Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 10:37




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lis 2014, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kojarzę podobną dyskusję w jakimś temacie, ale szukajka nie pomaga.....
Otworzę nowy wątek, może sie komuś także przyda :D

Potrzebuję informacji jaką minimalną mocą powinien dysponować silnik przyczepny
do jachtu balastowego o wadze niecałych dwóch ton.

Mam propozycję zamiany mojej Yamahy F8 (8 KM) na młodszego czterosuwa Mercurego o mocy 5 KM ale z długą stopą - o co mi chodziło.

Yamaha miała według mojego odczucia spory jej zapas i za wyjątkiem ucieczki przed niemiecką parówą na Pianie pod Pennemunde nigdy nie używałem pełnej mocy. Nawet płynąc pod 6-kową falę na zalewie.

Jednak nie chcę popełnic błędu....

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2014, o 10:51 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Nie rob tego. Choc 5ka poradzi sobie z ta masa na w miare spokojnej wodzie i bez duzego wiatru, to komfort bedzie razaco inny. Plywalem na 6ce tohatsu (odpowiednik mercueego) jachtem 2,5t i nie jest to komfortowe, choc dawalo rade. Dwusow jest tez bardziej wydajny (subiektywnie), a yamaha jest lepsza od mercurego.
Nie wiem co to za jacht, ale jak ma duze powierzchnie nawiewu, to przy mocniejszym wiaterku manewrowanie nie bedzie komfortowe, choc fizycznie da rade. Zwlaszcza roznice odczujesz w hamowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2014, o 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Puma 23.
Nie jest to hotelowiec z wysoką burtą podatny na działanie wiatru.
Ale zastanawia mnie, ze znacznie większe i cieższe jachty balastowe mają silniki stacjonarne o mocy porównywalnej z moją Yamahą i też daję radę...
Np. dłuższa o 1,5 m i cieższa prawie o połowę Vega ma 10 konne VolvoPenta....
I też daje radę...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2014, o 14:43 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ten Mercury jest jednocylidrowy?jeśli tak, to nie wchódz w to.

Na Jaguarze ok 1400kg Miałem Yamahę 6km i to było minimum, starczało ale bez zapasu mocy.

_________________
pozdrowienia piotr


Ostatnio edytowano 8 lis 2014, o 14:53 przez piotr6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2014, o 15:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Kurczak napisał(a):
Ale zastanawia mnie, ze znacznie większe i cieższe jachty balastowe mają silniki stacjonarne o mocy porównywalnej z moją Yamahą i też dają radę...
Np. dłuższa o 1,5 m i cieższa prawie o połowę Vega ma 10 konne VolvoPenta....
I też daje radę...
Moc to parametr nie opisujący tematu. Interesuje Cię moment i ciąg śruby osiągalny na danych obrotach.
A śruba w przyczepnych za duża nie jest, zwykle...

Moc to tylko iloczyn momentu i obrotów. Powiedzmy że silniczek przyczepny osiąga 6000 obrotów, jak pomnożyć przez tyle to mocy że ho ho! Bardzo dobrze brzmi w reklamie.
I dużo Ci z tego przyjdzie? :mrgreen:

Jednocylindrowe Volvo Diesel daje moment obrotowy blisko 30 NM gdzieś tak od 1500 obrotów. To się przekłada na moc koło 6 KM - owszem, wystarczy. A śruba przeniesie.
Jakby tak pomnożyć przez 6000 obrotów to by było gdzieś ze 25 koni - co może unaoczni porównanie "mocy silnika" stacjonarnego z przyczepnym benzyniakiem :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2014, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 161
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Kurczak napisał(a):
Np. dłuższa o 1,5 m i cieższa prawie o połowę Vega ma 10 konne VolvoPenta....
I też daje radę...


Mój kolega mawia: diesel ma konie na grubych nogach. :D
Fotka Perszerona dla młodszych.


Załączniki:
Perszeron.jpg
Perszeron.jpg [ 11.52 KiB | Przeglądane 9134 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2014, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ryś napisał(a):
Jakby tak pomnożyć przez 6000 obrotów to by było gdzieś ze 25 koni - co może unaoczni porównanie "mocy silnika" stacjonarnego z przyczepnym benzyniakiem


Dodaj do tego jeszcze taki parametr śruby jak rozwinięcie łopat, skok i poślizg.
I przemyśl, kiedy w silniku przyczepnym - w sumie wysokoobrotowym - dochodzi do zjawiska kawitacji śruby ?
(A kiedy do kawitacji dochodzi na jakimkolwiek starym, dobrym kaszlaku ...?)
Z rozważań tych wyjdzie Ci sprawność śruby co bezpośrednio przenosi się na Twoje pytanie.
I jak już się koniecznie uparłeś przy silniku zaburtowym to przemyśl 4 suwową Yamahę 9,9 z dużą, uciągową śrubą, długą kolumną i rozrusznikiem.
Albo 4.suwową Hondę 8 KM z długa kolumną i uciągową śrubą.
Osobiście widzę tylko te dwa silniki.
Hondę taką kiedyś miałem i polecam.
Ma ją chyba także Szaman na Swoim Fokusie i chyba też sobie ją chwali a przecież ostatnio odbył tym jachtem podroż do końca świata czyli do Kopenhagi, wrócił i żyje :rotfl:
Znaczy - silnik nadaje się ... :lol:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2014, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kocurku ja się nie uparłem, ja po prostu nie mam innej możliwości.....
Nie czytałeś wątku. Mam Yamahę F 8 chcę ją zastąpić podobnym silnikiem - tylko ze względu na długość stopy ( mój ma stopę "S"). To bardzo dobry, cichy, bezwibracyjny i niezwodny motor.
Interesuje mnie silnik najlepiej tej samej mocy, a wątek założyłem, żeby się przekonać czy mój pogląd jest uzasadniony......

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2014, o 16:14 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Kurczak napisał(a):
Interesuje mnie silnik najlepiej tej samej mocy, a wątek założyłem, żeby się przekonać czy mój pogląd jest uzasadniony.


I tego się trzymaj :)

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2014, o 19:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie wiem czy przez Twoje posty nie będzie piekła i pumcia zamiast 7 nie będzie miała np.9m długosci :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Znalazłem zdjęcie , które obrazuje to o czym napisałem.
Zaznaczyłem próg, o którym pisałem. Pod nim i częściowo pod schodkiem od wewnątrz kabiny spokojnie zmieści się silnik. Może byłby lekki kłopot z jego wkładaniem/wyjmowaniem ze względu na próg zejściówki ale to by trzeba wymierzyć. No i silnik musiałby pracować bez czapy.
Do tego wylaminowana pokrywa przykręcona od strony kokpitu i druga otwierana od strony kabiny (dostęp do szarpaka, cięgna ssania) z okienkiem ppoż.
Technicznie IMHO jest to do opanowania.

Pantograf jest dość daleko i nisko więc żeby sięgnąć do szarpaka trzeba klęknąć na krawędzi pawęży i wywiesić się za nią. Nie jest to ani wygodne, ani bezpieczne.

Silnik z długą kolumną wiszący na tym samym pantografie tyle, że przykręconym o około 15 cm wyżej, oprócz większej odporności na zalanie ułatwi dostęp do jego obsługi...

Załącznik:
DSC07994.JPG
DSC07994.JPG [ 64.81 KiB | Przeglądane 8857 razy ]

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 11:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
[Wojciech1968] rozważania o zabudowie silnika zaburtowego w studzience znajdują się tu
viewtopic.php?f=22&t=20473#p325883

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lis 2014, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 paź 2011, o 19:00
Posty: 5018
Podziękował : 4186
Otrzymał podziękowań: 1876
Uprawnienia żeglarskie: ...
Kurczak napisał(a):
Do tego wylaminowana pokrywa przykręcona od strony kokpitu i druga otwierana od strony kabiny (dostęp do szarpaka, cięgna ssania) z okienkiem ppoż.


W takim układzie wylot spalin częściowo będzie w kabinie. W szczególności smród po każdym odpalaniu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2022, o 13:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2022, o 00:11
Posty: 37
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy 1974
Kurczak napisał(a):
Kojarzę podobną dyskusję w jakimś temacie, ale szukajka nie pomaga.....
Otworzę nowy wątek, może sie komuś także przyda :D

Potrzebuję informacji jaką minimalną mocą powinien dysponować silnik przyczepny
do jachtu balastowego o wadze niecałych dwóch ton.

Mam propozycję zamiany mojej Yamahy F8 (8 KM) na młodszego czterosuwa Mercurego o mocy 5 KM ale z długą stopą - o co mi chodziło.

Yamaha miała według mojego odczucia spory jej zapas i za wyjątkiem ucieczki przed niemiecką parówą na Pianie pod Pennemunde nigdy nie używałem pełnej mocy. Nawet płynąc pod 6-kową falę na zalewie.

Jednak nie chcę popełnic błędu....


Jaki silnik do 12 t lodki ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2022, o 14:57 

Dołączył(a): 29 sty 2012, o 08:55
Posty: 260
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 66
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
2-3 KM na tonę jachtu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2022, o 16:27 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Dział archeo? :rotfl:
Spytaj Kurczaka czy na dzień dzisiejszy kupiłby łódkę z przyczepnym silnikiem. :twisted:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2022, o 16:40 

Dołączył(a): 29 sty 2012, o 08:55
Posty: 260
Podziękował : 334
Otrzymał podziękowań: 66
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Waldi_L_N napisał(a):
Dział archeo? :rotfl:
Spytaj Kurczaka czy na dzień dzisiejszy kupiłby łódkę z przyczepnym silnikiem. :twisted:
Z innych postów użytkownika wynika, że szuka rozwiązania baaaardzo awaryjnego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2022, o 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
robertrze napisał(a):
Z innych postów użytkownika wynika, że szuka rozwiązania baaaardzo awaryjnego.
Ale pytanie usera: alpa kojarzy się z wielkopomnym dziełem Farleya Mowata "Zwariowana łódka" opisywanym tu i ówdzie jako Żałosna historia Radosnej Przygody :-)

alpa, pisz, błagam!

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 cze 2022, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Maar napisał(a):
wielkopomnym dziełem Farleya Mowata "Zwariowana łódka" opisywanym tu i ówdzie jako Żałosna historia Radosnej Przygody


Ale tam silnik nazywany było zdaje się Marku "bykomotor" :-P

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL