Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 22:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 paź 2017, o 08:18 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jak nie zadziała, jak mówisz, to wtedy sternik do rumpla. ;)
Coś takiego chyba miała "Lively Lady"


Załączniki:
Lively-Lady-sail-plan.jpg
Lively-Lady-sail-plan.jpg [ 127.42 KiB | Przeglądane 7197 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 12:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
:roll:
Nie głupie uważam zrobić sobie takiego jola. Fajnie wygląda :mrgreen: .
Pewno ci co na takich pływali to leżą ze śmiechu gdy czytają tutaj nasze rozważania na ten temat.
Ja tam się nie znam na takich- przyznaję bez bicia. Nooo zapewne znalazłby się nie jeden, taki co to > gdzie ja nie byłem i robiłem itd...... Których to wszędzie pełno, tylko jak przyjdzie co do czego to okazuje się lipa.
Gdybam sobie dalej. Mamy bezana- idziemy pełnym kursem. Czy ustawiając apsla konkretnego nie rozwiążemy problemu? Nie mówię żeby tenże apsel nas ciągnął konkretnie tylko żeby zadziałał jak duży statecznik.

Albo bez bezanmasztu na pełnych kursach o tak:

Obrazek

Gdy zaś całkiem nie wieje to i tak bez znaczenia. Wędka i ryby sobie łowię


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 13:48 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
kokop napisał(a):
Których to wszędzie pełno, tylko jak przyjdzie co do czego to okazuje się lipa.


Co się przejmujesz, gdyby ich nie było, to by życie było nudne.

Co do bezanmasztu, to on tylko po to by postawi apsla. Płyniesz na gieni i apslu. Tylko. Ale samosterownie.

A ty wtedy co ?

kokop napisał(a):
Wędka i ryby sobie łowię


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 19:19 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Pomału zaczynam wszystkie elementy składać do "kupy". Jak zmontuję policzki, które mają przyjść z lasera, to będę mógł powiedzieć, że serwo steru gotowe. Jeszcze twarda anoda, i będzie miało co oko cieszyć.


Załączniki:
Sam. 26.jpg
Sam. 26.jpg [ 172.67 KiB | Przeglądane 7151 razy ]
Sam. 25.jpg
Sam. 25.jpg [ 150.16 KiB | Przeglądane 7151 razy ]
Sam. 24.jpg
Sam. 24.jpg [ 165.86 KiB | Przeglądane 7151 razy ]

Za ten post autor emeryt otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 19:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
waliant napisał(a):
Na kursach pełnych może nie zadziałać...
Na kursach pełnych bezana nie potrzeba. Ale bardzo się przydaje gromaszt bliżej dzioba, ustawion przed środkiem oporu i ciężkości (a nawet środkiem ciężkości przed środkiem oporu ustawionym ;) ).
Takie rzeczy w dzisiejszych wydmuszkach niespotykane, ale one były po to.
W końcu zbalansowana normalnie łódka i dwa żagle z przodu, wybalansowane jak potrzeba, i po ch... komu samoster? :mrgreen:
Nowoczesne łódki nie są zrównoważone ani stabilne kursowo, lecz wręcz przeciwnie - sa niestabilne. Celowo. Lecz celem nie jest samosterowność :-P



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 19:56 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Ryś napisał(a):
i po ch... komu samoster?


Tego to najstarsi górale nie wiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 20:13 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
:mrgreen:
Załącznik:
Apselek ;) .jpg


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 20:21 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Rys a taki Polonistyki,niemloda konstrukcja jak czytam za samo sterowana to nie jest

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 20:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Trzebaby się cofnąć do XIX wieku. Ino ciekawe jak byś po marinie kręcił czymś stabilnym kursowo :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 20:26 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
piotr6 napisał(a):
Rys a taki Polonus,niemloda konstrukcja jak czytam za samo sterowana to nie jest

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 20:27 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Ryś napisał(a):
Apselek ;) .jpg [ 63.91 KiB | Przeglądane 12 razy ]


No, coś takiego podobnego, do mojego opisanego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 paź 2017, o 20:27 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Przepraszam poprawiłem swój post i jakoś kulawo wyszło

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
emeryt napisał(a):
Pomału zaczynam wszystkie elementy składać do "kupy". Jak zmontuję policzki, które mają przyjść z lasera, to będę mógł powiedzieć, że serwo steru gotowe. Jeszcze twarda anoda, i będzie miało co oko cieszyć.


:mrgreen: Wygląda zachęcająco już teraz. No ale panie, lasery, anody itd... (XXI w) A ja bidny robaczek to najwyżej wyginacz kinetyczny 5 kilo na podorędziu :cry: (XVII najwyżej)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 11:13 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Nie przesadzaj, i tak masz wiele. Jaki z Ciebie biedny robaczek, ale wymyślił, a w funtach zarabia. 5 złotych za funta. burżuj jeden. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 16:56 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 96
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
emeryt napisał(a):
Też myślałem o bezanmaszcie na samej rufie, by na im stawiać na zwijaczu (pisze o tym Moniia) od jego topu, do pięty grotmasztu, takiego niby apsla. Oba rolowane, to można by łatwo jacht zrównoważyć żaglowo. Ale to pewnie głupi pomysł. :oops:


Chcecie prosty samoster a zeby dobrze dzialal to planujecie zmiane ozaglowania na skomplikowane?
Jesli chodzi o drugi maszt to moze ozaglowanie typu jol?
ALe to juz nie ten temat. :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

emeryt napisał(a):
Myślę że aby prawidłowo połączyć samoster z rumlem, wystarczy odpowiednie poprowadzenie linek (patrz załączniki)


podobaja mi sie te linki. Jeszcze takich nie widzialem.
Wiec zapamietam i sprawdze jak beda mial samoster.
Dziaki.
Pozostale zdjecia z klasycznym rozwiazaniem. Uwaga na tarcie linki o linke i zeby tak je prowadzic aby bylo jak najmniej bloczkow i liny nierozciagliwe czy kabel z kwasowki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 17:10 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 96
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
emeryt napisał(a):
Co do bezanmasztu, to on tylko po to by postawi apsla. Płyniesz na gieni i apslu. Tylko. Ale samosterownie.


Moze nie na geni ale na specjalnie do tego skrojonym foku. I tylko ostro na wiatr.
Klasyczna konfiguracja zagli.
Tylko zapominacie o ksztalcie kadluba. Dzis wystarczy slup i tez jest (wzgledna) samosterownsc. ALe to innu temat.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
i po ch... komu samoster? :mrgreen:


zeby przeplynac Atlantyk bez sterowania, a moze i dalej.
Gdyby jachty same sie sterowaly to juz na tym forum bylo by o nich glosno :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ryś napisał(a):
Nowoczesne łódki nie są zrównoważone ani stabilne kursowo, lecz wręcz przeciwnie - sa niestabilne. Celowo. Lecz celem nie jest samosterowność :-P


Napisz konkretnie jakie modele bo jeszcze takich nie spotkalem , wrecz przeciwnie.
:-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 17:24 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 96
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
Ryś napisał(a):
Trzebaby się cofnąć do XIX wieku. Ino ciekawe jak byś po marinie kręcił czymś stabilnym kursowo :-P


Sterem Panie Dzieju, krecisz sterem i nie mieszasz dwoch roznych pojec. Stabilnosc kursowa i zwrotnosc. Mimo ze ... maja cos z soba wspolnego .
Ale to tez nie temat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 20:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
ULTIMA T. napisał(a):
emeryt napisał(a):
Też myślałem o bezanmaszcie na samej rufie, by na im stawiać na zwijaczu (pisze o tym Moniia) od jego topu, do pięty grotmasztu, takiego niby apsla. Oba rolowane, to można by łatwo jacht zrównoważyć żaglowo. Ale to pewnie głupi pomysł. :oops:


Chcecie prosty samoster a zeby dobrze dzialal to planujecie zmiane ozaglowania na skomplikowane?
Jesli chodzi o drugi maszt to moze ozaglowanie typu jol?
ALe to juz nie ten temat. :D


Skoro będzie samoster to można trochę skomplikować, no nie?
:rotfl:
Tak swoją drogą to mnie takie jole podobają się :mrgreen: Jole też mi się podobają, począwszy od pierwszej miłości :lol: Nawet w horoskopie kiedyś wyczytałem że Jola ma być.
Noo, a ta moja rufa :roll: trochę taka wbrew panującej modzie, wąskowata trochu.

Obrazek

Jak by tak zrobił stope masztu jak widelec z wyłamanymi w środku zębami, żeby achtersztag ominąć. To by jaki mały bezanmaszcik posadził :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 21:12 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
ULTIMA T. napisał(a):
przeplynac Atlantyk bez sterowania, a moze i dalej.
Gdyby jachty same sie sterowaly to juz na tym forum bylo by o nich glosno :rotfl:
Widno człek ci żem zbytnio cichy a nieśmiały... :roll:

A toć głośno o takich od dawna, a poczynając ab ovo: ;)
"Some of the oldest and ablest shipmasters have asked how it was possible for her to hold a true course before the wind, which was just what the Spray did for weeks together.
One of these gentlemen, a highly esteemed shipmaster and friend, testified as government expert in a famous murder trial in Boston, not long since, that a ship would not hold her course long enough for the steersman to leave the helm to cut the captain's throat.
Ordinarily it would be so.
But the Spray, at the moment of the tragedy in question, was sailing around the globe
with no one at the helm, except at intervals more or less rare.
However, I may say here that this would have had no bearing on the murder case in Boston. In all probability Justice laid her hand on the true rogue. In other words, in the case of a model and rig similar to that of the tragedy ship, I should myself testify as did the nautical experts at the trial.

But see the run the Spray made from Thursday Island to the Keeling Cocos Islands, twenty-seven hundred miles distant, in twenty-three days, with no one at the helm in that time, save for about one hour, from land to land.
No one can know the pleasure of sailing free over the great oceans save those who have had the experience. It is not necessary, in order to realize the utmost enjoyment of going around the globe, to sail alone, yet for once and the first time there was a great deal of fun in it."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2017, o 22:35 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
kokop napisał(a):
To by jaki mały bezanmaszcik posadził :roll:
Hę?
Obrazek ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2017, o 19:08 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 96
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
kokop napisał(a):
Noo, a ta moja rufa :roll: trochę taka wbrew panującej modzie, wąskowata trochu.

Obrazek

Jak by tak zrobił stope masztu jak widelec z wyłamanymi w środku zębami, żeby achtersztag ominąć. To by jaki mały bezanmaszcik posadził :roll:


Moze dodatkowy maszt na malo wypornej rufie zmieni linie wodna i srodek ciezkosci i ... kto wie co jeszcze. Skutek niepewny bez konkretnych obliczen. A i z nimi moze nie dac oczekiwanego rezultatu.
Maly masz moze byc nie zupelnie w osi jachtu albo sa inna sposoby na achtersztag niz widelec :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2017, o 19:27 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 96
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
Ryś napisał(a):
A toć głośno o takich od dawna, a poczynając ab ovo: ;)


Mosz tu jajko (na twardo) i z jablko tez dostaniesz.
Ja nie jestem Slocum, i nie posiadam ani jego wiedzy ani talentu zeglarskiego.
Ale to byla prehistoria. Dzis sa inne rozwiazania techniczne by to samo osiagnac, znaczy samosterownosc.
Jak juz kiedys pisalem ciekawe czy gdyby jeszcze byl miedzy nami to jakim jachtem by plywal. Moze plastikowa Bawarka albo innym z bardzo szeroka rufa.
A ty mozesz sobie zrobic zagle bawelniane, maszty drewniane, wywalic silnik i elektryke i plywaj czlowieku na drewnianym sicie z reczna pompa albo wiadrem przyrosnietym do dloni. A jesli chodzi o osiagi to ten 100 przez atlantyk z jaka szybkoscia plynal?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2017, o 20:36 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
"Paluszek" już jest !


Załączniki:
Sam. 27.jpg
Sam. 27.jpg [ 179.7 KiB | Przeglądane 6962 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2017, o 20:41 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
ULTIMA T. napisał(a):
Ja nie jestem Slocum, i nie posiadam ani jego wiedzy ani talentu zeglarskiego.
Ale to byla prehistoria.
Dzis sa inne rozwiazania techniczne by to samo osiagnac, znaczy samosterownosc.

Ano, i ja tyż nie. I toteż zatem posiadam autohelma.
Bo dziś są inne rozwiązania techniczne, i na co nam ta ciężka prehistoria, by to samo... ? :-P



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: ULTIMA T.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2017, o 17:43 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Puzzle wstępnie przymierzone. Pomyłek nie widać :D


Załączniki:
Sam. 32.jpg
Sam. 32.jpg [ 174.59 KiB | Przeglądane 6902 razy ]
Sam. 31.jpg
Sam. 31.jpg [ 160.67 KiB | Przeglądane 6902 razy ]
Sam. 30.jpg
Sam. 30.jpg [ 183.59 KiB | Przeglądane 6902 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 paź 2017, o 19:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 lip 2017, o 20:11
Posty: 863
Lokalizacja: Heinsberg
Podziękował : 80
Otrzymał podziękowań: 333
Uprawnienia żeglarskie: posiada
Prima sort te puzzle :mrgreen:

ULTIMA T. napisał(a):

Moze dodatkowy maszt na malo wypornej rufie zmieni linie wodna i srodek ciezkosci i ... kto wie co jeszcze. Skutek niepewny bez konkretnych obliczen. A i z nimi moze nie dac oczekiwanego rezultatu.
Maly masz moze byc nie zupelnie w osi jachtu albo sa inna sposoby na achtersztag niz widelec :lol:


Konkretne obliczenia też często dają wynik inny w realu wychodzi
:mrgreen: I nie wiadomo dlaczego tak jest.
No a z tym widelcem :rotfl: to tak fajnie pasuje. Ponieważ w osi - na rufie- jest zbiornik paliwa w postaci walca, sadzony na dwóch solidnych podłużnicach jak by je nazwać. Fajnie przeniosłoby obciążenia na obie- ten widelec znaczy.
Gdzieś słyszałem że symetria to estetyka głupców, ale co mi tam. Sama natura widać też dosyć głupia jest :roll: Co do wagi to myślę że jeżeli ten skład co tam zalega (dodatkowe bańki paliwa, jakaś trzecia kotwica, siekiera, młotek pięć kilo... itp.....) po przeniesieniu nieco do przodu , pod podłogę za zejścówką - albo przed, patrząc od rufy. Gdzie znajduje się wielka niewykorzystana jama :mrgreen: w której znajduje się tylko wał od śruby na dnie, bo sam silnik to już w kabinie można powiedzieć. Z nawiązką da się wygospodarować te pare kilo na malutki bezanmaszcik. A co będzie dalej to by się zobaczyło. Najwyżej stałe miejsce na maszt do pontona byłoby :rotfl:
Oczywiście zabiorę się za bezana jak juz nic innego nie będę miał do zrobienia.
(ta niewykorzystana pojemność bo od przodu barykadowana skutecznie przez silnik a od tyłu jest ściana grodziowa. Z góry jest stalowa klapa po której łazi się w kokpicie. No ale ona przywalona na amen śrubami :mrgreen: Gdyby tak ja przerobił i dodał jaki zawias to jama stałaby się fantastycznym składem na klamoty po które nie sięga się co chwila)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lis 2017, o 18:43 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 18:44
Posty: 96
Lokalizacja: poludniowa FR
Podziękował : 42
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnian
kokop napisał(a):
Gdyby tak ja przerobił i dodał jaki zawias to jama stałaby się fantastycznym składem na klamoty po które nie sięga się co chwila)

Masz racje mi tez brakuje piwnica na klamoty, to po ktore na wodzie nie siegam wcale ale twardo ze mna mile robia jak wierny zalogant.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2017, o 17:07 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Serwo steru w komplecie, policzki doszły.
Teraz płetwa serwa steru do zrobienia, i sprzęgło, by można ją w porcie podnosić lub demontować. Znajomy z przystani ma podnoszoną, ale mechanizm blokowania w pozycji otwartej jest skomplikowany, a ja takich nie lubię, chyba będzie rzut monetą.
Ostatnia fotka pokazuje zależność wychylenia płetwy o wychylenia statecznika. U mnie statecznik odchylony od pionu o 90 stopni, płetwa serwa wychylona o 45 stopni.


Załączniki:
44.JPG
44.JPG [ 170.98 KiB | Przeglądane 6815 razy ]
42.JPG
42.JPG [ 189.68 KiB | Przeglądane 6815 razy ]
39.JPG
39.JPG [ 211.47 KiB | Przeglądane 6815 razy ]
34.JPG
34.JPG [ 146.46 KiB | Przeglądane 6815 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lis 2017, o 18:12 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Ustawianie statecznika względem wiatru z kokpitu gotowe. Działa. Myślę że zbyt precyzyjne na morze. Coś prostszego muszę zglimuzgać.


Załączniki:
47.jpg
47.jpg [ 119.09 KiB | Przeglądane 6760 razy ]
46.jpg
46.jpg [ 98.63 KiB | Przeglądane 6760 razy ]
45.jpg
45.jpg [ 99.29 KiB | Przeglądane 6760 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lis 2017, o 12:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 maja 2011, o 20:42
Posty: 29
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 12
Uprawnienia żeglarskie:
Brawo "emeryt" super Ci idzie budowa, ja jestem dopiero na etapie budowy statecznika i kompletowaniu materiałów :) Do ustawienia statecznika względem wiatru zastosuję przekładnię ślimakową.
emeryt napisał(a):
Ofertę z plotera masz na PW. A to tylko niecałe 50% detali. Do tego jeszcze twarde anodowanie odporne na słone

Czy mógłbyś się podzielić rysunkami w CAD-zie twojego "paluszka" (super rozwiązanie, myślałem o zębatkach ale proste jest niezawodne ) i elementami osi obrotu serwa.
Mam pytanie, czy system "palucha" niebędzie klinował obrotu serwa przy większej prędkości? W którym miejscu osadzisz oś obrotu serwa względem jego płetwy, wpłynie to na opór na "paluchu"?

_________________
Świat pokryty jest w większości wodą i to najlepiej świadczy, że przeznaczeniem człowieka jest żeglowanie a to jaki będziesz na lądzie, pokaże morze.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL