowy to byłbyś bardzo dźwięczny i chwalił po wszystkich marinach...

Jeanneau napisał(a):
Jacku widać i czuć, że wiesz co piszesz. Jaką rolę, Twoim zdaniem, pełni Loctite w gnieździe łożyska?
No nie bardzo się czuję w tych plastikach bo w erze metalowej to się gniazda i wałki smarowało własnie po to aby się nie zapiekło, przy wciskaniu nie skosiło czy zakleszczyło. A teraz kto ich tam wie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jacek Woźniak napisał(a):
No nie bardzo się czuję w tych plastikach bo w erze metalowej to się gniazda i wałki smarowało własnie po to aby się nie zapiekło, przy wciskaniu nie skosiło czy zakleszczyło. A teraz kto ich tam wie?


Obawiam się /patrz co pisze producent specyfiku na załączonej przeze mnie stronie/ że Loctite służy głównie cięciu kosztów przy montażu łożysk w mniej krytycznych zastosowaniach :(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 18:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 maja 2008, o 17:28
Posty: 2013
Lokalizacja: Meksyk
Podziękował : 773
Otrzymał podziękowań: 1532
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Jacek Woźniak napisał(a):
Maj dirr faktory itd

Dobre. Dzisiaj trudno jest uzyskać uznanie należnej naprawy gwarancyjnej. Raczej rozwiercę gniazdo i wkleję tulejkę.
Yigael napisał(a):
patrz co pisze producent specyfiku

Jakoś przeoczyłem ten link. Teraz wszystko jasne.

_________________
Marek (dawniej Jeanneau - wszystko się kiedyś kończy)
Czas ruszać. www.newkate.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
docent1773 napisał(a):
Tutaj tabelka z instrukcji (którą tłumaczyłem kilka dni temu)


Może są jakieś wykresy produkcji tego prądu ?
I może wiadomo jak toto hałasuje ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 23:16 

Dołączył(a): 3 sty 2008, o 16:00
Posty: 276
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 24
Loctite..Cięcie kosztów na potęgę!Łożysko powinno być spasowane w gnieździe na wcisk.Plastyczane gniazda po czasie pękną-proste-,więc się stosuje to co na obrazku. :-( Zalewa nas tandeta.

_________________
maciej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 paź 2013, o 23:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
maciej55 napisał(a):
Loctite


Jest to środek jaki stosuje sie aby nie odkręcały sie śruby ale stosowanie tego jako "uszczelniacza" do obudowy lozysk to kompletne przegięcie !!!
Tandeta do potęgi ... :-(((
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

maciej55 napisał(a):
Loctite


Jest to środek jaki stosuje sie aby nie odkręcały sie śruby ale stosowanie tego jako "uszczelniacza" do obudowy lozysk to kompletne przegięcie !!!
Tandeta do potęgi ... :-(((
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2013, o 01:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Kocurze - Loctite to producent bardzo wielu rodzajów chemii. Na stronie firmy jest ponad 80 produktów: http://www.loctiteproducts.com/techdata-msds.shtml
Znajdują one ciut więcej zastosowań niż jedynie "aby nie odkręcały się śruby ".

Idę zakład, że wśród produktów Loctite znajduje się zajzajer jak najbardziej odpowiedni do osadzania metalowych łożysk w plastikowej obudowie.
Opisany problem z osadzeniem łożyska nie wynika z samego użycia do jego osadzania jakiegoś chemiczno-klejowego zajzajeru. Wręcz przeciwnie - problem powstał tylko dlatego, że ktoś wymieniając łożysko odpowiedniego "Loctite" zapomniał użyć!

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2013, o 01:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
pierdupierdu napisał(a):
Idę zakład, że wśród produktów Loctite znajduje się zajzajer jak najbardziej odpowiedni do osadzania metalowych łożysk w plastikowej obudowie.

O ja cipa - przecież podają to w filmie o tym, jak wymieniać łożyska:
Loctite 648 do osadzania łożyska na wałku: http://www.henkel.pl/kompletna-lista-pr ... 000001FDED
nadaje sie do mocowania lozysk pasowanych wciskowo lub z luzem, np. przy osadzaniu tulei, lozysk, pierscieni uszczelniajacych, wentylatorów i prowadnic
i Loctite648 + aktywator dla powierzchni z tworzyw Loctite7471 - do osadzania łożyska w plastikowej obudowie: http://www.henkel.pl/kompletna-lista-pr ... 000001FDF1

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2013, o 11:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, o 17:13
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bury_kocur napisał(a):
docent1773 napisał(a):
Tutaj tabelka z instrukcji (którą tłumaczyłem kilka dni temu)


Może są jakieś wykresy produkcji tego prądu ?
I może wiadomo jak toto hałasuje ?
Pzdr
Kocur


Co do hałasowania to nie wiem bo świeżo do mnie dotarły. Są 3-łopatowe więc najprawdopodobniej są głośniejsze od 6-łopatowych co wynika z aerodynamiki.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam
Docent
Baterie słoneczne
generatory wiatrowe
wentylatory solarne


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2013, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
pierdupierdu napisał(a):
Idę zakład, że wśród produktów Loctite znajduje się zajzajer jak najbardziej odpowiedni do osadzania metalowych łożysk w plastikowej obudowie.


Na górze strony wrzuciłem linka ;) Co więcej producent w opisie nie kryje jakie "zalety" ma zastosowanie jego wyrobów :-(


"Produkty o płynnej konsystencji zapewniają 100% wypełnienie pomiędzy przylegającymi powierzchniami metalowymi, eliminując potrzebę stosowania kosztownych części zamiennych, czasochłonnej obróbki maszynowej lub wykorzystania metod mechanicznych."

Po co frezowanie gniazd na wymiar, gniazda z porządnego materiału zamiast gównolitu, pierścienie Seegera, montaż termiczny... przyjdzie klajster i będzie git. :-(


Ostatnio edytowano 16 paź 2013, o 11:12 przez Były user, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2013, o 11:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lis 2012, o 17:13
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Co do ściągania łożysk to właśnie udało mi się ściągnąć drugie łożysko z Rutlanda 503. Bez kilku patentów i ściągarki uniwersalnej ciężko by było:) Natomiast kupować dedykowaną ściągarkę do rutlandów nie mam zamiaru bo jest 4 razy droższa, a łożyska w Rutlandach nie należą do rzeczy które się psują często.

_________________
Pozdrawiam
Docent
Baterie słoneczne
generatory wiatrowe
wentylatory solarne


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2013, o 12:23 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Yigael napisał(a):
Po co frezowanie gniazd na wymiar, gniazda z porządnego materiału zamiast gównolitu, pierścienie Seegera, montaż termiczny... przyjdzie klajster i będzie git. :-(
Z tym frezowaniem to trochę za mocno bo i tak sprawę załatwia forma wtryskarki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2013, o 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Jacek Woźniak napisał(a):
Yigael napisał(a):
Po co frezowanie gniazd na wymiar, gniazda z porządnego materiału zamiast gównolitu, pierścienie Seegera, montaż termiczny... przyjdzie klajster i będzie git. :-(
Z tym frezowaniem to trochę za mocno bo i tak sprawę załatwia forma wtryskarki.


Już samo wykonywanie gniazd pod łożyska metodą wtrysku/odlewu bez dalszej obróbki skrawaniem daje określony poziom precyzji i jakości powierzchni gniazda. A wykonywanie ich z plastiku...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 paź 2013, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
docent1773 napisał(a):
Są 3-łopatowe więc najprawdopodobniej są głośniejsze od 6-łopatowych co wynika z aerodynamiki.


No tak - tego nie stwierdzimy inaczej jak empirycznie.
Ale co do prądu to z wykresu wygląda, że wersja 200 przy sile wiatru 8 m/sek czyli ok. 16 kn powinna produkować ok. 280 W czyli dla prądu 12 V jest to wartość natężenia prądu rzędu 23 A.
Czy dobrze to interpretuję ?
Pytam bo mój świeżo kupiony Rutland 914i przy podobnej wielkości wiatru daje ok. 4 - 5 A ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL